След смяна на главата, подобрения или ...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

След смяна на главата, подобрения или ...

Мнение от eno » 20 Юни 2007, 16:32

Преди две седмици оправих главата и ми казаха че трябва да карам между 500-1000км. за да утихне шума на двигателя и после да сменя маслото и да ми стегнат главата и да слагат антифрийз.
Освен шума на двигателя, се чува още един шум ,който е като "тракане" ама не точно ,едно тик-тик-тик...
Питах го майстора и ми каза,че това е от колекторите ( май така се наричаха,не съм сигурен ),понеже са чисти и затова правят този шум и като карам ,там ще влиза масло и няма да се чуват.
Преди да оправя главата,този шум го нямаше,колата беше много тиха за дизел,само като беше спряна може да се разбере че е дизел,иначе като я карах все едно е бензин, с други думи страхотна. :)
Сега съм правил към 470км., но това "тракане" още го има и е много дразнещо, като се има предвид, че преди го нямаше, отидох днес при майстора, но той ми каза че двигателя е утихнал, но това "тракане" го имат всички дизели :?: ,но другия майстор който разбира повече от дизеловите двигаели го нямаше и затова си трънах. :confused:

Искам да попитам тези които са сменили главата дали усещат някаква разлика в колата след смяна или заваряне на главата, шума на двигателя, разход на гориво и т.н.?
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 29.08.2006
Пол: Мъж
Кара: F01 750LI Xdrive

Мнение от jivko81 » 20 Юни 2007, 21:06

Има вариант да са ти прецакали обтегачите на веригата и от там да трака. Казвам го от опит :(
И след това смених всички обтегачи + верига и се оправи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 20 Юни 2007, 21:18

eno

Братче, твоя пост все едно аз го написах :mhihi:

И аз наскоро правих същата операция по глава, гарнитура, клапани, повдигачи и т.н. Аз също трябва да мина 1000 километра без да надвишавам 70-80 км/ч. Минал съм около 500 досега. При мен също двигателя е по-шумен отпреди. За разход не съм следил.

Ще видим като мина останалите 500, ще отида за смяна на масло, филтри, промивка и т.н., като дозатегнат каквото там се дозатяга, ще си купя нова верига, ролки, обтегачи и прочие чаркове, водна помпа задължително, ново гърненце, че си имам дупка, ще видя на какво дередже е катализатора, ако трябва и него ще сменя и мисля да съм готов. Вярно, че доста парици ще излезе всичко това, но пък ще знам, че вече няма какво да правя по нея, освен лиготийки - музичка, чипче и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 21 Юни 2007, 11:07

Така и така парите ще се дават рано или късно,по-добре да ги даваш всичките на веднъж и да забравиш за проблемите :mhihi:
И аз смятам след като приключа с главата да посещавам ДаруКар за диагностика и да ми оправят това тракане,вярно че ще дам повече пари ама ще карам с усмивка :D
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 21 Юни 2007, 11:35

има вариант да не са напаснали клапаните, скоро правихме основен ремонт на един служебен форд, ама тракалясваше яко след ремонта, сменихме масло - ниц. свалихме главата наново и се оказа, че тъпите майстори не са напаснали клапаните на 1 от цилиндрите. разлика във вървенето почти нямаше, а сега е тиха вече.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 21 Юни 2007, 11:57

въпросния шум може да се коригира с промяна на момента на впръскване на горивото... отремонтирания двигател е нормално да работи по-"твърдо" и с повече шум...
регулацията се прави в читав сервиз и след смяна на верига и обтегачи ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Мнение от noiseless » 21 Юни 2007, 14:18

Необходимо ли е задължително след ремонт на глава и гарнитура да се сменят маслото и филтрите?
Питам, защото наскоро ги смених, а май и аз ще правя такъв ремонт на глава.
Eno, помня, че беше писал, че на колата ти пак и се покачва температурата при високи обороти, а това не е много нормално след твоя ремонт - дали добре са го направили?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: След смяна на главата, подобрения или ...

Мнение от pazokolarov » 21 Юни 2007, 16:09

eno написа:Преди две седмици оправих главата и ми казаха че трябва да карам между 500-1000км. за да утихне шума на двигателя и после да сменя маслото и да ми ....

Аз защо си мисля, че трябва да са само 50-тина км. Така поне пишат швабите в сервизните ръководства.
Твоя майстор да не би да разполага с някаква нова техническа информация и да неще да я шерва с плебса?
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 21 Юни 2007, 16:26

За да бъда по-коректен, процедурата трябва да е следната:

Двигателя трябва да е работил не по-малко от 25 минути, снема се капака на главата и се дозатягат всички болтове в установената последователност на 90 градуса.
А-ах, тея майстори!
Необходимото зло! :mhihi:
Изображение
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 19.04.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от eno » 21 Юни 2007, 16:54

всичките майстори казват между 500-1000 км ,може би за да са сигурни че всичко е наред,кой знае :mhihi:
тези 50км ,може би трябва да се направят като се слага чисто нова глава :roll:


noiseless написа:Необходимо ли е задължително след ремонт на глава и гарнитура да се сменят маслото и филтрите?
Питам, защото наскоро ги смених, а май и аз ще правя такъв ремонт на глава.
Eno, помня, че беше писал, че на колата ти пак и се покачва температурата при високи обороти, а това не е много нормално след твоя ремонт - дали добре са го направили?


noiseless , температурата ми се качваше заради силиконовата перка. Смених я с нова и сега всичко е ок. :)
Като затварят главата те наливат още масло и най-вероятно няма да е от същата марка от която ти сипваш, затова по-добре след като направиш тия км. и приключиш с главата го смени.
Филтъра не знам дали има смисъл да се смени, понеже е нов, но те ще ти кажат.
Сега, понякога ми се вдига темп. като пускам климатика, оказа се че проблема е при радиатора, запушен беше и трябва да се почисти и заради него ми тръгна главата, и двата майстора ми казаха едно и също нещо. За 60лв. почистване на радиатор дадох 700лв. за глава...
Затова няма да е зле да провериш и радиатора. ;)
Proud owner of Мini Cooper S R53 04' and BMW E66 08'

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от kagebista » 21 Юни 2007, 19:40

какви 25 минути, какви 50-100км!!!
При направен ремонт се натяга до крайно положение, след затворен вече двигател се карат около 1000 км в по-спокоен режим ~100 - 120 км в час със съответните подходящи обороти без да се натоварва двигателя. След въпросните километри се отива да се донатегне главата към блока с някакъв ключ не му помня името - специално за тая работа.

Донатягането се прави защото първоначално гарнитурата не е утъпкана напълно и след работа на мотора тя трябва да улегне напълно между блока и главата. Наблюдавайте майстора първоначално като затяга къде му свършват усилията и забележете след 1000дата километра отново като донатегне как ще го прави с лекота отново до отказ! Колегата по-горе не е прав. За пример - който направи такъв ремонт на свой риск да направи по-горната процедура и след 25те минути работа и уж натегната глава да отиде до магистралата и да напъне до максимална скорост, като се повози така известно време. Резултата е, че веднага ще протече през новата гарнитура и отново същото дередже ще се получи след време :!: Не винаги може да се разчита на сервизното ръководство! Повечето писани неща са само да покрият изискването за съдържание. Да не говорим, че швабите не стигат до такива ремонти, а направо сменят мотора, ако пък не пожелаят да го сменят я продават и такива като нас купуват уж добре отремонтирани коли от немско.

И накрая след тия 1000 или по-малко км е хубаво наново да се направи центровка и в повечето случаи с това шума на мотора възвръща предишните си показатели ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 21 Юни 2007, 22:56

kagebista написа:какви 25 минути, какви 50-100км!!!
При направен ремонт се натяга до крайно положение, след затворен вече двигател се карат около 1000 км в ...

... И после пак при майстора със последвалите проблеми.
Ми майсторите и те семейства хранят! И доста рядко ползват, примерно, динамометрични ключове - като руснаците :mhihi:
Пък глупавите шваби си губят времето и парите, като само с изследване на деформацията на материалите се занимават и си съчиняват някакви си там разни моменти на затягане :mhihi:
Аз не бих позволил на такъв "разбиращ майстор" да се учи на ремонти с моята кола!!!
Изображение
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Мнение от kagebista » 22 Юни 2007, 10:27

pazokolarov написа:
kagebista написа:какви 25 минути, какви 50-100км!!!
При направен ремонт се натяга до крайно положение, след затворен вече двигател се карат около 1000 км в ...

... И после пак при майстора със последвалите проблеми.
Ми майсторите и те семейства хранят! И доста рядко ползват, примерно, динамометрични ключове - като руснаците :mhihi:
Пък глупавите шваби си губят времето и парите, като само с изследване на деформацията на материалите се занимават и си съчиняват някакви си там разни моменти на затягане :mhihi:
Аз не бих позволил на такъв "разбиращ майстор" да се учи на ремонти с моята кола!!!


От този твой пост нищо не разбрах, освен че обичаш да преработваш изречения :mhihi:
По-горе написаното от мен се отнася за натягане и донатягане само с въпросния ДИНАМОМЕТРИЧЕН ключ. Нямам в предвид натягане и донатягане с каквото му падне на майстора. Това се прави единствено и само с този ключ. Повечето майстори готови да ти вземат колата за подобен ремонт разполагат с такъв, незнам какво имаше в предвид под това че рядко го ползват.
Майстора и сервиза си го определя единствено и само собственика на автомобила. Обясних как трябва да протече ремонта и така се прави не за да се учи някой на колата ти, а за това, което съм описъл в горния ми пост. Втори пример - преди няколко години като човек си купуваше чисто нов автомобил, независимо от марката, го задължаваха гаранционно в рамките на 500-1000 км да не товари двигателя и да го ограничава в скорост и обороти. Това се правише именно за да не се появят нежелани дефекти от грешна експлоатация. Протичането на масло от гарнитурата на главата също е включено в техния списък като вероятен проблем, който може да възникне в периода на разработване на двг. Аз лично видях как на чисто нов джип на 750км пробег по километраж как му блокира двигателя и го върнаха гаранционно. Новите коли вече излизат заводско разработени и има много малки изключения, т.е. качваш се и ръчкаш на макс ако обичаш така да шофираш.

Правил съм подобен ремонт и в началото всичко беше ок. След около 600км(незнам точно кога), забелязах че избива масло през новата гарнитура :confused: измих двг и ги закръглих до 1000 и пак се беше изпуснал. Донатегнахме, отново измих двг и после никога не е пропуснал и капка ;) Ремонта беше на японски двигател с ангренажен ремък ако има значение.

Оттук насетне кой как ще си прави ремонта си е негова работа. Като цяло това е кофти ремонт, затова не щадете кинти за чаркове а взимайте най-подходящото, независимо от цената. За препоръчване е лично да си купувате частите, защото наистина майсторите хранят семейства и ако не гледаш какво правят и слагат ........

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook