Избор на първи мотоциклет
Модератор: Общи модератори
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Избор на първи мотоциклет
На мен пък този Дюк нещо визията хич не ми допада.
По-лек мотор за първи е по-добре и според мен.
То зависи и какво ти е телосложението де, ама аз съм 60кг и тежък мотор не мога да управлявам. Веднъж не потеглих добре при ляв завой в баир,а асфалта имаше "скокче", защото от ремонт или преасфалтиране не е изравнен, съответно стиснах съединителя, мотора спря и тръгна да пада, понеже завивам и моя милост не можа да се справи с теглото на мотора от 170кг. Падна си като талпа
Мен пък нещо ми се е приискало да си купя Mz 251, не знам що толкоз ме кефят тия мотори, ама цените им скочиха много
По-лек мотор за първи е по-добре и според мен.
То зависи и какво ти е телосложението де, ама аз съм 60кг и тежък мотор не мога да управлявам. Веднъж не потеглих добре при ляв завой в баир,а асфалта имаше "скокче", защото от ремонт или преасфалтиране не е изравнен, съответно стиснах съединителя, мотора спря и тръгна да пада, понеже завивам и моя милост не можа да се справи с теглото на мотора от 170кг. Падна си като талпа

Мен пък нещо ми се е приискало да си купя Mz 251, не знам що толкоз ме кефят тия мотори, ама цените им скочиха много


Re: Избор на първи мотоциклет
drifty написа:Мен пък нещо ми се е приискало да си купя Mz 251, не знам що толкоз ме кефят тия мотори, ама цените им скочиха много
... ааа "правите"... аз обичах много "изгърбените" с големия двигател... ама пак карах преди няколко години такъв и бях леко разочарован- стори ми се много дървен... баланса му беше добър, но мотора беше доста груб като усещане и спирачките не бяха много вдъхващи увереност... сега може да е бил точно този екземпляр щото не беше в добро здраве, ама... просто споделям.
по темата - казвал съм го и преди- какъв ще ти е първия мотор е без значение защото няма да е "твоя" мотор. а е така защото още не знаеш какво ти харесва защото не си му изпитвал "липсата" за по- продължително време.... затова взимай без много да го мислиш и карай... и като усетиш какво ти "липсва" в него, ще знаеш какво ти "трябва"... и следващия мотор ще си го избереш да ги "има" тези неща.
но все пак за първи мотор- нека да е по-лек, че да не го изпускаш много на място (щото ще се случи поне веднъж дваж) и да прощава грешки в траекторията ти на каране, да е нейкед (пак по същата причина) и да не е много мощен или отзивчив за да прощава дребни грешки в управлението на газта, скоростите и тн... много хубаво би било ако има абс на предната гума поне... това важи всъщност за всички мотоциклети и нива мотористи, но за новака е особено полезно.
надявам се да разбра какво ти написах
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Избор на първи мотоциклет
alx написа:drifty написа:Мен пък нещо ми се е приискало да си купя Mz 251, не знам що толкоз ме кефят тия мотори, ама цените им скочиха много



- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Избор на първи мотоциклет
Mz и Simson немците са луднали нещо по тях и тук са скъпи щото ги изнасят там. Аз моя симсон го взех за 520лв, а сега без документи ги гледам по 700-800, с документи вървят по 2.
По-нататък ако заделя лев, ще си взема и аз моторче, ама нещо 250-500 кубика макс
По-нататък ако заделя лев, ще си взема и аз моторче, ама нещо 250-500 кубика макс


Re: Избор на първи мотоциклет
seimo написа:crm125.
Т'ва е отвратително гадно моторче.... продадох такова преди 10+ години за 1700лв, такава им беше пазарната цена тогава.
В сравнение с ендуро еквивалентите на кавазаки и ямаха е трагично като поведение, абсолютно невъзможно беше да се кара в ниски и средни обороти, само във високите. Типично е за всяко 125, но тук беше смърт... другите марки бяха много по-добре.
Най-добре е КТМ ЕХС 125/200, ама парите са други... КТМ ГС да се избягва, също е гадно.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
alx написа:drifty написа:Мен пък нещо ми се е приискало да си купя Mz 251, не знам що толкоз ме кефят тия мотори, ама цените им скочиха много
... ааа "правите"... аз обичах много "изгърбените" с големия двигател... ама пак карах преди няколко години такъв и бях леко разочарован- стори ми се много дървен... баланса му беше добър, но мотора беше доста груб като усещане и спирачките не бяха много вдъхващи увереност... сега може да е бил точно този екземпляр щото не беше в добро здраве, ама... просто споделям.
по темата - казвал съм го и преди- какъв ще ти е първия мотор е без значение защото няма да е "твоя" мотор. а е така защото още не знаеш какво ти харесва защото не си му изпитвал "липсата" за по- продължително време.... затова взимай без много да го мислиш и карай... и като усетиш какво ти "липсва" в него, ще знаеш какво ти "трябва"... и следващия мотор ще си го избереш да ги "има" тези неща.
но все пак за първи мотор- нека да е по-лек, че да не го изпускаш много на място (щото ще се случи поне веднъж дваж) и да прощава грешки в траекторията ти на каране, да е нейкед (пак по същата причина) и да не е много мощен или отзивчив за да прощава дребни грешки в управлението на газта, скоростите и тн... много хубаво би било ако има абс на предната гума поне... това важи всъщност за всички мотоциклети и нива мотористи, но за новака е особено полезно.
надявам се да разбра какво ти написах
Под 'правите' и 'изгърбените' имаш предвид резервоарите, нали? Ако е така то 250 беше с 'правия' резервоар, а 251 с 'изгърбения' !
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Избор на първи мотоциклет
ildivvy написа:Borymeckata написа:Най-вероятно просто нещо е приковало погледа ти точно в този бордюр! Както знаем много добре - мотора отива там, където гледаш! Нарича се 'target fixation', на български 'фиксиране на погледа' или нещо подобно би трябвало да преведем... Всеки го е изпитвал!
Точно така, чел съм книгата на Кейт Код, гледал съм и филма няколко пъти. И ето още едно предимство на голямата кубатура - двигателят има повече въртящ момент и ти помага в завоите. Разбирате какво имам предвид - подаваш газ и прехвърляш натоварването на задната гума в завоя.
За спирачката в завой - пак си прав, но това го правят само най-изтръпналите новобранци и най-големите майстори. Тъй като не се причислявам към тези две категории - просто съм си забранил да пипам спирачките в завоя. Знам теорията, но предпочитам да не рискувам...


Сега не ми се рови, но защо не дадем на "новия" колега да прочете книгата и да изгледа филма? Ще получи полезни насоки, не случайно е "Библия на завиването"..
Excellent! Steven is my name!
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
Да взима мотора, пък книгата ще я намерим! Имаше я някъде по нета...Имам и извадки от нея на руски - само за инфо!
Вчера поръчахме една навигация и един куфар за мотора на мой приятел в магазина "Джи-Джи Мото" Пловдив. В магазина имаше чисто ново Бенели 500 ендуро за 12500лв! Хубаво моторче с нормални габарити...
Вчера поръчахме една навигация и един куфар за мотора на мой приятел в магазина "Джи-Джи Мото" Пловдив. В магазина имаше чисто ново Бенели 500 ендуро за 12500лв! Хубаво моторче с нормални габарити...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Избор на първи мотоциклет
Ще препоръчам на Колегата конкретен модел - представям ви Kawasaki ZR7.

А тук ще видите характеристиките: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zr7%2005.htm
За мен това моторче е перфектно за първо, защо?
1. Класически "евър-гриин" дизайн - гол турист с 4-цилиндров редови въздухар, капковиден резервоар, кръгъл фар с никелирана гривна, кръгли "часовници" и вирната седалка - класика;
2. Въпреки привидно агресивната абревиатура (ZR) и визия, си е мъртвец...
3. Лесен за обслужване и непретенциозен към консумативите;
Карал съм такова нещо и с клизма успя да направи 180. Много спокойно моторче, идеално за разходки, без да те предразполага към изцепки.
Има и една Ямаха, която смята за подходяща... дали ще я намеря... Да, ето я - SR600:

И характеристиките: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_srx600%2090.htm
Още по-голям мъртвец от Кава-та...

Ето го филмчето, ама е без субтитри. А книгата я имам, ще намеря начин да я кача някъде...
https://www.youtube.com/watch?v=dgOPZWNswvY

А тук ще видите характеристиките: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zr7%2005.htm
За мен това моторче е перфектно за първо, защо?
1. Класически "евър-гриин" дизайн - гол турист с 4-цилиндров редови въздухар, капковиден резервоар, кръгъл фар с никелирана гривна, кръгли "часовници" и вирната седалка - класика;
2. Въпреки привидно агресивната абревиатура (ZR) и визия, си е мъртвец...
3. Лесен за обслужване и непретенциозен към консумативите;
Карал съм такова нещо и с клизма успя да направи 180. Много спокойно моторче, идеално за разходки, без да те предразполага към изцепки.
Има и една Ямаха, която смята за подходяща... дали ще я намеря... Да, ето я - SR600:

И характеристиките: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_srx600%2090.htm
Още по-голям мъртвец от Кава-та...


Ето го филмчето, ама е без субтитри. А книгата я имам, ще намеря начин да я кача някъде...
https://www.youtube.com/watch?v=dgOPZWNswvY
Excellent! Steven is my name!
Re: Избор на първи мотоциклет
ildivvy написа:Да взима мотора, пък книгата ще я намерим! Имаше я някъде по нета...Имам и извадки от нея на руски - само за инфо!
Вчера поръчахме една навигация и един куфар за мотора на мой приятел в магазина "Джи-Джи Мото" Пловдив. В магазина имаше чисто ново Бенели 500 ендуро за 12500лв! Хубаво моторче с нормални габарити...
По реда на номерата и бенелито и кавазакито са тежки за това което предлагат като мощност.
Ама кавазакито поне е старо,евтино и дуракоустойчиво.

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на първи мотоциклет
drifty написа:На мен пък този Дюк нещо визията хич не ми допада.
По-лек мотор за първи е по-добре и според мен.
То зависи и какво ти е телосложението де, ама аз съм 60кг и тежък мотор не мога да управлявам. Веднъж не потеглих добре при ляв завой в баир,а асфалта имаше "скокче", защото от ремонт или преасфалтиране не е изравнен, съответно стиснах съединителя, мотора спря и тръгна да пада, понеже завивам и моя милост не можа да се справи с теглото на мотора от 170кг. Падна си като талпа![]()
Мен пък нещо ми се е приискало да си купя Mz 251, не знам що толкоз ме кефят тия мотори, ама цените им скочиха много
Имал съм симсон , стандартния не ендурото накрая . После мз 150 , после ETZ 251 и полицейско MZ250 . Вървежа не е това което изглежда , слаб матор макар и двутактов . 21кс до колкото помня . Тежък мотор около 165кг , макар по едно време го карах със счупана ръка и го вкарвах и изкарвах на бутане .

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Избор на първи мотоциклет
Балкан 350 не помня да е имало, 250 бяха, копирани от Ява. 350 беше ИЖ-ето...
Excellent! Steven is my name!
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Избор на първи мотоциклет
Някъде гледах на живо AVO Simson, класика е с кардана. Но цените сигурно вече са космически.
като чета тая тема и ще взема да си оправя симсонката са си джиткам.
Касата от Боримечката много ми хареса, красив мотор, ама като му гледам параметрите, ич не е гроб

Касата от Боримечката много ми хареса, красив мотор, ама като му гледам параметрите, ич не е гроб


Re: Избор на първи мотоциклет
Borymeckata написа:Ще препоръчам на Колегата конкретен модел - представям ви Kawasaki ZR7.
По принцип авторът на темата си е харесал конкретни модели и пита за тях, но като оставим това настрани това кавазаки не бих си го купил никога

1во Двигателя е карбуратор разработка 73г тея не са добре
2ро Стоманена рама 210кг сухо тегло WTF

3то Въздухар от там проблеми с прегряване градско
4то 5 скорости
5то Грозно ама айде тва е субективно

6то Задна гума 160 голям минус спрямо 180 при бавни маневри в града
Има и още сигурно, но не съм се зачел

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани