Заплати в София, митове и реалност.
Модератор: Общи модератори
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Заплати в София, митове и реалност.
не не брат ми e VP-то в тази ситуация и заедно с HR интервюират някакъв образ
Той ми е казвал, че наистина има топ ИТ маниаци, които са много ценни, но са и много странни 


"Чемодан, вокзал, Москва"
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Заплати в София, митове и реалност.
bai_ILIA написа:... наистина има топ ИТ маниаци, които са много ценни, но са и много странни![]()
Това е бранша с най-големите тоталки, които съществуват






Si non confectus, non reficiat.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Относно ситуацията с интервюто.
И аз бих си тръгнал ако знам, че реалната ми "стойност" например е 6к, но ми предлагат 4к
Тук вече зависи и за какъв точно кадър и позиция става на въпрос.
Но признавам, че има нотка на глезене и големи претенции, просто защото търсенето е толкова голямо в момента. Например от 1-вата ми фирма аз си тръгнах, защото не успяха (или не пожелаха по-скоро) да ми дават повече от 2к.
Винаги е по-добре старо БМВ от нова Киа
Шегата на страна, моят пък опит с приятели и познати от ИТ-то е, че карат коли от порядъка на 5-15к рядко нови от магазина.
И аз бих си тръгнал ако знам, че реалната ми "стойност" например е 6к, но ми предлагат 4к

Но признавам, че има нотка на глезене и големи претенции, просто защото търсенето е толкова голямо в момента. Например от 1-вата ми фирма аз си тръгнах, защото не успяха (или не пожелаха по-скоро) да ми дават повече от 2к.
madafaka_donkele написа:Половината ми ИТ познати са на нови Киа, Тойота, Хонда, Хюндай и т.н. Само единия е с Е90 и друг с Ф10А, и един с МЛ АМГ
Винаги е по-добре старо БМВ от нова Киа

Шегата на страна, моят пък опит с приятели и познати от ИТ-то е, че карат коли от порядъка на 5-15к рядко нови от магазина.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Заплати в София, митове и реалност.
drago9205 написа:Шегата на страна, моят пък опит с приятели и познати от ИТ-то е, че карат коли от порядъка на 5-15к рядко нови от магазина.
Рационални хора, като повечето не ги интересува дали кварталната пут*а ще им обърне повече внимания, щото са налели 100 бона в купчина желязо. Рядко виждам наистина гурута, които да са и автоманиаци.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Заплати в София, митове и реалност.
По темата със заплатите - някой друг ИТ да сподели актуално впечатленията си от пазара (и свързаните сфери - като Support, подобни)?
Много ми е интересно и в контекста на ИТ какви са заплатите на т.нар. рекрутъри, защото там изникнаха толкова фирми и фирмички послдните години и headhunt-ингът е жесток.
По темата с колите нови/стари
Все още не виждам смисъл от нова кола. Приятел се сдоби с 318д 2011 година на 18 хил километра (това се случва 2012-2013 год по спомен, да кажем, че беше на 2 год още в гаранция). Цената по спомен беше около 60% от тази на нова такава. Сега колата е на 70 хил. Като се качих да покарам изобщо нямаш усещане, че си в стара кола - както се казва "стъпа като лодка" и аз лично бих я предпочел пред нова Киа, Шкода (които като цена май възлизат на към 40 хил. лева)
Независимо от заплатата винаги съм смятал, че трябва да имаш налични поне 2х{цената на колата} в КЕШ, за да я купиш.
Много ми е интересно и в контекста на ИТ какви са заплатите на т.нар. рекрутъри, защото там изникнаха толкова фирми и фирмички послдните години и headhunt-ингът е жесток.

По темата с колите нови/стари
Все още не виждам смисъл от нова кола. Приятел се сдоби с 318д 2011 година на 18 хил километра (това се случва 2012-2013 год по спомен, да кажем, че беше на 2 год още в гаранция). Цената по спомен беше около 60% от тази на нова такава. Сега колата е на 70 хил. Като се качих да покарам изобщо нямаш усещане, че си в стара кола - както се казва "стъпа като лодка" и аз лично бих я предпочел пред нова Киа, Шкода (които като цена май възлизат на към 40 хил. лева)
Независимо от заплатата винаги съм смятал, че трябва да имаш налични поне 2х{цената на колата} в КЕШ, за да я купиш.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Заплати в София, митове и реалност.
drago9205 написа:Независимо от заплатата винаги съм смятал, че трябва да имаш налични поне 2х{цената на колата} в КЕШ, за да я купиш.
даже х6 ... аз лично имам 60к в дюшека

понякога прекалявате... сериозно
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Заплати в София, митове и реалност.
vicho написа:drago9205 написа:Независимо от заплатата винаги съм смятал, че трябва да имаш налични поне 2х{цената на колата} в КЕШ, за да я купиш.
даже х6 ... аз лично имам 60к в дюшека![]()
понякога прекалявате... сериозно
Много формули станаха вече и почнах да се обърквам - нали колата трябваше да е 6 пъти брутната заплата? Дайте да си стиснем ръцете за някоя от формулите

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Заплати в София, митове и реалност.
даже х6 ... аз лично имам 60к в дюшека
понякога прекалявате... сериозно
Виж сега - всеки си има виждания. Моите явно са по-консервативни.
Това с "х2" го казвам чисто примерно(и си е напълно мое виждане) във връзка с факта, че много хора живеят ден за ден въпреки възможностите (както по-долу споменават колеги). И виждаш ли сега, например, като взимам 4к трябва да налея спестените 30 в някоя 10-годишна бегачка 300 коня. И накрая се оказва, че нямат елементарна обезпеченост. Дори не става дума за поддръжка на автомобилът, а по-скоро да си посрещнеш непредвидени нужди.
Познавам и хора, които са сами, живеят при техните и теглят бързи кредити, за да си купуват неща (въпреки че работят за по 2-2.5к).
dextuar написа:Много формули станаха вече и почнах да се обърквам - нали колата трябваше да е 6 пъти брутната заплата? Дайте да си стиснем ръцете за някоя от формулите
Абе правим струваме явно формулите са неефективни - все пак се карат масово полу-счупените коли и в кварталният гаражен сервиз трябва да си запазиш час 1 седмица напред

Последна промяна drago9205 на 10 Ное 2016, 11:56, променена общо 1 път
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Заплати в София, митове и реалност.
drago9205 написа:Абе правим струваме явно формулите са неефективни - все пак се карат масово полу-счупените коли и в кварталният гаражен сервиз трябва да си запазиш час 1 седмица напред
Аз отдавна писах в темата, че според мен в София тези сервизчета заработват дооооста добре

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Всеки май си има формула за това колко скъпа и каква кола трябва да има, колко % бакшиш се дава, с какво точно дрехи ще се облича и т.н. В това отношение българите са уникални- швейцарска точност са. Всичко им върви по формули и постоянно се гледа в канчето на другия, иначе ще стане скука
- Larbi
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 28.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia
Re: Заплати в София, митове и реалност.



alekangg написа:Всеки май си има формула за това колко скъпа и каква кола трябва да има, колко % бакшиш се дава, с какво точно дрехи ще се облича и т.н. В това отношение българите са уникални- швейцарска точност са. Всичко им върви по формули и постоянно се гледа в канчето на другия, иначе ще стане скука
Това е основната формула на Българина. Като пита някой за избор на кола и каже примерно 10 бона ми е бюджета и се почва "ама за обслужване ще имаш ли 20 милиона, ама какви пари вземаш, ама няма да можеш да го храниш тоя звяр, ама недей така помисли за нещо по-старо, но по-лачено и т.н."
Ама може човека да не иска по-старо и си е негорава работа после колко ще си троши главата, щото иска да се покефи на Е90 (макар и голо) примерно, а не да го пращат на Е46 последните години...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Заплати в София, митове и реалност.

Larbi написа:и си е негорава работа после колко ще си троши главата, щото иска да се покефи на Е90 (макар и голо) примерно, а не да го пращат на Е46 последните години...
пЦелютно правилно!
Също така обикновено тези, които държат да си счупят главата неминуемо успяват

Тези, които слушат, мислят и успяват да пречупят съветите и мненията
на миналите вече по пътя пък се разминават с по-леки контузии само


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Заплати в София, митове и реалност.
K_Ilkov написа::OT:Larbi написа:и си е негорава работа после колко ще си троши главата, щото иска да се покефи на Е90 (макар и голо) примерно, а не да го пращат на Е46 последните години...
пЦелютно правилно!
Също така обикновено тези, които държат да си счупят главата неминуемо успяват![]()
Тези, които слушат, мислят и успяват да пречупят съветите и мненията
на миналите вече по пътя пък се разминават с по-леки контузии само
Не знам, аз си имам една моя теория, която не твърдя, че е абсолютната истина. Когато започнат - в твоя пример Е90-ки, да се купуват от хора, които наистина могат да си ги позволят, а не търсят части с неясен произход от моргите, тогава положението с "тия БМВ що толкова ги крадът" ще се нормализира. Не може да си купи нови спирачни дискове за скрапа, а после се чудим защо са толкова апетитни тия коли за джамбазите. Еми как да не са, като стотици бай ганьовци изкупуват подобни крадени коли за часове... Така че индиректно ме еб* кой к'во може и к'во евентуално ще си счупи... Не е нормално да трябва да пазя кола на 10г. за вече по-малко от 15к все едно е Ролс Ройс лимитид едишън, щото някой не може да си прави сметката и иска да мине метър на чужд гръб

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Аз затова след като разкарах кочините спя много по-спокойно и не ме ебе кво ще стане с фикуса пред блока.
Иначе постоянно беше: ставам сутрин и веднага на прозореца - колата там ли е; ако е там - цяла ли е; ако е цяла - липсват ли части (огледала, емблеми, бъбреци и т.н.)... кво ли не ми крадоха, все се притесняваш... тва повече няма да си го причиня.
Иначе постоянно беше: ставам сутрин и веднага на прозореца - колата там ли е; ако е там - цяла ли е; ако е цяла - липсват ли части (огледала, емблеми, бъбреци и т.н.)... кво ли не ми крадоха, все се притесняваш... тва повече няма да си го причиня.
Si non confectus, non reficiat.
- Larbi
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 28.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Влизаме с мега оффтопика ама никога няма да стане това да си купуват еди какви си коли само хора които могат да ги поддържат с оригинални части. Особено в България, където е се гледа ауди, бмв и мерцедес ли караш и от кои години горе-долу или си с рено сценик или опел астра.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани