Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Модератор: Общи модератори
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Don_Diego написа:Зареждам на 10-11А със 7кв, за 2 часа и малко съм 0-100
Това е супер като скорост, при мен максималната мощност е 3.5kW (16A) и зареждам между 2 и 3 часа, но при мен батерията е по-малка.
Иначе разхода на ток е изненадващо нисък - 14kWh/100км за 700км каране основно градско + малко извънградско.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
3186 написа:Да, плюс това тези 22кw са при трифазен ток. Монофазно над 11kw не съм чувал, то и изисква по-сериозни кабели, които са тегави за монтаж навсякъде.don_gori написа:Nickelback написа:Като сме на вълна щепсели, Шуко-та, удължители и мобилни зарядни станции - някой срещал ли е мобилна зарядна станция с, да речем, 5-10 отделни щепсела?
До колкото схващам твоята идея е да разбиеш номиналната мощност на зарядната станция на няколко по-малкиНе мисля че ще има такова животно, входа на чарджъра е един и няма как да вкараш в него 5 кабела от комшиите да кажем
![]()
Незнам дали си запознат но повечето чисто електрически коли не поддържат зареждане със скорост по-висока от 11kW , т.е. ти дори да инсталираш зарядна станция 22kW колата не може да зарежда с повече от 11kW. При PHEV колите лимита е още по-малък, примерно BMW е до 3.5kW.
В България мрежата е трифазна балансирана , ако си в панелка можеш да хванеш и трите фази при положение че се разбереш с комшиите примерно от първия петия и осмия етаж . Така ще имаш трифазно зарядно 380в и то на големи ампери

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- sssssl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi / Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Много добър разход като за хибрид
Визирам и двамата колеги.

Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
steeN написа:ildivvy написа:А8-ците нали имаха соларен покрив по едно време...? Зареждаха ли си акумулатора тогава или беше бош-лаф работата?
Въртяха вентилатора на купето с него, като колата седи паркирана. Просто маркетинг играчка. Мъск между другото го е коментирал това многократно.
Имаше го в А6 още в началото на века. Работеше си много добре за охлаждане в горещи слънчеви дни, ама дотам.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Е, ако е вършело работа, защо са спрели да го използват?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
ildivvy написа:Е, ако е вършело работа, защо са спрели да го използват?
Не са спрели, винаги го е имало като опция на някои модели доколкото си спомням.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Въпросът е защо са спрели да го поръчват хората като екстра. Ми много ясно, безумна работа, ще му въртял вентилатора на място.
Разбирам да върви климатика с него на място в жегата...а то... вентилатор.
Та затова е изчезнало. Та стрелям в тъмното, ама предполагам е заради това. Аз се чудя въобще кой се е излъгал да я поръча тая екстра. Ясно е, че повторили няма да има след като видят колко е ефективна. Дилърът ти вика "я дай едни пари тука да ти сложим нещо на покрива, че да ти върви вентилатора".
Да не скапе акумулатора, че лошо.


Та затова е изчезнало. Та стрелям в тъмното, ама предполагам е заради това. Аз се чудя въобще кой се е излъгал да я поръча тая екстра. Ясно е, че повторили няма да има след като видят колко е ефективна. Дилърът ти вика "я дай едни пари тука да ти сложим нещо на покрива, че да ти върви вентилатора".

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Ако има вентилатор, който се върти и вади горещия въздух от купето, докато колата стои на слънце, използвайки слънчева енергия за целта, за разумна цена, не виждам нищо лошо! В днешно време би трябвало е да е евтино, като 'хардуер' ...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Аз винаги съм го поръчвал това, както казах за слънчева Калифорния работи много добре. За Германия или България вероятно няма много смисъл.
Със или без това съм засичал разлика от 20-30 градуса по Фаренхайт като е стояла колата на слънце.
Със или без това съм засичал разлика от 20-30 градуса по Фаренхайт като е стояла колата на слънце.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
В момента вече сме на ниво работа на климатика през батерията, на кой ще му трябва да се върти 50гр въздух при положение, че можеш да цъкнеш от телефона и след 15тина минути в колата вече да е 23-24гр.
А соларния панел явно не може да достави достатъчно мощност по системата, че да си заслужава да го вграждат, да се пуска инсталация и най-вече да влиза в логиката на управление в колата.
А соларния панел явно не може да достави достатъчно мощност по системата, че да си заслужава да го вграждат, да се пуска инсталация и най-вече да влиза в логиката на управление в колата.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Аз и бензинката мога да я пална през приложението и точно за 2 3 мин е хладилник вътре. Въпросът е , че има прилично решение и без да ти харчи нищо.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Късметлия, аз само вентилатор мога да пусна
Но не мисля, че има смисъл да върти 2 часа. 5-10мин да обърне спарения въздух и това е. Дали го прави 10мин или 2 часа, не мисля, че би имало голяма разлика. За повече разлика, трябва да върти и климатика. Това обаче си е топ екстрата
Печки зимата, дрън-дрън. Друго си е да си лятото да влезнеш направо на студено 




- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Аз пък имам друго решение за спасения въздух като един истински Булгаристан - просто свалям червеите прозореца и всичко е ок за секунди откъм движение на въздух. 

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
То може и люк да оставиш отворен, може и изобщо да не вдигаш прозорците, а най-хубаво в гараж
Но според ситуацията, различни екстри са нужни.


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
don_gori написа:В момента вече сме на ниво работа на климатика през батерията, на кой ще му трябва да се върти 50гр въздух при положение, че можеш да цъкнеш от телефона и след 15тина минути в колата вече да е 23-24гр.
А соларния панел явно не може да достави достатъчно мощност по системата, че да си заслужава да го вграждат, да се пуска инсталация и най-вече да влиза в логиката на управление в колата.
Именно и доста по-ефективно от това да въртиш ДВГ на празен ход за нищо.
Top Gun Maverick написа:Аз пък имам друго решение за спасения въздух като един истински Булгаристан - просто свалям червеите прозореца и всичко е ок за секунди откъм движение на въздух.
И освен това си купуваш бяла кола

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana