България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:ето как правят простите, не да вдигат всяка година за всички, ами според доходите. Да видим тогава, топ гъзарите дали няма да се кротнат.
За Бг е по-практично да е от стойността на колата, че с доходи точно тия дето уж трябва да хване това, няма. В същност конфискацията си е реално драстична форма на точно това... та и това сме почнали да го правим до някъде.
Top Gun Maverick написа:Сега гледах по БТВ запис от шофьорския му изпит. Както казаха, личи липсата на колани на изпитващия и другия отзад. Тоест ето ви примера за всякакви тъпотии. Ходиха да търсят фирмата в която е карал курсовете, няма такава на посочения адрес, после и на втория не откриха...ама реално е ясно, че е карал курс и има положен изпит.
Кво да видят там освен под вола теле. Има точно нулева корелация как си взел изпита и как караш.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз като гледам клипчето тия “пичове” са изкарали всъщност страшен късмет, щото тоя рейс ако не беше там да им омекоти удара, вероятно щяха да станат на течен сапун.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://x.com/i/status/1956340919910740395
Ново видео, което дава представа за скоростта, с която се е движила колата.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:Липсва превенцията! Как за 2 седмици ще натрупа 6 фиша и това не прави впечатление на КАТ? Крайно време е да се направи модерна система и при такъв случай, няколко фиша за кратко време, автоматично да светва лампата и да се проверява какво става и трябва ли да се отнеме нечия книжка.
Днес ударно полагаха нови маркировки. На кръговото на Люлин, чак бяха пратили и полицаи и като разгънали едни чаршафи, все едно ще разберат нещо.
Споменаха и "фиш" за колан. За това нарушение се пише акт не фиш и се взимат точки.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, а той като млад водач има 26 точки и като го изшият три пъти му вземат категорията и почва от нула курс за книжка след 6 месеца обаче.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Exclusive89 написа:https://x.com/i/status/1956340919910740395Ново видео, което дава представа за скоростта, с която се е движила колата.
Обаче без да знаеш каква е колата, с това изправяне на завоя, може да е само бегачка с котва пред бронята
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По БТВ някакъв от МВР спомена, че имал и 6 фиша ПРЕДИ да вземе книжка като собственик на мпс??
Толкова да не може превантивно да се действа..
Поне е положително, че ще изхарчат нови 200 млн, за да паркират бмвта в храсти
Толкова да не може превантивно да се действа..
Поне е положително, че ще изхарчат нови 200 млн, за да паркират бмвта в храсти

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Книжката не кара колата ! Стара ромска поговорка 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:bum_bum написа:[...
Масовите коли преди бяха доста по-слаби от сега и беше много по-трудно да създадеш такава опасна ситуация както сега. Това, че колите са по-сигурни не компенсира резкият скок в конските сили, които може да си купи човек за жълти стотинки в момента. Сякаш не помниш, че 200 коня ни се струваше самолет тогава да не говорим за м3 с 300 коня това беше космически кораб и го гледахме като извънземен експонат. Сега на всяка пресечка минава такова от марка, която беше под нивото на форума да се обсъжда дори.
Кое по-точно не разбираш, че с тогавашните коли беше практически невъзможно да стане такова тежко ПТП в градски условия? Като добавиш и огромната разлика в трафика, контролът на скоростта е в пъти по-важен от колкото от преди 10-15-20 години. Колко по-директно от това да го кажа... всички тези неща които цитираш като причини и проблеми нон стоп са 0.0000001% от причините за катастрофи и жертви на пътя.
Това е така, но забележката ми беше към това, че като имаш да пишеш нещо го пишеш така, че да се получи дискусия и другия да може да си каже мнението. Евентуално да поспорите кой крив, кой прав.
Пак казвам - с подобни подмятания, които са част от всяка тема напоследък ти и още няколко човека отровихте безвъзвратно този форум. Като не си съгласен с нещо се изправяш и го казваш - защо не си съгласен, защо мислиш, че този отсреща говори глупости, а не месеци наред да правиш ехидни коментари без изобщо да си обсъдил това с което си несъгласен когато му е било времето. Един вид ти си много умен и начетен, а аз съм тъпанар и няма нужда да ми обясняваш очевидни неща.
Това, което ми се струва, че не разбираш е, че нещата са комплекс от фактори. Тая борба не се води само на фронта с глобите и наказанията. Да, нужни са. Но е нужно и отношение и демонстрация от страна на правоприлагащите органи, че тези правила важат за всички.
Утре като направиш глупост на пътя отговаряш за нея наравно с всеки друг, независимо кой си, какво имаш и кои са майка ти и баща ти. Защото иначе създаваш впечатление за безнаказаност сред себеподобните си и огорчение в останалите, което пък намира израз в най-обикновено джигитство на принципа "щом другите го правят, що аз да карам като балък". Защото в България ако си учтив, любезен, спазващ законите и изобщо нормален човек ти си балък в очите на повечето.
По същия начин казуса от преди месец - градския транспорт завива от грешната лента с негласното одобрение на полицията там от години явно. Всички други ще бъдат глобявани. Аз тук като съм споделял че съм го правил съм наричан джигит и ганьо, но за градския може. Защо? Как да разбера аз, че не е правилно, ако автобусът го прави без санкция всеки ден пред мен? Толкова ли е трудно да се сложи един знак, че забраната за завой на дясно от тази лента не важи за автобусите или да се намери някакво друго разумно решение?
Да, светлоотразителчетата по магистралите са важни за мен. Отдавна разбрах, че аз не съм нормален човек като останалите хора наоколо и може би да греша, но са важни. Защото аз там не виждам просто една банда хора без работа на които са им възложили да маат крачоли по магистралата и да мият светлоотразители и табели, а държава, която полага грижа за всяка една подробност свързана с пътната безопасност. Също както е важно и като съм на пичковци, на 50км от най-близкия град да видя как пространството около пътя е добре поддържано - храстите подрязани, оформени, насадени цветенца, които някой ходи там да поддържа редовно. В това нещо аз виждам ред. И изпитвам удоволствие да бъда част от този ред. Да допринеса с нещо. В такава обстановка ми е гузно да не спазвам правилата. Всички правят нещо, опитват се всичко да е направено както трябва, поддържано, красиво.. не върви да бъда джигит, нали? Ама както казах, аз явно не съм нормален човек ..

Ти нали си по статистиките - вземи виж с какъв % са се качили глобите у нас и в ЕС в последните 20 години и с какъв % са намалели общите случаи на ПТП-та в същото това време? Бас ловя, че при нас увеличението на глобите е най-високо, а намаляването на произшествията (ако изобщо има, а май няма нещо статистически значимо) най-малко.
Защо? Циганина блъснал рейс - да вдигнем глобите. Някой се надрусал и направил страшна трагедия - да вдигнем глобите. Вчера взел книжка и се размазал - да вдигнем глобите. Високите глоби спряха ли Семерджиев, спряха ли оня, който уби Милен Цветков, спряха ли цялата камара трагедии от времето на Ставийски до днес? И когато си мислим, че с новия закон, който е просто изродски и те кара да се чувстваш виновен за това, че изобщо имаш книжка за кола виждаме нещо невероятно, което го нямаше и през 90-те, тоя мангал да влезе по подобен начин в рейса. Да ги вдигнем още освен, а?
Никой на тоя свят не кара с 200 в града, нито кара пил или надрусан защото глобите са ниски! Вероятно са много малко и тия, които си мислят, че , че ще се отърват или няма да ги хванат или ще си платят.
Пътното ни поведение е еманация на отношенията в обществото ни. И няма да се промени съществено колкото и високи да станат глобите.
Аз нямам какво повече да кажа в тази тема, а и според мен е крайно вредна за форума. От години се повтарят само едни и същи неща - ние колко сме културни и всеки друг какъв джигит е. Все едно форума е от онзи ден и не се знаем. Нищо полезно не произлиза от нея.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Никой на тоя свят не кара с 200 в града, нито кара пил или надрусан защото глобите са ниски! Вероятно са много малко и тия, които си мислят, че , че ще се отърват или няма да ги хванат или ще си платят.
Пътното ни поведение е еманация на отношенията в обществото ни. И няма да се промени съществено колкото и високи да станат глобите.
Аз не мисля, че светът работи така и честно казано твоето виждане ми звучи изключително утопично. И да може да иронизирам, но да се хиперфокусира човек върху някакви изключително маловажни неща, които нямат никакво значение не е продуктивно изобщо. Не можеш да тръгнеш да бягаш преди да се научиш да вървиш...
Светът не работи само на принципа "хората са разумни и ще правят правилното, ако ги убедим". Дори в християнството, което е система изградена на морал и ценности, има рай и ад – т.е. и награда, и наказание. Хилядолетия мъдрост е синтезирана там... и заключението е, че човек реагира не само на убеждение, а на стимули и санкции.
Същото важи и за поведението на пътя - законите и глобите не са достатъчни сами по себе си, но без тях няма механизъм, който да държи в някакви граници тези, които си мислят, че са "над закона". Моралните норми са основата, но са просто една абстракция без санкции, които в същност карат хората да ги спазват. Глобите не са просто наказание... те са възстановяване на справедливост и превенция също. Дори ти иронизираш често моралните норми като наричаш хората, които спазват правилата "моралисти", много добре го помня това. Истината е, че просто искаш да си над закона за някои неща на пътя и измисляш всякакви рационализации за това (и не само ти де, не ми е целта да те посочвам индивидуално). Или всички спазваме правилата или никой не спазва. Живеем в общество, не сме отшелници в гората.
По въпроса за статистиката, елементарна корекция да се сметнат катастрофи на брой коли ще ти анулира хипотезата за това как катастрофите не намалят.
п.с.
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
Този цитат от подписа ми е на място. Моралните норми предхождат законите, но хората правят закони точно за да гарантират спазването им.
Последна промяна steeN на 16 Авг 2025, 20:13, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:
Ти нали си по статистиките - вземи виж с какъв % са се качили глобите у нас и в ЕС в последните 20 години и с какъв % са намалели общите случаи на ПТП-та в същото това време? Бас ловя, че при нас увеличението на глобите е най-високо, а намаляването на произшествията (ако изобщо има, а май няма нещо статистически значимо) най-малко.
Звучиш доста кисело и мисля, че поведението на стиина рефлектира това държане, не на групичка хора тук, а като цяло на голяма група нашенци, защото дори и да ви се представи информация, подобно на плоскоземците, ако не потвърждава вашия наратив, то данните са манипулирани или все не е достатъчно. Тренда е ясно надолу, та мерките със сигурност работят. Има още няколко неща да се проконтролират и ще се изравним със средното европейско ниво. Аз съм тук на всеки 3-4 месеца и всеки път е по-добре. Към днешна дата се кара доста по-бавно и внимателно и бързащите и неразумните правят много повече впечатление и масата няма да ги търпи.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, светлоотразителчетата по магистралите са важни за мен. Отдавна разбрах, че аз не съм нормален човек като останалите хора наоколо и може би да греша, но са важни. Защото аз там не виждам просто една банда хора без работа на които са им възложили да маат крачоли по магистралата и да мият светлоотразители и табели, а държава, която полага грижа за всяка една подробност свързана с пътната безопасност. Също както е важно и като съм на пичковци, на 50км от най-близкия град да видя как пространството около пътя е добре поддържано - храстите подрязани, оформени, насадени цветенца, които някой ходи там да поддържа редовно. В това нещо аз виждам ред. И изпитвам удоволствие да бъда част от този ред. Да допринеса с нещо. В такава обстановка ми е гузно да не спазвам правилата. Всички правят нещо, опитват се всичко да е направено както трябва, поддържано, красиво.. не върви да бъда джигит, нали? Ама както казах, аз явно не съм нормален човек ..
Аз също искам всичко да е подредено и чисто. Но никъде по света нещата не са станали подредени и чисти и след това да е дошло така нареченото "върховенство на закона". Това е слагане на каруцата пред коня. Ако беше така нямаше да има нужда от държава и щяхме да си живеем в анархия... къде по света където "държавата" е слаба и не може да наложи законите е подредено и чисто?
Последна промяна steeN на 16 Авг 2025, 20:35, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 427
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Щото не карате нощно време колко мен
, тогава ситуацията е Содом и Гомор. Да не говорим, че всеки трети олигофрен е със самоделки ксенони, лед и секви котайски извращения, пушещи чадилници дето отдавна тряше са рециклирани за бръснарски ножчета.

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 427
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Говорим за общото чувство за безнаказаност , чети между рвдовете. За кво върховенство на закона иде реч при положение, че съдебната система се управлява от една кръчма " Седемте джуджета", а Пепи Еврото бил Сив Кардинал . Обикновения Ганьо е еманация и квинтесенция на тези, които избира и им делигира да го управляват.
Прав е колегата Бум-Бум тая тема се е изчерпала щото след всеки трагичен инцидент водим едни и същи спорове, а положението е "Кораба потъва-спокойно вода има за всички"
Прав е колегата Бум-Бум тая тема се е изчерпала щото след всеки трагичен инцидент водим едни и същи спорове, а положението е "Кораба потъва-спокойно вода има за всички"
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Този подход или всичко или нищо води до тотална стагнация. Точно този начин на мислене да се оплюва всеки прогрес в някаква област като се цитира как някъде другаде било зле е причината да сме толкова затънали. Вместо да се насърчават добрите неща където ги има... всички опити за подобрение се оплюват и се обяснява колко е зле всичко. Точно както във вица за българският казан в ада. Хубавото е, че този начин на мислене си умира по естествен път.
А тази тема е излишна, защото новият здвп внесе достатъчно широки промени, които след 1-2-3 години натрупване на ефекта от тях, ще промени коренно ситуацията на пътя.
А тази тема е излишна, защото новият здвп внесе достатъчно широки промени, които след 1-2-3 години натрупване на ефекта от тях, ще промени коренно ситуацията на пътя.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани