Полезни съвети: ПОДНАСЯНЕ И АКВАПЛАНИНГ ПРИ ДЪЖД
Модератор: Общи модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- vankata™
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Полезни съвети: ПОДНАСЯНЕ И АКВАПЛАНИНГ ПРИ ДЪЖД
Здравейте колеги, отдавна я имам тази идея и сека вече мисля че мога да я реализирам - започвам пускането на теми от поредицата полезни съвети.Надявам се да са ви от полза!
ПОДНАСЯНЕ И АКВАПЛАНИНГ ПРИ ДЪЖД
Да загубиш контрол над автомобила по хлъзгав път е доста стряскащо изпитание. Поднасянето може да бъде избегнато с бавно и внимателно шофиране, особено при завои. Управлявайте плавно и леко натискайте спирачката. За да спрете или да намалите скоростта не натискайте рязко и силно педала на спирачката, така ще блокират колелата и колата ще поднесе.
Вече попаднали в рискова ситуация най-важното е да запазите спокойствие, освобождавате педала на газта и внимателно завъртате волана в посоката, в която желаете да насочите предницата на автомобила. И разбира се избягвайте да използвате спирачките. Запомнете този съвет, особено ако карате модел без ABS система. Това действие ще изправи задницата на автомобила и ще я изравни с предницата. Ако пък сте с ABS спирайте твърдо и управлявайте колата докато се хлъзгате.
Поднасянето на мокър път е страшничко, но аквапланингът направо може направо да ви изкара акъла. Аквапланинг се нарича, когато водата пред предните ви гуми нахлува бързо и тежестта на колата не успява да я изтласка. Под това напрежение автомобилът леко се повдига и тънък слой вода прониква между гумите и пътната настилка. Тогава колата ви може тотално да загуби контакт със пътя и има реална опасност да автомобилът да поднесе, да се отклони извън лентата, в която се движите, дори извън пътя.
За да се предпазите от хидропланинг, бъдете сигурни, че карате с добре напомпани гуми, поддържайте ги правилно и ги сменяйте когато е необходимо, намалявайте скоростта на мокър път и заобикаляйте големите локви. Опитвайте се да карате по следите от гумите, оставени от колата пред вас.
Как да реагирате при хидропланинг? Не натискайте спирачката и не се опитвайте да обърнете рязко посоката. Тогава колата ви със сигурност ще поднесе. Освободете педала на газта докато автомобилът не забави ход и не почувствате пътя отново. Ако все пак се наложи да натиснете спирачката то нека това стане с леки и плавни напомпващи движения. Ако автомобилът ви е с ABS спирайте нормално, компютърът знае как да действа.
Бъдете разумни и съобразявайте скоростта си с условията при мокър път, така ще предотвратите изпадането в изброените ситуации.
Благодарности на : Мото Авагард
ПОДНАСЯНЕ И АКВАПЛАНИНГ ПРИ ДЪЖД
Да загубиш контрол над автомобила по хлъзгав път е доста стряскащо изпитание. Поднасянето може да бъде избегнато с бавно и внимателно шофиране, особено при завои. Управлявайте плавно и леко натискайте спирачката. За да спрете или да намалите скоростта не натискайте рязко и силно педала на спирачката, така ще блокират колелата и колата ще поднесе.
Вече попаднали в рискова ситуация най-важното е да запазите спокойствие, освобождавате педала на газта и внимателно завъртате волана в посоката, в която желаете да насочите предницата на автомобила. И разбира се избягвайте да използвате спирачките. Запомнете този съвет, особено ако карате модел без ABS система. Това действие ще изправи задницата на автомобила и ще я изравни с предницата. Ако пък сте с ABS спирайте твърдо и управлявайте колата докато се хлъзгате.
Поднасянето на мокър път е страшничко, но аквапланингът направо може направо да ви изкара акъла. Аквапланинг се нарича, когато водата пред предните ви гуми нахлува бързо и тежестта на колата не успява да я изтласка. Под това напрежение автомобилът леко се повдига и тънък слой вода прониква между гумите и пътната настилка. Тогава колата ви може тотално да загуби контакт със пътя и има реална опасност да автомобилът да поднесе, да се отклони извън лентата, в която се движите, дори извън пътя.
За да се предпазите от хидропланинг, бъдете сигурни, че карате с добре напомпани гуми, поддържайте ги правилно и ги сменяйте когато е необходимо, намалявайте скоростта на мокър път и заобикаляйте големите локви. Опитвайте се да карате по следите от гумите, оставени от колата пред вас.
Как да реагирате при хидропланинг? Не натискайте спирачката и не се опитвайте да обърнете рязко посоката. Тогава колата ви със сигурност ще поднесе. Освободете педала на газта докато автомобилът не забави ход и не почувствате пътя отново. Ако все пак се наложи да натиснете спирачката то нека това стане с леки и плавни напомпващи движения. Ако автомобилът ви е с ABS спирайте нормално, компютърът знае как да действа.
Бъдете разумни и съобразявайте скоростта си с условията при мокър път, така ще предотвратите изпадането в изброените ситуации.
Благодарности на : Мото Авагард
::: vankata™ :::
Полезните съвети които си дал са доста полезни, особенно за тези които скоро са взели книжка и не са се грижили за автомобил досега.
Само с едно нещо не се съгласявам- за това да се доверяваме напълно на ABS-a при спиране
ако колата е нов модел (около 5 годишна) ABS системата е много канална и реагира наистина доста бързо. Но не така е положението при първите модели ABS- колелата блокират за кратко и отпускат веднага, но не си ли вдигнеш малко крака от педала това продължава до спирането на колата- помага при движение в права посока, но не е много полезно при завой и сняг или силен дъжд и много вода на пътя . Системите за безопасност са от полза разбира се, но не смятам че може да им се доверяваме твърде много .
Личен опит: Пежо 405 '92г. с ABS, нови зимни гуми, 80км/ч и сняг ,кофти ситуация и спиране с двата крака на спирачката, разчитайки на електрониката колата да остане управляема.... ДА, ама не точно... Поради доверието ми в колата излязох от пътя и се разминах на фантазия с едно дърво. Ако тогава знаех че електрониката не е вездесъща щях да си удържа колата на пътя.
С две думи казано- карайте зимата така, че платките на електрониката да прашясат от бездействие... Ееее, периодично отупвайте прахоляка, но на безопасни места
Ако автомобилът ви е с ABS спирайте нормално, компютърът знае как да действа.
Само с едно нещо не се съгласявам- за това да се доверяваме напълно на ABS-a при спиране

Личен опит: Пежо 405 '92г. с ABS, нови зимни гуми, 80км/ч и сняг ,кофти ситуация и спиране с двата крака на спирачката, разчитайки на електрониката колата да остане управляема.... ДА, ама не точно... Поради доверието ми в колата излязох от пътя и се разминах на фантазия с едно дърво. Ако тогава знаех че електрониката не е вездесъща щях да си удържа колата на пътя.
С две думи казано- карайте зимата така, че платките на електрониката да прашясат от бездействие... Ееее, периодично отупвайте прахоляка, но на безопасни места

BMW & RAMMSTEIN RULES







2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани