Сервизи, труд и отстъпка за части
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Сервизи, труд и отстъпка за части
Реших да отворя тема, да се коментират малко цените по сервизи и частите. Гледам вече 2 пъти фактури за смяна на масла, където в официален дилър е по-евтино. А фактурите са от места далече от официалното. Сервизите си имат едни отстъпки от по ~40%, а продават части без. После се калкулира труд. Те сега части ли продават, труд ли продават, къде е баланса. Мненията варират от "колкото ти кажат - толкова, ти си преценяваш" до "тея луди ли са, баси измамниците", "що не работят с части отвън" и т.н.
За мен всички страни имат право. Сервизите трябва да печелят отнякъде. Помещения, уреди, инструменти, заплати. В край на сметка и те се занимават с поръчката на частите, проверки какво точно трябва и т.н. Но и клиента си има право. В магазина цената му е -50% на частите.
Според мен трябва да има някакъв баланс. Отстъпките са имагинерни, при положение, че за всеки има стабилни отстъпки във всеки онлайн магазин. Като амортисьора е 300лв без отстъпка, ама в Аутодок е 150лв, трябва някъде по средата да е офертата. А не да се прибере 150лв отстъпка + някви луди пари за труд и накрая да се върже на цената в официален. Това важи повече за софийските сервизи де, из страната го няма в пълна степен този феномен, макар да има опити. Все повече и отказват да се работи с втора ръка части или такива закупени от друго място. Брат ми живее в Лондон, кара Г30, коментираме някакви цени и тука от някакви люлински гаражи изскачат по-скъпи цени от официален дилър в Лондон
При гумаджии също има луди цени.
За мен всички страни имат право. Сервизите трябва да печелят отнякъде. Помещения, уреди, инструменти, заплати. В край на сметка и те се занимават с поръчката на частите, проверки какво точно трябва и т.н. Но и клиента си има право. В магазина цената му е -50% на частите.
Според мен трябва да има някакъв баланс. Отстъпките са имагинерни, при положение, че за всеки има стабилни отстъпки във всеки онлайн магазин. Като амортисьора е 300лв без отстъпка, ама в Аутодок е 150лв, трябва някъде по средата да е офертата. А не да се прибере 150лв отстъпка + някви луди пари за труд и накрая да се върже на цената в официален. Това важи повече за софийските сервизи де, из страната го няма в пълна степен този феномен, макар да има опити. Все повече и отказват да се работи с втора ръка части или такива закупени от друго място. Брат ми живее в Лондон, кара Г30, коментираме някакви цени и тука от някакви люлински гаражи изскачат по-скъпи цени от официален дилър в Лондон

При гумаджии също има луди цени.

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Аз на такива места гледам да не ходя.
Но, щом са ти дали оферта и си я приел, си плащаш и това е.
Мен повече ме дразнят тия дето ти казват "Не се притеснявай за парите", после ти слагат няква сметка дето е 3 пъти повече от очакваното и на всичкото отгоре колата ти продължава да върви с проблема, с който си я оставил в сервиза.
Из провинцията масово са такива сервизи.
Но, щом са ти дали оферта и си я приел, си плащаш и това е.
Мен повече ме дразнят тия дето ти казват "Не се притеснявай за парите", после ти слагат няква сметка дето е 3 пъти повече от очакваното и на всичкото отгоре колата ти продължава да върви с проблема, с който си я оставил в сервиза.
Из провинцията масово са такива сервизи.

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
drifty написа:Мен повече ме дразнят тия дето ти казват "Не се притеснявай за парите", после ти слагат няква сметка дето е 3 пъти повече от очакваното и на всичкото отгоре колата ти продължава да върви с проблема, с който си я оставил в сервиза.
това никога не съм го разбирал- аз си правя колите сам като цяло, но ако трябва друг нещо да пипа- няма начин докато не уточниме точно за каква сума пари става дори ако става въпрос за сума която позволява да се диагностицира нещо и после да се плаща още - което пак се уточнява веднъж като се разбере какво трябва да се смени.
така на сляпо - ще отвориме, ще видиме и ще ти кажеме после какво ще струва- такъв филм няма...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Аз затова си взех един крокодил, 4 стойки и една лежанка на колелца и си човъркам основните неща сам. И ми е приятно дори.
Имам опция и за канал, ще помисля по въпроса, ако се увлека, ще започна да го ползвам.
Един от последните пъти оставих една баничарка за масло в сервиз и после забелязах, че са ми наранили праговете. Каква работа са свършили? Отрицателна
Имам опция и за канал, ще помисля по въпроса, ако се увлека, ще започна да го ползвам.
Един от последните пъти оставих една баничарка за масло в сервиз и после забелязах, че са ми наранили праговете. Каква работа са свършили? Отрицателна
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Списък с части за лек ребилд на N55 с отстъпки, вероятно немалки, защото като въведа парт номерата директно в БМВ дилър сумата е доста различна. Като работа все още не знам колко ще е, но ще ъпдейтна след 2 седмици. Като цяло включва биелни, основни лагери, ангренаж, всичко гумено, ремъци и ролки и разни други дреболии.





- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Аз съм забелязал, че нормалните сервизи гледат крайната цена на ремонта да излезе колкото цената на частите умножена по 2. Например, на тях накладките им струват 100лв - цената за клиента е 200лв.
Дали във фактурата ще пише 100лв части+100лв труд или 150лв части+50лв труд, са подробности
Иначе има разни, дето обикновено се рекламират във фейсбук, които взимат повече от официалните сервизи. Докато има балъци, ще има и тарикати.
Дали във фактурата ще пише 100лв части+100лв труд или 150лв части+50лв труд, са подробности

Иначе има разни, дето обикновено се рекламират във фейсбук, които взимат повече от официалните сервизи. Докато има балъци, ще има и тарикати.
I love the sound of V8 in the morning...
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
msi200 написа:Иначе има разни, дето обикновено се рекламират във фейсбук, които взимат повече от официалните сервизи. Докато има балъци, ще има и тарикати.
Има, има




Като цяло цари пълен хаос с тия сервизи... И там...
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
msi200 написа:Дали във фактурата ще пише 100лв части+100лв труд или 150лв части+50лв труд, са подробности
Значи не би трябвало да е проблем да си купиш сам частите за 100лв и да ти ги монтират за 50лв труд

Както казах, трябва нещата да са посредата. Частите да са нагоре, колкото да си заплатиш услугата "търсене и липса на занимавка" + труда, колкото си го оценяват. Ама да ти се продават части на луди цени, това търсене да не струва х2-х3


- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Ами не искали да работят с части на клиента.
Трябваше да сменям два лагер главини и всеки обясняваше, че труда ще ми струва около 150 лева общо за двата лагера на заден мост.
Ама, когато им кажа "ок, идвам, нося си частите" всички викат "не работим с части на клиента", че чак троснато и с лека агресивна нотка!
Трябваше да сменям два лагер главини и всеки обясняваше, че труда ще ми струва около 150 лева общо за двата лагера на заден мост.
Ама, когато им кажа "ок, идвам, нося си частите" всички викат "не работим с части на клиента", че чак троснато и с лека агресивна нотка!
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Е.Димитров написа:Ами не искали да работят с части на клиента.
Трябваше да сменям два лагер главини и всеки обясняваше, че труда ще ми струва около 150 лева общо за двата лагера на заден мост.
Ама, когато им кажа "ок, идвам, нося си частите" всички викат "не работим с части на клиента", че чак троснато и с лека агресивна нотка!
това е стандардно навсякъде по света- особено в оторизирани сервизи...
между другото печалбата на един сервиз идва основно от труда, не от частите...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Тук не е така. Тука стана "дилъри на дребно на части" и междувременно труда.
Доста не работят и с втора ръка части. Ем хубаво де, ама при мен имаше случай 100лв втора ръка (и карах 4-5 години още) или 2600лв ново
Все по-трудно ще става поддръжката на стар автомобил. Да не говорим и кви кошове са новите. Едно време 1000лв беше основен ремонт на двигателя, сега е някъв датчик + кодиране
Доста не работят и с втора ръка части. Ем хубаво де, ама при мен имаше случай 100лв втора ръка (и карах 4-5 години още) или 2600лв ново

Все по-трудно ще става поддръжката на стар автомобил. Да не говорим и кви кошове са новите. Едно време 1000лв беше основен ремонт на двигателя, сега е някъв датчик + кодиране


- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Вярно че повечето сервизи спряха да работят с части на клиента.
Моят майстор работеше с части на клиента но започна леко да ме отбива: сега не мога, ела след 2 седмици
Ясно, започнах да ползвам неговите части и всичко си дойде на мястото
Нямам оплаквания от качеството на частите, труда понякога ми се струва висок но поне не е мошеник.
Моят майстор работеше с части на клиента но започна леко да ме отбива: сега не мога, ела след 2 седмици

Ясно, започнах да ползвам неговите части и всичко си дойде на мястото

Нямам оплаквания от качеството на частите, труда понякога ми се струва висок но поне не е мошеник.

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Жена ми е счетоводите и води документацията на сервизи ,виждал съм фактури където 4 литра туба Елф 5W40 е купено от сервиза за 30 лева но е продадена на клиента за 4-на цена .И това е само дребен елементарен пример .Голяма част и от сервизите нямат право да се наричат така чисто де юре защото не отговарвт на изискванията по закон.А пък доставчиците масово отказват да покриват гаранция на дефектни части щото сервиза не може да издаде документ кога ,кой е монтирал резервната част .С ОЕ нещата стават още по-сложни ,в повечето случаи ако часта е сбърканс не може да се връща ,или пък ситуация сгрешен комплект съединител-колата е на подемника или канала ,кутията на земята и хоп резевната част е сбъркана ,а часа е 17.30 и доставчиците са ударили кепенците .Това са част от причините отказа да се работи с "матрял на клиента" .Да не говорим ,че доста мастери имат фетиш към определена марка спирачни дискове или амортисори или накладки ...той харесва TRW ,а ти носиш АТЕ или Valeo клиента носи Sachs .
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Говоря за нови части.
По принцип колата до 5-6 годишна възраст я поддържам само при официалният дилър и винаги гледам там , какво правят.
Че един път на служебната гледах през витрината на шоурума как я качват на крика, пускат маслото и си заминаха на някъде.
След 30-45 минути дойдоха , свалиха я , сипаха масло и във фактурата се появи освен смяната на масло (не видях филтъра кога са го сменили) , но и смяна на спирачна течност и всички останали филтри, което аз определено не видях да се прави. А ми беше пред очите.
п/п
И имаше доста кашони с надпис "Depo" на около
На дъртата (бус), освен задните лагери, останалите неща сам си правя. Имам място и условия.
Иначе съм съгласен с колегата за частите от клиентите.
Че и за такива случаи знам. Грешен диск като размер, който стана ясно, след като беше сложен на колата и се оказа, че не може да включи/изключи от скорост.
Хайде пак разглобяване на скорости и поставяне на истински, което определено цената си е по 2.
Или такъв съединител, докаран от клиент, поставен и след 100 километра пробег се връща на репатрак, защото се оказва, че феродото паднало от самият диск, толкова "оригинален".
По принцип колата до 5-6 годишна възраст я поддържам само при официалният дилър и винаги гледам там , какво правят.
Че един път на служебната гледах през витрината на шоурума как я качват на крика, пускат маслото и си заминаха на някъде.
След 30-45 минути дойдоха , свалиха я , сипаха масло и във фактурата се появи освен смяната на масло (не видях филтъра кога са го сменили) , но и смяна на спирачна течност и всички останали филтри, което аз определено не видях да се прави. А ми беше пред очите.
п/п
И имаше доста кашони с надпис "Depo" на около

На дъртата (бус), освен задните лагери, останалите неща сам си правя. Имам място и условия.
Иначе съм съгласен с колегата за частите от клиентите.
Че и за такива случаи знам. Грешен диск като размер, който стана ясно, след като беше сложен на колата и се оказа, че не може да включи/изключи от скорост.
Хайде пак разглобяване на скорости и поставяне на истински, което определено цената си е по 2.
Или такъв съединител, докаран от клиент, поставен и след 100 километра пробег се връща на репатрак, защото се оказва, че феродото паднало от самият диск, толкова "оригинален".
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Ако започнат да работят с части на клиента ще им падне печалбата с поне 60-70% на някои сервизи. Аз не бих имал против те да ми поръчват частите стига да си слагаха по-нормални надценки, не в пъти отгоре.
А тия дето дават по 1000+ лева за масло и филтри... живи и здрави да са поне
А тия дето дават по 1000+ лева за масло и филтри... живи и здрави да са поне

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани