Темпомат
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Azidaha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: 6.07.2007
- Местоположение: гр.Троян
- Кара: зеленият крокодил Лакоста
Темпомат
Как стои въпроса с вграждане на темпомат в кола, която никога не е имала?
Възможно ли е? Какво е необходимо?
Изпадна ми един донор, който има цялата темпомат система, при това напълно функционираща - барабар със лостчето (това под този за чистачките). От него слизат кабели към "черната кутич" под волана и от там насетне, започва мъчението...Кабелите излизат някъде, но знае ли някой къде?
Въпроса ми е, кое трябва да сваля освен лоста и кабелаците, и къде на колата без да ги закача? Възможно ли е като цяло? То невъзможни неща уж няма, но много ли е играчка или не чак толкова
Възможно ли е? Какво е необходимо?
Изпадна ми един донор, който има цялата темпомат система, при това напълно функционираща - барабар със лостчето (това под този за чистачките). От него слизат кабели към "черната кутич" под волана и от там насетне, започва мъчението...Кабелите излизат някъде, но знае ли някой къде?
Въпроса ми е, кое трябва да сваля освен лоста и кабелаците, и къде на колата без да ги закача? Възможно ли е като цяло? То невъзможни неща уж няма, но много ли е играчка или не чак толкова

- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Това или някой, който има 3-4 дипломи от чуждестранни и още 3-4 от тукашни светила да го направи или изобщо да не се прави, за да не стане в един момент само газ да дава тая кола
И мисля, че не е само в кутийката работата а и на педала на газта ..

И мисля, че не е само в кутийката работата а и на педала на газта ..

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- Azidaha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: 6.07.2007
- Местоположение: гр.Троян
- Кара: зеленият крокодил Лакоста
Според мен, точно той не играе в тази екстра.
До колкото съм запознат с функционирането на темпомата в Е30, работи на следният принцип:
Когато дръпнеш лостчето на темпомата към теб и го задържиш (както за светкавица) колата започва да ускорява, до като не го пуснеш.
В момента в който го пуснеш (върнеш) колата започва да подържа достигнатата до този момент скорост. От тук на сетне темпомата вече е ускорил и се е задействал. Колата започва да подържа желаната скорост, до момента в който - шофьора не натисне съединител или спирачка, а може и ръчно с ръчката да го изключи.
И пак ще кажа, че никога не съм карал Е30 с темпомат, че даже не съм се и возил. Хубаво би било, някой който поне се е докосвал пряко до тази технология, да се включи и обясни аджаба как седят нещата.
п.с. Целият този въпрос го задавам, защото мога да го взема цялото устройство (стига да знам от къде до къде е) за някакви смешни пари от порядъка на 10-15 максимум 20лв.
До колкото съм запознат с функционирането на темпомата в Е30, работи на следният принцип:
Когато дръпнеш лостчето на темпомата към теб и го задържиш (както за светкавица) колата започва да ускорява, до като не го пуснеш.
В момента в който го пуснеш (върнеш) колата започва да подържа достигнатата до този момент скорост. От тук на сетне темпомата вече е ускорил и се е задействал. Колата започва да подържа желаната скорост, до момента в който - шофьора не натисне съединител или спирачка, а може и ръчно с ръчката да го изключи.
И пак ще кажа, че никога не съм карал Е30 с темпомат, че даже не съм се и возил. Хубаво би било, някой който поне се е докосвал пряко до тази технология, да се включи и обясни аджаба как седят нещата.
п.с. Целият този въпрос го задавам, защото мога да го взема цялото устройство (стига да знам от къде до къде е) за някакви смешни пари от порядъка на 10-15 максимум 20лв.
- bigmurzi
- драфтаджия
-
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Не съм знаел, че има е30 с темпомат.
Ако е оригиналдъ смятам, че лесно ще намериш отговор - AG.
Идеята за педала беше точно за момента с подаването на газ, защото при е30 този педал е с жило.. ама не им разбирам.
Успех!
Ако е оригиналдъ смятам, че лесно ще намериш отговор - AG.
Идеята за педала беше точно за момента с подаването на газ, защото при е30 този педал е с жило.. ама не им разбирам.
Успех!

Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
- Azidaha
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 512
- Регистриран на: 6.07.2007
- Местоположение: гр.Троян
- Кара: зеленият крокодил Лакоста
VesoPesa написа:http://img132.imageshack.us/gal.php?g=57725080.jpg
надявам се това да ти помогне
С две думи -

Вижда ми се задача с повишена трудност, но нали е прието, че невъзможни неща няма.
Ще видя какво мога да направя, при някакъв напредък ще кажа резултата

- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
не е чак с повишена трудност,
набави си цялата инсталация и като я имаш пред очите си ще ти стане ясно.на първата снимка по горе си се вижда добре.мерак да имаш
набави си цялата инсталация и като я имаш пред очите си ще ти стане ясно.на първата снимка по горе си се вижда добре.мерак да имаш
Моята е30-ка има темпомат
. Трябва ти моторчето със жилото за дросела, лостчето, компютъра (намира се над жабката)
кабелите, една зелена букса, която се слага зад таблото за speed сигнала. Лостчето работи така:
надолу - изключва темпомата
нагоре - последна скорост с която сте карали
напред към таблото - намаляване на скороста
назад към волана - включване + увеличаване на скороста
Ето я снимката
Само забравих за бутона за изключвана, който се слага на педала на съединителя или спирачката.

кабелите, една зелена букса, която се слага зад таблото за speed сигнала. Лостчето работи така:
надолу - изключва темпомата
нагоре - последна скорост с която сте карали
напред към таблото - намаляване на скороста
назад към волана - включване + увеличаване на скороста
Ето я снимката

Само забравих за бутона за изключвана, който се слага на педала на съединителя или спирачката.

- doctoragsxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 223
- Регистриран на: 14.11.2006
- Местоположение: у Софето
- Пол: Мъж
- Кара: E30 М20В27 Е30 М20В25
- Мечтае да кара: тенджера под налягане...
- Детайли за колата: Touringi
На снимката която е показал колегата се вижда всичко подробно,моторчето се закрепва на планката на дебитомера(на гърбът и има шпилки) жилото прави една дъга и се закача отдясно на палеца за подаване на газ до жилото от педала,снопът от инсталацията се разпъва надлъжно през цялата вътрешност на таблото като отклонение има при таблото от където взима инфо за скороста,един кабел слиза надолу към педалите,оригиналната схема включва ключе и на педала на съединителя(логично ако си с 120 и е подадена газ натискаш съединителя и оборотомера отива в лютеницата)като пипнеш педала на съединителя това ключе изключва темпомата също така се следи и стоп машинката,компа който управлява всичко седи над жабката при другия комп,та така много хубаво нещо е това който може да се сдобие няма да съжалява пътува се уникално приятно с тая джаджа....
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани