Още едно Е21 в Стара Загора
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
А ако реша да ревизирам или възстановя оригиналните спирачки отзад как стоят нещата? Намират ли се накладки и спирачни цилиндърчета и много ли са скъпи. Как става регулирането на разстоянието между накладките и барабана? Чрез опъване на ръчната или чрез някакъв друг механизъм вътре който се вижда като махна барабана?
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Сашо,има ги нещата и не са скъпи,аз сменях задни цилиндърчета щото се бяха предали след 30 години и по спомен бяха по 40лв едното,НО това в Норвегия,а тука сичко е в пъти по скъпо.А накладките се нагласят с едни ексцентрици,които като ги видиш на свален барабан щи стане ясно как работят
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Благодаря за информацията!!! Ще почакам времето да отпусне малко, че с тия дъждове и снегове в момента нищо не ми се пипа. Може да сменя термостата, че ще стане по-лесно и бързо.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Във връзка със слънчевото време, реших да разменя джантите и да видя дали ще остане проблема с тресенето. Обаче се оказа, че другите които имам стават само отзад, а отпред не стават. Смених само задните и пак същата работа. Тресе си и то яко. Възможно ли е да е от крив барабан или диск? Друго което забелязах, че отпред на стабилизиращата щанга тампоните са заминали. Възможно ли е да има връзка с терсенето?
Разни там варианти с нещо по кардана и полуоските ги отхвърлям, защото преди не тресеше, а по споменатите елементи нищо не е пипано. При пребоядисването на колата сваляха само мотора и скоростите.
Разни там варианти с нещо по кардана и полуоските ги отхвърлям, защото преди не тресеше, а по споменатите елементи нищо не е пипано. При пребоядисването на колата сваляха само мотора и скоростите.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Ако отпред си слагал дистанционни фланци без да използваш центриране на джантата към главината, няма как да не тресе.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Ако знам, че наистина от това е проблема веднага ще задам на стругаря размери да ми направи фланци, но и преди съм нареждал на друга кола по 8 см фланци отзад и по 6 см фланци отпред които се държаха само на шпилките, както и самата джанта и не имало никакво тресене. Все повече започвам да мисля, че не е от гумите и джантите.
При самото сваляне и поставяне на двигателя и скоростите, не съм присъствал и не знам как е там има ли гумено каре, шлици.... Ако нещо не е направено като хората? Или някой скъсан тампон да е? Нямам канал в момента на разположение и не мога да огледам.
При самото сваляне и поставяне на двигателя и скоростите, не съм присъствал и не знам как е там има ли гумено каре, шлици.... Ако нещо не е направено като хората? Или някой скъсан тампон да е? Нямам канал в момента на разположение и не мога да огледам.
- DMC
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 518
- Регистриран на: 7.05.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E12 528
- Мечтае да кара: Renault Alpine A110
- Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Те тампоните на двигателя са ти само 2 и се виждат без канал. Точно под лапите на мотора са, но едва ли е от това тресенето. Виж си хубаво централния отвор на джантите. Ако е малко по-голям от този на главината ти 100% ще тресе. Продават се такива втулки, които ти решават проблема. Аз като слагах джанти от Е32 на моята Е28 пак така ми тресеше. Оказа се, че джантите са с малко по-голям централен отвор и фактически по този начин ги центроваш само с болтовете. Което не е правилно. Купих си един комплект пластмасови втулки (те са стандартни размери някакви си), сложих ги и приключих с проблема.
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
ако кардана е разделян и не е събран после по същия начин се разбалансира и може да предизвика това тресене също. Но все ми се струва, че може да усетиш дали е от колелата или от кардана ... смисъл едното се усеща повече във волана .. другото в купето.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Усещам го така сякаш не е във волана. Цялата кола се тресе, сякаш тресе наляво-надясно, а не нагоре-надолу. Карах известно време с оригиналните джанти и беше същото нещо до колкото помня. Помня, че преди на Ладата задното каре преди диференциала беше пред разпад и имаше някакво подобно тресене. Май без да погледна отдолу само гадаем.
А забелязах, че като натисна спирачки и тегли наляво, налага се да контрирани с волана. Сменил съм всички спирачни маркучи и съм обезвъздушил 4-те колела. Течност в казанчето има, въпреки, че ми свети някаква лампа за спирачките.
А забелязах, че като натисна спирачки и тегли наляво, налага се да контрирани с волана. Сменил съм всички спирачни маркучи и съм обезвъздушил 4-те колела. Течност в казанчето има, въпреки, че ми свети някаква лампа за спирачките.
- TheStorm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
огледай около кардана ... може и хлабави болтове на карето да са !
Иначе има датчик за накладките отпред вляво .. заради него може да ти свети лампа!
Иначе има датчик за накладките отпред вляво .. заради него може да ти свети лампа!
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Аха, видях висящия кабел когато сменях спирачните маркучи, но до колкото помня не беше вързан никъде. Установих, че на задно дясно колело спирачките задържат.
Проблема с несветещите задни светлини за мъгла май е решен. Работят, но само когато съм на къси. На габарити и на дълги не светят. Освен това свети само от едната страна. Заводско ли е така или да търся проблем от другата страна.
Проблема с несветещите задни светлини за мъгла май е решен. Работят, но само когато съм на къси. На габарити и на дълги не светят. Освен това свети само от едната страна. Заводско ли е така или да търся проблем от другата страна.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
и на други коли от 70-80-те години така са им направени мъглявите стопове.предполага се,че щом караш на дълги имаш видимост и нямаш нужда от по-силния стоп.а и при нормални условия той пречи на движещите се отзад
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
вържи кабела накъсо щом нямаш датчик или най-добре си сложи датчик. цилиндърчетата можеш да се опиташ да ги раздвижиш, ако не става има ремонтни комплекти или направо нови цилиндърчета... а може и от регулировката да е.
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Колеги, поръчал съм на един приятел да ми вземе термостат. Може ли да ми кажете как се източва антифриза? Има ли някъде пробка или дърпаш маркуча и каквото успееш да събереш това е?
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Още едно Е21 в Стара Загора
Сашо_Т написа:Колеги, поръчал съм на един приятел да ми вземе термостат. Може ли да ми кажете как се източва антифриза? Има ли някъде пробка или дърпаш маркуча и каквото успееш да събереш това е?
колега, по- добре смени стария антифриз, направи малко промивка на водната система от ръжди и боклуци, каквито със сигурност ще има, и прежали едни 20 кинта за нов антифриз- кило концентрат струва около 3 кинта. ако остане за доливане, може с вода, но да е дестилирана или розов девин, не от чешмата.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани