Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
don_gori написа:Top Gun Maverick написа:Абе ще му намерим цаката ние, работата засега отива към много ел. коли. Би било идеално да се движиш и има начин от покрив, от спирачки, от вятърна турбина и още нещо си да събереш достатъчно енергия за да се движиш...почти безплатно.
От няколко месеца си зареждам от фотоволтаиците на покрива на къщата и си карам почти на 0лв. В тази ситуация дори не се натоварва електрическата мрежа, както твърдят повечето хора че станат ли масови електричките ше Омрем всички защото няма да има ток
Don_Diego написа:Какъв километраж трябва да се навърти за да се избие инвестицията в хубава електричка и фотоволтаична система с достатъчна мощност и батерии към нея
don_gori написа:Защо си мислиш че покупка на електрическа кола е вид инвестиция ? Аз не карам чист EV , а Plug-in такъв , колата не съм я взимал с цел инвестиция![]()
А фотоволтаичната сиситема за момента може да не изглежда като добра инвестиция, но кой знае след година-две на къде ще тръгнат нещата
Тая сутрин и един приятел ми разказва за неговата система у тях, термо-помпата ще задвижва с нея и още там бая неща. Ако му оставало ток, щял да си отоплява и гаража да спят М-ките на топло.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
don_gori написа:Защо си мислиш че покупка на електрическа кола е вид инвестиция ?
Нещо, което трябва да се ползва ежедневно, трябва да е що-годе разумно. За неразумно си има Порше, Ферари, Ламбо и т.н. Или 20 годишна S класа за 3000лв

В момента струват повече, а вършат по-малко работа.

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Електричката никога няма да е инвестиция или ако е - ще е ужасно лоша инвестиция откъм финанси
Пределно ясно ми е, че фотоволтаичната система има безброй плюсове и не е само за ползване с електричка. Аз самия обмислям да заменя системата за топла вода от солар с фотоволтаик в даден момент, просто всичко ми е готово като хардуер, само трябват панели и управление.
Много хора обаче се лъжат по това 0лв/100км и скачат в тигана без да мислят много, че за да стигнат това 0лв/100км трябва да изсипят една торба с пари: първо за електричка, после за фотоволтаична система с всичките екстри към нея ако искаш да е наистина използваема.

Пределно ясно ми е, че фотоволтаичната система има безброй плюсове и не е само за ползване с електричка. Аз самия обмислям да заменя системата за топла вода от солар с фотоволтаик в даден момент, просто всичко ми е готово като хардуер, само трябват панели и управление.
Много хора обаче се лъжат по това 0лв/100км и скачат в тигана без да мислят много, че за да стигнат това 0лв/100км трябва да изсипят една торба с пари: първо за електричка, после за фотоволтаична система с всичките екстри към нея ако искаш да е наистина използваема.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Don_Diego написа:Много хора обаче се лъжат по това 0лв/100км и скачат в тигана без да мислят много, че за да стигнат това 0лв/100км трябва да изсипят една торба с пари: първо за електричка, после за фотоволтаична система с всичките екстри към нея ако искаш да е наистина използваема.
Тук не съм много съгласен, защото електрическите коли са в бюджет който автоматично отсява масовата група от хора който не могат да сметнат 2+2. За да си купиш EV кола която струва ~100к би трябвало да имаш поне малко мозък и да си направиш сметките какви са ти моментните разходи, каква е инвестицията и заслужава ли си във времето да скочиш на този вариант.
Примерно за големия град една малка електрическа кола би била много добра инвестиция, в което мога да ти извадя сметки от 1во лице как е било преди и сега с разходи по гориво ,такси, паркинг и т.н.
Пак казвам закупуването на електрическа кола не би трябвало да се гледа като инвестиция, като дойде ред на нова кола била тя бензин, газ, дизел, ток отива в графа необходимост, а не инвестиция

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Като сме на вълна щепсели, Шуко-та, удължители и мобилни зарядни станции - някой срещал ли е мобилна зарядна станция с, да речем, 5-10 отделни щепсела?
С две думи - оттук 3.5kW, оттам 3.5kW, от-онам, и ето ти едни 20-30kW зарядна мощност
Не друго, ама доста подходяща ми се вижда за българската действителност - от мене малко, от комшията малко, от мазЯта малко, от магазинера на партера, и си събрал като за едно нормално зареждане на 22kW
После я даваш на комшията и той зарежда неговата, и така
И за хотели става 



С две думи - оттук 3.5kW, оттам 3.5kW, от-онам, и ето ти едни 20-30kW зарядна мощност





"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
А8-ците нали имаха соларен покрив по едно време...? Зареждаха ли си акумулатора тогава или беше бош-лаф работата?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Nickelback написа:Като сме на вълна щепсели, Шуко-та, удължители и мобилни зарядни станции - някой срещал ли е мобилна зарядна станция с, да речем, 5-10 отделни щепсела?
До колкото схващам твоята идея е да разбиеш номиналната мощност на зарядната станция на няколко по-малки


Незнам дали си запознат но повечето чисто електрически коли не поддържат зареждане със скорост по-висока от 11kW , т.е. ти дори да инсталираш зарядна станция 22kW колата не може да зарежда с повече от 11kW. При PHEV колите лимита е още по-малък, примерно BMW е до 3.5kW.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
ildivvy написа:А8-ците нали имаха соларен покрив по едно време...? Зареждаха ли си акумулатора тогава или беше бош-лаф работата?
Въртяха вентилатора на купето с него, като колата седи паркирана. Просто маркетинг играчка. Мъск между другото го е коментирал това многократно.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Да, плюс това тези 22кw са при трифазен ток. Монофазно над 11kw не съм чувал, то и изисква по-сериозни кабели, които са тегави за монтаж навсякъде.don_gori написа:Nickelback написа:Като сме на вълна щепсели, Шуко-та, удължители и мобилни зарядни станции - някой срещал ли е мобилна зарядна станция с, да речем, 5-10 отделни щепсела?
До колкото схващам твоята идея е да разбиеш номиналната мощност на зарядната станция на няколко по-малкиНе мисля че ще има такова животно, входа на чарджъра е един и няма как да вкараш в него 5 кабела от комшиите да кажем
![]()
Незнам дали си запознат но повечето чисто електрически коли не поддържат зареждане със скорост по-висока от 11kW , т.е. ти дори да инсталираш зарядна станция 22kW колата не може да зарежда с повече от 11kW. При PHEV колите лимита е още по-малък, примерно BMW е до 3.5kW.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
don_gori написа:...Не мисля че ще има такова животно, входа на чарджъра е един и няма как да вкараш в него 5 кабела от комшиите да кажем![]()
3186 написа:Да, плюс това тези 22кw са при трифазен ток. Монофазно над 11kw не съм чувал, то и изисква по-сериозни кабели, които са тегави за монтаж навсякъде.
Точно затова при една такава "специална" мобилна зарядна станция, може дебелия монофазен кабел да може да бъде сплитнат още в нея (през защитни solid-state или контакторни ключове, естествено) на "N" кабела (или сокети) по 2.5 квадрата към множество монофазни източници




"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Да де ама АС зарядните станции не са интересни за EV потребителите, там тръпката са бързите DC зарядни. За вкъщи се взима някаква обикновенна 16/32А тип "шуко" и приключваш, бързо лесно и евтино 
А пък и тази схема е абсолютно незаконна спрямо ЕРП-тата и няма кой да позволи такова изпълнение.

А пък и тази схема е абсолютно незаконна спрямо ЕРП-тата и няма кой да позволи такова изпълнение.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
А защо изобщо трябва да се взима зарядна станция като колата си идва с мобилна такава
Аз само трябваше да си взема СЕЕ трифазен кабел и конзолата за закачане на стена. Зареждам на 10-11А със 7кв, за 2 часа и малко съм 0-100

Аз само трябваше да си взема СЕЕ трифазен кабел и конзолата за закачане на стена. Зареждам на 10-11А със 7кв, за 2 часа и малко съм 0-100
- sssssl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi / Волво ЕХ30, 428 к.с.
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Колко ти е средния разход само на ток?Don_Diego написа:. Зареждам на 10-11А със 7кв, за 2 часа и малко съм 0-100
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
Don_Diego написа:А защо изобщо трябва да се взима зарядна станция като колата си идва с мобилна такава![]()
Щото не всяка кола идва с мобилна станция просто. Тва е до политики на производител, дилър и тн.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Ток vs дизел vs бензин и как започна всичко
sssssl написа:Колко ти е средния разход само на ток?Don_Diego написа:. Зареждам на 10-11А със 7кв, за 2 часа и малко съм 0-100
С климатик: около 20квт/100км, уж трябва да е по-малко, но с нашите кратки разстояния е горе-долу толкова.
Без климатик: под 15квт/100км, пролетта си играх да засичам и горе долу печеля +40/50% пробег на един заряд на батерията спрямо ако карам с климатик и подгрявам/охлаждам колата преди да се кача в нея
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани