Избор на първи мотоциклет
Модератор: Общи модератори
Re: Избор на първи мотоциклет
Аз след книжката почнах на гпз600р както съм казвал та сме от една порода.Преди това руската техника не я броим.
По темата.Да се помисли как ще ползва,а после да се пробва.

По темата.Да се помисли как ще ползва,а после да се пробва.

- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Избор на първи мотоциклет
Аз стартирах с Yamaha R6 и на няколко пъти щеше да ме очисти
Доста нервна моторетка беше и почти не даваше да й се пипне масура. Та не съм много съгласен с това, че е ОК да се вземе голям мотор за първи. Вярно е че може да се кара и бавно, обаче доста по-рядко прощава грешки. На една 300-400 кубикова машина даже да навиеш здраво масура неволно нищо не се случва...на 600+ кубика си е приключение

Доста нервна моторетка беше и почти не даваше да й се пипне масура. Та не съм много съгласен с това, че е ОК да се вземе голям мотор за първи. Вярно е че може да се кара и бавно, обаче доста по-рядко прощава грешки. На една 300-400 кубикова машина даже да навиеш здраво масура неволно нищо не се случва...на 600+ кубика си е приключение

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Избор на първи мотоциклет
Баш. Правил съм няколко грешки с дюка (а то и една стига обикновено), които ако бяха с по-голям, тежък или мощен мотор нямаше да свършат добре или най-малкото щях да се наплаша. А към мотор, кола и прочее техника ако искаш да я караш трябва да имаш много респект, но не и страх.
Re: Избор на първи мотоциклет
Не съм съгласен. 4 цил шестотка иска обороти за да върви. Да рязка е , но на високите. Ако случаено навиеш масура без да очакваш няма да скочи брутално както ще скочи една 1000ка или v2-ка понеже няма голям въртящ момент там. Няма да се учудя ако тоя дюк скача повече от хорнета понеже е едноцилиндров, а те по принцип скачат на ниските. Ктм-а има предимството че е лек, а тва е добре за новобранец. Ако се кара само градско не е лош избор, но ако ще има и по дълги преходи 600куб си е много по-добре.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Избор на първи мотоциклет
Едноцилиндров 4Т определено не препоръчвам - за мен много трудно се кара и ми е някак... непредсказуем. Ускорява шантаво, а ако му изпуснеш оборотите може да угасне внезапно и да гризнеш асфалта, особено ако правиш бавен завой на 1-ва.
Стоя си на мнението за големите кубатури. Малките моторчета са много по-нервни, липсва им въртящ момент и трябва да ги държиш в обороти. Големият двигател е много по-еластичен, дава въртящ момент още от ниските и много по-лесно се кара. Да не забравяме и спирачния ефект, за мен е голям плюс.
Не го разбирам това за "случайното" подаване на газ? Ако извършваш случайни действия, без цел и умисъл... дали трябва да управляваш машини? Особено двуколесни... Хилядарката може да се изправи само с газ, на 1-ва и дори на 2-ра, но трябва да навиеш РЯЗКО докрай и да задържиш така. Иначе малка "игра" с газта прощава. Колко часа и колко километра ще караш литров мотор на 1-ва и 2-ра, та през това време и да се оплетеш с газта? Чак такава грешка... не мога да си представя...

Стоя си на мнението за големите кубатури. Малките моторчета са много по-нервни, липсва им въртящ момент и трябва да ги държиш в обороти. Големият двигател е много по-еластичен, дава въртящ момент още от ниските и много по-лесно се кара. Да не забравяме и спирачния ефект, за мен е голям плюс.
Не го разбирам това за "случайното" подаване на газ? Ако извършваш случайни действия, без цел и умисъл... дали трябва да управляваш машини? Особено двуколесни... Хилядарката може да се изправи само с газ, на 1-ва и дори на 2-ра, но трябва да навиеш РЯЗКО докрай и да задържиш така. Иначе малка "игра" с газта прощава. Колко часа и колко километра ще караш литров мотор на 1-ва и 2-ра, та през това време и да се оплетеш с газта? Чак такава грешка... не мога да си представя...


Excellent! Steven is my name!
Re: Избор на първи мотоциклет
Абе кога си новобранец се случва
Ето аз примерно първия месец като си взех SV-то минавам през едно кръгово обаче като незнам какво правя още натиснах силно предната спирачка щото ми се видя че се движа прекалено бързо. От там мотора се изправя рязко като съответно аз не го очаквам и в паниката навивам газта докрай. Не ме питай как го минах тва кръгово ама добре че нямаше коли
Мисълта ми е че ако бях с Хорнета нямаше да скочи изобщо така. Ако бях с 1000цц или някой туч 250кг щях да се отъркалям със сигурност.


- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Избор на първи мотоциклет
Е, грешки се правят... Аз миналия сезон... срам ме е да кажа... изпуснах един завой с пешеходна скорост. Бях с моята FZ1 и излизам от второстепенен на главен път. Няма никой друг до двата хоризонта, аз уж тръгвам по отбивката за десния завой и... в един момент усещам, че отивам право към бордюра и не мога вкарам мотора в лентата! Хванах се за спирачките и заковах на една педя от бордюра, почти напречно на отбивката, да съм бил с 10 - 15 км/час, не повече. Още се чудя какво ми стана тогава, дали се заплеснах или друго... Голям резил.
Спирачки в завой - класическа грешка. Но всички сме я правили.
Спирачки в завой - класическа грешка. Но всички сме я правили.
Последна промяна Borymeckata на 29 Сеп 2020, 23:01, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Избор на първи мотоциклет
Borymeckata написа:Колко часа и колко километра ще караш литров мотор на 1-ва и 2-ра, та през това време и да се оплетеш с газта? Чак такава грешка... не мога да си представя...![]()
Човек като се паникьоса баш такива работи стават, както написа отгоре колегата seimo.
И аз имам подобна случка като него. Излизам от една убита уличка на околовръстното на полусъединител и виждам, че някакъв бачо се е засилил здраво и ще ме отнесе...Следва лека паника, заварка на газта и нечовешки дрифт с камшици с мотора

Как останах на него и до ден днешен не мога да си обясня.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1661
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
Borymeckata написа:... в един момент усещам, че отивам право към бордюра и не мога вкарам мотора в лентата! Хванах се за спирачките и заковах на една педя от бордюра, почти напречно на отбивката...
Спирачки в завой - класическа грешка. Но всички сме я правили.
Най-вероятно просто нещо е приковало погледа ти точно в този бордюр! Както знаем много добре - мотора отива там, където гледаш

Аз поддържам мнението за по-лек и евтин 'първи' мотор!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Избор на първи мотоциклет
За шестотките ако толкова си нямаш вяра
има вариант да се сложи рестриктор като тея дето ги слагат за а2 категория. Правиш го там да не минава над 7-8к оборота и си караш сравнително спокоен мотор докато се научиш.

Re: Избор на първи мотоциклет
Благодаря за коментарите! Може би, когато тествам двата варианта, изборът ми ще стане по-лесен. За Хорнета съм убеден, че няма да ме разочарова, а и общо взето не се притеснявам от него и това че е значително по-мощен. Така че той по-скоро е сигурен и разумен избор. Проблемът е, че Duke-ът повече ми допада
. Харесва ми визията, харесва ми че е малък и лек, по-прост като конструкция. Всичко в него ми харесва, но се притенсявам от тази малка мощност и че ще ми се стори разочароващ динамично. Също така и едноцилиндровият звук е малко... Може ли да се каже, че ако К1300R е SL500 (примерно), то Duke 390 е MX5? A Хорнета е нещо по средата? Би ли била правилна тази автомобилна аналогия?

- nCuXoHeBpo3eH
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: CBR 900RR
Re: Избор на първи мотоциклет
Borymeckata написа:Аз ще си кажа "рецитацията", макар че сигурно другите моторджии ще ме овикат... Карам мотори от 1987-ма, а първия японски мотор си купих 1994-та и беше... 1100 кубика. Кавасаки GPz, огромен мотор, към 250 кила. Карах го 6 години. До момента, повече от 35 години вече, съм карал все литрови и нагоре и държа да отбележа - нямам и драскотина от инцидент с мотор. Което се дължи повече на късмет, отколкото на някакъв майсторлък, трябва да призная...
Та искам да кажа, за мен няма такова нещо като мотор за начинаещи. И ще опитам да се аргументирам. Голямата кубатура има някои предимства пред малолитражката, а именно:
1. Респектира те с мощност и се отнасяш към него с уважение, а на малкия си викаш - абе какво ще се шашкам на тая въшка, я да навия масура;
2. Големият мотор може да върви и бързо, и бавно - ти решаваш и ти го контролираш, всички е въпрос на (само)контрол;
3. На мотора с километраж до 300, всичко му е разчетено за тази скорост - аеродинамика, окачване, гуми, спирачки. Затова при нормална скорост (да кажем до 140) той е МНОГО по-безопасен от някой миксер до 400 кубика.
С две думи, моят съвет е: вземи си каквото те кефи (дори и БМВ да бъде...![]()
) и карай внимателно. Моторът е САМО за кеф и ползата от перфектна машина, която обаче не те кефи по някаква причина е... нула. Успех!

Hornet-a е идеален за първи, както и FZ6 или GSR 600.
Има доста книжки, информация, както и допълнителни курсове за каране на мотоциклет - помагат. Ако не искаш да се учиш - и 250 кубика ще са ти много и няма да усетиш кеф от карането.
Re: Избор на първи мотоциклет
Аналогията ти е добра. Бмв-то е по скоро cl65 или магистрален бияч. Пистовите 1000ки са М5, 600ките М3. Хорнета е като 335и нещо такова 
П.С Имах предвид к1300s, a сега видях че си писал 1300r. Тва животно е леко безсмислен клас лично мнение.

П.С Имах предвид к1300s, a сега видях че си писал 1300r. Тва животно е леко безсмислен клас лично мнение.
- toncho83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Избор на първи мотоциклет
Бмв-то да е на малко км. и възможно по-ново, защото частите са скъпи за разлика от други мотори. Ремонтите - също, ако не си ги правиш сам.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Избор на първи мотоциклет
Потвърждавам, че ремонтите са дебели, особено в Ауто Бавария 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana