Моля за предварителен съвет.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Моля за предварителен съвет.
Колеги, ситуацията е следната:
Колата е Е39 520, автоматик с газов инжекцион.В последно време, започна да дава голям разход, както на бензин, така и на газ.Проблемът идва не толкова в разхода, ами в това, че колата започва да умира по баир на горе.Например, както карам със 140-150 и като започна да качвам някой малък баир, пада моментално на 100, както на бензин, така и на газ.
До тук добре, отивам във Ванра Карс за диагностика и естествено ми казват, че ще има грешки в ламбда сондите.Разбираме се, да изчистят грешките, да я карам една седмица на бензин и да отида пак на диагностика, да видим, дали пак ще има грешки в ламбдите.
След диагностиката, единствените грешки бяха в ламбда сондите.Разбираме се една седмица да карам само на бензин и да видим, ако има пак грешки, да ги сменяме (380лв е едната х2=760лв +100-тина лева труд).
И така, отивам в сервиза, където ми монтираха газовия инжекцион, защото преди монтажа излишно питах за подобни проблеми и ме увериха, че това е последно поколение компютър, който е предвиден и за нови модели коли и ECU-та и при правилна настройка такива проблеми са изключени.Там ме уверяват, че е трябвало просто да отида при тях, за донастройка на горивната смес и грешките от двете ламбда сонди щели да останат просто неактиви в ECU-то на колата.
До тук добре, за сега карам само на бензин, другата седмица ще посетя пак Варна Карс за диагностика, да видим дали пак ще има грешки от ламбдите и ако има, да ги сменям.
Остава обаче един въпрос, ако са си здрави сондите (или ги сменя с нови), каква е гаранцията, че след като ми я регулират и на газ, няма да се появят пак грешки, защото те нямат достъп до ECU-то на колата и не знаят, дали ще се появи грешка след тяхната настройка и да стане един затворен кръг: Варна Карс за диагностика и изчистване на грешки->газаджиите за нстройка->пак Варна Карс и каране на бензин->и отново при газаджиите за настройка...
Как да процедирам при това положение, че по мои сметки трябва до лятото да обикалям сервизите и да губя време в настройки.Ако някой е минал по този път, нека да даде едно съветче
Колата е Е39 520, автоматик с газов инжекцион.В последно време, започна да дава голям разход, както на бензин, така и на газ.Проблемът идва не толкова в разхода, ами в това, че колата започва да умира по баир на горе.Например, както карам със 140-150 и като започна да качвам някой малък баир, пада моментално на 100, както на бензин, така и на газ.
До тук добре, отивам във Ванра Карс за диагностика и естествено ми казват, че ще има грешки в ламбда сондите.Разбираме се, да изчистят грешките, да я карам една седмица на бензин и да отида пак на диагностика, да видим, дали пак ще има грешки в ламбдите.
След диагностиката, единствените грешки бяха в ламбда сондите.Разбираме се една седмица да карам само на бензин и да видим, ако има пак грешки, да ги сменяме (380лв е едната х2=760лв +100-тина лева труд).
И така, отивам в сервиза, където ми монтираха газовия инжекцион, защото преди монтажа излишно питах за подобни проблеми и ме увериха, че това е последно поколение компютър, който е предвиден и за нови модели коли и ECU-та и при правилна настройка такива проблеми са изключени.Там ме уверяват, че е трябвало просто да отида при тях, за донастройка на горивната смес и грешките от двете ламбда сонди щели да останат просто неактиви в ECU-то на колата.
До тук добре, за сега карам само на бензин, другата седмица ще посетя пак Варна Карс за диагностика, да видим дали пак ще има грешки от ламбдите и ако има, да ги сменям.
Остава обаче един въпрос, ако са си здрави сондите (или ги сменя с нови), каква е гаранцията, че след като ми я регулират и на газ, няма да се появят пак грешки, защото те нямат достъп до ECU-то на колата и не знаят, дали ще се появи грешка след тяхната настройка и да стане един затворен кръг: Варна Карс за диагностика и изчистване на грешки->газаджиите за нстройка->пак Варна Карс и каране на бензин->и отново при газаджиите за настройка...
Как да процедирам при това положение, че по мои сметки трябва до лятото да обикалям сервизите и да губя време в настройки.Ако някой е минал по този път, нека да даде едно съветче

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Колеги, да не обръщаме темата на "За и против газовите уредби"!!!
Всеки си преценява според километрите които върти и според джоба си.Който няма ~3000лв за газов инжекцион, да не завижда.Достатъчно съм образован, чел съм и съм се интересувал предостатъчно преди да си монтирам газова уредба, за да слушам необосновани лафове от рода "BMW на газ не може", само защото комшята така каза
Всеки си преценява според километрите които върти и според джоба си.Който няма ~3000лв за газов инжекцион, да не завижда.Достатъчно съм образован, чел съм и съм се интересувал предостатъчно преди да си монтирам газова уредба, за да слушам необосновани лафове от рода "BMW на газ не може", само защото комшята така каза

Това че дава грешка в 2-те сонди не означава че :непременно не работят.Има начин да се измерят --но за това по надолу ще ти стане ясно. И какви са тея сонди по 380лв? Цената им е 270лв. в Елит Кар -Бургас. Споко не са универсални. И аз минах през този период
Другото което е 100лв за труд
????? Труда е точно 30лв. От ламбда сондата може да ти обогатява сместа но чак да : умира: по баир
не. Е разбира се съотношението въздух- бензин след като не е регулирано правилно ДВГ- ще загуби част от мощноста си но ти казваш че просто :умира: следователно проблема може и да е друг.След изчистване на грешките точно след 12-15км ако има проблем във тях или където и да е те отново се появяват. Защо е нужно да караш 1 седмица-- незнам. Ако ти се чете що е ламбда сонда и какво представлява виж тук в 5-ят пост http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... E%ED%E4%E0[/b]





- asasin18
- ентусиаст
-
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
ivoo написа:Това че дава грешка в 2-те сонди не означава че :непременно не работят.Има начин да се измерят --но за това по надолу ще ти стане ясно. И какви са тея сонди по 380лв? Цената им е 270лв. в Елит Кар -Бургас. Споко не са универсални. И аз минах през този периодДругото което е 100лв за труд
![]()
????? Труда е точно 30лв. От ламбда сондата може да ти обогатява сместа но чак да : умира: по баир
не. Е разбира се съотношението въздух- бензин след като не е регулирано правилно ДВГ- ще загуби част от мощноста си но ти казваш че просто :умира: следователно проблема може и да е друг.След изчистване на грешките точно след 12-15км ако има проблем във тях или където и да е те отново се появяват. Защо е нужно да караш 1 седмица-- незнам. Ако ти се чете що е ламбда сонда и какво представлява виж тук в 5-ят пост http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... E%ED%E4%E0[/b]
Хм, интересен казус се получава

Варна-Бургас са 220км, а такива разлики в цените...то верно Варна всичко е х2, даже и пътния данък, ама това е оторизиран сервиз все пак...
На мен също не ми стана много ясно, защо трябва да чакаме цяла седмица за втора диагностика, ама ще изчакам да видим какво ще кажат накрая.
Иначе, казаха, че абсолютно всичко е в перфектно състояние по колата, както и че е на оригинални 187...км, което си го знам, освен активните грешки от ламбда сондите.
Пропуснах да отбележа, че ниските обороти са бетон, без абсолютно никакво колебание, както на газ, така и на бензин.
Обясниха загубата на мощност по баир с това, че по принцип си подава богата смес и при допълнителното натоварване започва още повече да обогатява, което съответно води до загуба на мощност.
Накрая като си грабна шапката и ще отида до Дару или Камор в Сф, че и без това на нашите тук им нямам никаква вяра.
На един приятел му държаха колата 3 месеца, защото прекъсваше и не вървеше, взеха му 8000лв за ремонт някакъв, след като си я взе човекът не му хареса как върви и тръгна за Камор-София...е стигна точно до Търговище (на 110км от Варна) и колата умря.До преди влизането в сервиза поне само не вървеше като хората

Ако има служител на Варна Карс тук, със сигурност ще се сети за какво говоря

EDIT:Колега @ivoo, определено нещо си в грешка относно цената на ламбда сондата:
Справка за част
Номенклатурен номер : 11781427884
Описание : СОНДА
Ед.цена (с ДДС) : 383.28 BGL
За моят мотор е номер 1 от схемата:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50
Последна промяна mad_presley на 11 Апр 2008, 18:35, променена общо 1 път
EDIT:Колега @ivoo, определено нещо си в грешка относно цената на ламбда сондата:
Не. Не съм в грешка защото аз ти казвам цената на която съм я купил.Още повече че ти ми даваш цена в Дару Кар. Мн. добре знаеш че там е нормално да са по скъпи частите.Ако искаш утре ще отида до магазина и ще ти кажа цената каква е и то със отстъпката. Твоята сонда е със 4 кабела. /по-спомен/ жълт/ черен/ червен/ бял. Не се вижда снимка за която говориш но ако ми пратиш данните на колата ще ти кажа точната цена.
Не. Не съм в грешка защото аз ти казвам цената на която съм я купил.Още повече че ти ми даваш цена в Дару Кар. Мн. добре знаеш че там е нормално да са по скъпи частите.Ако искаш утре ще отида до магазина и ще ти кажа цената каква е и то със отстъпката. Твоята сонда е със 4 кабела. /по-спомен/ жълт/ черен/ червен/ бял. Не се вижда снимка за която говориш но ако ми пратиш данните на колата ще ти кажа точната цена.

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Оправил съм линка, забравих, че тея от RealOEM не дават да им се постват снимките
Естествено, че говорим за Дару Кар, аз само от там пазарувам, защото в други магазини не мога да съм сигурен кое колко е оригинално,
но пусни една цена да видим разликата поне
М/у другото се познаваме, продаде едни джанти на колега във Варна, аз бях с него, с лилавото Е39. Как беше картинга след това?
Принципно се съмнявам реално да е заминала ламбдата, но го имам като перо, по скоро се чудя как да завъртя нещата така, че да не обикалям по диагностики два месеца.

Естествено, че говорим за Дару Кар, аз само от там пазарувам, защото в други магазини не мога да съм сигурен кое колко е оригинално,
но пусни една цена да видим разликата поне

М/у другото се познаваме, продаде едни джанти на колега във Варна, аз бях с него, с лилавото Е39. Как беше картинга след това?

Принципно се съмнявам реално да е заминала ламбдата, но го имам като перо, по скоро се чудя как да завъртя нещата така, че да не обикалям по диагностики два месеца.

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
mad_presley написа:Естествено, че говорим за Дару Кар, аз само от там пазарувам, защото в други магазини не мога да съм сигурен кое колко е оригинално..
Ето тук ще се намеся АЗ!
Гарантирам за качеството предлагано от Елит Кар!
Те са наши приятели и ако искаш да купиш нещо, БМВ клуб България ползва отстъпки от ценовата листа на авто частите. Аз лично поръчах в София ламбда за Е36 325i, която я нямаше. Казах изрично, ЧЕ НЕ ИСКАМ УНИВЕРСАЛНА СОНДА от 100лв, и те за 3 дни ми доставиха оригиналната ламбда сонда БОШ, от Германия (разбира се през Бош БГ). После я вързах сам, куплунга беше 1:1, след което тествах как работи. Всичко беше безупречно!
Ако решиш да вземаш ламбда сондите от там, питай за цената за БМВ Клуб България. Ако има проблем, първо ми се обади и не бързай да купуваш. Ще съдействам с каквото мога!
Успех!

8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани