Кофти тракане от мотора, някаде отпред

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Кофти тракане от мотора, някаде отпред

Мнение от DrMasster » 31 Май 2007, 20:39

Здравейте пичове! До скоро на е39-ката 525 тдс се чуваше съвсем леко жужене да го наречем, като съмннията ми бяха за ролки. Днес да ги сменя утре да ги сменя ... и сега този шум прерасна в кофти тракане или стъргане по скоро. Сега не смятам че е от ролките а си мисля че е нещо по лошо може би верига или ... знам ли и аз. По интересното е че сутрин като я запаля няма тракане. Появява се след 2 - 3 мин. Като дам леко газ даречем до 1000 оборота и шума изчезва и всичко е гладко. Като я покарам малко шума пак изчезва и понякое време пак се появява. Аве с други думи когато си иска тогава пристъргва. Ако някой може да даде съвет ще го изслушам на драго сарце! Тенку!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Юни 2007, 0:42

От това което казваш и това което съм чел ,най-вероятно е демпферна шайба-800лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: София

Re: Кофти тракане от мотора, някаде отпред

Мнение от BatRambo » 01 Юни 2007, 8:44

DrMasster написа:Здравейте пичове! До скоро на е39-ката 525 тдс се чуваше съвсем леко жужене да го наречем, като съмннията ми бяха за ролки. Днес да ги сменя утре да ги сменя ... и сега този шум прерасна в кофти тракане или стъргане по скоро. Сега не смятам че е от ролките а си мисля че е нещо по лошо може би верига или ... знам ли и аз. По интересното е че сутрин като я запаля няма тракане. Появява се след 2 - 3 мин. Като дам леко газ даречем до 1000 оборота и шума изчезва и всичко е гладко. Като я покарам малко шума пак изчезва и понякое време пак се появява. Аве с други думи когато си иска тогава пристъргва. Ако някой може да даде съвет ще го изслушам на драго сарце! Тенку!


Вместо да се чудиш, отиди на едно прегледче.... с тва тракане или жужене и аз имах подобно, тук пичовете ме заляха с яко инфо, но в крайна сметка отидох на преглед и ми го оправиха.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 01 Юни 2007, 19:42

Еми братлета смятам да отида на сервиза, но нищо не пречи да събера предварително малко инфо.

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 01 Юни 2007, 21:21

Усещаш ли леко ритане на педала на съединителя?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 01 Юни 2007, 23:12

Ами има съвсем леко ритане на педала на съединителя но според мен е нормално да е така. То даже ако не се замислиш, ваобще нема да го разбереш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 01 Юни 2007, 23:15

И какво ако има почукване на педала на съединитела.
Щот мойта си почуква педала и то не много малко. :confused:

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 01 Юни 2007, 23:51

Всички знаете, че тдс-те имат проблем с главите. В 90% от случаите главата се пука на 6-ти цилиндър между водна риза и цилиндър, оттам прави воден воден удър и криви вала на 6-ти цилиндър и се получава отначалото слабо и лека полека става все по силно чукане в мотора и леко ритане на педала на съединителя (заради кривия вал).
До сега в сервиза сам имал поне 7-8 такива случаи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 01 Юни 2007, 23:58

sachs написа:всички знаете че тдс-те имат проблем с главите.в 90% от случаите главата се пука на 6-ти цилиндър между водна риза и цилиндър,оттам прави воден воден удър и криви вала на 6-ти ци цилиндър и се получава отначалото слабо и лека полека става все по силно чукане в мотора и леко ритане на педала на съединителя(заради кривия вал).до сега в сервиза сам имал поне 7-8 такива случаи

А четирицилиндровите :confused:

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 02 Юни 2007, 0:04

Nightmare написа:
sachs написа:....
А четирицилиндровите :confused:

За тях не знам пич ... поне за сега де.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 02 Юни 2007, 9:02

Ssachs доколкото разбирам искш да кажеж че ако е спукана главата в цилиндъра влиза вода и тогава се получава този воден удар както ти го наричаш? Но като се замислиш за да се получи този ефект трябва не само да е спукана главата но и да има дупка инак налягането което се създава в цилиндъра нема да позволи постъпване на вода в него а поскоро ще избива компресиата към водната система и ше се пукат разни други работи. А колкото до ритането дори и да има спукана глава невиждам връзката. Според мен е нормално на всяка кола да се усеща съмсем леко подритване напедала.

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 02 Юни 2007, 9:48

DrMasster написа:Ssachs доколкото разбирам искш да кажеж че ако е спукана главата в цилиндъра влиза вода и тогава се получава този воден удар както ти го наричаш? Но като се замислиш за да се получи този ефект трябва не само да е спукана главата но и да има дупка инак налягането което се създава в цилиндъра нема да позволи постъпване на вода в него а поскоро ще избива компресиата към водната система и ше се пукат разни други работи. А колкото до ритането дори и да има спукана глава невиждам връзката. Според мен е нормално на всяка кола да се усеща съмсем леко подритване напедала.

начи на тдс ич не му требва дупка бате,на тоя дизел му требва само 1 капка за да стане беля.а за ква компресия говориме когато буталото е примерно на ДМТ или отива на там а?
а за ритането на педала идея си нямаш за кво става въпрос...абе пич като не си на ясно с нещата недеи да пишеш по-добре...

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.05.2007

Мнение от тити » 02 Юни 2007, 10:38

100% съм сигурен че проблема е в демферната шайба-800 лв. минимум :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 02 Юни 2007, 11:09

Според мен когато буталото е в дмт в цилиндъра действа налягане породено от турбо компресора, верно не е голямо но е достатъчно за да не постъпва вода в него. Другото което е проверих за това ритане за което гошориш - няма ни най-малко. А и невиждам връзка в случая за шума за който говоря, така че ако някой иска да помогне въпроса ми е свързан с шум породен в предната част на двигателя в областта на веригите. И все пак това е форум на който всеки може да си каже мнението и аиде без коментари от рода "...абе пич като не си на ясно с нещата недеи да пишеш по-добре..."

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.05.2007

Мнение от тити » 02 Юни 2007, 11:18

колега 1 съвет от мен.аз вече си изпатих...................не карай колата преди да си сменил предна външна шайба на коляновия вал-таз дето движи ремъците на климатика и перката.таз гадост има неприятния навик да къса гумената втулка при което външния метален корпус буквално излита.последствията са потресаващи.................... :shock: :shock: :shock: :shock:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook