Зимни гуми сезон 2023-2024г.
Модератор: Общи модератори
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
b00st написа:преди 7-8 години имах Е92то на задно, закъсах 3 пъти пред блока. От страната на входа не пече слънце и позаледяваше. Тогава имаше снегове в София и зима като хората . Съседа ме ебаваше, той с алфата от 6 лв пали и тръгва, мен ми върти задна дясна гума и само се люшка и не може да прескочи, такъв срам не съм брал.
Е да си беше сложил шпер вместо да се наказваш с тая пародия х-драйв на е90

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
Нямаше тогава Quaife май като гледах или беше някви космически суми. Аз съм с xdelete и съм доволен. Разликата в хендлинга е ден и нощ. Към 700 NM е с хибридната турбина и лятото го нагласям да прехвърля до 20% на преден мост - колата се управлява почти като на задно, но е дооста по-стабилна при WOT като надуе турбината, особено на мокро. Това при напълно изключено DSC. Вчера го флашнах на зимен режим, давам малко повече торк да прехвърля отпред, но пак не е като сток с тежкия волан.dhtj написа:b00st написа:преди 7-8 години имах Е92то на задно, закъсах 3 пъти пред блока. От страната на входа не пече слънце и позаледяваше. Тогава имаше снегове в София и зима като хората . Съседа ме ебаваше, той с алфата от 6 лв пали и тръгва, мен ми върти задна дясна гума и само се люшка и не може да прескочи, такъв срам не съм брал.
Е да си беше сложил шпер вместо да се наказваш с тая пародия х-драйв на е90
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
b00st написа:Нямаше тогава Quaife май като гледах или беше някви космически суми. Аз съм с xdelete и съм доволен. Разликата в хендлинга е ден и нощ. Към 700 NM е с хибридната турбина и лятото го нагласям да прехвърля до 20% на преден мост - колата се управлява почти като на задно, но е дооста по-стабилна при WOT като надуе турбината, особено на мокро. Това при напълно изключено DSC. Вчера го флашнах на зимен режим, давам малко повече торк да прехвърля отпред, но пак не е като сток с тежкия волан.
Даа, добре че я измислиха тая работа с xdelete, че да ви е поне малко по-готино на тези с хиксовете.

Но това ти е само половината грижа. Проблема е, че са развалили окачването на тея коли. На задно са супер балансирани като возия-поведение-визия с М-ковото окачване. С 4х4 са грозно високи. И отпред нещо не могат да поемат неравностите, защото за да направят място къде да минават предните полуоски са скъсили доста предните амортисьори...
Третата драма е, че майсторите винаги те псуват като им кажеш че си с х-драйв.


Иначе и аз съм с хибрид 2265 6+6 и екстенд забравих на колко мм, ама е големичка перка, с даунпайп, генерация и кулер и върви яко. Сега като я обух с 4 нови летни нексена 18ки (отзад на 255) честно казано не усещам никаква нужда от втори задвижващ мост. Правя си супер стартове от място без да буксувам. И с един и с два педала.
Стои ми един racing diffs progressive lsd conversion kit вкъщи в кутийката и не ми се занимава да го слагам, та съм го пуснал за продаване. Ако случайно падне някой сняг и усетя че върти само едната гума моооже и да го сложа, но не вярвам.

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
dhtj написа:b00st написа:Нямаше тогава Quaife май като гледах или беше някви космически суми. Аз съм с xdelete и съм доволен. Разликата в хендлинга е ден и нощ. Към 700 NM е с хибридната турбина и лятото го нагласям да прехвърля до 20% на преден мост - колата се управлява почти като на задно, но е дооста по-стабилна при WOT като надуе турбината, особено на мокро. Това при напълно изключено DSC. Вчера го флашнах на зимен режим, давам малко повече торк да прехвърля отпред, но пак не е като сток с тежкия волан.
Даа, добре че я измислиха тая работа с xdelete, че да ви е поне малко по-готино на тези с хиксовете.![]()
Но това ти е само половината грижа. Проблема е, че са развалили окачването на тея коли. На задно са супер балансирани като возия-поведение-визия с М-ковото окачване. С 4х4 са грозно високи. И отпред нещо не могат да поемат неравностите, защото за да направят място къде да минават предните полуоски са скъсили доста предните амортисьори...
Третата драма е, че майсторите винаги те псуват като им кажеш че си с х-драйв.Тва е само първоначално, после се радват щото ще ти вземат повече пара за труд.
![]()
Иначе и аз съм с хибрид 2265 6+6 и екстенд забравих на колко мм, ама е големичка перка, с даунпайп, генерация и кулер и върви яко. Сега като я обух с 4 нови летни нексена 18ки (отзад на 255) честно казано не усещам никаква нужда от втори задвижващ мост. Правя си супер стартове от място без да буксувам. И с един и с два педала.
Стои ми един racing diffs progressive lsd conversion kit вкъщи в кутийката и не ми се занимава да го слагам, та съм го пуснал за продаване. Ако случайно падне някой сняг и усетя че върти само едната гума моооже и да го сложа, но не вярвам.
Не е много по-висока, на мен на задно ми беше много ниска колата, затова и изкарах 5 години с X5, много практична кола за БГ, но там се возиш общо взето, а взе че ми се прикара пак. Това за окачването е вярно, което си го написал, спортното е доста прилично и на возия в Е9x. На xdrive единствения недостатък, който го усещам като минус спрямо другото окачване е късия ход на предните амове - действително ботомват, при сериозни пропадания, а по нашите пътища не липсват. xDrive-a има и един друг плюс - нямаш нужда от широка гума отзад и през лятото. Аз се катеря по Витоша, затова ми трябва двойното предаване по принцип иначе на твое място бих хакнал шпера и зимата не бих карал с нещо повече от 225ци.
SpeedyMan написа:Имам 4 зими и около 50000 км със зимен Нексен, много добри си бяха. Но корейско производство. След това попаднах на чешки и ги продадох. А барумът си е директно чешка марка, от която винаги съм бил недоволен.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Не го хваля Барума, върши работа като за мен, просто дойде с него колата. DIPLOMAT стават ли, мисля да нахакам едни такива? Важното за мен е да не станат на куче след 1 сезон зимните гуми.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
b00st написа:dhtj написа:b00st написа:Нямаше тогава Quaife май като гледах или беше някви космически суми. Аз съм с xdelete и съм доволен. Разликата в хендлинга е ден и нощ. Към 700 NM е с хибридната турбина и лятото го нагласям да прехвърля до 20% на преден мост - колата се управлява почти като на задно, но е дооста по-стабилна при WOT като надуе турбината, особено на мокро. Това при напълно изключено DSC. Вчера го флашнах на зимен режим, давам малко повече торк да прехвърля отпред, но пак не е като сток с тежкия волан.
Даа, добре че я измислиха тая работа с xdelete, че да ви е поне малко по-готино на тези с хиксовете.![]()
Но това ти е само половината грижа. Проблема е, че са развалили окачването на тея коли. На задно са супер балансирани като возия-поведение-визия с М-ковото окачване. С 4х4 са грозно високи. И отпред нещо не могат да поемат неравностите, защото за да направят място къде да минават предните полуоски са скъсили доста предните амортисьори...
Третата драма е, че майсторите винаги те псуват като им кажеш че си с х-драйв.Тва е само първоначално, после се радват щото ще ти вземат повече пара за труд.
![]()
Иначе и аз съм с хибрид 2265 6+6 и екстенд забравих на колко мм, ама е големичка перка, с даунпайп, генерация и кулер и върви яко. Сега като я обух с 4 нови летни нексена 18ки (отзад на 255) честно казано не усещам никаква нужда от втори задвижващ мост. Правя си супер стартове от място без да буксувам. И с един и с два педала.
Стои ми един racing diffs progressive lsd conversion kit вкъщи в кутийката и не ми се занимава да го слагам, та съм го пуснал за продаване. Ако случайно падне някой сняг и усетя че върти само едната гума моооже и да го сложа, но не вярвам.
Не е много по-висока, на мен на задно ми беше много ниска колата, затова и изкарах 5 години с X5, много практична кола за БГ, но там се возиш общо взето, а взе че ми се прикара пак. Това за окачването е вярно, което си го написал, спортното е доста прилично и на возия в Е9x. На xdrive единствения недостатък, който го усещам като минус спрямо другото окачване е късия ход на предните амове - действително ботомват, при сериозни пропадания, а по нашите пътища не липсват. xDrive-a има и един друг плюс - нямаш нужда от широка гума отзад и през лятото. Аз се катеря по Витоша, затова ми трябва двойното предаване по принцип иначе на твое място бих хакнал шпера и зимата не бих карал с нещо повече от 225ци.SpeedyMan написа:Имам 4 зими и около 50000 км със зимен Нексен, много добри си бяха. Но корейско производство. След това попаднах на чешки и ги продадох. А барумът си е директно чешка марка, от която винаги съм бил недоволен.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Не го хваля Барума, върши работа като за мен, просто дойде с него колата. DIPLOMAT стават ли, мисля да нахакам едни такива? Важното за мен е да не станат на куче след 1 сезон зимните гуми.
Единствения начин да видиш разлика във височина на е90 330д и 330хд е да си разноглед, защото разликата е 0.00мм . Иначе е малко странно да си правиш перформанс тунинг и да сложиш нексен
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
acho.rs написа:Единствения начин да видиш разлика във височина на е90 330д и 330хд е да си разноглед, защото разликата е 0.00мм . Иначе е малко странно да си правиш перформанс тунинг и да сложиш нексен
И къде е тва хд със спортно окачване може ли да ми покажеш, щото всички дето съм виждал са щъркели...

А гуми пробвам най-различни, не робувам на марки, стига да не е някаква твърде долна китайщина.
Ако си купя панамера ще ми разрешиш ли да я карам с нексен или пак не е приемливо?


- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
dhtj написа:acho.rs написа:Единствения начин да видиш разлика във височина на е90 330д и 330хд е да си разноглед, защото разликата е 0.00мм . Иначе е малко странно да си правиш перформанс тунинг и да сложиш нексен
И къде е тва хд със спортно окачване може ли да ми покажеш, щото всички дето съм виждал са щъркели...Некви HR и Eibach афърмаркети не ги броим.
Абсолютно е така, Ачо пак е несвяст. И то не само при Е90, а от време "оно", E30 ix, E34 ix, E46 xi

- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
dhtj написа:
А гуми пробвам най-различни, не робувам на марки, стига да не е някаква твърде долна китайщина.
Ако си купя панамера ще ми разрешиш ли да я карам с нексен или пак не е приемливо?![]()
Бая странно стои тая джанта на Панамерата, и тя изглежда "щъркел" или е петнайска....

"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
Много ги разбирате джантите и щъркелите 

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
In_Memoriam написа:dhtj написа:acho.rs написа:Единствения начин да видиш разлика във височина на е90 330д и 330хд е да си разноглед, защото разликата е 0.00мм . Иначе е малко странно да си правиш перформанс тунинг и да сложиш нексен
И къде е тва хд със спортно окачване може ли да ми покажеш, щото всички дето съм виждал са щъркели...Некви HR и Eibach афърмаркети не ги броим.
Абсолютно е така, Ачо пак е несвяст. И то не само при Е90, а от време "оно", E30 ix, E34 ix, E46 xi
Е46Х е със 18мм над стандартното, при E90 и всичко след това нямат никаква разлика. Това от което се вдъхновявате е че при RWD спортния пакет сваля с цял 1см окачването а при спортния пакет на AWD няма разлика в окачването. Хубаво е да си хвалиш кочината ама да не се пренавиваме
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
Не знам за какво хвалене на кочина говориш като дори нямам такава кола (доста комплексарско поведение за пореден път
), но пак се изказваш неподготвен. Разликата във височината на пружините на Е90 rwd със стандарно окачване и E90 xDrive е 5мм. Сравни и парт номерата да видиш, че са различни. При F-сериите e абсолютно същото, предполагам и при G, но не съм го проверявал. И да, ако RWD е с М-спорт окачване се получава допълнителна 10мм разлика. Реално не е нужно да си проверявал нищо. Достатъчно е да си наред с очите и да си виждал поне няколко различни модификации от модела, за да направиш разликата чисто визуално.


- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
dhtj написа:...
Ако си купя панамера ще ми разрешиш ли да я карам с нексен или пак не е приемливо?![]()
Е то за т'ва сигурно съседа си кара последната Панамера целогодишно с летни гуми. Съвсем сериозно.

Не съм гледал ква марка са му гумите, ама сме си говорили, че е целогодишно с летни. Вика, с глупости не ми се занимава

Та и аз така тая година смятам да я карам
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
In_Memoriam написа:Не знам за какво хвалене на кочина говориш като дори нямам такава кола (доста комплексарско поведение за пореден път), но пак се изказваш неподготвен. Разликата във височината на пружините на Е90 rwd със стандарно окачване и E90 xDrive е 5мм. Сравни и парт номерата да видиш, че са различни. При F-сериите e абсолютно същото, предполагам и при G, но не съм го проверявал. И да, ако RWD е с М-спорт окачване се получава допълнителна 10мм разлика. Реално не е нужно да си проверявал нищо. Достатъчно е да си наред с очите и да си виждал поне няколко различни модификации от модела, за да направиш разликата чисто визуално.
Не говорех за тебе, но карай. Щом виждате разликата между 138мм и 142мм просвет и това прави за вас разликата между спортни и "грозно високи" коли - поздравления

А на другия колега ще кажа, че е адски смешно да изтъкваш, че Порше едва ли не избирали Нексен, при положение че всичките им 911ки са Мишлен. Те и Ханкок си платиха за да обуят Ауди RS версиите и после имаше малко сълзи по тестовете...Това е все едно да кажеш, че Арнолд Шварценегер е заклет фен на Parkside ...
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
acho.rs написа: А на другия колега ще кажа, че е адски смешно да изтъкваш, че Порше едва ли не избирали Нексен, при положение че всичките им 911ки са Мишлен. Те и Ханкок си платиха за да обуят Ауди RS версиите и после имаше малко сълзи по тестовете...Това е все едно да кажеш, че Арнолд Шварценегер е заклет фен на Parkside ...
Казвам само че щом обуват новата панамера с тях, начи и за 20 годишното ми дизелово бмв все ще стават някак си. Нали не мислиш че порше ще сложат лоши гуми само щото някой им е дал добра цена или им е платил за рекламата?
А за х-драйва стига се излага, първо каза че е 0мм разликата, сега некви други милиметри почна да вадиш...
Никакви каталози не чета, в които информацията е меко казано относителна.
Просто съм видял сто е90ки и тея с красива стойка са винаги на задно на спортно окачване. Ако е грозно висока - или е х-драйв или е с нормално окачване.
На моята съм сменил едни койловъри и два комплекта пружини на SACHS по каталог докато уцеля точната визия и поведение. Има сто вида пружини в зависимост от екстрите, мотора кутията и купето на колата. Дори ако имаш теглич се слагат по-твърди пружини отзад от завода. След 2008 са други кодове на пружините и ако ги сложиш на по-стара 90-ка не може да ги смачка и седи висока също... Минал съм го целия филм. Има и пакет за лоши пътища, който представлява едни подложки на пружините...
Пълен резервоар с гориво също оказва влияние върху визията, друг е въпроса кой може да го забележи. И конкретно за моята кола мога да кажа докато я гледам отвън дали е пълна с нафта или не.

- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Зимни гуми сезон 2023-2024г.
Да си беше купил KW, вместо да трошиш пари за тестове на sachs и подобни, KW-то и вози по добре и се държи по добре от почти всичко останало.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани