Още едно Е21 в Стара Загора

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 12 Яну 2013, 13:38

А ако реша да ревизирам или възстановя оригиналните спирачки отзад как стоят нещата? Намират ли се накладки и спирачни цилиндърчета и много ли са скъпи. Как става регулирането на разстоянието между накладките и барабана? Чрез опъване на ръчната или чрез някакъв друг механизъм вътре който се вижда като махна барабана?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от magareto_yori » 12 Яну 2013, 17:54

Сашо,има ги нещата и не са скъпи,аз сменях задни цилиндърчета щото се бяха предали след 30 години и по спомен бяха по 40лв едното,НО това в Норвегия,а тука сичко е в пъти по скъпо.А накладките се нагласят с едни ексцентрици,които като ги видиш на свален барабан щи стане ясно как работят
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 12 Яну 2013, 18:25

Благодаря за информацията!!! Ще почакам времето да отпусне малко, че с тия дъждове и снегове в момента нищо не ми се пипа. Може да сменя термостата, че ще стане по-лесно и бързо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 13 Яну 2013, 20:46

Във връзка със слънчевото време, реших да разменя джантите и да видя дали ще остане проблема с тресенето. Обаче се оказа, че другите които имам стават само отзад, а отпред не стават. Смених само задните и пак същата работа. Тресе си и то яко. Възможно ли е да е от крив барабан или диск? Друго което забелязах, че отпред на стабилизиращата щанга тампоните са заминали. Възможно ли е да има връзка с терсенето?

Разни там варианти с нещо по кардана и полуоските ги отхвърлям, защото преди не тресеше, а по споменатите елементи нищо не е пипано. При пребоядисването на колата сваляха само мотора и скоростите.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Lenco » 13 Яну 2013, 21:32

Ако отпред си слагал дистанционни фланци без да използваш центриране на джантата към главината, няма как да не тресе.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 13 Яну 2013, 23:29

Ако знам, че наистина от това е проблема веднага ще задам на стругаря размери да ми направи фланци, но и преди съм нареждал на друга кола по 8 см фланци отзад и по 6 см фланци отпред които се държаха само на шпилките, както и самата джанта и не имало никакво тресене. Все повече започвам да мисля, че не е от гумите и джантите.

При самото сваляне и поставяне на двигателя и скоростите, не съм присъствал и не знам как е там има ли гумено каре, шлици.... Ако нещо не е направено като хората? Или някой скъсан тампон да е? Нямам канал в момента на разположение и не мога да огледам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 518
Регистриран на: 7.05.2009
Пол: Мъж
Кара: E12 528
Мечтае да кара: Renault Alpine A110
Детайли за колата: E12 528i '78, Zypressengrün M30B28

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от DMC » 14 Яну 2013, 12:06

Те тампоните на двигателя са ти само 2 и се виждат без канал. Точно под лапите на мотора са, но едва ли е от това тресенето. Виж си хубаво централния отвор на джантите. Ако е малко по-голям от този на главината ти 100% ще тресе. Продават се такива втулки, които ти решават проблема. Аз като слагах джанти от Е32 на моята Е28 пак така ми тресеше. Оказа се, че джантите са с малко по-голям централен отвор и фактически по този начин ги центроваш само с болтовете. Което не е правилно. Купих си един комплект пластмасови втулки (те са стандартни размери някакви си), сложих ги и приключих с проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от TheStorm » 14 Яну 2013, 12:26

ако кардана е разделян и не е събран после по същия начин се разбалансира и може да предизвика това тресене също. Но все ми се струва, че може да усетиш дали е от колелата или от кардана ... смисъл едното се усеща повече във волана .. другото в купето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 14 Яну 2013, 14:55

Усещам го така сякаш не е във волана. Цялата кола се тресе, сякаш тресе наляво-надясно, а не нагоре-надолу. Карах известно време с оригиналните джанти и беше същото нещо до колкото помня. Помня, че преди на Ладата задното каре преди диференциала беше пред разпад и имаше някакво подобно тресене. Май без да погледна отдолу само гадаем.

А забелязах, че като натисна спирачки и тегли наляво, налага се да контрирани с волана. Сменил съм всички спирачни маркучи и съм обезвъздушил 4-те колела. Течност в казанчето има, въпреки, че ми свети някаква лампа за спирачките.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от TheStorm » 14 Яну 2013, 15:37

огледай около кардана ... може и хлабави болтове на карето да са !

Иначе има датчик за накладките отпред вляво .. заради него може да ти свети лампа!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 14 Яну 2013, 23:15

Аха, видях висящия кабел когато сменях спирачните маркучи, но до колкото помня не беше вързан никъде. Установих, че на задно дясно колело спирачките задържат.

Проблема с несветещите задни светлини за мъгла май е решен. Работят, но само когато съм на къси. На габарити и на дълги не светят. Освен това свети само от едната страна. Заводско ли е така или да търся проблем от другата страна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от павката » 15 Яну 2013, 10:28

и на други коли от 70-80-те години така са им направени мъглявите стопове.предполага се,че щом караш на дълги имаш видимост и нямаш нужда от по-силния стоп.а и при нормални условия той пречи на движещите се отзад
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от M10 » 15 Яну 2013, 10:46

вържи кабела накъсо щом нямаш датчик или най-добре си сложи датчик. цилиндърчетата можеш да се опиташ да ги раздвижиш, ако не става има ремонтни комплекти или направо нови цилиндърчета... а може и от регулировката да е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 19.08.2012
Пол: Мъж

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от Сашо_Т » 17 Яну 2013, 0:41

Колеги, поръчал съм на един приятел да ми вземе термостат. Може ли да ми кажете как се източва антифриза? Има ли някъде пробка или дърпаш маркуча и каквото успееш да събереш това е?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Още едно Е21 в Стара Загора

Мнение от akula » 19 Яну 2013, 14:30

Сашо_Т написа:Колеги, поръчал съм на един приятел да ми вземе термостат. Може ли да ми кажете как се източва антифриза? Има ли някъде пробка или дърпаш маркуча и каквото успееш да събереш това е?

колега, по- добре смени стария антифриз, направи малко промивка на водната система от ръжди и боклуци, каквито със сигурност ще има, и прежали едни 20 кинта за нов антифриз- кило концентрат струва около 3 кинта. ако остане за доливане, може с вода, но да е дестилирана или розов девин, не от чешмата.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook