Пак прегрява (системно), 520i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Пак прегрява (системно), 520i

Мнение от Karlo » 06 Май 2008, 17:32

След смяна на силикон преди 10к км, термостат зимата (3к км), антифриза
в норма, всички маркучи сменени преди 5к км, радиатор съвсем леко замърсен
с мушички и т.н., колата почна да загрява на ниски обороти.
Всеки ден, започва се или при леко спускане, или при престой на светофар (!!!),
като форсирам до 4-5к оборота се връща на 12ч. за секунди.
Ако има нещо общо (в което се съмнявам), взе да гасне от време-нарвеме,
при престой или в движение (мисля да сменя консумативите, щото им е
време, и чак тогава да правя диагностики, смяна на датчици на валове, и т.н.).

Е какво, по дяволите - да не би и новия (чисто нов) термостат да е сдал багажа?
:help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 06 Май 2008, 18:33

според мен е нещо свързано с водната помпа.
щом като форсираш се оправя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 06 Май 2008, 18:42

Най вероятно е водна помпа. Може и да имаш някакво запушване (по маркучите) и при ниски обороти да не е добра циркулацията, но не знам от какво може да се получи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 06 Май 2008, 18:45

аз мисля че не е обезвъздушена както трябва - и развърта течността само при високи обороти.
качи предницата на високо (може и на бордюр) отвори капачката, дай на контакт (тррррр так так тррр так:) ) и пусни климатроника да духа на най-слабата степен на 32 градуса, мини пред колата и започни да мачкаш със ръка мъркуча дето влиза долу в ляво (когато си срещу колата) в радиатора - течността предполагам ще спадне доста - така че наливай до нивото. После затвори капачката и покарай докато вдигне хубаво температура (пусни си и парното - то е най-добрия начин да разбереш дали се охлажда добре колата - ако има парно, има течност, има охлаждане), след като вдигне температура отвори двете пробки за да излезне и останалия въздух и ако е нужно пак долей вода/антифриз ( ако не си си сменял капачката на радиатора земи та я смени щото аз заради една такава капачка сега съм без радиатор) провери си и перката на климатика (пред радиаторите) когато колата започне да прегрява я пуска на най-бързата степе за да помага на виското
Успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 06 Май 2008, 19:03

това за перката на климатика не го знаех че се включва.
а колега можеш ли да направиш снимки на тия 2 пробки за обезвъздушаване че нещо не ми е ясно кой са.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 06 Май 2008, 19:20

мисля че е от водната помпа, така и така си тръгнал да сменяш всички консумативи по охладителната с-ма, защо не си сменил и водната помпа ? макар че ми казаха че тя като е капут издаваля някакъв шум.. ?

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 06 Май 2008, 20:04

BMW-E39 написа:мисля че е от водната помпа, така и така си тръгнал да сменяш всички консумативи по охладителната с-ма, защо не си сменил и водната помпа ? макар че ми казаха че тя като е капут издаваля някакъв шум.. ?


Издава - марули. Водна помпа. Превъртяли шлици. Оста превърта. Сменявай водната помпа.
Ееегати.
Е, може ли да направиш такава профилактика и да не смениш водната помпа?
Смени я и си свиркай.
Дано не си преебал главата.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '97 Е39 M52B20

Мнение от Karlo » 06 Май 2008, 20:12

Мерси за отговорите.

Може ли от това прегряване (въпреки, че само веднъж стигна за малко
червената зона), да се прецака термостат или водна помпа (ако не е
в тях причината)?

Ще снемя водната помпа след консултация в сервиза - ще пиша
какъв е резултата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 06 Май 2008, 20:24

hellbull написа:това за перката на климатика не го знаех че се включва.
а колега можеш ли да направиш снимки на тия 2 пробки за обезвъздушаване че нещо не ми е ясно кой са.

Пробките не можеш да ги сбъркаш, едната е на самия радиатор (до капачката), а другата е на маркуча който отива към термостата. Черни пластмасови, нарязани като за кръстата отверка. И да не ги развиеш докрай, само се отхлабват, те са с дупки през които да излиза въздуха!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 18.03.2008
Местоположение: София

Мнение от novak58 » 07 Май 2008, 16:05

а тдса има ли такива пробки за обезвъздушаване?ако не как се обезвъздушава?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 07 Май 2008, 17:12

въздух в системата според мен. сутринта преди да тръгнеш развърташ капачката на разширителния съд, парното на макс., духалката на мин. палиш и форсираш 3-4 пъти за кратко до 4-4,5 к оборота и гасиш. доливаш ако трябва и пътуваш.

ПП - Във всеки случай както го описваш много прилича на виско, въпреки, че си го сменял пак го провери и то точно в моменти, в които ти загрява не би трябвало да може да го спреш с ръка (препоръчително в ръкавица :) )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Мнение от koko29 » 07 Май 2008, 20:02

А аз все си мисля че този въздух в системата няма от къде да дойде освен от едно място;) Колега почти всички БМВ-та са минали през сервиза за гарнитура на глава и шлайфане на глава. Иди на газов анализ и ако е положителен не се мъчи повече ами сваляй главата. Успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: varna

Мнение от hellbull » 07 Май 2008, 20:44

значи мойто виско може да се спре с ръка викате това не е нормално така ли.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 31.10.2007
Местоположение: София
Кара: Е39 520i, Suzuki GSXR 750 (K7)

Мнение от DjFace » 07 Май 2008, 20:59

hellbull написа:значи мойто виско може да се спре с ръка викате това не е нормално така ли.

Нормално е, ако не е загряла

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2840
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: София

Re: Пак прегрява (системно), 520i

Мнение от ///sasho » 07 Май 2008, 22:02

Karlo написа:... Е какво, по дяволите - да не би и новия (чисто нов) термостат да е сдал багажа?
:help:

Термостата оригинален БМВ ли е?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook