България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
zAcK написа:Още на първия етап от проверката е установено, че в картона на младежа е отбелязан урок по нощно шофиране в 17:00 ч. през юни.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Народ, който скрива Слънцето, за да може бай Мангау да си проведе нощното шофиране, не може да бъде унищожен!
P.S. Ето, прави са колегите, подобряваме се! Вече и изкуствени слънчеви затъмнения може да правим
Колко от нас са правили нощно шофиране?
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
driver69 написа:zAcK написа:Още на първия етап от проверката е установено, че в картона на младежа е отбелязан урок по нощно шофиране в 17:00 ч. през юни.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Народ, който скрива Слънцето, за да може бай Мангау да си проведе нощното шофиране, не може да бъде унищожен!
P.S. Ето, прави са колегите, подобряваме се! Вече и изкуствени слънчеви затъмнения може да правим
Колко от нас са правили нощно шофиране?
Аз, но беше по комунистическо и в училище по автотранспорт, не, че научих как се кара с 200, но научих да си свалям погледа в банкета отдясно като ме заслепи някой.
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
driver69 написа:Колко от нас са правили нощно шофиране?
Ние всичките, които бяхме в един курс през 1999 г. имахме нощно и то доста!
Не помня точно колко, но бяха много пъти и всичките часове си ги изкарахме.
Да не говоря, че късаха и на листовки и на кормуване, че и изпитващите задаваха подвеждащи насоки.
Примерно спри там, а е забранено, завий на дясно, а е забранено и т.н.
Сега ако го направят сигурно ще ги осъдят някой разглезеняк...
P.S. Нещата се подобрявали, пък то по-зле от преди 25 години

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8402
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:Аз, но беше по комунистическо и в училище по автотранспорт, не, че научих как се кара с 200, но научих да си свалям погледа в банкета отдясно като ме заслепи някой.
мен - това ме научи един от работниците на баща ми още като взех книжка, возех го нанякъде късно вечер (2004-та) и ми го обясни като човек, не е много трудно да се заучат подобни неща, превръща се в навик и АКО ИМА МАРКИРОВКА е доста полезно
другото което съм научил и е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНО - Ако не виждаш двата края на пешеходната пътека - с караш с 20-30 МАКС - 50 не е ок
прости, важни и полезни и важни неща
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Имам едно Е39 за продан, доста убито, в момента е най-евтината пета серия от тоя модел в страната. Едни мексиканци ми звънят от август насам и все се пазарят по телефона. Снощи смъкнах цената в обявата и ми звъннаха малко след това. Днес дойдоха, млад мексиканец, безработен, ама вече бил имал няколко такива, баща му и още един мексиканец шафьор. Не знам защо винаги идват на групи и все са с ауди ТДИ БАТКОУ.
Естествено колата нищо не ставало от нея и много пари съм искал, нищо, че аудито им беше с гуми за мъгла. Викам им, всичко е описано в обявата, колата става за работна, да си мъкнеш материали ако си строител примерно. Той нашия искал да си го кара ежедневка, сиреч да впечатлява девойките с бевету за иляда лева. Или по-скоро да го пробва колко е здраво срещу някое дърво/стълб/стена/.
Естествено колата нищо не ставало от нея и много пари съм искал, нищо, че аудито им беше с гуми за мъгла. Викам им, всичко е описано в обявата, колата става за работна, да си мъкнеш материали ако си строител примерно. Той нашия искал да си го кара ежедневка, сиреч да впечатлява девойките с бевету за иляда лева. Или по-скоро да го пробва колко е здраво срещу някое дърво/стълб/стена/.


- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4321
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По наше време не е имало нощно шофиране, дори на магистрала не са ме качвали.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Излизал съм от града до първото село, само щото инструктора искаше да думка една там
По принцип много неща може, но това би оскъпило курсовете и също няма да се хареса на всички. То и сняг трябва, ама давай да чакаме зимата и снега в Пловдив примерно
Карането на сняг изисква доста повече умения от карането на фарове. Особено на фарове в града 
По принцип много неща може, но това би оскъпило курсовете и също няма да се хареса на всички. То и сняг трябва, ама давай да чакаме зимата и снега в Пловдив примерно
Карането на сняг изисква доста повече умения от карането на фарове. Особено на фарове в града - steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6616
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Имам много бегли спомени от курсовете, освен че първото ми кормуване беше в проливен дъжд на Тракия
Първо се караше на магистрала, после селски пътища и после в града мисля. Инструкторът на нищо полезно не ме научи освен, че вътре във волана не се бърка...
Не знам какво толкова се превъзнасяте с тия курсове и изпити, никакво значение нямат. Добрият шофьор е не този, който по цял ден спасява уникалните ситуации, а този който изобщо не влиза в тях.
Много по-важно е да знаеш как да не предизвикаш примерно любимото ми - аквапланинг... а не какво да направиш като се случи.
п.с. това за пешеходните пътеки е много добро правило, което никой не спазва и после са изненадани от пешехоци
Не знам какво толкова се превъзнасяте с тия курсове и изпити, никакво значение нямат. Добрият шофьор е не този, който по цял ден спасява уникалните ситуации, а този който изобщо не влиза в тях.
Много по-важно е да знаеш как да не предизвикаш примерно любимото ми - аквапланинг... а не какво да направиш като се случи.
п.с. това за пешеходните пътеки е много добро правило, което никой не спазва и после са изненадани от пешехоци
Последна промяна steeN на 20 Окт 2025, 17:01, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В този си вид - нямат особено значение, така е.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6616
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Какъв вид курс може да спре карането с такива абсурдни скорости и в града и извън него... примерно какво точно обучение можеше да спре олигофрена с Ауди-то, който се заби в автобуса?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абсурдите никакъв курс не може да ги спре. Но не мислиш ли, че малко подготовка на извънградски път (изпреварване например, запознаване с динамиката на автомобил при скорости над 50) или 140 на магистрала би помогнало за по-адекватно движение ? Шофьорите не излизат "можачи", нито се делят на можещи и абсурдни. Има си хора, които не карат със 160 при първото излизане с приятели извън града, а просто им липсват умения и елементарни съвети , като дадените по-горе. Никакви уроци не могат да помогнат на адекватниците, но средностастическия абитуриент може да получи доста повече адекватни съвети и подготовка за първото шофиране на колата на майка си. В момента на практика се разчита да бъдеш научен от баща/майка/брат/сестра
Някакви елементарни правила и съвети може да ти улеснят много живота на пътя.
Ся че много други мерки ще имат много по-голям ефект върху цялостното движение... така е, няма спор.
Някакви елементарни правила и съвети може да ти улеснят много живота на пътя.Ся че много други мерки ще имат много по-голям ефект върху цялостното движение... така е, няма спор.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Баш тоя мангаУ с аудито ако ще на 5 курса да е одил , тая си е. И ако беше до курса, сичките му съкурсници дето са карали с него щеха да се изтрепат на другия ден, ама не са се. Значи не е до курс.
Аз като професионален шофьор съм минавал психотест, за да мога да карам камионЕ. Може би е добра идея да се разработи такъв тест, без да ходиш на машината, само с въпроси, който да дава насока дали утре с като земеш книжка нема се засилиш с 200 веднага и евентуално да се вземат мерки, които не се сещам какви да са. А можеш да си сигурен, че тоя е карал и без да има книжка.
Сутринта един Кайен на прав, широк и празен път, беше в насрещното в канавката с почупени ламарини и пластмаси.Сам, нямаше други коли. Дали е щото идиота/тката е зел вчера книжка или е решил на -2 градуса да види колко мое да върви жипката.
Аз като професионален шофьор съм минавал психотест, за да мога да карам камионЕ. Може би е добра идея да се разработи такъв тест, без да ходиш на машината, само с въпроси, който да дава насока дали утре с като земеш книжка нема се засилиш с 200 веднага и евентуално да се вземат мерки, които не се сещам какви да са. А можеш да си сигурен, че тоя е карал и без да има книжка.
Сутринта един Кайен на прав, широк и празен път, беше в насрещното в канавката с почупени ламарини и пластмаси.Сам, нямаше други коли. Дали е щото идиота/тката е зел вчера книжка или е решил на -2 градуса да види колко мое да върви жипката.
Хм,хм...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Добре де, елементарно.
Никога не си карал на магистрала - колко от хората ще се сетят да не се качват с 50 в дясна лента ? Като гледам - не много, дори след натрупан опит.
Колко ще си карат със 140 дори при обилен дъжд, щото то толко си е разрешено. - Като гледам, масово.
Колко ще направят ПЪРВОТО си изпреварване СЛЕД като са взели книжка ? - 99%.
Колко ще удрят спирачки на всеки завой ? - 30%, в началото 80%
Никога не си карал на магистрала - колко от хората ще се сетят да не се качват с 50 в дясна лента ? Като гледам - не много, дори след натрупан опит.
Колко ще си карат със 140 дори при обилен дъжд, щото то толко си е разрешено. - Като гледам, масово.
Колко ще направят ПЪРВОТО си изпреварване СЛЕД като са взели книжка ? - 99%.
Колко ще удрят спирачки на всеки завой ? - 30%, в началото 80%
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6616
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:...
От такава гледна точка съм напълно съгласен. Примерно тези индивиди от ИПБ вместо да се занимава с неща, дето не им е работата и харчат пари да се развяват напред назад може да спретнат една кратка книжка със съвети... те точно затова им дават пари, не да се снимат във фейсбук. Просто не виждам смисъл курса да се прави още по-сложен и скъп, не ми се струва добра идея да станем като в Германия - хората да взимат заеми за да го изкарат.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Признавам, с автомобил единственото нощно беше прибирането на автомобила след курс, когато съм последен час (около 17:30-18:00 предполагам, февруари изкарах Б категория). Магистрално каране 0 (нула), извънградско 2 часа (Хасково-Димитровград и обратно)... На курса не помня да съм научил нещо смислено.
С камиона научих неща, всъщност доста неща, защото инструкторът беше съвестен, иначе извънградско каране имаше повече, магистрално 0. Нощно 0.
С камиона научих неща, всъщност доста неща, защото инструкторът беше съвестен, иначе извънградско каране имаше повече, магистрално 0. Нощно 0.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
