След смяна на главата, подобрения или ...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
След смяна на главата, подобрения или ...
Преди две седмици оправих главата и ми казаха че трябва да карам между 500-1000км. за да утихне шума на двигателя и после да сменя маслото и да ми стегнат главата и да слагат антифрийз.
Освен шума на двигателя, се чува още един шум ,който е като "тракане" ама не точно ,едно тик-тик-тик...
Питах го майстора и ми каза,че това е от колекторите ( май така се наричаха,не съм сигурен ),понеже са чисти и затова правят този шум и като карам ,там ще влиза масло и няма да се чуват.
Преди да оправя главата,този шум го нямаше,колата беше много тиха за дизел,само като беше спряна може да се разбере че е дизел,иначе като я карах все едно е бензин, с други думи страхотна.
Сега съм правил към 470км., но това "тракане" още го има и е много дразнещо, като се има предвид, че преди го нямаше, отидох днес при майстора, но той ми каза че двигателя е утихнал, но това "тракане" го имат всички дизели
,но другия майстор който разбира повече от дизеловите двигаели го нямаше и затова си трънах.
Искам да попитам тези които са сменили главата дали усещат някаква разлика в колата след смяна или заваряне на главата, шума на двигателя, разход на гориво и т.н.?
Освен шума на двигателя, се чува още един шум ,който е като "тракане" ама не точно ,едно тик-тик-тик...
Питах го майстора и ми каза,че това е от колекторите ( май така се наричаха,не съм сигурен ),понеже са чисти и затова правят този шум и като карам ,там ще влиза масло и няма да се чуват.
Преди да оправя главата,този шум го нямаше,колата беше много тиха за дизел,само като беше спряна може да се разбере че е дизел,иначе като я карах все едно е бензин, с други думи страхотна.

Сега съм правил към 470км., но това "тракане" още го има и е много дразнещо, като се има предвид, че преди го нямаше, отидох днес при майстора, но той ми каза че двигателя е утихнал, но това "тракане" го имат всички дизели


Искам да попитам тези които са сменили главата дали усещат някаква разлика в колата след смяна или заваряне на главата, шума на двигателя, разход на гориво и т.н.?
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'


- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Има вариант да са ти прецакали обтегачите на веригата и от там да трака. Казвам го от опит
И след това смених всички обтегачи + верига и се оправи.

И след това смених всички обтегачи + верига и се оправи.
eno
Братче, твоя пост все едно аз го написах
И аз наскоро правих същата операция по глава, гарнитура, клапани, повдигачи и т.н. Аз също трябва да мина 1000 километра без да надвишавам 70-80 км/ч. Минал съм около 500 досега. При мен също двигателя е по-шумен отпреди. За разход не съм следил.
Ще видим като мина останалите 500, ще отида за смяна на масло, филтри, промивка и т.н., като дозатегнат каквото там се дозатяга, ще си купя нова верига, ролки, обтегачи и прочие чаркове, водна помпа задължително, ново гърненце, че си имам дупка, ще видя на какво дередже е катализатора, ако трябва и него ще сменя и мисля да съм готов. Вярно, че доста парици ще излезе всичко това, но пък ще знам, че вече няма какво да правя по нея, освен лиготийки - музичка, чипче и т.н.
Братче, твоя пост все едно аз го написах

И аз наскоро правих същата операция по глава, гарнитура, клапани, повдигачи и т.н. Аз също трябва да мина 1000 километра без да надвишавам 70-80 км/ч. Минал съм около 500 досега. При мен също двигателя е по-шумен отпреди. За разход не съм следил.
Ще видим като мина останалите 500, ще отида за смяна на масло, филтри, промивка и т.н., като дозатегнат каквото там се дозатяга, ще си купя нова верига, ролки, обтегачи и прочие чаркове, водна помпа задължително, ново гърненце, че си имам дупка, ще видя на какво дередже е катализатора, ако трябва и него ще сменя и мисля да съм готов. Вярно, че доста парици ще излезе всичко това, но пък ще знам, че вече няма какво да правя по нея, освен лиготийки - музичка, чипче и т.н.
Така и така парите ще се дават рано или късно,по-добре да ги даваш всичките на веднъж и да забравиш за проблемите
И аз смятам след като приключа с главата да посещавам ДаруКар за диагностика и да ми оправят това тракане,вярно че ще дам повече пари ама ще карам с усмивка

И аз смятам след като приключа с главата да посещавам ДаруКар за диагностика и да ми оправят това тракане,вярно че ще дам повече пари ама ще карам с усмивка

Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'


- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
има вариант да не са напаснали клапаните, скоро правихме основен ремонт на един служебен форд, ама тракалясваше яко след ремонта, сменихме масло - ниц. свалихме главата наново и се оказа, че тъпите майстори не са напаснали клапаните на 1 от цилиндрите. разлика във вървенето почти нямаше, а сега е тиха вече.

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
въпросния шум може да се коригира с промяна на момента на впръскване на горивото... отремонтирания двигател е нормално да работи по-"твърдо" и с повече шум...
регулацията се прави в читав сервиз и след смяна на верига и обтегачи
регулацията се прави в читав сервиз и след смяна на верига и обтегачи

- noiseless
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Необходимо ли е задължително след ремонт на глава и гарнитура да се сменят маслото и филтрите?
Питам, защото наскоро ги смених, а май и аз ще правя такъв ремонт на глава.
Eno, помня, че беше писал, че на колата ти пак и се покачва температурата при високи обороти, а това не е много нормално след твоя ремонт - дали добре са го направили?
Питам, защото наскоро ги смених, а май и аз ще правя такъв ремонт на глава.
Eno, помня, че беше писал, че на колата ти пак и се покачва температурата при високи обороти, а това не е много нормално след твоя ремонт - дали добре са го направили?
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: След смяна на главата, подобрения или ...
eno написа:Преди две седмици оправих главата и ми казаха че трябва да карам между 500-1000км. за да утихне шума на двигателя и после да сменя маслото и да ми ....
Аз защо си мисля, че трябва да са само 50-тина км. Така поне пишат швабите в сервизните ръководства.
Твоя майстор да не би да разполага с някаква нова техническа информация и да неще да я шерва с плебса?
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
За да бъда по-коректен, процедурата трябва да е следната:
Двигателя трябва да е работил не по-малко от 25 минути, снема се капака на главата и се дозатягат всички болтове в установената последователност на 90 градуса.
А-ах, тея майстори!
Необходимото зло!
Двигателя трябва да е работил не по-малко от 25 минути, снема се капака на главата и се дозатягат всички болтове в установената последователност на 90 градуса.
А-ах, тея майстори!
Необходимото зло!

всичките майстори казват между 500-1000 км ,може би за да са сигурни че всичко е наред,кой знае
тези 50км ,може би трябва да се направят като се слага чисто нова глава
noiseless , температурата ми се качваше заради силиконовата перка. Смених я с нова и сега всичко е ок.
Като затварят главата те наливат още масло и най-вероятно няма да е от същата марка от която ти сипваш, затова по-добре след като направиш тия км. и приключиш с главата го смени.
Филтъра не знам дали има смисъл да се смени, понеже е нов, но те ще ти кажат.
Сега, понякога ми се вдига темп. като пускам климатика, оказа се че проблема е при радиатора, запушен беше и трябва да се почисти и заради него ми тръгна главата, и двата майстора ми казаха едно и също нещо. За 60лв. почистване на радиатор дадох 700лв. за глава...
Затова няма да е зле да провериш и радиатора.

тези 50км ,може би трябва да се направят като се слага чисто нова глава

noiseless написа:Необходимо ли е задължително след ремонт на глава и гарнитура да се сменят маслото и филтрите?
Питам, защото наскоро ги смених, а май и аз ще правя такъв ремонт на глава.
Eno, помня, че беше писал, че на колата ти пак и се покачва температурата при високи обороти, а това не е много нормално след твоя ремонт - дали добре са го направили?
noiseless , температурата ми се качваше заради силиконовата перка. Смених я с нова и сега всичко е ок.

Като затварят главата те наливат още масло и най-вероятно няма да е от същата марка от която ти сипваш, затова по-добре след като направиш тия км. и приключиш с главата го смени.
Филтъра не знам дали има смисъл да се смени, понеже е нов, но те ще ти кажат.
Сега, понякога ми се вдига темп. като пускам климатика, оказа се че проблема е при радиатора, запушен беше и трябва да се почисти и заради него ми тръгна главата, и двата майстора ми казаха едно и също нещо. За 60лв. почистване на радиатор дадох 700лв. за глава...
Затова няма да е зле да провериш и радиатора.

Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'


какви 25 минути, какви 50-100км!!!
При направен ремонт се натяга до крайно положение, след затворен вече двигател се карат около 1000 км в по-спокоен режим ~100 - 120 км в час със съответните подходящи обороти без да се натоварва двигателя. След въпросните километри се отива да се донатегне главата към блока с някакъв ключ не му помня името - специално за тая работа.
Донатягането се прави защото първоначално гарнитурата не е утъпкана напълно и след работа на мотора тя трябва да улегне напълно между блока и главата. Наблюдавайте майстора първоначално като затяга къде му свършват усилията и забележете след 1000дата километра отново като донатегне как ще го прави с лекота отново до отказ! Колегата по-горе не е прав. За пример - който направи такъв ремонт на свой риск да направи по-горната процедура и след 25те минути работа и уж натегната глава да отиде до магистралата и да напъне до максимална скорост, като се повози така известно време. Резултата е, че веднага ще протече през новата гарнитура и отново същото дередже ще се получи след време
Не винаги може да се разчита на сервизното ръководство! Повечето писани неща са само да покрият изискването за съдържание. Да не говорим, че швабите не стигат до такива ремонти, а направо сменят мотора, ако пък не пожелаят да го сменят я продават и такива като нас купуват уж добре отремонтирани коли от немско.
И накрая след тия 1000 или по-малко км е хубаво наново да се направи центровка и в повечето случаи с това шума на мотора възвръща предишните си показатели
При направен ремонт се натяга до крайно положение, след затворен вече двигател се карат около 1000 км в по-спокоен режим ~100 - 120 км в час със съответните подходящи обороти без да се натоварва двигателя. След въпросните километри се отива да се донатегне главата към блока с някакъв ключ не му помня името - специално за тая работа.
Донатягането се прави защото първоначално гарнитурата не е утъпкана напълно и след работа на мотора тя трябва да улегне напълно между блока и главата. Наблюдавайте майстора първоначално като затяга къде му свършват усилията и забележете след 1000дата километра отново като донатегне как ще го прави с лекота отново до отказ! Колегата по-горе не е прав. За пример - който направи такъв ремонт на свой риск да направи по-горната процедура и след 25те минути работа и уж натегната глава да отиде до магистралата и да напъне до максимална скорост, като се повози така известно време. Резултата е, че веднага ще протече през новата гарнитура и отново същото дередже ще се получи след време

И накрая след тия 1000 или по-малко км е хубаво наново да се направи центровка и в повечето случаи с това шума на мотора възвръща предишните си показатели

- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
kagebista написа:какви 25 минути, какви 50-100км!!!
При направен ремонт се натяга до крайно положение, след затворен вече двигател се карат около 1000 км в ...
... И после пак при майстора със последвалите проблеми.
Ми майсторите и те семейства хранят! И доста рядко ползват, примерно, динамометрични ключове - като руснаците

Пък глупавите шваби си губят времето и парите, като само с изследване на деформацията на материалите се занимават и си съчиняват някакви си там разни моменти на затягане

Аз не бих позволил на такъв "разбиращ майстор" да се учи на ремонти с моята кола!!!
pazokolarov написа:kagebista написа:какви 25 минути, какви 50-100км!!!
При направен ремонт се натяга до крайно положение, след затворен вече двигател се карат около 1000 км в ...
... И после пак при майстора със последвалите проблеми.
Ми майсторите и те семейства хранят! И доста рядко ползват, примерно, динамометрични ключове - като руснаците![]()
Пък глупавите шваби си губят времето и парите, като само с изследване на деформацията на материалите се занимават и си съчиняват някакви си там разни моменти на затягане![]()
Аз не бих позволил на такъв "разбиращ майстор" да се учи на ремонти с моята кола!!!
От този твой пост нищо не разбрах, освен че обичаш да преработваш изречения

По-горе написаното от мен се отнася за натягане и донатягане само с въпросния ДИНАМОМЕТРИЧЕН ключ. Нямам в предвид натягане и донатягане с каквото му падне на майстора. Това се прави единствено и само с този ключ. Повечето майстори готови да ти вземат колата за подобен ремонт разполагат с такъв, незнам какво имаше в предвид под това че рядко го ползват.
Майстора и сервиза си го определя единствено и само собственика на автомобила. Обясних как трябва да протече ремонта и така се прави не за да се учи някой на колата ти, а за това, което съм описъл в горния ми пост. Втори пример - преди няколко години като човек си купуваше чисто нов автомобил, независимо от марката, го задължаваха гаранционно в рамките на 500-1000 км да не товари двигателя и да го ограничава в скорост и обороти. Това се правише именно за да не се появят нежелани дефекти от грешна експлоатация. Протичането на масло от гарнитурата на главата също е включено в техния списък като вероятен проблем, който може да възникне в периода на разработване на двг. Аз лично видях как на чисто нов джип на 750км пробег по километраж как му блокира двигателя и го върнаха гаранционно. Новите коли вече излизат заводско разработени и има много малки изключения, т.е. качваш се и ръчкаш на макс ако обичаш така да шофираш.
Правил съм подобен ремонт и в началото всичко беше ок. След около 600км(незнам точно кога), забелязах че избива масло през новата гарнитура


Оттук насетне кой как ще си прави ремонта си е негова работа. Като цяло това е кофти ремонт, затова не щадете кинти за чаркове а взимайте най-подходящото, независимо от цената. За препоръчване е лично да си купувате частите, защото наистина майсторите хранят семейства и ако не гледаш какво правят и слагат ........
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани