Заплати в София, митове и реалност.
Модератор: Общи модератори
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Заплати в София, митове и реалност.
~Мишо~ написа:steeN написа:Дори и да шият седалки за Поршета (ако е вярно), освен тях има хора които са измислили кройката, има материали, има машини които се ползват... образно казано това, че някой завива последното болче на едно Порше, не значи че прави нещо повече от някой, който завива последното болче на един Форд. Плюс това не е като Форд да идват с криви шевове и некадърно зашити седалки.
Идеята не е дали шият за Порше или Форд, а това че имат стабилни клиенти и пазар. При това положение като не плащаш, то не знам кога... В провинцията масово се разсъждава "Ще работят за тия пари, няма къде да идат...", но хората тръгнаха по чужбина и сега "Няма кадри!" . В близките години (то даже сега е така) кадърен заварчик, стругар, електричар изобщо няма да можеш да намериш, то кадърен плочкаджия не остана, всичко избяга в чужбина... За това пък меринджеи колкото щеш.

- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Заплати в София, митове и реалност.
madafaka_donkele написа:немо написа:madafaka_donkele написа: Уж всички бизнесмени и шефове, а още не са научили златното правило, че за да получиш, първо трябва да дадеш.
Това би трябвало да означава,че първо ти дават заплата,каквато смяташ,че заслужаваш,а после те виждат какво и колко можеш?
Няма такъв филм според мен...
Виждам, че няма такъв филм, затва сме и на това дередже, то ако имаше нямаше да ги има проблемите, за които пишем в тематаИ то не е, че не може. Просто никой работодател не си дава зор и после реват по телевизията "Ма то няма кадри"
Не ти разбирам логиката.Според мен е нормално първо да докажеш,че "струваш" 1500лв. на месец (примерно),а после да се договаряш,че за тези пари работодателят ще ползва услугите ти,а не първо да очакваш да си получиш "цената",а после да доказваш,че си заслужава.

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Заплати в София, митове и реалност.
KUM4o написа: В завода, в който бачкам има около 15смд машини само и операторите взимат не повече от 900лв. Само една от тези смд машини изкарва над 50 бона за 8 часа, ха сега сметнете какви пари заработват хората карайки тези машини да бълват продукция. Няма да спомена и хората след тези машини, които довършват модулите. А заплатите на следващите рядко надхвърлят 700лв, а седмично всеки отдел бълва продукция за най-малко 100 бона.
Подсказвам ти решение:регистрираш фирма,купуваш си 15смд машини (какво е това нямам идея




Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Заплати в София, митове и реалност.
немо написа:madafaka_donkele написа:немо написа:madafaka_donkele написа: Уж всички бизнесмени и шефове, а още не са научили златното правило, че за да получиш, първо трябва да дадеш.
Това би трябвало да означава,че първо ти дават заплата,каквато смяташ,че заслужаваш,а после те виждат какво и колко можеш?
Няма такъв филм според мен...
Виждам, че няма такъв филм, затва сме и на това дередже, то ако имаше нямаше да ги има проблемите, за които пишем в тематаИ то не е, че не може. Просто никой работодател не си дава зор и после реват по телевизията "Ма то няма кадри"
Не ти разбирам логиката.Според мен е нормално първо да докажеш,че "струваш" 1500лв. на месец (примерно),а после да се договаряш,че за тези пари работодателят ще ползва услугите ти,а не първо да очакваш да си получиш "цената",а после да доказваш,че си заслужава.
Значи трябва да почваш на 420 лв./месец и да докажеш, че "струваш 1500 лв".

Мога ли да взема една 7-ма серия от шоурума за 2 000 лв. и като я покарам 6 месеца, постепенно да се убедя, че струва 120 000 лв. и тогава да доплатя (евентуално)?

- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Заплати в София, митове и реалност.
nqmam_bmw написа:.........
Нали знаеш (или не? ):
"По -добре нищо да не кажеш,отколкото да казваш нищо"
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: Заплати в София, митове и реалност.
немо написа:KUM4o написа: В завода, в който бачкам има около 15смд машини само и операторите взимат не повече от 900лв. Само една от тези смд машини изкарва над 50 бона за 8 часа, ха сега сметнете какви пари заработват хората карайки тези машини да бълват продукция. Няма да спомена и хората след тези машини, които довършват модулите. А заплатите на следващите рядко надхвърлят 700лв, а седмично всеки отдел бълва продукция за най-малко 100 бона.
Подсказвам ти решение:регистрираш фирма,купуваш си 15смд машини (какво е това нямам идея),построяваш/наемаш цех/хале и там каквото трябва,наемаш персонал,намираш клиенти и си ти
Само 5 стъпки са
до джипа за 200 бона и пари кеш колкото искаш
ХАХАХА
Айде да се спрем с тези изказвания...
Никой не е казал, че иска да кяри колкото работодателя си, защото всички знаем, че е едно е да бачкаш за заплата, друго е да рискуваш пари и да развиваш производство. Просто при нас голяма част от работодателите искат да еб@т дявола във въздуха и едновременоо с това да бръмачат с 6 и 3 мотора.
Още нещо по темата - оня ден бях в една кварталн кръчма в Младост 4. Много добра, обстановка като за ресторант, обслужване кат оз ресторант, храна като за ресторант, цени като за малко над кръчма, обаче отношението на персонала страхотно. Ай познайте дали момчетата бчках за без пари и дали собственика, който блъскаше заедно с тях е решил да им даде малко повече, но всичко да е ТОП. Не е вярно, че няма пари. Вярното е че всеки гледа да те прекара.
Съдете ме, оборвайте ме, говорете каквото решите, но в доста голяма чст от фирмите хората се третират като роби. Отделно заради цялата несигурност персонала си нляга парцалите и резултата с мизерията е на лице.
Не може във фирмата ми, складовете д асе пукат по шевовете, всеки месец да се чудят как да обслужват нови и нови клиенти и постоянно да чувам "Няма пари", "Не може да си позволим еди-какво си", "Не можем да стимулираме момчетата" и т.н. и т.н.

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Заплати в София, митове и реалност.
speeder88 написа: но в доста голяма чст от фирмите хората се третират като роби. Отделно заради цялата несигурност персонала си нляга парцалите и резултата с мизерията е на лице..
Простата истина... А същото е умножено х n -пъти в прованса..
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Заплати в София, митове и реалност.
nqmam_bmw написа:
Значи трябва да почваш на 420 лв./месец и да докажеш, че "струваш 1500 лв".![]()
Мога ли да взема една 7-ма серия от шоурума за 2 000 лв. и като я покарам 6 месеца, постепенно да се убедя, че струва 120 000 лв. и тогава да доплатя (евентуално)?
Кокошката или яйцето

Работникът показва дипломи, автобиография, препоръки знания и/или умения по време на интервюто. В резултат на което бива нает на съответната заплата.
Именно за това съществуа и т.нар. изпитателен срок. Ако в това време не докаже, че притежава необходимата квалификация то работодателят може да го освободи. Не виждам драма тук.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Заплати в София, митове и реалност.
А ако покаже свръх квалификация и продуктивност, дали ще му увеличи заплатата или ще го нагърбят с повече работа?bum_bum написа:nqmam_bmw написа:
Значи трябва да почваш на 420 лв./месец и да докажеш, че "струваш 1500 лв".![]()
Мога ли да взема една 7-ма серия от шоурума за 2 000 лв. и като я покарам 6 месеца, постепенно да се убедя, че струва 120 000 лв. и тогава да доплатя (евентуално)?
Кокошката или яйцето![]()
Работникът показва дипломи, автобиография, препоръки знания и/или умения по време на интервюто. В резултат на което бива нает на съответната заплата.
Именно за това съществуа и т.нар. изпитателен срок. Ако в това време не докаже, че притежава необходимата квалификация то работодателят може да го освободи. Не виждам драма тук.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Богат, що вкарваш тва прованса?
Ако беше така ИТ сектора що нее във Видин примерно...
Проблемът е стандарта, не съотношението работник-ид-собственик...на третия пък къде му броите лъжиците.
Тва колегата дето изтресе тва клише, неподготвен, първо тряя да дадеш после....от страната на работник към работодател
На запад, щото така е останало от соца, ако работника взима n..ръковдония състав nх2, мениджър nx10 , а ид nх15..(собственика тук не играе, щото никой не го интересува кой е и що е)..тоя с n не го интересуват тия по веригата, щото живее нормално.
В БГ тоя с n, по принцип е най-великия и тряя да му плащаш щото е дошъл на работа, тоя над него още по велик, а тоя над него ид е премиер...а е със заплата на тоя от n на запад.
Парадокс.
По темата: при нас няма значение от СФ ли си на къра ли а.к. прованс и т.н., 600лв за вишуга (току що изтрезнял от скамейката), ако ставаш до 1г 1000, до 3-4г, пак зависи колко ставаш, 2000лв...за по-нагоре тряя да заместиш некой пенсионер, но прибираш бонус спрямо срока.
Средно образование - 500-1500лв, все са от прованса.
(7 дена бачкаш /7 почиваш)...обектови позиции 25 дена отпуск, офис 20.
Има периоди от по 6+ месеца без проект, да речем, всички остават на работа, т.е. работодателя плаща социални.
Няма такова нещо като свръх квалифициран и тем подобни, щото е колективна работа и ако едно от звената не работи...куца всико.
Та е така е горе долу.
п.п. Същата професия , на запад, тоя със средно е от 200лв на ден....тоя от скамейката с 400лв/д ,,,
Ако беше така ИТ сектора що нее във Видин примерно...
Проблемът е стандарта, не съотношението работник-ид-собственик...на третия пък къде му броите лъжиците.
Тва колегата дето изтресе тва клише, неподготвен, първо тряя да дадеш после....от страната на работник към работодател

На запад, щото така е останало от соца, ако работника взима n..ръковдония състав nх2, мениджър nx10 , а ид nх15..(собственика тук не играе, щото никой не го интересува кой е и що е)..тоя с n не го интересуват тия по веригата, щото живее нормално.
В БГ тоя с n, по принцип е най-великия и тряя да му плащаш щото е дошъл на работа, тоя над него още по велик, а тоя над него ид е премиер...а е със заплата на тоя от n на запад.
Парадокс.
По темата: при нас няма значение от СФ ли си на къра ли а.к. прованс и т.н., 600лв за вишуга (току що изтрезнял от скамейката), ако ставаш до 1г 1000, до 3-4г, пак зависи колко ставаш, 2000лв...за по-нагоре тряя да заместиш некой пенсионер, но прибираш бонус спрямо срока.
Средно образование - 500-1500лв, все са от прованса.
(7 дена бачкаш /7 почиваш)...обектови позиции 25 дена отпуск, офис 20.
Има периоди от по 6+ месеца без проект, да речем, всички остават на работа, т.е. работодателя плаща социални.
Няма такова нещо като свръх квалифициран и тем подобни, щото е колективна работа и ако едно от звената не работи...куца всико.
Та е така е горе долу.
п.п. Същата професия , на запад, тоя със средно е от 200лв на ден....тоя от скамейката с 400лв/д ,,,

Последна промяна Сондьора на 18 Окт 2016, 22:49, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Заплати в София, митове и реалност.
dextuar написа:А ако покаже свръх квалификация и продуктивност, дали ще му увеличи заплатата или ще го нагърбят с повече работа?bum_bum написа:nqmam_bmw написа:
Значи трябва да почваш на 420 лв./месец и да докажеш, че "струваш 1500 лв".![]()
Мога ли да взема една 7-ма серия от шоурума за 2 000 лв. и като я покарам 6 месеца, постепенно да се убедя, че струва 120 000 лв. и тогава да доплатя (евентуално)?
Кокошката или яйцето![]()
Работникът показва дипломи, автобиография, препоръки знания и/или умения по време на интервюто. В резултат на което бива нает на съответната заплата.
Именно за това съществуа и т.нар. изпитателен срок. Ако в това време не докаже, че притежава необходимата квалификация то работодателят може да го освободи. Не виждам драма тук.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Или и двете или нито едното. Ако го нагърбят с повече работа без това да се отрази на заплатата работникът е напълно свободен да напусне и да си намери друга работа на заплата, която подхожда на квалификацията му.
Re: Заплати в София, митове и реалност.
немо написа:KUM4o написа: В завода, в който бачкам има около 15смд машини само и операторите взимат не повече от 900лв. Само една от тези смд машини изкарва над 50 бона за 8 часа, ха сега сметнете какви пари заработват хората карайки тези машини да бълват продукция. Няма да спомена и хората след тези машини, които довършват модулите. А заплатите на следващите рядко надхвърлят 700лв, а седмично всеки отдел бълва продукция за най-малко 100 бона.
Подсказвам ти решение:регистрираш фирма,купуваш си 15смд машини (какво е това нямам идея),построяваш/наемаш цех/хале и там каквото трябва,наемаш персонал,намираш клиенти и си ти
Само 5 стъпки са
до джипа за 200 бона и пари кеш колкото искаш
Аз джип за 200бона не искам. SMD или SMT линия не мога да си купя, защото една струва около 6-9 милиона евро. Въпроса е на друго място. Завод с приходи над 400 милиона евро дава заплати около 600лв. Да работниците са последната дупка на кавала. Но разбери, че без СМД операторите, които правят пренастройка на линията, грижат се принтера да има паста, плейсърите да имат компоненти, след това хората на линиите за спояване като се почне от насищачите, минем през спойкаджията та до визуалния контрол, след това до човека на рутера, който да раздели панела на малки модули, та до ОТК едно производство е гола вода както се вика. Ако ще мениджърите да са най-добрите без тези хора, които реализират от нищо нещо няма милиони няма бизнес. Е тука е проблема, че на тези хора, които реално бачкат се дава трохата от грамадната торта. Стандарта е малко накриво в БГ. Не може на човек месечно за храна да му трябват 300лв, а той да взима 600 та нали има сметки има нормални неща като дрехи, обувки. В една Европа средна заплата от 800-900 евра би стигнала най-малкото за нормално хранене и за нормален живот. Бачкал съм за толкова в чужбина и стигат. Аз съм на 26 имам професия, сега уча за втора професия, грубо взимам 800лв, жена ми взима 400лв заплата имаме малко дете. Само за детето ходят около 400лв, да ама зимата това дете иска да е топло в къщата, поне 200лв сметки за отопление. Ами ако се разболее? За нормален живот в БГ и двамата трява да взимаме не по-малко от 800-900лв ама уви. Та за това казвам, че работодателите в случая си гледат тяхната черга, защото знаят, че има безработни. Ти знаеш ли, че ако в тоя завод хората, които са на смяна не застанат на машините, след тях които са и те не застанат на машините няма износ на продукция, клиентите ще спрат да поръчват и завода е аут. Ама Българина го е страх да излезе и да каже не съм съгласен.

- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Заплати в София, митове и реалност.
KUM4o написа:Ти знаеш ли, че ако в тоя завод хората, които са на смяна не застанат на машините, след тях които са и те не застанат на машините няма износ на продукция, клиентите ще спрат да поръчват и завода е аут.


KUM4o написа: Ама Българина го е страх да излезе и да каже не съм съгласен.
Ами тогава да не се оплаква ! Щото нали знаеш:ако сам не се погрижиш за себе си едва ли някой друг ще го направи....

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Ама, дали имат клиенти или пазар няма връзка с това. Ако наистина няма кадри заплатите ще са високи. Това е причината да са високи в ИТ. Просто, защото има недостиг на хора с такива умения. Не че тва дето се прави нещо, кой знае колко магическо там. И няма да е вечно, в един момент и там ще се пренасити и ще останат 10%, които наистина могат нещо и 90% които могат да бъдат заменени с някой друг и техните заплати няма да отиват никъде.
Последна промяна steeN на 19 Окт 2016, 0:07, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- cmdkick
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Заплати в София, митове и реалност.
steeN написа:Ама, дали имат клиенти или пазар няма връзка с това. Ако наистина няма кадри заплатите ще са високи. Това е причината да са високи в ИТ. Просто, защото има недостиг на хора с такива умения. Не че тва дето се прави нещо, кой знае колко магическо там. И няма да е вечно, в един момент и там ще се пренасити и ще останат 10%, които наистина могат нещо и 90% които могат да бъдат заменени с някой друг и техните заплати няма да отиват никъде.
Ти не си ли противоречиш сам, хем е лесно това дето го правят, хем няма кой да го прави...


Tires are evil - destroy them all ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани