Как точно се ползва круиз-контрола?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: София

Как точно се ползва круиз-контрола?

Мнение от rumen1 » 11 Сеп 2007, 22:43

Здравейте колеги,днес реших да пробвам автопилота дали работи,но досега никога не съм карал кола с такова нещо и не знам точно как става.Това поне,което си мисля е,че както си карам например с 80 и като натисна копчето и и след това пусна педала на газта,колата трябва да продължи сама да поддържа 80км/ч.Прав ли съм?Защото ако съм прав,значи автопилота ми не работи...Зеленото часовниче със стрелка към него на таблото светва,но колата намалява..Не знам защо....Или може би трябва да се направи още нещо?Моля ако може да ми разясните функциите и работата на тази екстра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 11 Сеп 2007, 22:58

Е, зависи кое копче натискаш... Не знам дали си пробвал с останалите или просто си се отказал и си решил да питаш... С копчето което мисля, че си натискал (това със стрелката) се връщаш на последната запаметена скорост... А за да запаметиш скоростта, която искаш да поддържа трябва да натиснеш + например и като пуснеш газта, колата ще се движи с толкова с колкото си бил когато си цъкнал ;) Аз понякога даже си се кефя да карам с + и - вмсто с газ и спирачка, но тогава ми се налага да преценявам ситуациите много по рано :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 20.04.2006
Местоположение: Sofia
Детайли за колата: 525d

Мнение от Ore » 11 Сеп 2007, 22:58

Колега, от долнуто копче включва автопилота. След това натискаш най-горното с изобразен километраж със стрелка на него и после за да поддържа тази скорост, трябва да натиснеш 1-2 пъти копчето с + или - . Така вече трябва да ти поддържа скоростта, с която караш в момента. При натискане на газ или спирачка автопилота се изключва и за да се върне на същата скорост, трябва отново да натиснес бутона с изобразения километраж. Това е! :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: София

Мнение от rumen1 » 11 Сеп 2007, 23:37

Ами аз натисках единствено правоъгълното копче на таблото,отдясно на волана,което е с циферблатче и стрелка,изобразени на него.Аз съм толкова задръстен,че изобщо не съм се сетил за копчетата на волана. :mhihi: Просто карам колата отскоро и не съм свикнал с това,че и на волана има копчета.Досега на колите,които съм карал,не е имало и затова.Утре ще последвам напътствията,които ми дадохте и ще видим какво ще стане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 31.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535xd LCI

Мнение от Kartoff » 12 Сеп 2007, 0:16

Май като гледам и ние излезнахме глупави, че не се сетихме, че може да си забравил да обърнеш внимание на копчетата на волана :mhihi:
Ааа и едно малко напомняне, че автопилота не бачка при скорости под 50км/ч...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: Русе, Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 535д-06г;

Мнение от KARAIVANOV » 12 Сеп 2007, 0:26

ами почти всичко което ти казаха е вярно само че като пададеш газ не се изключва автопилота,просто ускоряваш и като си махнеш крака от педала колата си продалжава със скоростта която си и задал.Изклучва се само когато чукнеш спирачката или натиснеш 0 долното копче на волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 12 Сеп 2007, 11:12

В общи линии е така, както го описаха колегите. И все пак:
Може да има копче за включване в дясно от волана на махагоновата лента под таблото, може и да няма. Когато има първо то се натиска, за да включиш темпомата (не е автопилот ;) - автопилота е друго), а ако няма такова копче - дестваш по-нататък. След това отпускаш газта и натискаш най-горното на волана в дясно (с часовничето), като с + и - допълнително можеш да нагласяш скороста. 1 кратко натискане на +/- отговаря на изменение с 1км/ч. Продължителното натискане действа аналогично на педала за газта. Темпомата се изключва автоматично ако натиснеш педала на спирачката, на газта или изключиш от скорост. Изключение е само когато рязко ускориш краковременно (за да се прибреш от лявото платно на магистралата да пропуснеш някой с М5 :mhihi: ), след което скоростта се връща автоматично да зададената. Ръчно се изключва с бутончето 0 под +/-. Зададената скорост се помни до изключване на двигателя.
Минималната скорост за задействане е 30 км/ч.
Последна промяна pazokolarov на 12 Сеп 2007, 19:13, променена общо 1 път
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 29.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46Ci

Мнение от toni2222 » 12 Сеп 2007, 14:28

колеги при мен имаше проблем с една пружинка на саединителя от която не ми се включваше всеки път темпомата,като карам с 70-80 км и не се пусне натисках 2-3 пъти съединителя и заработваше автопилота,а след това си смених въпросната пружинка!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: `05 E61 530d

Мнение от krasikamex » 12 Сеп 2007, 19:09

pazokolarov написа: След това отпускаш газта и натискаш най-горното на волана в дясно (с часовничето), като с + и - допълнително можеш да нагласяш скороста. 1 кратко натискане на +/- отговаря на изменение с 1км/ч.

Темпомата се изключва автоматично ако натиснеш педала на спирачката, на газта или изключиш от скорост. Изключение е само когато рязко ускориш краковременно (за да се прибреш от лявото платно на магистралата да пропуснеш някой с М5 :mhihi: ), след което скоростта се връща автоматично да зададената.


Колега в общи линии не е съвсем така.

Първо, не на всички бутоните са един под друг, на мен волана ми е три-лъчев и управлението на темпомата е на два реда с по два бутона.
Второ, не знам за какво ти е да отпускаш газта, при мен и с натисната и с отпусната газ този бутон които си посочил единствено връща последно запаметената скорост!!!
Трето, при натискане на газта темпомата не се изключва, при мен 5 мин. по-късно при каране с натисната газ, той продължава да работи като си вдигна кракът.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 12 Сеп 2007, 19:29

Явно тази екстра е претърпявала софтуерно развитие през годините. При мен се изключва при докосването на който и да е педал, сизключение на газта и то за кратко ускорение (примерно за около 20-30 секунди). При по-продължително натискане на газта функцията се деактивира и пак е необходимо да се задейства с бутона на волана.
А докато натискам газта, не се задейства.Трябва да отпусна педала и тогава да включа темпомата от волана.
За воланите и подреждането на копчетата си прав си прав. Ти сигурно нямаш и копче в дясно от воланаза включване и изключване? С тези на волана само го активирам (с часовничето) и деактивирам (с 0).
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: `05 E61 530d

Мнение от krasikamex » 12 Сеп 2007, 19:44

На мен това копче където го оприличаваш на часовниче по ми прилича на скоростомер /ако е същото/. С него единствено връща последната запаметена скорост, но не може да запомни скорост. Това става когато натисна +/-, без значение дали съм натиснал газта или не, имам приятел с е39 произведена `97 и при него е по същия начин като при мен, само дето му се чупи пружината на съединителя през 3 месеца и най-редовно кара без темпомат! А и волана му като твоя и има копче на махагона!

П.С. Нямам копче там, имам само на волана - 0/I, с него се включва и изключва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 12 Сеп 2007, 20:03

Не смея да твърдя, че съм 100% прав. Възможно е и да съм възприел грешна практика за задестването на темпомата. Но при мен, като го включа само от правоъгълното копче в дясно от волана и си махна крака от газта, скоростта започва да пада, до като не го активирам от волана и не започна да регулирам скоростта с +/-. По-нататък си работя само с копчетата на волана докато не го изключа или не загася двигателя.
Както и да е! Мисля, че на колегата му се изясни в общи линии принципа на работа на системката :D
Изображение
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 29.12.2005

Мнение от marione » 12 Сеп 2007, 20:36

при мен един ден работи един ден неработи и сега ми светна като прочетох че може да е от някаква пружинка на съединителя
Каква е тази пружинка и кои ви я оправи
и при мен наи горното копчеизобщо не го пипам с наи долното включвам темпомата и направо с + подавам газ докато не реша че е достатъчно и колата замръзва на тази скорост при натискане на спирачката исключва а при натискане на газта колата си набира а отпусна ли я като стигне до запаметената пак замръзва
Ама мамка му един ден работи на следващия не от една година и половина е така

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: `05 E61 530d

Мнение от krasikamex » 12 Сеп 2007, 20:48

Сваляш корите над педалите и пружината е там някъде!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Мнение от Feanor » 13 Сеп 2007, 10:14

pazokolarov написа:Както и да е! Мисля, че на колегата му се изясни в общи линии принципа на работа на системката :D

А и на мен, покрай него... Все отлагах разучаването на тая система, пък то си било шукарийка... :mhihi:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook