Полезни съвети: ЗА КОЛАТА ВИ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 11.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Полезни съвети: ЗА КОЛАТА ВИ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА

Мнение от vankata™ » 03 Дек 2005, 20:18

ЗА КОЛАТА ВИ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА

Идва пролетта, а с нея и желанието да пътуваме повече с личните си автомобили. Преди обаче да завъртим стартера трябва да обърнем внимание на някои полезни, както за автомобила, така и за нас самите (и за джоба ни) неща.

Първоначално, може да започнете от гумите – зимните да се сменят с летните. Летните са по-леки и не натоварват излишно лагерите на колелата. Проверете налягането в тях. Шофирането с меки гуми увеличава разхода на гориво и води до по-бързото им износване. Ако през зимата не сте се качвали на колата си, задължително проверете нивото на маслата в двигателя, скоростната кутия и диференциала. При необходимост долейте и отстранете в сервиз констатираните течове. За пролетта и лятото се препоръчва смяна на двигателното масло с ново. Особено подходящ за нашия климатичен пояс е продуктът с вискозитетен клас 15W40. За по-старите возила с повишен разход на масло е нужен по-гъст - 15W50.

Специфичните условия за експлоатация на автомобилите в нашия регион са запрашеност и наситеност на атмосферата с вредни газове. Настъпва сезонът на прашните улици и пътища. Затова много е важен въздушния филтър, както за чистотата така и за здравината му. При турбо – автомобилите от този филтър зависи динамиката на високите обороти, а при по-старите коли дори и разходът на гориво. Извършете външен оглед на превозното средство. Своевременно почистете ръждата с шкурка и тампонирайте с антикор. Специално за запазване на лаковото покритие се препоръчват т.нар. пастиране. След обработката металната повърхност придобива свойството да отблъсква водата и прашните твърди частици. Така се ограничава вредното въздействие на лошите атмосферни условия.

Проверете гърнетата на ауспуха. Увеличеният конденз през зимата е помогнал на корозията. Ранният им ремонт ще спести смяната с нови.

Включете светлините – мигачи, габарити, фарове и стопове. Регулирайте фаровете при нужда. Ако габаритите или стоповете светят с различна сила, сменете крушките и почистете стъклата. С помощта на напоено с бензин меко платно почистете силовите кабели към делкото и запалителните свещи. Финият прашец в комбинация с влагата е идеален електропровод и искрите се разколебават в търсенето на верния път към двигателя.

По-високите мартенски температури предизвикват по-интензивното изпарение на течността в акумулатора на автомобила ви. Ето защо проверявайте често нивото на електролита и доливайте при нужда дестилирана вода. Но само до определеното от производителя ниво. Почиствайте окислените клеми и намажете повърхността им с технически вазелин. А ако под тях поставите донапренена подложка, напоена с моторно масло – завинаги ще се избавите от грижите да лъскате акумулаторните накрайници с шкурка.

Важно условие за ноемална работа на двигателя е изправността на охладителната система. Затова трябва да проверявате нивото на охладителната течност и евентуално наличие на течове. При възможно по-кратък маршрут на шофиране, контролирайте цялостната работа на системата. И за да не “кипнете” и вие, и двигателят, трябва да сте сигурни както в автоматичния (или механичния) вентилатор, така и в обтегността на ремъка. Хладните февруарски бани са го отпуснали и е възможно да преплъзва.

Зимният въздух с характерните си температури и влажност, както и карането на по-къси разстояния с неподгрят двигател, способстват за образуването на конденз. И то в почти всички системи на автомобила. Нужно е да почистите тръбопроводите на хранителната система и резервоара, като добавите на 100 литра автомбилно гориво 2-3 литра чист 99% спирт (или си направете сметката за това колко гориво зареждате накуп). А може да си закупите от специализираните магазини или бензиностанции течните добавки за бензин и дизелово гориво.

Прегледайте и почистете тръбопроводите на вентилационната картерова система. Запушването и води до повишаване налягането на газовете в картера. А маслото “извира” от всяко по-слабо уплътнение на двигателя – гарнитура или семеринг. Така не само ще шофирате с нечист двигател, но и рискувате често да отваряте портфейла.

Ако се постараете върху тези неща или поне върху някои от тях, ще си гарантирате добър старт и малко главоболия през останалата част на годината.

Благодарности на : Мото Авагард
::: vankata™ :::

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook