Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Модератор: Общи модератори
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Аз го гледам така (всеки според потребностите, страстите, нуждите и т.н.)
Най-евтиното i5 сравнено с 550e - разликата в цената е пренебрежима
Но, каква е разликата в техническите характеристики - 200 пъти повече искам 550e
Не си купувам кола, за да пестя пари
Да не говоря, че си искам звука на ДВГ
ПС. Ама знае ли човек, времето ще покаже.
Най-евтиното i5 сравнено с 550e - разликата в цената е пренебрежима
Но, каква е разликата в техническите характеристики - 200 пъти повече искам 550e

Не си купувам кола, за да пестя пари

Да не говоря, че си искам звука на ДВГ

ПС. Ама знае ли човек, времето ще покаже.

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
На моята зарядна цената е 0,45/кв
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
alx написа:hotblooded написа:Е.Димитров написа:Интересното е, че се твърди, че всичко на електричката е евтино, спрямо двг.
Обаче електричката се ражда значително по-скъпа от еквивалента с двг.
Според мен, ако цените са еднакви или малко по-евтини електричките спрямо двг като еквивалент и на пробег, няма да има никакво оправдание да се кара двг.
Колко по скъпа е една електропичка от кола с ДВГ - ако сравним i5 с 5ца с еднакви характеристики, разликата в цената е 2-3 %
Не го случай. Обяснил съм му няколко пъти последните години. Не вдява колегата…. Вероятно просто не желае…
Нямам представа, на кого какво си обяснявал, очевидно на някой друг си правил подобни обяснения!
Както и да е.
Ето какво казва интернет :
Базовата цена на новия Megane E-Tech Electric в България започва от 65 790 лева с ДДС за ниво на оборудване Equilibre.
MEGANE Sedan на цена от 39 990 лв
Направо са си 1-2%
Последна промяна Е.Димитров на 30 Окт 2024, 10:25, променена общо 1 път
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Екстрите са 25к лева 
И да се изравнят цените, аз поне веднъж в месеца изпадам в ситуация, където си мисля "ся с електричка щеше да стане рязко по-сложно".

И да се изравнят цените, аз поне веднъж в месеца изпадам в ситуация, където си мисля "ся с електричка щеше да стане рязко по-сложно".

Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Цените поне тук в българско са още доста високи, виж обаче на запад може да изкочат супер оферти които в някой случай са по-евтини от аналозите на марката с ДВГ.
Като оставим всичко настрана човек трябва да седне и да си прецени плюсове и минуси от двата свята (ДВГ и EV) , за да реши в крайна сметка кое в неговия случай повече би му допаднало. Проблема идва от там че много хора отказват да приемат новите неща по една или друга причина и се измислят масово неверни истории.
Като оставим всичко настрана човек трябва да седне и да си прецени плюсове и минуси от двата свята (ДВГ и EV) , за да реши в крайна сметка кое в неговия случай повече би му допаднало. Проблема идва от там че много хора отказват да приемат новите неща по една или друга причина и се измислят масово неверни истории.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Е.Димитров написа:Нямам представа, на кого какво си обяснявал, очевидно на някой друг си правил подобни обяснения!
Както и да е.
Ето какво казва интернет :Базовата цена на новия Megane E-Tech Electric в България започва от 65 790 лева с ДДС за ниво на оборудване Equilibre.MEGANE Sedan на цена от 39 990 лв
Направо са си 1-2%
По спомен alx или някой друг обясняваше как електричката идва накичена със всите екстри, които ако ги прибавиш в колата с ДВГ цената почти се изравнява.
Друг е въпросът трябват ли ти всите екстри на електричката.....

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- hotblooded
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 30.08.2023
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530i
- Мечтае да кара: E31 850 CSi
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Е.Димитров написа:alx написа:hotblooded написа:Е.Димитров написа:Интересното е, че се твърди, че всичко на електричката е евтино, спрямо двг.
Обаче електричката се ражда значително по-скъпа от еквивалента с двг.
Според мен, ако цените са еднакви или малко по-евтини електричките спрямо двг като еквивалент и на пробег, няма да има никакво оправдание да се кара двг.
Колко по скъпа е една електропичка от кола с ДВГ - ако сравним i5 с 5ца с еднакви характеристики, разликата в цената е 2-3 %
Направо са си 1-2%
А дали са еднакви характеристиките? " Вървеж" , екстри? Ако само гледаме цена, без оборудване и задвижване - трябва да закрием BMW, защото излиза че не струват
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... lrd-dorara
Мда, евтини са, наора без пари сравнимо с ДВГ, затова точно зад океана се убиват да ги купуват.
Какво обясниш на американеца да си вземе кола с която не е ясно дали няма да закъсаш защото на колата и е прекалено горещо или прекалено студено? То това я елиминира буквално от някои щати. Плюс това не знаеш дали и къде ще може да заредиш, че се случва да не работят джаджите, особено зимата.
А и как ще обясниш на някой, че ще му е по-евтино как ще му е по-скъпо?
И заслужава ли си цялата галимация и треперене за всичко след като бензина ти е евтин сравнимо с Европа особено?

Мда, евтини са, наора без пари сравнимо с ДВГ, затова точно зад океана се убиват да ги купуват.

Какво обясниш на американеца да си вземе кола с която не е ясно дали няма да закъсаш защото на колата и е прекалено горещо или прекалено студено? То това я елиминира буквално от някои щати. Плюс това не знаеш дали и къде ще може да заредиш, че се случва да не работят джаджите, особено зимата.




In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Но тези подобрения не са достатъчни, за да се преодолее „ценовият натиск в цялата индустрия“, казват от Ford.
Това го разбирам - има много по-евтини от наще и не можем да ги направим и ние евтини.
А за тия "загуби" - винаги съм смятал, че това не са действителни загуби, а повече пропуснати ползи. Нали не се очаква да сме направили готови хххх автомобила и чекаме некой да ни ги купи. Има поръчка - правят, нема - не правят. Самите заводи , поточни лиии могат да се пренастроят да правят друго...та дори са на напрвили такава инвестиция не е 100% загубена . Ма може и да бъркам.
Хм,хм...
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
В производството не е баш така... Трябва да има някакво определено търсене, за да 'излезе на нула' поне производството. Развойната дейност също трябва да се 'избива' по някакъв начин... Т.е. иска си сериозно търсене или поне 'голям гръб', за да се поеме този момент с 'нетърсенето' за определено време... Всеки производител си преценя колко време може да е на загуба...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Аз пък не виждам чак толкова голям проблем с това , че еди си коя компания била на загуба заради EV както се опитват да го изкарат от статията. Просто компанията Х не е конкурентно способна спрямо пазара и това което се търси и предлага. По този начин ще се отсеят компаниите които се справят с ЕV сегмента, а не както някой хора смятаха че дори кварталния майстор бай Пешо може да сглоби кола с батерии, мотор и таблет 
Сега като поспаднаха температурите сутрин няма по-голям кеф от това да влезнеш в колата и да е топло и приятно, вместо да чакаш дизелчето да загрее 10тина минути че да почне да духа лАаадно

Сега като поспаднаха температурите сутрин няма по-голям кеф от това да влезнеш в колата и да е топло и приятно, вместо да чакаш дизелчето да загрее 10тина минути че да почне да духа лАаадно

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
don_gori написа:Сега като поспаднаха температурите сутрин няма по-голям кеф от това да влезнеш в колата и да е топло и приятно, вместо да чакаш дизелчето да загрее 10тина минути че да почне да духа лАаадно
Имам бус, дето вътре има печка . Тоест тя печката е от долу и там нещо си работи на нафта, ама вътре за нула време вътре става "Африка"

Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Да с разликата че всяка електричка я има тази екстра, а колите на дизел сигурно под 20% я имат и сигурно 5% от тях работят 

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
don_gori написа:Да с разликата че всяка електричка я има тази екстра, а колите на дизел сигурно под 20% я имат и сигурно 5% от тях работят
Е , с тая разлика, че ако нещо има "авария" зимата някъде и два метра сняг, с дизела мога да се топля поне над 20 часа

Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Друга разлика е че зимата електричката с едно зареждане минава около 20 процента от пробега на дизеловата печка с един резервоар нооо 5те минути сутрин са много ценни 

Последна промяна seimo на 04 Ное 2024, 17:06, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани