Заплати в София, митове и реалност.
Модератор: Общи модератори
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Е поне са на истински баровци, а не SHA
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Заплати в София, митове и реалност.
в БГ тея дето честно са си изкарали милионите не карат такива коли
а има такива с бизнеси на световно ниво
а има такива с бизнеси на световно ниво
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Хаос написа:в БГ тея дето честно са си изкарали милионите не карат такива коли
а има такива с бизнеси на световно ниво
и ?
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Защо няма до 3000лв примерно, след това до 4000лв, след това до 6000лв и след това над 6000лв. Нали знаете, че в IT сектора, 3000лв се достигат с 3 до 5 години опит.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Заплати в София, митове и реалност.
u`F`o написа:Защо няма до 3000лв примерно, след това до 4000лв, след това до 6000лв и след това над 6000лв. Нали знаете, че в IT сектора, 3000лв се достигат с 3 до 5 години опит.
Защото там е ясно на всеки кое как е.
По-интересно е при другите професии как е.
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Масово работодатели си измиват ръцете с работниците, че не им изкарвали пари. В завода, в който бачкам има около 15смд машини само и операторите взимат не повече от 900лв. Само една от тези смд машини изкарва над 50 бона за 8 часа, ха сега сметнете какви пари заработват хората карайки тези машини да бълват продукция. Няма да спомена и хората след тези машини, които довършват модулите. А заплатите на следващите рядко надхвърлят 700лв, а седмично всеки отдел бълва продукция за най-малко 100 бона. Държавата е такава, че позволява на работодателите да плащат малко и да си измиват ръцете. Как хем нямат пари, хем работника не изкарва и заплатата си, а все карат джипове за 200бона и пари в кеш колкото щеш. За да е продуктивен един работник трябва и стимул, допълнителни обучения, добра заплата, която да се повишава с % всяка година, а не закотвена на едно равнище. По-добро от обучен персонал няма, а текучеството в БГ фирмите е огромно...
В тази връзка давам пример с малко по-далечно населено място. В гр.Мездра има завод за кабелни комплекти. Тук се правят окабеляванията за Порше, Волксваген, Мерцедес и т.н. На седмица има по най-малко 10 тира с продукция, а заплати 350-400лв... Както има една приказка рибата се вмирисва от главата.
В Ботевград фирма грамер шие облицовките за седалки на Мерцедес, Порше и т.н. и пак заплати от 500лв, а пък гледам хората каращи тези коли се кефят на седалките. Значи хората не са пълни кап*ти и работят добре, ама работодателя им няма парички за повече от 500лв.
В тази връзка давам пример с малко по-далечно населено място. В гр.Мездра има завод за кабелни комплекти. Тук се правят окабеляванията за Порше, Волксваген, Мерцедес и т.н. На седмица има по най-малко 10 тира с продукция, а заплати 350-400лв... Както има една приказка рибата се вмирисва от главата.
В Ботевград фирма грамер шие облицовките за седалки на Мерцедес, Порше и т.н. и пак заплати от 500лв, а пък гледам хората каращи тези коли се кефят на седалките. Значи хората не са пълни кап*ти и работят добре, ама работодателя им няма парички за повече от 500лв.

Re: Заплати в София, митове и реалност.
1.Тези заводи са тук заради ниските разходи, ако ги нямаше и 500лв нямаше да се взимат. Кофти е да гледат на теб като евтина работна ръка, но това е реалността.
2.Държавата в настоящия си вид има няколко директни лоста с които да се намеси в този процес и тя ги използва доста през последните години.
- минимална работна заплата
- средна заплата по сектори
- осигурителни прагове
3.Държавата може да влияе непряко върху процеса - данъчно облагане, КЗК, и т.н.
Няма как обаче "държавата" да каже кой какви печалби да има или да каже - Вие произвеждате за Мерцедес, минималната заплата за вас ще е двойна.
Представата, че държавата може и трябва да се намеси навсякъде и да реши проблемите е грешна(поне от гледна точка на настоящият обществен строй). Трябва да свикнем, че всичко е въпрос на сделка от дъвката в магазина до работната заплата, а това колко ще е изгодна тази сделка за нас не зависи от държавата, а от участниците в сделката.
Държавата може да промени данъчната политика и да вдигне минималната заплата(което и сега прави) в опит да постигне по-добра сделка за себе си и за гражданите си, но преди това трябва някои да е седнал и да си е направил анализите. Ако поискат прекалено много(стръмна данъчна стълбица, високи осигурителни прагове и т.н.) може да отблъснат инвеститорите и в опит да получат по-добра сделка в крайна сметка да получат никаква.Може и да отиде в другата крайност като поиска прекалено малко и превърне гражданите си в роби, а своите блага предостави прекалено евтино(работниците, данъчната система, средата също са такива). Генерално и лесно решение няма, нито на държавно ниво нито на индивидуално. Сделките се случват и предоговарят постоянно в зависимост от моментната ситуация и това какво предлагат страните(ако си повишиш квалификацията можеш да поискаш по-висока заплата).
Държавата няма как да действа прекалено агресивно с лостовете - ако вдигне минималната заплата на нива подходящи за производства от типа на това в примера от Мездра ще съсипе хиляди други бизнеси, които нямат такава добавена стойност. Освен основните механизми трябва да се подхожда и секторно може би.... в общи линии трябва да се работи и някой здраво да прави анализи.
Капацитет за това обаче няма и не виждам желание да са създаде(или внесе от някъде) и за това се пипа с познатото(миниламна заплата, осигурителни прагове, плоско данъчно облагане). Хубавото е че все пак е нещо и макар като държава и отделни граждани да не получаваме достатъчно, все пак получаваме нещо. Лошото е, че стоим на едно място и си чешeм т******е и като държава и като граждани и просто си живуркаме.
2.Държавата в настоящия си вид има няколко директни лоста с които да се намеси в този процес и тя ги използва доста през последните години.
- минимална работна заплата
- средна заплата по сектори
- осигурителни прагове
3.Държавата може да влияе непряко върху процеса - данъчно облагане, КЗК, и т.н.
Няма как обаче "държавата" да каже кой какви печалби да има или да каже - Вие произвеждате за Мерцедес, минималната заплата за вас ще е двойна.
Представата, че държавата може и трябва да се намеси навсякъде и да реши проблемите е грешна(поне от гледна точка на настоящият обществен строй). Трябва да свикнем, че всичко е въпрос на сделка от дъвката в магазина до работната заплата, а това колко ще е изгодна тази сделка за нас не зависи от държавата, а от участниците в сделката.
Държавата може да промени данъчната политика и да вдигне минималната заплата(което и сега прави) в опит да постигне по-добра сделка за себе си и за гражданите си, но преди това трябва някои да е седнал и да си е направил анализите. Ако поискат прекалено много(стръмна данъчна стълбица, високи осигурителни прагове и т.н.) може да отблъснат инвеститорите и в опит да получат по-добра сделка в крайна сметка да получат никаква.Може и да отиде в другата крайност като поиска прекалено малко и превърне гражданите си в роби, а своите блага предостави прекалено евтино(работниците, данъчната система, средата също са такива). Генерално и лесно решение няма, нито на държавно ниво нито на индивидуално. Сделките се случват и предоговарят постоянно в зависимост от моментната ситуация и това какво предлагат страните(ако си повишиш квалификацията можеш да поискаш по-висока заплата).
Държавата няма как да действа прекалено агресивно с лостовете - ако вдигне минималната заплата на нива подходящи за производства от типа на това в примера от Мездра ще съсипе хиляди други бизнеси, които нямат такава добавена стойност. Освен основните механизми трябва да се подхожда и секторно може би.... в общи линии трябва да се работи и някой здраво да прави анализи.
Капацитет за това обаче няма и не виждам желание да са създаде(или внесе от някъде) и за това се пипа с познатото(миниламна заплата, осигурителни прагове, плоско данъчно облагане). Хубавото е че все пак е нещо и макар като държава и отделни граждани да не получаваме достатъчно, все пак получаваме нещо. Лошото е, че стоим на едно място и си чешeм т******е и като държава и като граждани и просто си живуркаме.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Заплати в София, митове и реалност.
^ Работещи профсъюзи му е майката..
Иначе си е казано, сит на гладен не вярва,имаше един виц за шефа,който спрял да плаща,обаче работниците продължили да идват на работа,той решил да им сложи входна такса.. Та така, най-щастливият шеф ще ако може да се спи на работното място,през останалото време да се работи и накрая на месеца да му платиш
Робството само си промени формата ,сега е "само" икономическо.
Иначе си е казано, сит на гладен не вярва,имаше един виц за шефа,който спрял да плаща,обаче работниците продължили да идват на работа,той решил да им сложи входна такса.. Та така, най-щастливият шеф ще ако може да се спи на работното място,през останалото време да се работи и накрая на месеца да му платиш

Робството само си промени формата ,сега е "само" икономическо.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Забравяте корупцията. На най-висше държавно ниво е ясна и децата го знаят. Ама много и на фирмено ниво има. Даваш паричките под масата и получаваш поръчката. Това директно ти намалява печалбата, респективно заплатите.
В България реално няма свободна конкуренция между фирмите на пазара и огромна част от ресурсите на фирмите отиват за рушвети. Тия които работят "на улицата" плащат на държавни служители за да ги оставят на мира. Работещите в офиси плащат за да получават поръчки. А има такива, които плащат и на двете страни.
В много големи фирми търговския директор си идва направо с негови фирми. Маркетинговия с негови агенции и т.н.
В България реално няма свободна конкуренция между фирмите на пазара и огромна част от ресурсите на фирмите отиват за рушвети. Тия които работят "на улицата" плащат на държавни служители за да ги оставят на мира. Работещите в офиси плащат за да получават поръчки. А има такива, които плащат и на двете страни.
В много големи фирми търговския директор си идва направо с негови фирми. Маркетинговия с негови агенции и т.н.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Заплати в София, митове и реалност.
madafaka_donkele написа: Уж всички бизнесмени и шефове, а още не са научили златното правило, че за да получиш, първо трябва да дадеш.
Това би трябвало да означава,че първо ти дават заплата,каквато смяташ,че заслужаваш,а после те виждат какво и колко можеш?
Няма такъв филм според мен...
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Заплати в София, митове и реалност.
KUM4o написа:В Ботевград фирма грамер шие облицовките за седалки на Мерцедес, Порше и т.н. и пак заплати от 500лв, а пък гледам хората каращи тези коли се кефят на седалките.
някаква заблуда е това за шиенето на седалки за мерцедес и порше
правят седалки за мотокари предимно
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Заплати в София, митове и реалност.
немо написа:madafaka_donkele написа: Уж всички бизнесмени и шефове, а още не са научили златното правило, че за да получиш, първо трябва да дадеш.
Това би трябвало да означава,че първо ти дават заплата,каквато смяташ,че заслужаваш,а после те виждат какво и колко можеш?
Няма такъв филм според мен...
Виждам, че няма такъв филм, затва сме и на това дередже, то ако имаше нямаше да ги има проблемите, за които пишем в темата


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Заплати в София, митове и реалност.
Дори и да шият седалки за Поршета (ако е вярно), освен тях има хора които са измислили кройката, има материали, има машини които се ползват... образно казано това, че някой завива последното болче на едно Порше, не значи че прави нещо повече от някой, който завива последното болче на един Форд. Плюс това не е като Форд да идват с криви шевове и некадърно зашити седалки.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Заплати в София, митове и реалност.
steeN написа:Дори и да шият седалки за Поршета (ако е вярно), освен тях има хора които са измислили кройката, има материали, има машини които се ползват... образно казано това, че някой завива последното болче на едно Порше, не значи че прави нещо повече от някой, който завива последното болче на един Форд. Плюс това не е като Форд да идват с криви шевове и некадърно зашити седалки.
Идеята не е дали шият за Порше или Форд, а това че имат стабилни клиенти и пазар. При това положение като не плащаш, то не знам кога... В провинцията масово се разсъждава "Ще работят за тия пари, няма къде да идат...", но хората тръгнаха по чужбина и сега "Няма кадри!" . В близките години (то даже сега е така) кадърен заварчик, стругар, електричар изобщо няма да можеш да намериш, то кадърен плочкаджия не остана, всичко избяга в чужбина... За това пък меринджеи колкото щеш.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани