РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Мхм , на Кар Системс , 400мл. . Сега опрях и на една резерва Isopon му е марката , 500мл. , 18лв... при първото ми ходене към София , ще си купя от кв.Световрачане една кутия 1л. цинков грунд на Лакпром , някъв нов продукт е , цената му е като на горните , но пък количеството...
, и след като го пробвам ще споделя резултати .
П.П. Нещо важно за цинковите грундове... необходимо е време ден , два , три , за да стане полепването на цинковите атоми (молекули , йони) към метала , така че , ако може по отрано си обработвайте повърхнините . При монтаж след това , при евентуално ожулване и сваляне на сивото покритие , метала вече ще е получил някакъв слой цинк по себе си и привидно "гол" и лъскав , не е така податлив на корозия. Имам един опитен образец , от април миналата година се подмята пред гаража ми... оня ден ми изскочи от снега , трябва да го наснимам
.

П.П. Нещо важно за цинковите грундове... необходимо е време ден , два , три , за да стане полепването на цинковите атоми (молекули , йони) към метала , така че , ако може по отрано си обработвайте повърхнините . При монтаж след това , при евентуално ожулване и сваляне на сивото покритие , метала вече ще е получил някакъв слой цинк по себе си и привидно "гол" и лъскав , не е така податлив на корозия. Имам един опитен образец , от април миналата година се подмята пред гаража ми... оня ден ми изскочи от снега , трябва да го наснимам

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
И на Оргахим мисля че имаше в кутия
Вземал съм два-три евтини цинкови спрея (около 10лв), направи ми впечатление този на Космос - стои като парченца метал и директно с омметъра е електропроводим... но като антикорозионни качества нямам престава.
Върху цинка директно епоксиден грунд ли? Полиуретанов уплътнител ползваш ли?

Вземал съм два-три евтини цинкови спрея (около 10лв), направи ми впечатление този на Космос - стои като парченца метал и директно с омметъра е електропроводим... но като антикорозионни качества нямам престава.
Върху цинка директно епоксиден грунд ли? Полиуретанов уплътнител ползваш ли?
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
ceco_mihailov написа:Немо (ей , баща ти те търси из океани и морета , ти в бмв форума... майтап да става
)
Май няма да си така "" , все пак имам някакви първобитни и не дотам приспособления
.
П.П. Извинявам се на тези , които са очаквали малко по сериозно структуриран пост от мен.
Отговорът ме задоволява,благодаря,имам практика по темата,но знам,че кръгът на знанието е винаги по-малък от кръга на незнанието....



Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
М10 , може и епоксиден директно върху цинка , а конкретно в случая нанасям тънко фосфатен грунд , все пак не навсякъде нанасям цинк , но ми харесва как се разбира и с цинка (грунда е ВЛ 021 на Лакпром , нитруцелулозен е ) .
Ето и нова порция снимки , като цяло неможах да си изпълна плана за свършващата седмица , но започва друга
.
Заех се с липсващата част от колонката , възстановявайки парчето от донора. Започнах с ей това кофти място:


От към кухината изглеждаше добре... но на едно място тамън беше пробила дупка ръждата , затова смених инфектирания участък:

Последно време все се престаравам с рязането
Оправих и долния ъгъл , който пък отвън изглеждаше добре , но от вътре...


Колонката оправена , монтиран и онзи панел , който възстановявах:


Преди да монтирам панелчето , бях подготвил ей това ъгълче...


При едно бързо сравнение , реших да действам радикално:



При създалата се среда , бе удобно да започна работа по подкалника:


Митко ми беше донесъл и кутия с педалите , сега ще мога да оправя и тази част от подкалника със задоволителна точност
.
И започнах (до тук и стигнах) с частичното възстановяване на подкалника от донора , само че вече на място на колата , след като оправя всички участъци , свалям , чистя и монтирам .

Ето и нова порция снимки , като цяло неможах да си изпълна плана за свършващата седмица , но започва друга

Заех се с липсващата част от колонката , възстановявайки парчето от донора. Започнах с ей това кофти място:


От към кухината изглеждаше добре... но на едно място тамън беше пробила дупка ръждата , затова смених инфектирания участък:

Последно време все се престаравам с рязането

Оправих и долния ъгъл , който пък отвън изглеждаше добре , но от вътре...


Колонката оправена , монтиран и онзи панел , който възстановявах:


Преди да монтирам панелчето , бях подготвил ей това ъгълче...


При едно бързо сравнение , реших да действам радикално:



При създалата се среда , бе удобно да започна работа по подкалника:


Митко ми беше донесъл и кутия с педалите , сега ще мога да оправя и тази част от подкалника със задоволителна точност

И започнах (до тук и стигнах) с частичното възстановяване на подкалника от донора , само че вече на място на колата , след като оправя всички участъци , свалям , чистя и монтирам .

- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Не съм свършил много работа , не и това на което се надявах , но пък се понатрупаха снимки...
Подкалника в графа "готови" :






Поразчоплих фаеруола и се оказа че има какво да се донаправи и там:

Трябваше да махна и ремонтирам частично и този панел:

Ето и на какво дередже е фаеруола:

И как протече ремонта на панелчето:
1.Рязането и меренето (на ламарината отдолу съм пуснал линийките където ще режа);

2.Докато още ламарината е права ползвам един хоум мейд перфоратор , който не съм снимал , но дупките които се виждат на следващите снимки са от него . За да направя ръбовете ползвам моя хоум мейд абкант (след един днешен разговор още повече съм им набрал на тръбите да почна да ги сгъвам
и тях, демек поредния хоум мейд дивайс);

3.Понеже е много дълго парчето , пък и абканта слабичък , се получава сгъвка с голям радиус на закръгления , особено в средната част , затова дооправям ръбчето на менгемето;

4.Профилиране . Винкелоподобното ми 'нещо' трябваше да получи един релеф в средата , тъй като трябва да се "изтегли" материал , а искам парчето да остане право , без чупка в средата , първоначално "разтягам" ламарината с чук , с острата му част .След това на наковнята си правя необходимите ръбчета ;


5.Следва заваряване към основната част и почистване на заварките ;


6. Всичко наново при другата проблемна зона
(тук съм използвам метода с изрязването , при излишен материал , с последваща заварка ... голяма хамалогия);




Фаеруоле , може и да пазиш от огин , ама от ръждата , а после и от мен неможеш да се опазиш
... но това като поукрепна малко , че вирус ме е нагънал...
Подкалника в графа "готови" :






Поразчоплих фаеруола и се оказа че има какво да се донаправи и там:

Трябваше да махна и ремонтирам частично и този панел:

Ето и на какво дередже е фаеруола:

И как протече ремонта на панелчето:
1.Рязането и меренето (на ламарината отдолу съм пуснал линийките където ще режа);

2.Докато още ламарината е права ползвам един хоум мейд перфоратор , който не съм снимал , но дупките които се виждат на следващите снимки са от него . За да направя ръбовете ползвам моя хоум мейд абкант (след един днешен разговор още повече съм им набрал на тръбите да почна да ги сгъвам


3.Понеже е много дълго парчето , пък и абканта слабичък , се получава сгъвка с голям радиус на закръгления , особено в средната част , затова дооправям ръбчето на менгемето;

4.Профилиране . Винкелоподобното ми 'нещо' трябваше да получи един релеф в средата , тъй като трябва да се "изтегли" материал , а искам парчето да остане право , без чупка в средата , първоначално "разтягам" ламарината с чук , с острата му част .След това на наковнята си правя необходимите ръбчета ;


5.Следва заваряване към основната част и почистване на заварките ;


6. Всичко наново при другата проблемна зона





Фаеруоле , може и да пазиш от огин , ама от ръждата , а после и от мен неможеш да се опазиш

- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Да сефтосам новата "платформа" на форума
...
Свалих и ей тоя панел , уж да махна проблемите по видимите повърхности , то пък от скритите какво изкочи


Доста ръжда... но не е "дебела" ... трябва да си купя пясък и да почистя тия кухини...
Ей го и фаерлоула:

"Новия" трик , който се сетих да снимам е , как да правим сгъвки с определен радиус на закръгление...използвайки тръба


Само менгемето съм ползвал , така че не е нещо сложно за направа , иска търпение и око , да се следят съосностите на тръбата и образуващата се сгъвка , при прехващане на менгемето .
И готовия вид:



За основата на болтовете за радиатора на парното , разцепих един квадратен профил .
Почистих и тези детайли, с телената четка , с ламелен диск , с твърд диск... само и само да изчезне ръждата


И ги върнах по местата им:




Сложих и основата на таблото , май нямам повече работа там ...

Продължавам нататък...

Свалих и ей тоя панел , уж да махна проблемите по видимите повърхности , то пък от скритите какво изкочи



Доста ръжда... но не е "дебела" ... трябва да си купя пясък и да почистя тия кухини...
Ей го и фаерлоула:

"Новия" трик , който се сетих да снимам е , как да правим сгъвки с определен радиус на закръгление...използвайки тръба



Само менгемето съм ползвал , така че не е нещо сложно за направа , иска търпение и око , да се следят съосностите на тръбата и образуващата се сгъвка , при прехващане на менгемето .
И готовия вид:



За основата на болтовете за радиатора на парното , разцепих един квадратен профил .
Почистих и тези детайли, с телената четка , с ламелен диск , с твърд диск... само и само да изчезне ръждата



И ги върнах по местата им:




Сложих и основата на таблото , май нямам повече работа там ...

Продължавам нататък...
- ceco_mihailov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 17.10.2006
- Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
- Пол: Мъж
- Кара: 2140t
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Пак съм аз
Ето две снимки на перфораторчето ми:


На горната снимка си подготвям шината , за която се хваща калника към колонката на купето .
Общо взето страниците са оборудвани...
Започнах от листа ламарина , за страничните панелчета...и изрязах ей тия форми:

После поусъвършенствах контура и придадох малко релеф:

Последва моментен монтаж за да макрирам къде са ми отворите за винтовете на калника :


(имах проблем с дължината на наличната ми ламарина... между другото тук ползвах 1,2мм ламарина)
Една снимка от паснатия калник , първо за да определя къде е мястото на шината към колонката , а после и отворите към панелчето да маркирам .

След като направих и отворите за вложките , заварих панелите:


(вижда се , че съм решил проблема с дължината отляво
) .
И специално за Snitch , че пропуснах да му обясня ей тази подробност (а може и да се заблуждавам).... използвам полиуретанов уплътнител , за местата които трябва да се фугират. В случая друг ще нанася покритията след мен , но има места които ще са трудни за обработка след монтирането на някои ламарини , затова се погрижих аз.
Почистих с пясъка кухините под челното стъкло , обработих с фосфорна киселина , тъй като не ми беше чак толкова дълбока обработката с пясък , нанесох фосфатен грунд , който се свързва добре с пасивирания слой , а върху него нанесох и епоксиден грунд на Глазурит (апропо , за 24ч. все още не виждам разлика с лакпромския , като свойства) .И след грундирането фугирах с полиуретановия уплътнител.



Даже напръсках и парафин , преди да скрия кухината на последната снимка , така или иначе там няма да може да се боядисва , а докато го нямаше панела можех да обработа добре сглобките , които после трудно биха се обработили .
Това бе за сега , идния седмичен бюлетин ще се забави навярно с една седмица , тази седмица погледа ми е насочен към автомобилостроенето от далечния изток .

Ето две снимки на перфораторчето ми:


На горната снимка си подготвям шината , за която се хваща калника към колонката на купето .
Общо взето страниците са оборудвани...
Започнах от листа ламарина , за страничните панелчета...и изрязах ей тия форми:

После поусъвършенствах контура и придадох малко релеф:

Последва моментен монтаж за да макрирам къде са ми отворите за винтовете на калника :


(имах проблем с дължината на наличната ми ламарина... между другото тук ползвах 1,2мм ламарина)
Една снимка от паснатия калник , първо за да определя къде е мястото на шината към колонката , а после и отворите към панелчето да маркирам .

След като направих и отворите за вложките , заварих панелите:


(вижда се , че съм решил проблема с дължината отляво

И специално за Snitch , че пропуснах да му обясня ей тази подробност (а може и да се заблуждавам).... използвам полиуретанов уплътнител , за местата които трябва да се фугират. В случая друг ще нанася покритията след мен , но има места които ще са трудни за обработка след монтирането на някои ламарини , затова се погрижих аз.
Почистих с пясъка кухините под челното стъкло , обработих с фосфорна киселина , тъй като не ми беше чак толкова дълбока обработката с пясък , нанесох фосфатен грунд , който се свързва добре с пасивирания слой , а върху него нанесох и епоксиден грунд на Глазурит (апропо , за 24ч. все още не виждам разлика с лакпромския , като свойства) .И след грундирането фугирах с полиуретановия уплътнител.



Даже напръсках и парафин , преди да скрия кухината на последната снимка , така или иначе там няма да може да се боядисва , а докато го нямаше панела можех да обработа добре сглобките , които после трудно биха се обработили .
Това бе за сега , идния седмичен бюлетин ще се забави навярно с една седмица , тази седмица погледа ми е насочен към автомобилостроенето от далечния изток .
- besnia_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 195
- Регистриран на: 22.09.2010
- Местоположение: london uk
- Пол: Мъж
- Кара: M sport
- Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Заглавието трябва да се смени от "реставрация" на "производство" 

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
lowrider написа:Заглавието трябва да се смени от "реставрация" на "производство"
Има много вярно. Искрени поздравления и почитание към работата на Цецо.


П.П. Следя всичко протичащо по работата с интерес.
- kemakozeE36
-
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
- DMC
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Митко, попаднах на една тема за реставрация на кола като твоята. Ето ти линк:
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 819-35.htm
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 819-35.htm
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Тази тема, ако не се лъжа е и източника на Цецо за подробни снимки. 
Иначе и аз много се радвам, че му се вижда края на това историческо кърпене!

Иначе и аз много се радвам, че му се вижда края на това историческо кърпене!

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
Малко коли в БГ се правят по този начин.Тази година има ли шанс колата да се довърши?
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii
hris написа:Малко коли в БГ се правят по този начин.Тази година има ли шанс колата да се довърши?
За тази година не, колега. Ако всичко е ок до края на тази година купето трябва да е боядисано и да съм събрал частите (повечето съм ги събрал, но все още има някои неща) и догодина вече да се събира. Вече съм установил, че като си правиш планове във времето какво трябва да си свършил никога не ти излизат, затова давам повечко аванс от време.



'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани