Чисто нова или стара кола?
Модератор: Общи модератори
Re: Чисто нова или стара кола?
ARR_ написа:alx написа: с две думи- когато нещо не става за каране, го няма в америка.
Надявам се не се опитваш да кажеш че средния американец е някакъв авто-бог открил и усмислил истината за автомобила..щото аз съм живял в 4 държави (живял, не посетил) и ако говорим за автомобили (и за разни други работи) по-тъпo и мързелво (и физически и умствено) парче от average Joe не съм срещал никъде другаде.
Та така, някой който е платил $26к за кола с MSRP $15к, незнае къде се намира акумулатора и като види кръгово получава паник атака няма как да ми е критерии коя кола ставала и коя не.
Колега, ще ти задам въпрос по друг начин. Отивам и купувам кола. За чик ми е да знам как се сменят накладки, как се чипосва двигател, какви размери са ми цилиндрите и колко е хода на буталата? Това са едни Х кг метал, които ще ме возят от точка А до точка Б. Ти знаеш всичко за твоята кола и другите са тъпи и мързеливи. Ти знаеш ли, какъв е диаметъра на тръбите за топла и студена вода, както и тази за мръсния канал у вас? Не. А как се променя този диаметър с промяна височината на сградите? И това е повод на всеки водопроводчик да те смята за average Pesho?
kiko написа:Тук според мен голямата грешка която допускате,е да сравнявате Америка с някоя европейска страна или като цяло в Европа.Факт е ,че тук в повечето европейски столици масово се карат някви малки чикий и тук там да видиш нещо V8 например.Докато Америка си е огромна страна и както е пълно с ботове които освен капачката за гориво и капачката за течност за чистачки друго по колата хал хабер си нямат,така и малко или много това е най автомобилната страна.Това все пак е родината на мъсълите,на драг рейсинга и тн.по дискавъри малко ли предавания има за пълни изроди с буквално бензин в кръвта?А и вярвам,че отдавна не са коне с капаци и оценяват и карат нещо хубаво като излезе и от Европа и Япония.
Така,че аз съм съгласен донякъде с тезата на Алх
Ботовете не им трябва да знаят повече. Ремонтираш сам колата си и правиш инцидент. Застрахователят ти търси фактура за извършен ремонт. Нямаш фактура? Имаш ли лиценз за смяна на накладки (тапия за механик)? Нямаш? Не плащат нищо


Въпрос към двамата колеги по-горе:
В моето едномилионно село имаме градска магистрала с четири ленти. В ЛА броих осем ленти в едната посока. Дайте един избран от вас европейски град с шест лентова градска магистрала. И дайте пример, къде във някой италиански град (да речем Флоренция) можете да паркирате на улицата F-150. Днес ще мина и ще премеря размерите на паркоместата в два-три паркинга. В ЕС бяха с 20-тина см по-тесни, отколкото тук. Имам такъв спомен

Премерих три паркоместа между две колони в подземен паркинг. 7.50м, 2.50м всяко.
Последна промяна BMW_POWER на 26 Фев 2021, 13:52, променена общо 1 път
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Не знам какво общо има САЩ и Европа по повод пътища, автомобили и мислене на хората.
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Друга основна причина е, че градовете в Европа са на много стотин години, някои на хиляди, докато всичко в САЩ е от скоро и градовете са правени с широк замах.
И накрая кой колко е тъп.
Ами уверен съм, че средния Джон е по-тъп от средния европеец, но това нищо не значи. Навсякъде в развитите капиталистически страни е така. Има много тъпи и много умни с рязка разлика.
В соц страните и в България е на обратно. Тук масово всеки е избутал до средно и все нещо знае, може да си напише името и да смята аритметика и затова голямата част не са пълни идиоти, но и няма много умни каквито има по света.
Всички топ университети са в тия страни, в които уж са тъпи нали, а в умна България само временно имаш един единствен университет в топ 1000 на света, да не е грешка в топ 1000..
да не казвам, че само преди 70-80 години масово хората у нас не са можели да пишат, нито да четат, а за университети да не говорим.. появяват се миналия век, сега да не се брой най-стария появил се в края на 19 век.
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Друга основна причина е, че градовете в Европа са на много стотин години, някои на хиляди, докато всичко в САЩ е от скоро и градовете са правени с широк замах.
И накрая кой колко е тъп.
Ами уверен съм, че средния Джон е по-тъп от средния европеец, но това нищо не значи. Навсякъде в развитите капиталистически страни е така. Има много тъпи и много умни с рязка разлика.
В соц страните и в България е на обратно. Тук масово всеки е избутал до средно и все нещо знае, може да си напише името и да смята аритметика и затова голямата част не са пълни идиоти, но и няма много умни каквито има по света.
Всички топ университети са в тия страни, в които уж са тъпи нали, а в умна България само временно имаш един единствен университет в топ 1000 на света, да не е грешка в топ 1000..
да не казвам, че само преди 70-80 години масово хората у нас не са можели да пишат, нито да четат, а за университети да не говорим.. появяват се миналия век, сега да не се брой най-стария появил се в края на 19 век.
Последна промяна alekangg на 26 Фев 2021, 12:57, променена общо 1 път
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Чисто нова или стара кола?
И в тези страни много от тъпите живеят по-добре, отколкото тука много от умните 


- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Това няма нищо общо, след като стандарта се различава в пъти, а до преди само 15+ години беше двуцифрено число.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Чисто нова или стара кола?
alekangg написа:В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа...
То тротоари няма на места, ти обществен транспорт

Като бях в Mountain View реших един уикенд да ходя пеша до "близкия" (4-5 мили) Bestbuy, да си купя лаптоп на прИмоция, докато колегата с рентакара искаше да ходи до LA. Мен не ми се ходеше и отидох на пазар. Из "квартала" беше добре, ама после нещо стана тегаво с движението пеш



Едвам го домъкнах тоя лаптоп, гледаха ме като крадец

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: Чисто нова или стара кола?
alekangg написа:
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Ще стане страшно, ако сме по 200 маймуни на 1000м2

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Nickelback написа:alekangg написа:В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа...
То тротоари няма на места, ти обществен транспорт
Като бях в Mountain View реших един уикенд да ходя пеша до "близкия" (4-5 мили) Bestbuy, да си купя лаптоп на прИмоция, докато колегата с рентакара искаше да ходи до LA. Мен не ми се ходеше и отидох на пазар. Из "квартала" беше добре, ама после нещо стана тегаво с движението пешИнтересно е как съседни "квартали" на пешеходно разстояние един от друг, са свързани с нищо повече от магистрали
Хич не обичат да ходят пеша тия хора
Едвам го домъкнах тоя лаптоп, гледаха ме като крадец
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Забравих го..
В Тексас живееше мой роднина в хубав модерен блок, с подземен паркинг и т.н. и същият нямаше вход за пешеходци! Не можех да повярвам, но факт, влизане и излизане само през подземния паркинг, ама за какво да има, като ще минава 1 човек на месец..
за пешеходците същото говореше и роднината ми, в началото излизала да се разходи малко пеш и била винаги единствената по улиците, всички я гледали от колите като полезно изкопаемо
Последна промяна alekangg на 26 Фев 2021, 13:21, променена общо 1 път
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
blacksapphire написа:alekangg написа:
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Ще стане страшно, ако сме по 200 маймуни на 1000м2
души на кв километър, гледах д и от там декар..

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Чисто нова или стара кола?
Пичове, аре стига съсипвали темите с offtopic.... 
Не е трудно - просто не го правете.

Не е трудно - просто не го правете.
Re: Чисто нова или стара кола?
Mollov написа:Пичове, аре стига съсипвали темите с offtopic....
Не е трудно - просто не го правете.
Една идея. Защо не отделите последните няколко страници в нова тема "Американски&Европейски автопазар"?
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Чисто нова или стара кола?
Я малко да се върнем в темата с тази обява
https://m.mobile.bg/details/11610114139 ... L9uwOxyhxQ С какво и колко по-добра ще е една Шкода Супърб, която пък ще е 20к отгоре ? Не, че не е възможно да се счупят неща за 20к лева по 7-цата.... но дали ?
Ако прибавим и загубата на стойност, баварката ще излезе и по-евтината опция. Въпроса за мен е колко ще си ок с няколко влизания в сервиза в повече 
П.П. Гаранцията до ноември изобщо не я броя, приемаме, че ще се чупи само след това.



П.П. Гаранцията до ноември изобщо не я броя, приемаме, че ще се чупи само след това.

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Чисто нова или стара кола?
Ще се изненадаш колко много неща могат да се счупят по тия коли и колко са скъпи някои от тях, а това че остаряват хич не поевтинява ремонтите 

Re: Чисто нова или стара кола?
Ааайде де, какво може да й се счупи, дето да е скъпо?
Мотора си е от Н57 от е90, знаят му се болежките и леченията от сума години, кутията е 6/8ст ЗФ като на всяко БМВ, без значение дали е 3, 5 или 7ма серия.
Спирачките са нормални пари - дискове Цимърман/ТРВ са по 160-180лв... окачване - въздушното е по 350лв на ъгъл за рециклиране, масленото не знам, ама и то не беше нещо уау. Тия неща се сменят много, много рядко и пак са ''стотинки''.
Другите неща, които могат да се счупят са нещо инцидентно - да ти дефектира хед ъп-а, навигация, нещо такова... коли по моргите с лопата да ги ринеш.
Веригите на мотора са към 500лв по спомен, труда е според зависи, че се сваля мотор, ама колкото е за БМВ 3ка, толкова ще е и за тая 7ца, разлика няма
Ако тая 10 годишна кола се поддържа рационално (не означава цигански и каране до умиране на пътя) сметките са смешни, ако искаш да я поддържаш в офиц. представителство е скъпо, да, но всеки си преценява сам...

Мотора си е от Н57 от е90, знаят му се болежките и леченията от сума години, кутията е 6/8ст ЗФ като на всяко БМВ, без значение дали е 3, 5 или 7ма серия.
Спирачките са нормални пари - дискове Цимърман/ТРВ са по 160-180лв... окачване - въздушното е по 350лв на ъгъл за рециклиране, масленото не знам, ама и то не беше нещо уау. Тия неща се сменят много, много рядко и пак са ''стотинки''.
Другите неща, които могат да се счупят са нещо инцидентно - да ти дефектира хед ъп-а, навигация, нещо такова... коли по моргите с лопата да ги ринеш.
Веригите на мотора са към 500лв по спомен, труда е според зависи, че се сваля мотор, ама колкото е за БМВ 3ка, толкова ще е и за тая 7ца, разлика няма

Ако тая 10 годишна кола се поддържа рационално (не означава цигански и каране до умиране на пътя) сметките са смешни, ако искаш да я поддържаш в офиц. представителство е скъпо, да, но всеки си преценява сам...
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Чисто нова или стара кола?
Като взимаш топл класа лимузина не върви да я подържаш с части втора употреба си мисля аз
Моя опит с 8цата е горчив
: въздушно окачване, кокали по ходовата част, електроники, мотор, скорости...
Звучи като идентичен случай - сравнително нова (под 10 години), гледана като писано яйце, мойта дори беше под 50к км и не е жален лев за подръжка и пак се чупеше на поразия или някоя дребна електроника даваше дефект

Моя опит с 8цата е горчив

Звучи като идентичен случай - сравнително нова (под 10 години), гледана като писано яйце, мойта дори беше под 50к км и не е жален лев за подръжка и пак се чупеше на поразия или някоя дребна електроника даваше дефект

Re: Чисто нова или стара кола?
Чакай бе пич, кое е втора употреба, к'ви са тия подмятания?
Втора употреба се взимат части тип изгорял хедъп, навигация, модул, някое счупено барче в салона и т.н. - неща от които не зависи движението и сигурността на автомобила. Пак казвам - кола на 10 години, без значение колко е дълга.
Тука говорим за шест цилиндров дизел, който се слага в 3та серия. Аудито което визираш не е ли с ве12 мотор?
Аудито и с 3.0 дизел да е от тия години, пак е доста по-скъпо от БМВ-то. На тъпия им ве шестак веригите да се сменят струва три пъти повече от аналогичната смяна на БМВ.
Втора употреба се взимат части тип изгорял хедъп, навигация, модул, някое счупено барче в салона и т.н. - неща от които не зависи движението и сигурността на автомобила. Пак казвам - кола на 10 години, без значение колко е дълга.
Тука говорим за шест цилиндров дизел, който се слага в 3та серия. Аудито което визираш не е ли с ве12 мотор?
Аудито и с 3.0 дизел да е от тия години, пак е доста по-скъпо от БМВ-то. На тъпия им ве шестак веригите да се сменят струва три пъти повече от аналогичната смяна на БМВ.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: streetz