България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:bum_bum написа:липсата на мигач поне по закон е индикация, че нямаш намерение да сменяш ленти![]()
Еле пък да съм с мотора хич не съм навит да разчитам на индикации. Все едно да се надявам някой да ме е видял.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Примерно за кръготово на 4-ти км. Идвам от Г.М. и държа лява лента. Влизам в кръговото и гледам да държа 3-та лента от ляво на дясно. Почти веднага пускам десния мегач и излизам в лявата лента посока Арена Армеец. Полудявам като видя коли, които от 2-та лента излизат в дясната. 
Иначе вчера ходих до Сепараеева Баня на басейнчи
и пътя беше непочистен Бистрица-Железница-Ковачевци и т.н. - абсолютно никакви проблеми. Ама за мен си е нормално, не може снежинките да ги хващат във въздуха едва ли не, все пак зима е, тръбят по новините, че от +14 ще стане -14.. И после като гледам по групите снимки на непочистени улици и яко храна...
В рамките на 1-2 дена всичко се почиства както обикновенно.

Иначе вчера ходих до Сепараеева Баня на басейнчи


You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Според мен не е нормално при предупреждения как ще вали сняг и 3-5 см булеварди като България и Цариградско шосе да са оставени на киша.
Какви снежинки, то едвам валеше в София? Събота толкова малко, че не ми дразнеха очите дори.
Колко пари се дават за снегопочистване?


- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това се чудех за коя тема е, затова ще го сложа тука да върнем разговора за причините за смъртност
"Едва 4% от служителите в АПИ са пътни инженери, в някои региони нямат нито един"
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... O9dVNS9DVA
Кво да говорим за качество на пътища

"Едва 4% от служителите в АПИ са пътни инженери, в някои региони нямат нито един"
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... O9dVNS9DVA
Кво да говорим за качество на пътища


- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:Това се чудех за коя тема е, затова ще го сложа тука да върнем разговора за причините за смъртност![]()
"Едва 4% от служителите в АПИ са пътни инженери, в някои региони нямат нито един"
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... O9dVNS9DVA
Кво да говорим за качество на пътища
Ами няма нужда, те са пощенски кутии на фирмите на мутрите


- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:
Кво да говорим за качество на пътища
Ще ти дам следния пример. Преди 89 в един завод имаше 120 инженери по автоматизация. След приватизацията само 6.
Поредната поръчкова статия, списвана от некъдърници. Не знам защо се смята, че в АПИ всички трябва да са пътностроителни инженери. В сметката участва и ТОЛа, което пък е абсурд там да има пътностроителни инженери. Те отговарят само за такси и винетки. Голяма част от проектите се възлагат на самия изпълнител по строителството. След това геодезисти, геолози, със сигурност покрай разните "спасете жабите" и прочие нпота, вече трябва да имат и еколози на щат. За не говорим що народ преди тракаше на пишещи машини, сега на компютри (имам апартамент с поглед към апи)
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
То ясно, че няма нужда всички да са еНжЕнери, ама в 30% от областите да няма нито ЕДИН ?





- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:TNT написа:
Кво да говорим за качество на пътища
Ще ти дам следния пример. Преди 89 в един завод имаше 120 инженери по автоматизация. След приватизацията само 6.
Поредната поръчкова статия, списвана от некъдърници. Не знам защо се смята, че в АПИ всички трябва да са пътностроителни инженери. В сметката участва и ТОЛа, което пък е абсурд там да има пътностроителни инженери. Те отговарят само за такси и винетки. Голяма част от проектите се възлагат на самия изпълнител по строителството. След това геодезисти, геолози, със сигурност покрай разните "спасете жабите" и прочие нпота, вече трябва да имат и еколози на щат. За не говорим що народ преди тракаше на пишещи машини, сега на компютри (имам апартамент с поглед към апи)
Принципно си прав, но пак инженерите са малко, и не само в АПИ, в цялата държавна администрация липсват. А пътищата са такива защото повечето сме такива. Почва се от главата ( министри, директори и тн.) и стигнеш до опашката бай Кольо багериста (Техници, бригадири, работници и тн.)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Инженери Автоматизация преди 89 год у нас, излиза, че са учили 70-те, началото на 80-те години да кажем..ти знае ли какво се учеше доста по-късно по Автоматизация?
Примерно ранни 90 в Техникум по същата специалност се учеха релейни схеми за асансьори..
Примерно ранни 90 в Техникум по същата специалност се учеха релейни схеми за асансьори..
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
@/// M Power
Напълно съм съгласен, че инженерите са малко. И ако са повече, нещата били много по-други, но за съжаление не е така. Като се започне от закони до реформиране на цели системи. Но от друга страна АПИ освен един администратор, не е нищо друго. Пътищата се строят от частници, поддръжката пак е на частници (всъщност Автомагистрали май е държавна), зимното почистване пак е на частници.... На тях и трябват повече читави финансисти и мениджъри.
Главата (министър, министър-председател) трябва да осигурява финансирането и да се вясва чат пат, за да е ясно, че държавата следи процеса и да държи отговорни ръководството на АПИ. Вече ръководството на АПИ да си гони изпълнителите и т.н.
@alekangg 80те имаше вече български инженери програмиращи системи Telepem M и Simatic на Siemens. И това се внедряваше в заводите. За разните руски и български системи да не говорим. Това не означава, че две десетилетия по-късно, ни учеха на нещо по-различно от релейно-контакторни схеми.
Напълно съм съгласен, че инженерите са малко. И ако са повече, нещата били много по-други, но за съжаление не е така. Като се започне от закони до реформиране на цели системи. Но от друга страна АПИ освен един администратор, не е нищо друго. Пътищата се строят от частници, поддръжката пак е на частници (всъщност Автомагистрали май е държавна), зимното почистване пак е на частници.... На тях и трябват повече читави финансисти и мениджъри.
Главата (министър, министър-председател) трябва да осигурява финансирането и да се вясва чат пат, за да е ясно, че държавата следи процеса и да държи отговорни ръководството на АПИ. Вече ръководството на АПИ да си гони изпълнителите и т.н.
@alekangg 80те имаше вече български инженери програмиращи системи Telepem M и Simatic на Siemens. И това се внедряваше в заводите. За разните руски и български системи да не говорим. Това не означава, че две десетилетия по-късно, ни учеха на нещо по-различно от релейно-контакторни схеми.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:@/// M Power
Напълно съм съгласен, че инженерите са малко. И ако са повече, нещата били много по-други, но за съжаление не е така. Като се започне от закони до реформиране на цели системи. Но от друга страна АПИ освен един администратор, не е нищо друго. Пътищата се строят от частници, поддръжката пак е на частници (всъщност Автомагистрали май е държавна), зимното почистване пак е на частници.... На тях и трябват повече читави финансисти и мениджъри.
Апи наистина в много от случаите е просто един стопанин, но прост пример, искаш да възложиш някой да ти чисти дадена отсечка, еми все някой инженер трябва да напише една техническа спецификация, аджеба какво иска администратора. Доста често тези неща се пишат от юристи или икономисти и после резултата е олеле. Виждал съм проверка от такива хора, еми те не правят разлика между климатик и дизел генератор (голям колкото стая), та същия тоя човек ходи и гледа зимно подържане, еми какво разбира....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT написа:Това се чудех за коя тема е, затова ще го сложа тука да върнем разговора за причините за смъртност![]()
"Едва 4% от служителите в АПИ са пътни инженери, в някои региони нямат нито един"
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... O9dVNS9DVA
Кво да говорим за качество на пътища
С тая заплата и 4% са много.
- randity
- Photographer
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пост в група във Фейсбук със следното описание и снкмка:
"Здравейте,колеги онзи ден ми поднесе и ударих задна дясна на един бордюр изкрих джантата изправихме но проблема не се оправи като се загледах гумата седи на една странна и при каране все едно на страни и волана също къде да търся проблема"
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
"Здравейте,колеги онзи ден ми поднесе и ударих задна дясна на един бордюр изкрих джантата изправихме но проблема не се оправи като се загледах гумата седи на една странна и при каране все едно на страни и волана също къде да търся проблема"

Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
randity написа:Пост в група във Фейсбук със следното описание и снкмка:
"Здравейте,колеги онзи ден ми поднесе и ударих задна дясна на един бордюр изкрих джантата изправихме но проблема не се оправи като се загледах гумата седи на една странна и при каране все едно на страни и волана също къде да търся проблема"
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
Аз мислех, че съм нещастник и опасен, защото карам с Тауруски, а не с Континентал, ама като видях тази снимка и ми се вдигна малко самочувствието

- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ам ли няма, какво точно се гледа?
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани