Термостат

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 04 Яну 2006, 15:44

забелязал съм, че като цяло по-новите коли имат по-висока работна температура :idea: подозирам, че причината е по-добра термална ефективност ... така че за всеки модел е специфично.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 6.04.2005
Местоположение: СВИЩОВ
Пол: Мъж
Кара: E 36 1,8 i & DK E30
Мечтае да кара: e 30-ската си преобразена

..

Мнение от staevski » 05 Яну 2006, 14:11

Преди 2 месеца и аз сменях термостат /Валер/ и ми стои след средата, което наистина е дразнещо, стария си беше точно на 12. А един приятел смени 2 чисто нови и продължаваше да му грее - оказа се менте партида. В момента е със ЖИГУЛСКИ и му цепи средата, и парното си е на 6.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Мнение от didore » 05 Яну 2006, 14:36

[steeN] написа:забелязал съм, че като цяло по-новите коли имат по-висока работна температура :idea: подозирам, че причината е по-добра термална ефективност ... така че за всеки модел е специфично.


След направени проби и аз стигнах до този извод. Всичко е наред. :D
Изглежда разликата в моторите, размера на радиатора и някои други неща си оказват влияние върху времето на загряване. ;)
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 05 Яну 2006, 14:51

[steeN] написа:забелязал съм, че като цяло по-новите коли имат по-висока работна температура :idea: подозирам, че причината е по-добра термална ефективност ... така че за всеки модел е специфично.

уф, колко съм тъп :banghead:
така е наистина, на доста по-високи температури работят по-новите, спомням си че Е39 май работеше до близо 100 градуса и не е проблем да мине малко след тях, но тъй като системата е херметизирана, не както при наще стари чайници, водата не започва да кипи...
Ма то трябва да се мисли, преди да се пише.
Виноват :uups:
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 05 Яну 2006, 15:46

Едно голямо БЛАГОДАРЯ на АТИ за страхотната идея :bowdown:
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 8.08.2004
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: vRS

Мнение от THUNDER » 05 Яну 2006, 16:19

ati написа:Виноват :uups:

Прихванал си казармения жаргон еййй :mhihi: :winky:
Live and let Die!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Яну 2006, 17:24

ati написа:
[steeN] написа:...

Ма то трябва да се мисли, преди да се пише.
Виноват :uups:
Ати


е стават грешки :) аз като се замисля, че преди две години не знаех какво е разпределителен вал, например... ама си взех Е30 и ... неволята и калпавите майстори те карат да се научиш на доста неща :mhihi:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 05 Яну 2006, 19:03

Имам и аз да кажа две неща по тази тема, които са по-скоро в графата "любопитно":
1. Термостата ми беше запекал на отворено и колата седеше се "у синьото" (или малко след него); Есента смених термостата с Wahler такъв - уж яката работа; Дръжки - стрелката осцилира от малко преди средата до малко след нея.
2. Гледал съм от новите Пежа - 407, червеното на температурната скала почваше на 140 C :shock: Каква е тая охладителна течност и на кво налягане трябва да е при тая температура - незанам.

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 05 Яну 2006, 20:21

THUNDER - :mhihi:
[steeN] - :yes:
Стенли - спомням си, че докато бях в Дару и аз питах как така работи и над 100 градуса и те казаха - херметизирана сиситема, затова е много важно там да няма пропуски, че малка дупка, откъдето да се разхерметизира и...
Дори ми казаха друго любопитно - температурата на работа на двигателя на е38 е 95 - 110 градуса,която постоянно варира в тези граници, затова между датчика и уреда имало (тук Дилян трябва да каже какво) някаква електронна джджа, която, стига колата да работи в тези зададени граници, държи стрелката на водата изкуствено в изправено положение, за да не се шашка клиента. Всеки градус (доколкото визуално може да се отчете на термометъра) в повече или по-малко от тези граници се показва реално, но при нормално работна температура "коват" стрелката на средата изкуствено.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 05 Яну 2006, 21:38

Колкото и неприятно да ви споделя "автомобилниа парк" на родителите ми са 2 тойотки и един бенц,та "жълтурковчетата" са с абсолютно същите сиситеми.Като се кротне на 1мм преди средата не мьрда и при -17 при спускане от Пампорово на малки обороти.
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Мнение от didore » 05 Яну 2006, 21:45

Това със средата е хубаво като се кротне, но съм забелязал на няколко коли, че дори стрелката да е на 12 парното започва да духа на макс малко по късно. Което ме води на мисълта ,че тази температура по стрелката е по различна от тази на мотора или на мотора му трябва още малко време за да стигне работна температура :roll: (мой си разсъждения) ;)
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 06 Яну 2006, 2:02

Напълно съм съгласен с Дидо :yes:
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook