Управление на перката на климатика???

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Управление на перката на климатика???

Мнение от V_Kanchev » 14 Май 2008, 22:52

Попадна ми една перка за климатик от е39, но не с буксата не е с четири края, а с 3. Два са силови (дебели), а третия е доста тънък. Явно е някакво по интелигентно управление на оборотите от съпротивленията, ама не мога да разбера какво трябва да се подаде на третия край. Дали някои се е сблъсквал с нещо подобно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 14 Май 2008, 23:52

Мисля че тънкия ще е за (+) а останалите два ще са за маса -за различните степени (-). Не съм го виждал ,но така предполагам. Защо не му направиш проба с акумулатора да видиш как ще тръгне.
Доста кончета в един обор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 15 Май 2008, 0:19

мннне след като има голям ток (на прката е 100-120 вата) трябва и + и - да са дебели иначе нестава - явно е за някакво електронно управление,но не стандартното

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 29 Юни 2009, 11:27

И моята перка е такава. Гледахме я снощи с един приятел електрончик. Значи двата дебелите кабели са +/- със сигурност. На тях трябва от управлението на климатика да има постоянно 12V напрежение. А тънкият проводник управлява електронен ключ, който отключва силовият ток към мотора на вентилатора. Той дори мисля, че е ШИМ модулиран. Поне така го замерихме.

Гледах доста пласмотериите около перката и се чудих как да я сваля. В крайна сметка заваля дъжд и се отказах за момента. Но дали някой я е свалял и може ли да каже дали трябва да се сваля предната броня или да? Снимки дори съм снимал на перката, ако трябва мога и да ги кача.

Като свалим перката ще направим опит да разглобим управлението и да видим какво може да е изгоряло по него. Може би някакъв силов транзистор. Ще гледам да го снимам. Но това ще стане минимум следващият weekend. Ако някой има опит с това да каже. Но това със съпротивленията е в старите версии на тези перки...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 29 Юни 2009, 12:14

http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_aux_fan/E38_aux_fan.html

Линк от колега от друга нишка. Явно си се сваля всичко и пише какво се сменя като съпротивления. Въпреки, че това е за E38. Но като цяло и на моята E39ка изглежда подобно...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 29 Юни 2009, 12:16

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 14:22, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 29 Юни 2009, 15:06

Въпросът е, че със съпротивления няма да стане много добре цялата работа. Предполагам, че си трябва електронен ключ.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 29 Юни 2009, 21:06

Колега varosi какво стана с вентилатора, дали има някаква яснота по отношение на управлението на този тип ел.двигатели на перката?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 30 Юни 2009, 12:11

Не съм го свалял още. Свалих само фара и заваля дъжд и се отказах за тогава. Ще гледам скоро да видя някъде да отида и да ми свалят перката, че май се оказва, че и броня трябва да се сваля и сумата му и болтове и пласмотерии. А аз все нямам време. Но ще гледам да намеря скоро.
Ако някой се занимава с такива неща съм готов да платя за услугата да ми се свали този вентилатор. А и по-нататък да се монтира обратно.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e39 99'

Мнение от DeLSoL » 30 Юни 2009, 16:30

Колега като гледам коя година ти е колата предполагам,че нямаш съпротивленията за които всички толкова говорят. Вентилаторът се сваля след като свалиш бронята,фаровете и някои друг чаркалък.... Вътре в самата перка можеш да видиш само дали намотките са ти в ред другото е електроника която се командва от модула на климатика(това вътре с копчетата) предполагам,че и проблема ти е там. Не съм сигурен само дали ако се подаде ток на перката трябва да тръгне или чака и друг сигнал от модула....В моя случаи не тръгва а всичко с перката си изглежда наред...ако не си наясно с електрониката, с платки и такива боклуци не пипай, на мен ми отказа целия модул и ми шари на краката в момента...дано съм бил полезен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 26.05.2009
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: i7

Мнение от varosi » 30 Юни 2009, 17:37

С електроника се занимавах навремето и имам някакви познания. Но имам един приятел, който е напред с нещата. С него установихме това което съм написал в поста по-горе. Управлението ми работи. Измерихме го. Значи идеята при електронното управление е на дебелите жици да се подаде 12V (като се спази поляритета) и на управляващият сигнал (тънката жица) да се подаде +12V. Тогава ако всичко е наред с вентилатора - трябва да се завърти. Само с подаване на захранване по дебелите жици няма да тръгне перката... Към нея има електронен ключ - най-вероятно някакъв транзистор. Който служи за комутация.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 30 Юни 2009, 17:46

Мненията са изтрити от WALL.
Последна промяна WALL на 27 Юли 2009, 14:22, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: e39 99'

Мнение от DeLSoL » 30 Юни 2009, 20:24

Колега можеш ли да обясниш малко по подробно какво ще рече 12V и +12V да пробвам и моитаперка?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 26.11.2006
Местоположение: София, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от V_Kanchev » 30 Юни 2009, 20:48

На тази двигател който имам го захранвам, и на управляващият му кабел подавам +12V и -12V и през съпротивление, не сработва. Предполагам, че му трябва някаква "честота”, от която да зависят и оборотите му, защото в ел. двигателя има датчик за следене на оборотите.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Мнение от Ilko Ivanov » 30 Юни 2009, 22:13

WALL написа:Вентилатора си има и релета! Намират се при ЕЦМ модула намират се под кутията на десния филтър купе.

Колега,би ли ме светнал кой точно е тоя "ЕЦМ" модул ?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook