БМВ 318IS E30 И E36 има ли разлика в двигателите???

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 27 Окт 2008, 23:59

е то кнок,кнок,като чук-чук ли е или няма нищо общо :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 567
Регистриран на: 18.12.2003
Пол: Мъж
Кара: Газ-ка

Мнение от бонго » 28 Окт 2008, 1:49

кво да гледаш май сме стигнали :mhihi:
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 28 Окт 2008, 3:38

Тва кнок-кнок бутално-биелния блок ли го казва преди да излезе да погледне извън блока/картера :mhihi:
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: БМВ 318IS E30 И E36 има ли разлика в двигателите???

Мнение от ивчо3 » 28 Окт 2008, 18:19

petrashkov написа:Колеги интересува ме дали има разлика в двигателите на Е30 И Е36 318ис
Благодаря предварително за мненията ви :help:

В двигателите няма разлика, само смукателните колектори са различни при Е30 и Е36. Е30 е с колектори, които имат постоянна дължина. Тя е изчислена така че да има оптимален въртящ момент при средни натоварвания- около 4000 оборота в минута. При Е36 колектора е с променлива дължина къс и дълъг интейк. Някъде по средата на колектора има една клапа тип бътерфлай, която пазделя двете тръби на колектора. При малки и средни натоварвания до 4750 оборота в минута тази клапа разделя двете тръби и по този начин удължава размера им. Там където тръбите се съединяват е края на интейка. Това се прави с цел по-ниска мощност при средно натоварване, но значително по-висок въртящ момент. Над 4800 оборота тази клапа отваря късия интейк, т.е. тръбите се сливат на по-къса дължина от колектора. По този начин се повишава рязко мощността за сметка на въртящия момент, но в случая той не играе голяма роля при тези обороти. Това е т.нар. система с инерционно пълнене, която се използва при обикновени атмосферни двигатели. Тя се основава на акустичните вълни, които се пораждат при затваряне на всмукателните клапани. Ще ви дам един пример: Работата при 4 цилиндровия двигател е 1-3-2-4 като поредност от работни тактове в цилиндрите. На първи цилиндър след такта всмукване се затваря смукателния /ните/ клапан /и/. Той създава силна акустична вълна, която увеличава налягането на въздуха, подобно на суперчарджър. В този момент се отваря всмукателния клапан на трети цилиндър. Когато дължината на интейка е къса налягането е по-високо, но действа по-кратко време, като както казах повишава мощността, но намалява въртящия момент. Обратното е ясно, няма какво да обяснявам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: БМВ 318IS E30 И E36 има ли разлика в двигателите???

Мнение от ивчо3 » 28 Окт 2008, 18:24

Работата при 4 цилиндровия двигател е 1-3-2-4
Грешка 1-3-4-2. Извинете за неточността.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 574
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
Пол: Мъж
Кара: колко да кара
Мечтае да кара: Е34-540
Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е

Мнение от BMWPower » 28 Окт 2008, 20:45

Как се казва тогава ве тъпани ????нека Яворета и нейните Шерпи да кажат вместо да ръсят простотии в тоя форум ,човека изка някви отговори :mhihi:
<<<DRIVE BMW ONLY>>>

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook