Разликите между моторите на 523 иу 525

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 27.04.2007

Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от GrImEcA » 20 Сеп 2007, 9:49

Та имам 523i което е 2.5л/ 170 коня. Интересно ми какви са разликите между двигателя на 525 който е 2,5л/192 коня? И дали няма нещо което да отключи "пълния" потенцял на моя двигател?

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 20 Сеп 2007, 11:00

Евентуално...нова глава на мотора! Ма не знам само това ли е разликата. На Е30ката поне беше така. Едва ли ше успееш с нещо дребно да я направиш 2,5...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 27.04.2007

Мнение от GrImEcA » 20 Сеп 2007, 12:11

Тя си е 2.5, ама мощността е по малка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: с. Гъзибарово
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: Самолетоносач

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от zenthel » 10 Май 2011, 0:24

Да събудим една стара тема...

Еднакви мотори са, и двата 2.5литра, но различни модификации.
Ако се премахнел чипа който ограничава мощността, щял да стъпи на 190 коня, както 525i моделчето.
Изглежда фабрично двигателя е леко спънат софтуерно, за 170коня.

Някой правил ли го е това нещо?
:wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от E30_DK » 10 Май 2011, 8:46

до колкото съм запознат 2.5 на e39, 192к.с. е М54 мотора, а 170к.с. е М52, другия мотор 2.5 192к.с. е М50, НО той се слага само на Е34/36.
Не знам какви и колко точно са разликите м/у М52 и М54, но си мисля, че не са съвсем еднакви моторите. Единственото за което се сещам е, че на М54 подаването на газта не е с жило което да отваря дросела като при М50 и М52, но едва ли само от там идва разликата в мощността.
Колкото до "пипване" на софтуеъра в ЕКУ-то, да - ще стане... картите му се "ремапват" от човек, който знае какво прави и мотора ще стане малко по-мощен... или така познатия "чип тунинг" - на M52 става без махане/слагане на чипове от ЕКУ-то (лично изпробвано при М52В28 - '96г.).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от spacepl » 10 Май 2011, 8:56

Чип на атмосферен мотор е малко "бошлав" работа, лесно ще вкараш повече гориво, но на повечето гориво му трябва и повече въздух, а няма кой да го духа :lol:

ПС: Колега, раздуй малко за М52Б28.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от barty » 10 Май 2011, 10:05

И на мен ми е интересно как да направим 523 по-живо 8)
Ше следя темата с интерес и моля ако някой знае да пише
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от E30_DK » 10 Май 2011, 11:20

spacepl написа:Чип на атмосферен мотор е малко "бошлав" работа, лесно ще вкараш повече гориво, но на повечето гориво му трябва и повече въздух, а няма кой да го духа :lol:

ПС: Колега, раздуй малко за М52Б28.


абсолютно си прав колега - от атмосферен мотор, човека който ремапна ЕКУ-то на 28-цата каза, че ефекта ще е малък именно поради липсата на въздух в цилиндрите (при дизелите има голям ефект от тази операзия поради наличието принудително пълнене - турбо). Той свали оригиналните картите от ЕКУ-то и ги преправи - промени съоношенията на въздух-гориво при различните режими на работа на мотора, предварения и т.н.; каза, че я е направил при нормално каране да харчи по-малко от заводските настройки, а при ръчкане да харчи повече, но и вървежа се промени - стана по-пъргава в ниските, развърта се малко по-бързо и ограничителя на оборотите стана след 7ххх... не знам на колко е точно - не го достигнахме никога. Общо взето разхода по борд комп. се намали(при 75/25 извънградско/градско) и колата стана с малко по-пъргава.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от Bavarcho » 10 Май 2011, 13:41

barty написа:И на мен ми е интересно как да направим 523 по-живо 8)


Сменяш го за 525/528 :mhihi:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от Zagy » 10 Май 2011, 15:55

523i е с М52 мотора - може да му се перне смукател и дросел от М50Б25 и да се чипне - така ще живне доста. Има и малко играчка по напасването на колектора, защото не са 100% ръг-и-тръг (plug n'play).
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от bmw_n00b » 10 Май 2011, 22:40

Нютонметри говорят ли ви нещо, колеги? Въртящ момент...? М52Б25 с преправени всмукателни колектори от М50 (за да може да се нагоди към дроселовата клапа), модифицирани изпускателни колектори и модифициран регулатор на налягането на бензина дава около 200 коня. За сметка на това губи въртящ момент в ниските обороти. Моторът не случйно е "спънат", каквото и да означава това според вас.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от ildivvy » 11 Май 2011, 10:24

E30_DK написа:
spacepl написа:Чип на атмосферен мотор е малко "бошлав" работа, лесно ще вкараш повече гориво, но на повечето гориво му трябва и повече въздух, а няма кой да го духа :lol:

ПС: Колега, раздуй малко за М52Б28.


абсолютно си прав колега - от атмосферен мотор, човека който ремапна ЕКУ-то на 28-цата каза, че ефекта ще е малък именно поради липсата на въздух в цилиндрите (при дизелите има голям ефект от тази операзия поради наличието принудително пълнене - турбо). Той свали оригиналните картите от ЕКУ-то и ги преправи - промени съоношенията на въздух-гориво при различните режими на работа на мотора, предварения и т.н.; каза, че я е направил при нормално каране да харчи по-малко от заводските настройки, а при ръчкане да харчи повече, но и вървежа се промени - стана по-пъргава в ниските, развърта се малко по-бързо и ограничителя на оборотите стана след 7ххх... не знам на колко е точно - не го достигнахме никога. Общо взето разхода по борд комп. се намали(при 75/25 извънградско/градско) и колата стана с малко по-пъргава.


Без да се "заяждам",но се чудя защо специалистите още в завода не я направиха с тези по-добри настройки на гориво-въздушната смес ?!?Както излиза от описанието,има само "плюсове"!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от E30_DK » 11 Май 2011, 11:24

ildivvy написа: Без да се "заяждам",но се чудя защо специалистите още в завода не я направиха с тези по-добри настройки на гориво-въздушната смес ?!?Както излиза от описанието,има само "плюсове"!


Защо си мислиш, че са само плюсове...?!?
В града смятам, че разхода ще се увеличи(по гореспоменатото описание) и това че ограничителя на оборотите е почти премахнат какво ти говори - някой "специалист състезател" направо може да "откачи биелите от вала"... да не мислиш, че този мотор е направен от матеряли които се ползват в ракетостроенето!?!
До колкото съм запознат всеки производител пуска на пазара мотора да работи не на оптимана мощност с цел увеличаване на живота му... това, че ние в БГ не можеме да си позволиме да караме коли, каквито ни се иска и правиме какви ли не "побългарявания" по нашите oldtimer-и за да си мислиме, че караме по-яки коли,си е наш личен избор ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: Разликите между моторите на 523 иу 525

Мнение от landolin » 11 Май 2011, 22:29

E30_DK написа:до колкото съм запознат 2.5 на e39, 192к.с. е М54 мотора, а 170к.с. е М52, другия мотор 2.5 192к.с. е М50, НО той се слага само на Е34/36.
Не знам какви и колко точно са разликите м/у М52 и М54, но си мисля, че не са съвсем еднакви моторите. Единственото за което се сещам е, че на М54 подаването на газта не е с жило което да отваря дросела като при М50 и М52, но едва ли само от там идва разликата в мощността.
Колкото до "пипване" на софтуеъра в ЕКУ-то, да - ще стане... картите му се "ремапват" от човек, който знае какво прави и мотора ще стане малко по-мощен... или така познатия "чип тунинг" - на M52 става без махане/слагане на чипове от ЕКУ-то (лично изпробвано при М52В28 - '96г.).



Точно това е разликата колега - единия е М54 другия е М52 :)

Само с чипосване не става, при М54 отворите на входния колектор са по големи, М54 е с двоен ванос и двойна генерация.
Доколкото си спомням и при М52 има двоен ванос, но се води вече М52TU.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook