Колата гасне в произволни моменти

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Колата гасне в произволни моменти

Мнение от Anthony_J » 25 Апр 2008, 19:29

Имам много гаден проблем. Колата ми започна да гасне в произволен момент. Хронологията е следната:
Пътувах за Кюстендил и напълних резервоара догоре на Шел - Драгичево. В Кюстендил на другият ден като спрях на пешеходна пътека да минат хора и колата ми загасна. Учудих се много, защото е автоматик, но след като запалих всичко беше ок. Прибрах се в София и на другия ден отидох в сервиз, че нещо ми затягаше волана да ми проверят хидравличната система. Докато си говорих с майсторите, колата започна да пуши. Те отвориха капака и видяхме фонтанче антифриз. Някаква тъпа пробка се беше скъсала. Както и да е, оставих колата да я гледат. Обадиха ми се, че като са я тествали и пак е гаснала няколко пъти. При диагностиката няма никакви записи за грешки в компютъра. Предложиха ми да сменят бензинова помпа и аз се съгласих. Смениха я, карали са колата около 20 км и ми се обадиха да я взимам. Взех я и след 2 км ми загасна на Черни връх. Направих чудесно задръстване. Като завъртя ключа и пали но след 1-2 секунди гасне. Изчаках 5 минути слушайки изнервени клаксони зад мен и пробвах пак. Запали без проблем. Върнах се в сервиза. Там решиха, че може да е от алармата. Аз имам 2 - фабрична и някакво лайно. Лайното не го ползвам никога, но те решиха, че може да прави то проблем и го махнаха. Тръгнах си и уж всичко беше наред. Вечерта обаче пак ми загасна и то при 100 км/ч. Доста е гадно, особено ако изпреварваш в момента. На другия ден пак в сервиза. Цял ден стоя там и не гасне. Караха я и кво ли не. Пак я взех и на 1 км от сервиза ми загасна отново. Пак палеше за малко и веднага гасне. Успях да я подкарам като дадох газ до 4000 оборота веднага след като запали. От сервиза ме посъветваха да карам с резервният ключ, да не би там да е проблема с имобилайзера, както и да сипя хубав бензин и добавка. Сипах на нашето (бившото) Еко 100 октанов и добавка на STP за почистване на инжекторите. Номера с ключа ще пробвам утре. Много ще съм благодарен за съвет или помощ. Също така ще съм много благодарен темата да не се превръща в това колко е лош бензина на Шел и кой къде зарежда. Аз зареждам само на Шел от 5 години и никога съм нямал проблем. Винаги има пръв път обаче, особено в пернишкият регион :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 25 Апр 2008, 20:48

каде ги правиш тези диагностики ? една диагностика в дару/камор мисля е по добре от колко да те лъжат за ключа, е ако имаш само 1 ключ какво правиш?
да не е запушен бензиновия филтър под шоф. седалка, скоро сменял ли си го ?
или да не ти е отишла помпата в резервоара като при колегите с 525 тдс - гасне им ако имат по малко дизел от 30 л ?
или нещо да се е намокрило от тия дъждове по системата ?
абе ти как стигна до кюстендил, не го ли прават пътя м/у перник радомир тия селца , нещо да не е от друсането

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 25 Апр 2008, 20:51

Диагностиката я правих в Блейз. Сменили съм помпа и горивен филтър. Не е там проблемът. Ходих в Кюстендил миналият уикенд. Пътя си беше ок.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 25 Апр 2008, 22:31

Провбаи другия ключ,или нащо в имобилаизера да не е.
обичам BMW

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 25.05.2003
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual

Мнение от savo_ » 25 Апр 2008, 22:41

Датчика на коляновия вал :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 25 Апр 2008, 23:36

Пробвах и с другият ключ току-що. Същата работа. В сервиза ми казаха, че не е датчик на колянов вал, защото него винаги го записва като грешка в компютъра, а при мен няма никакви грешки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 26 Апр 2008, 0:14

За да не отчита грешки, значи трябва да търсиш в крайните или в началните елементи където няма датчици и не може да регистрира проблем, т.е. резервоар, филтри (включително и въздушен), свещи, кабелите към тах, кабелите на акумулатора, клемите на стартера и от отзи род.
Абе при ладите и москвичите беше по-лесно, да го е** :confused:
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2050
Регистриран на: 29.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от ja » 26 Апр 2008, 0:26

Абе същия проблем имах с друга кола. Оказа се някакво реле на бобината. Незнам дали в твоята кола има изобщо, но провери все пак. Същата мистерия беше и при мен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 26 Апр 2008, 0:29

Всички филтри са нови. Колата се държи сякаш не стига гориво или се подава повечко. Като пробвах с вторият ключ не искаше да пали въобще, като дам газ и я държа в обороти над 4000 и работи, пусна газта и гасне. След няколко опита се чу силна детонация отзад и след това започна да работи нормално. Явно като се изпърдя и олекна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 26 Апр 2008, 0:41

А кактализаторите ти как са? ( ако след такава детонация все още имаш такива...В такива случай последиците са натрошен катализатор )
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 20.12.2007
Местоположение: София

Мнение от JJ » 26 Апр 2008, 1:01

Вярно е, че проблема е много гаден, обаче съм сигурен, че е нещо много елементарно! Като ти загасва, преди това започва ли да ти мени оборотите или направо от веднъж си изгасва, все едно си врътнал клчюча?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 26 Апр 2008, 2:16

Аз на Е36 М40 го имах тоя проблем на времето и се оказа
ламбда сонда, но го хващаше като грешка.
Като се прецака ламбдата т.е. сензора за кислород на изгорелите газове,
компютъра се шашардисва и почва да дави мотора, или му спира въздуха и от това мени оборотите и гасне. Твърде вероятно е да е това, но защо не го хваща за грешка?!
Също така виж и датчика на коляновия вал.
BMW - Усещане за автомобил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 26 Апр 2008, 3:20

А бе ако ме питаш невярваи на компютъра ,защото не винаги показва правилните грешки ....ако има такива
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 26 Апр 2008, 6:29

пак залагам за една диагностика в оторизиран сервиз и след това вече да се гадае, и ще се радвам да разбера дали в дару комп. ще покаже грешка..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Мнение от Anthony_J » 26 Апр 2008, 12:03

В Дару и Блейз ползват един и същ софтуер. Не съм забелязал да мени оборотите, просто изведнъж изгасва. Все се надявам да е кофти бензин. Сега резервоара ми е догоре с 100 октанов и добавка за почистване на дюзите. Ще го изхабя през уикенда и ще видя дали ще се оправи. Най-ганото е, че го прави рядко и няма как да се хване. И аз си мисля, че ще е някоя голяма тъпотия, ама да видим.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook