България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Мордехай написа:Пинтев, колко се увеличава спирачният път с 20км/час отгоре над 80 км/час? Не говорим за 200, само за двайсе. Щото аз обикновено съм с двайсе отгоре, но не съм забелязал някаква разлика.
2x скорост = 4х дистанция грубо...
20 км/ч над 80 км/ч са си 50% повече спирачен път от колкото от 80 до 0 км/ч... сам си прецени колко няма разлика.ако добавиш и увеличеното време за реакция става още по-зле.
единственото, което може да те спаси е ако тези пред теб, които спират имат по-калпави спирачки от твоите... тогава идва илюзията, че имаш уникални реакции и си мега шофьор. после се качваш в някаква по кашкавалена кола и разбираш, че е било колата, а не ти.
Честно казано не съм съгласен, но ако има такова изследване и наистина са такива резултатите, ми е много интересно как е направено. Определено като опит и книжка от 94-та не съм съгласен.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В зависимост от това какво вярваш ще трябва да питаш господ, защо така е направил вселената или някой физик да ти обясни за кинетична енергия 
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Мордехай написа:Пинтев, колко се увеличава спирачният път с 20км/час отгоре над 80 км/час? Не говорим за 200, само за двайсе. Щото аз обикновено съм с двайсе отгоре, но не съм забелязал някаква разлика.
2x скорост = 4х дистанция грубо...
20 км/ч над 80 км/ч са си 50% повече спирачен път от колкото от 80 до 0 км/ч... сам си прецени колко няма разлика.ако добавиш и увеличеното време за реакция става още по-зле.
единственото, което може да те спаси е ако тези пред теб, които спират имат по-калпави спирачки от твоите... тогава идва илюзията, че имаш уникални реакции и си мега шофьор. после се качваш в някаква по кашкавалена кола и разбираш, че е било колата, а не ти.

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
щом казваш

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Спирачния път се променя линейно , от момента на натискане на спирачката до пълното спиране . Ако броим времето за реакция средно 1 секунда , то при различни скорости се изминава различно разстояние през тая 1 секунда за реакция . Като прибавим и индивудални особености на автомобил настилка качества на водача то безопасната - съобразена с пътната обстановка скорост е доста разтеглива величина . За едни 50 км са като движение с изтребител и може дори да им става лошо от скороста , за други 80 са нормално . Но закона е приел за безопасна скорост която дава възможност но повечето водачи да избегнат ПТП без екстремни маневри и допълнителни трудности . Това съвсем не означава че задължително настъпва ПТП ако превишиш или ако караш в разрешената задължително си обезопасен . Смисъла на управлението на МПС не е в реакциите на състезател а в способноста да реагираш на промяна в пътната обстановка , да прецениш как ще се промени в следващите секунди и да избегнеш конфликти . Не да караш като перде и да разчиташ бързата ти реакция да те спаси .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Пинтев
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 30.04.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: СамУет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
формула спираче път.: S=V2/2fg
S – спирачен път (м)
V – скорост на движение (в м/сек)
f – коефициент на сцепление
g – земното притегляне, равно на 9,81 м/сек
Това е формулата всеки сам може да си изчисли.Нека да признаем някой неща и да спрем с карането.Причините за катастрофите най-много са:висока скорост,надценени възможности,лошо поддържан автомобил и лоши пътища. Това е.
S – спирачен път (м)
V – скорост на движение (в м/сек)
f – коефициент на сцепление
g – земното притегляне, равно на 9,81 м/сек
Това е формулата всеки сам може да си изчисли.Нека да признаем някой неща и да спрем с карането.Причините за катастрофите най-много са:висока скорост,надценени възможности,лошо поддържан автомобил и лоши пътища. Това е.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И преди съм го пускал, положението с пътищата е плачевно, а като се добави и българския манталитет става страшно.
https://www.uacg.bg/filebank/att_9459.pdf
На който не му се чете да види поне 26 и 29 страница. Сцепление може да е много лошо, лошо, задоволително, добро, много добро, в опита около Севлиево сцеплението е лошо и много лошо, на места стига приемливо! Ако пък има дупки не знам как ще сметнат този коефициент.
За това и бодват знак, опасен участък или опасност от хлъзване и всичко е готово.
На 29 и 30 стр се вижда как леко варира спирачни път в пъти при различни скорости и настилка!
Стр 31 показва как на магистра Хемус както си караш и има що годе сцепление около 0,5 изведнъж се оказваш като на лед за около 1км
и сцеплението става много лошо-0,06, моля вижте и 32 страница, повече няма да ви занимавам.
Изведнъж от предполагаем спирачен път от 66м при мокра настилка и сцепление 0,5 каквото има преди това и скорост от 80км/ч, спирачния път става само 280м, нищо разлика. За това и там имало концентрация на ПТП, но пак казвам, слага се знак опасен участък и всичко е наред.
Важното е обаче, че всички са професори и знаят всичко на маса(преди), а сега по форумите.
https://www.uacg.bg/filebank/att_9459.pdf
На който не му се чете да види поне 26 и 29 страница. Сцепление може да е много лошо, лошо, задоволително, добро, много добро, в опита около Севлиево сцеплението е лошо и много лошо, на места стига приемливо! Ако пък има дупки не знам как ще сметнат този коефициент.
За това и бодват знак, опасен участък или опасност от хлъзване и всичко е готово.

На 29 и 30 стр се вижда как леко варира спирачни път в пъти при различни скорости и настилка!
Стр 31 показва как на магистра Хемус както си караш и има що годе сцепление около 0,5 изведнъж се оказваш като на лед за около 1км

Изведнъж от предполагаем спирачен път от 66м при мокра настилка и сцепление 0,5 каквото има преди това и скорост от 80км/ч, спирачния път става само 280м, нищо разлика. За това и там имало концентрация на ПТП, но пак казвам, слага се знак опасен участък и всичко е наред.
Важното е обаче, че всички са професори и знаят всичко на маса(преди), а сега по форумите.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пинтев написа:формула спираче път.: S=V2/2fg.
Като това е
(V на квадрат) / 2 х f х g
а 2 на квадрат е 4. който разбрал, разбрал.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
mangini написа:На 18-20 всеки е бил келеш и си е мислил, че кара на ръба, само дето на тая възраст лимита обикновено е 120-130 км/ч.
лошото е , че тия двамата са на 30+


once Ganio, always Ganio

ще се опрайм, ама другия път

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Момчета, може и да съм ganio, може всичко, но имам над 2 000 000 километра по пътищата на Европа и Азия без нито една катастрофа по моя вина. Вас нито ви знам, нито познавам, но се замислете колко сте минали и как и тогава мога да ви приема философските твърдения.
За мен Ганьо е този, дето пречи на движението от злоба и простотия и този, на който лимита му е 120 и кара на предела на възможностите си.
За мен Ганьо е този, дето пречи на движението от злоба и простотия и този, на който лимита му е 120 и кара на предела на възможностите си.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В нета е пълно с калкулатори за спирачен път спрямо скорост и разликата от 80 до 100 е някъде около 30-35%. Че има голяма разлика има обаче при 100 поне аз спазвам една дистанция ,а при 80 друга. Сега някой може и с 50 да кара ама като е на 5 метра от предната кола няма голяма файда. Въпроса е човек да се научи да предвижда ситуацийте от далеч и да не попада в тях ,а не да кара като кон с капаци пък макар и бавно.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мордехай написа:...

аз за моите ганьовци си говоря... нищо насочено към никого тук не съм изказал, дори косвено не съм

за преченето съм съгласен... не по-малко опастно е от агресивното шофиране

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Днес наблюдавах следната ситуация на едно кръстовище. Т образно кръстовище, съответното колите от опашката на Т правят десен завой. Пешеходния светофар за хората идващи от опашката на Т-то е червен до някое време, след което пуска пешеходците. Та изнася се кротко колоната, не са с висока скорост и в момента на зеленото за пешеходеца, един младеж веднага скочи да пресича, като беше и леко вляво от пътеката. Съответната първа кола от колоната правеща десен завой, пред която изскочи този, наби спирачки. Без да са го освирквали или нещо друго, младежът закова обърна се и почна да блъска по предния капак и да псува водача. Чак на мен ми се прииска да мина на червено и да му кажа нещо, както и да е.
Та пренесете ситуацията при движение между два автомобила. Всеки е тръгнал, като някаква батка и само чака да му свирнеш за да скочи да се разправя, че си нарушил правата, докато той като нарушава се сърди, че другите протестират. Няма оглеждане, няма съобразяване със ситуацията... Всеки се носи с някакво ненормално его, че е пич, че е супер, че всички са му длъжни......докато реалността не го удари в лицето. И се почва "Аз както си вървях/карах кротко...."
Веднъж да въведат бонус малуса, един видеорегистратор и .... ще станем точно, както е по клипчетата от Русия. Всеки опит за тарикатлък, директно ПТП и ходи да обясняваш закъде си бързал. Много бързо движението ще се нормализира тогава, защото навсякъде по света хората разбират най-добре, като им бръкнеш в джоба.
Та пренесете ситуацията при движение между два автомобила. Всеки е тръгнал, като някаква батка и само чака да му свирнеш за да скочи да се разправя, че си нарушил правата, докато той като нарушава се сърди, че другите протестират. Няма оглеждане, няма съобразяване със ситуацията... Всеки се носи с някакво ненормално его, че е пич, че е супер, че всички са му длъжни......докато реалността не го удари в лицето. И се почва "Аз както си вървях/карах кротко...."
Веднъж да въведат бонус малуса, един видеорегистратор и .... ще станем точно, както е по клипчетата от Русия. Всеки опит за тарикатлък, директно ПТП и ходи да обясняваш закъде си бързал. Много бързо движението ще се нормализира тогава, защото навсякъде по света хората разбират най-добре, като им бръкнеш в джоба.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
seimo написа:В нета е пълно с калкулатори за спирачен път спрямо скорост и разликата от 80 до 100 е някъде около 30-35%. Че има голяма разлика има обаче при 100 поне аз спазвам една дистанция ,а при 80 друга. Сега някой може и с 50 да кара ама като е на 5 метра от предната кола няма голяма файда. Въпроса е човек да се научи да предвижда ситуацийте от далеч и да не попада в тях ,а не да кара като кон с капаци пък макар и бавно.
На изънградско може и да го правиш.
Съмнявам се обаче на натоварен булевард в голям град да успееш да го постигнеш дори и да искаш.
Примерно на южната дъга на околовръстното в София в час пик да си увеличиш дистанцията с 35%

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани