РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
Пол: Мъж
Кара: 2140t

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от ceco_mihailov » 18 Яну 2012, 20:25

Мхм , на Кар Системс , 400мл. . Сега опрях и на една резерва Isopon му е марката , 500мл. , 18лв... при първото ми ходене към София , ще си купя от кв.Световрачане една кутия 1л. цинков грунд на Лакпром , някъв нов продукт е , цената му е като на горните , но пък количеството... :) , и след като го пробвам ще споделя резултати .


П.П. Нещо важно за цинковите грундове... необходимо е време ден , два , три , за да стане полепването на цинковите атоми (молекули , йони) към метала , така че , ако може по отрано си обработвайте повърхнините . При монтаж след това , при евентуално ожулване и сваляне на сивото покритие , метала вече ще е получил някакъв слой цинк по себе си и привидно "гол" и лъскав , не е така податлив на корозия. Имам един опитен образец , от април миналата година се подмята пред гаража ми... оня ден ми изскочи от снега , трябва да го наснимам :) .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от M10 » 19 Яну 2012, 10:39

И на Оргахим мисля че имаше в кутия :yes:
Вземал съм два-три евтини цинкови спрея (около 10лв), направи ми впечатление този на Космос - стои като парченца метал и директно с омметъра е електропроводим... но като антикорозионни качества нямам престава.

Върху цинка директно епоксиден грунд ли? Полиуретанов уплътнител ползваш ли?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от немо » 20 Яну 2012, 23:22

ceco_mihailov написа:Немо (ей , баща ти те търси из океани и морета , ти в бмв форума :mhihi: ... майтап да става :) )

Май няма да си така " :mhihi: " , все пак имам някакви първобитни и не дотам приспособления :lol: .

П.П. Извинявам се на тези , които са очаквали малко по сериозно структуриран пост от мен :mhihi: .


Отговорът ме задоволява,благодаря,имам практика по темата,но знам,че кръгът на знанието е винаги по-малък от кръга на незнанието.... ;)

:OT: п.п.Баща ми е Жул Верн,а не Pixar Animation Studios ;)
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
Пол: Мъж
Кара: 2140t

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от ceco_mihailov » 22 Яну 2012, 21:44

М10 , може и епоксиден директно върху цинка , а конкретно в случая нанасям тънко фосфатен грунд , все пак не навсякъде нанасям цинк , но ми харесва как се разбира и с цинка (грунда е ВЛ 021 на Лакпром , нитруцелулозен е ) .


Ето и нова порция снимки , като цяло неможах да си изпълна плана за свършващата седмица , но започва друга :mhihi: .

Заех се с липсващата част от колонката , възстановявайки парчето от донора. Започнах с ей това кофти място:
Изображение
Изображение
От към кухината изглеждаше добре... но на едно място тамън беше пробила дупка ръждата , затова смених инфектирания участък:
Изображение
Последно време все се престаравам с рязането :|
Оправих и долния ъгъл , който пък отвън изглеждаше добре , но от вътре...
Изображение
Изображение
Колонката оправена , монтиран и онзи панел , който възстановявах:
Изображение
Изображение
Преди да монтирам панелчето , бях подготвил ей това ъгълче...
Изображение
Изображение

При едно бързо сравнение , реших да действам радикално:
Изображение
Изображение
Изображение

При създалата се среда , бе удобно да започна работа по подкалника:
Изображение
Изображение
Митко ми беше донесъл и кутия с педалите , сега ще мога да оправя и тази част от подкалника със задоволителна точност :) .
И започнах (до тук и стигнах) с частичното възстановяване на подкалника от донора , само че вече на място на колата , след като оправя всички участъци , свалям , чистя и монтирам .
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
Пол: Мъж
Кара: 2140t

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от ceco_mihailov » 05 Фев 2012, 19:09

Не съм свършил много работа , не и това на което се надявах , но пък се понатрупаха снимки...

Подкалника в графа "готови" :
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Поразчоплих фаеруола и се оказа че има какво да се донаправи и там:
Изображение

Трябваше да махна и ремонтирам частично и този панел:
Изображение
Ето и на какво дередже е фаеруола:
Изображение

И как протече ремонта на панелчето:
1.Рязането и меренето (на ламарината отдолу съм пуснал линийките където ще режа);
Изображение
2.Докато още ламарината е права ползвам един хоум мейд перфоратор , който не съм снимал , но дупките които се виждат на следващите снимки са от него . За да направя ръбовете ползвам моя хоум мейд абкант (след един днешен разговор още повече съм им набрал на тръбите да почна да ги сгъвам :mhihi: и тях, демек поредния хоум мейд дивайс);
Изображение
3.Понеже е много дълго парчето , пък и абканта слабичък , се получава сгъвка с голям радиус на закръгления , особено в средната част , затова дооправям ръбчето на менгемето;
Изображение
4.Профилиране . Винкелоподобното ми 'нещо' трябваше да получи един релеф в средата , тъй като трябва да се "изтегли" материал , а искам парчето да остане право , без чупка в средата , първоначално "разтягам" ламарината с чук , с острата му част .След това на наковнята си правя необходимите ръбчета ;
Изображение
Изображение
5.Следва заваряване към основната част и почистване на заварките ;
Изображение
Изображение
6. Всичко наново при другата проблемна зона :mhihi: (тук съм използвам метода с изрязването , при излишен материал , с последваща заварка ... голяма хамалогия);
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Фаеруоле , може и да пазиш от огин , ама от ръждата , а после и от мен неможеш да се опазиш :mhihi: ... но това като поукрепна малко , че вирус ме е нагънал...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
Пол: Мъж
Кара: 2140t

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от ceco_mihailov » 13 Фев 2012, 21:38

Да сефтосам новата "платформа" на форума :) ...

Свалих и ей тоя панел , уж да махна проблемите по видимите повърхности , то пък от скритите какво изкочи :lol:
Изображение
Изображение
Доста ръжда... но не е "дебела" ... трябва да си купя пясък и да почистя тия кухини...

Ей го и фаерлоула:
Изображение
"Новия" трик , който се сетих да снимам е , как да правим сгъвки с определен радиус на закръгление...използвайки тръба :)
Изображение
Изображение
Само менгемето съм ползвал , така че не е нещо сложно за направа , иска търпение и око , да се следят съосностите на тръбата и образуващата се сгъвка , при прехващане на менгемето .
И готовия вид:
Изображение
Изображение
Изображение
За основата на болтовете за радиатора на парното , разцепих един квадратен профил .

Почистих и тези детайли, с телената четка , с ламелен диск , с твърд диск... само и само да изчезне ръждата :)
Изображение
Изображение
И ги върнах по местата им:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Сложих и основата на таблото , май нямам повече работа там ...
Изображение

Продължавам нататък...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 17.10.2006
Местоположение: гр.София , Овча Купел 2
Пол: Мъж
Кара: 2140t

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от ceco_mihailov » 20 Фев 2012, 22:18

Пак съм аз :)

Ето две снимки на перфораторчето ми:
Изображение
Изображение
На горната снимка си подготвям шината , за която се хваща калника към колонката на купето .

Общо взето страниците са оборудвани...
Започнах от листа ламарина , за страничните панелчета...и изрязах ей тия форми:
Изображение
После поусъвършенствах контура и придадох малко релеф:
Изображение
Последва моментен монтаж за да макрирам къде са ми отворите за винтовете на калника :
Изображение
Изображение
(имах проблем с дължината на наличната ми ламарина... между другото тук ползвах 1,2мм ламарина)
Една снимка от паснатия калник , първо за да определя къде е мястото на шината към колонката , а после и отворите към панелчето да маркирам .
Изображение
След като направих и отворите за вложките , заварих панелите:
Изображение
Изображение
(вижда се , че съм решил проблема с дължината отляво :) ) .

И специално за Snitch , че пропуснах да му обясня ей тази подробност (а може и да се заблуждавам).... използвам полиуретанов уплътнител , за местата които трябва да се фугират. В случая друг ще нанася покритията след мен , но има места които ще са трудни за обработка след монтирането на някои ламарини , затова се погрижих аз.
Почистих с пясъка кухините под челното стъкло , обработих с фосфорна киселина , тъй като не ми беше чак толкова дълбока обработката с пясък , нанесох фосфатен грунд , който се свързва добре с пасивирания слой , а върху него нанесох и епоксиден грунд на Глазурит (апропо , за 24ч. все още не виждам разлика с лакпромския , като свойства) .И след грундирането фугирах с полиуретановия уплътнител.
Изображение
Изображение
Изображение
Даже напръсках и парафин , преди да скрия кухината на последната снимка , така или иначе там няма да може да се боядисва , а докато го нямаше панела можех да обработа добре сглобките , които после трудно биха се обработили .

Това бе за сега , идния седмичен бюлетин ще се забави навярно с една седмица , тази седмица погледа ми е насочен към автомобилостроенето от далечния изток .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от besnia_ » 21 Фев 2012, 0:19

Нагласяш ги много майсторе :clap: :clap: :clap:
Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от lowrider » 21 Фев 2012, 0:40

Заглавието трябва да се смени от "реставрация" на "производство" :yes:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от KriK4eTo » 22 Фев 2012, 21:11

lowrider написа:Заглавието трябва да се смени от "реставрация" на "производство" :yes:

Има много вярно. Искрени поздравления и почитание към работата на Цецо. :bchug: Също така и поздравления към Митко за добре протичащата работа по купето. :yes:
П.П. Следя всичко протичащо по работата с интерес.
Изображение


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от kemakozeE36 » 22 Фев 2012, 23:43

Тия от Мюнхен ако видят ще си скъсат дипломите :mhihi:
Супер :clap:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от DMC » 23 Фев 2012, 0:24

Митко, попаднах на една тема за реставрация на кола като твоята. Ето ти линк:
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 819-35.htm

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от alpina-ma6inata » 23 Фев 2012, 1:20

Тази тема, ако не се лъжа е и източника на Цецо за подробни снимки. :)

Иначе и аз много се радвам, че му се вижда края на това историческо кърпене! :bowdown:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 9.07.2010
Пол: Мъж

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от hris » 25 Фев 2012, 0:31

Малко коли в БГ се правят по този начин.Тази година има ли шанс колата да се довърши?

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: РЕСТАВРАЦИЯ - '73 2002 tii

Мнение от alpina-ma6inata » 25 Фев 2012, 19:04

hris написа:Малко коли в БГ се правят по този начин.Тази година има ли шанс колата да се довърши?

За тази година не, колега. Ако всичко е ок до края на тази година купето трябва да е боядисано и да съм събрал частите (повечето съм ги събрал, но все още има някои неща) и догодина вече да се събира. Вече съм установил, че като си правиш планове във времето какво трябва да си свършил никога не ти излизат, затова давам повечко аванс от време. :) Но до 3-ти Юли догодина жив, умрял, ако ще турско да е тази кола трябва да бъде направена - няма да си позволя да посрещне 40-годишния си юбилей на тази стойка на колелца. :mhihi: :twisted:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook