Американски автомобили в родината
Модератор: Общи модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 712
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Американски автомобили в родината
Пускам тази тема, понеже май станахме не малко собствениците на американски автомобили, които ги карат тук (понеже това има значение), и за да можем да си обсъждаме нещата покрай тях.
Малко полезни линкове и хора:
-- Всичко софтуерно – 51R – всякакви ретрофити, оптимизации и подобни. Има представители в доста населени места, ако не ви се разхожда до него.
-- Мигачи – най-известният и проверен човек в тези среди е Стоян Трайков за конвертиране на мигачите (ако се налага хардуерна намеса). Ако е само софтуерно (при някои Cherokee-та) – JTAG е софтуерът, плащате си по VIN и си ги конвертирате.
-- Авточасти – RockAuto (идват доста бързо и цените са добри), Зарев Ауто (има доста налични части и неща за обслужване – ако не ви се занимава с международни куриери, това е вашият човек), Яни Салих (внася доста автомобили за части и има много налични втора употреба, включително и едрогабаритни).
Най-разпространените мотори при нас са 3.6 Pentastar и 5.7 HEMI. Ще говоря предимно за HEMI, а който има повече опит с Pentastar-а, ще допълни и ще го добавим тук.
-- 5.7 HEMI
Маслен глад / HEMI tick – има известен проблем с това, че маслото не винаги достига до най-горната част на мотора, което води до маслен глад и след това т.нар. HEMI tick. Превенциите са няколко:
Вариант 1: Софтуерно се променят оборотите на празен ход (понеже там проблемът е най-силно изразен) на ~800. Ако се сложат на 900, с времето кутията започва да удря леко при смяна.
Вариант 2: Смяна с маслена помпа с по-голям дебит.
Каквото и да изберете, не се препоръчва в жегите автомобилът да работи дълго време на място.
MDS – система, която гаси 4 от цилиндрите. Има много спорове дали трябва да се изключи или не. Аз лично съм я изключил (при 51R) и за 50к км имам само позитиви. Идеята и е да покрие емисионните норми и да намали разхода, но често именно тази система се сочи като виновник за HEMI tick-а.
Охлаждане – моторът работи на около 100°C, което за мен (и не само) е доста. Продават се къстъм термостати (Mishimoto и други), които отварят по-рано. След това се настройва и перката да включва по-рано, което успешно сваля работната температура. 50к км по-късно – отново съм много доволен.
Рейка – не малко автомобили имат проблем с електрическата рейка (предимно след 200к км). Успешно ги рециклират Auto Mechanic Group, а Димата (излиза в Google) предлага кит за замяна на електрическата с хидравлична.
Ще допълня малко по-късно
Малко полезни линкове и хора:
-- Всичко софтуерно – 51R – всякакви ретрофити, оптимизации и подобни. Има представители в доста населени места, ако не ви се разхожда до него.
-- Мигачи – най-известният и проверен човек в тези среди е Стоян Трайков за конвертиране на мигачите (ако се налага хардуерна намеса). Ако е само софтуерно (при някои Cherokee-та) – JTAG е софтуерът, плащате си по VIN и си ги конвертирате.
-- Авточасти – RockAuto (идват доста бързо и цените са добри), Зарев Ауто (има доста налични части и неща за обслужване – ако не ви се занимава с международни куриери, това е вашият човек), Яни Салих (внася доста автомобили за части и има много налични втора употреба, включително и едрогабаритни).
Най-разпространените мотори при нас са 3.6 Pentastar и 5.7 HEMI. Ще говоря предимно за HEMI, а който има повече опит с Pentastar-а, ще допълни и ще го добавим тук.
-- 5.7 HEMI
Маслен глад / HEMI tick – има известен проблем с това, че маслото не винаги достига до най-горната част на мотора, което води до маслен глад и след това т.нар. HEMI tick. Превенциите са няколко:
Вариант 1: Софтуерно се променят оборотите на празен ход (понеже там проблемът е най-силно изразен) на ~800. Ако се сложат на 900, с времето кутията започва да удря леко при смяна.
Вариант 2: Смяна с маслена помпа с по-голям дебит.
Каквото и да изберете, не се препоръчва в жегите автомобилът да работи дълго време на място.
MDS – система, която гаси 4 от цилиндрите. Има много спорове дали трябва да се изключи или не. Аз лично съм я изключил (при 51R) и за 50к км имам само позитиви. Идеята и е да покрие емисионните норми и да намали разхода, но често именно тази система се сочи като виновник за HEMI tick-а.
Охлаждане – моторът работи на около 100°C, което за мен (и не само) е доста. Продават се къстъм термостати (Mishimoto и други), които отварят по-рано. След това се настройва и перката да включва по-рано, което успешно сваля работната температура. 50к км по-късно – отново съм много доволен.
Рейка – не малко автомобили имат проблем с електрическата рейка (предимно след 200к км). Успешно ги рециклират Auto Mechanic Group, а Димата (излиза в Google) предлага кит за замяна на електрическата с хидравлична.
Ще допълня малко по-късно
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 397
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Американски автомобили в родината
Потвърждавам. Пепи Спасов от 51 R Tunning е много кадърен и отзивчив. Не съм ходил лично при него, но на няколко пъти по телефона или в чата ми е давал добри практически съвети. Следва да се има в предидвид, че преди всяка софтуерна манипулация компютърът на колата трябва да се отключи (еднократно е). Зависи каква е и коя година е колата. За 2017 Чалънджър е някъде към 600 лева услугата, може и да бъркам малко.
Аз лично ползвах услугите на Стоян Трайков и тогава вече трета година нямам ядове.
В Рокауто има всичко, идват за няколко дни с DHL. Освен изброените бих допълнил и vestauto.net и фирма Бял скорпион 13. Нямал съм грижи с никоя от посочените
Аз лично ползвах услугите на Стоян Трайков и тогава вече трета година нямам ядове.
В Рокауто има всичко, идват за няколко дни с DHL. Освен изброените бих допълнил и vestauto.net и фирма Бял скорпион 13. Нямал съм грижи с никоя от посочените
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани