Колко ви излиза поддръжката на e39?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.10.2004
Местоположение: София

Колко ви излиза поддръжката на e39?

Мнение от loobian » 14 Яну 2007, 11:06

Привет,

Събирам парички, и до няколко месеца мисля да си купя или е34 или е39... е39 ми е мечта от доста време, само се опасявам колко ще ми гълта от към ремонти и прочие...

Я собствениците да споделят, колко горе-долу дават по тази кола, като изключим гориво, застраховки и данъци...


Предварително благодаря! :)

Поздрави,
Илия

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 14 Яну 2007, 11:11

на година около 1500 ЕУР ако не се счупи нищо скъпо. В това влизат 3 пъти смяна на масло 5W-40 6.5 литра, филтри и други консумативи. Останалите пари са среден разход при малки проблеми и посещения в сервиза като диагностики и настройки на упр. устройства.

НО в тази сума не влизат покупка на гуми, които за мене са скъп консуматив и се очертава да купувам по един комплект на всеки 2 год ~ 800 ЕУР!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Мнение от RuM6n » 14 Яну 2007, 13:41

На мен ми излиза около 400-500лв , щото е бензин и не се нуждае от настроики и диагностики често. Това е можеби защото карам по 10-12к на година( отсъствам от страната често).Досега съм ходил в сервиза за диагностика само веднъж,още като я купих преди 3 години, иначе маслото е само Кастрол и го сменят само в сервиза.За тези 3 години съм сменил водна помпа , термостат,виско,преден лагер и един шарнир.Помпата ,термостата и виското съм си ги сменял сам,щтото е фасулска работа.Един съвет от мен, ако искаш естествено,ако щте караш много може да си вземеш дизел , ако щте караш по малко си вземи бензин.Но нека и тези,които са имали и дизел и бензин да си кажат мнението.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 14 Яну 2007, 13:55

Имам автомобила от около година, сменил съм тампони на стабилизиращата щанга, виско съединител, термостат, предна дясна главина, предните дискове на спирачките, тампон на двигателя и тампон на скоростната кутия. Всичко около 800 лева. Пробега ми е около 24000 до момента. В цената невключвам маслото / castrol/ и филтрите / горивен,маслен, както и тези на климатика/.
Е39 520i е автомобилчето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 14 Яну 2007, 13:57

То много си зависи, колега.
Зависи колко караш, как караш, в какво състояние обичаш да ти е колата, в какво сстояние ще намериш, с какви консумативи щя я обслужваш....
Според мен поддръжката варира от 500лв на година за консумативи до ... знам ли...колкото една кола нисък клас :)
ако попаднеш на някой кошник и се започне с турбини, дюзи, окачване, амортесьори...
иначе аз освен масла, филтри, накладки, гуми и 2 тампона не съм сменл нищо за 60 000км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Мнение от toni » 15 Яну 2007, 22:32

И към всички тези неща като прибавиш разходи по каско, гражданска(ако може да се брои) и данък на МПС като при мен тези неща за миналата година бяха около 3300 лева като това за всеки е различно. И общо взето се надяваш де не се развали нещо по-сероизно, защото частите са доста скъпи. Не вярвам как на тази кола годишно може да се дават 500 лева, на мен лично ми излиза около 5-6000 лева(при положение, че аз карам фейслифта) и това ми е без нафтата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 16 Яну 2007, 10:07

автора на темата е изключил гориво, застраховки и данъци, за това говорим само за консумативи.
мисля и,че така е по-правилно, понеже по-лесно може да се сравни с поддръжката на друг автомобил в този клас.

пак казвам, според мен ако намериш читава машина поддръжкаат е лесна.

но пък примерно ако вземеш 525tds и имаш каско (а ти си е направо задължително) поддръжката няма много да се различава от тази на Е36 325tds. мотора ти е същия, ламарините са ти застраховани...все едно поддържаш друго окачване само. грубо казано, но си е почти така :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 696
Регистриран на: 26.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E87 120d
Мечтае да кара: x6

Мнение от Veson » 16 Яну 2007, 10:59

Che, това със смяната на филтрите и маслото 3 пъти годишно предполагам че зависи от пробега главно. Аз като знам какъв шофьор съм и за последните 2 години съм навъртял огромните 15 000 км...
;) а и както съм се насочил към бензинов мотор, мисля, че подръжката няма да ми е много по-скъпа от колкото в момента с тдс-а.
Разбира се като изключим непредвидените ситуации. Залагам твърдо на Е39 !!!!! :!:
stay tuned
Изображение

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 16 Яну 2007, 13:55

Veson написа:Che, това със смяната на филтрите и маслото 3 пъти годишно предполагам че зависи от пробега главно. Аз като знам какъв шофьор съм и за последните 2 години съм навъртял огромните 15 000 км...

за 8000 км на год. не бих карал Е39 още повече дизел ;)
аз правя по 25 000 км годишно и ако някой си мисли, че дизеловите Е39 се карат по малко в чужбина се лъже ама жестоко :mhihi:
сменям си маслото на около 8000 км като една такава операция заедно с маслото струва около 100 ЕУР. Един път минимум в годината се проверява климатика - 100 ЕУР, филтри на климатроника - 60 ЕУР, смяна спирачки само отпред или отзад (дискове и накладки) ~ 200 ЕУР, има и други консумативи като сензорчета или чистачки и т.н., просто влизане за диагностика в БМВ - 40 ЕУР ...

Не може никой да ме убеди, че с 500 лв. на година ще си поддържа кошницата в сигурен и стабилен вид!

:winky:

допълнение: при повредена скоростна кутия - мин. 1500 ЕУР :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 16 Яну 2007, 15:23

ако нищо не му става и се кара малко защо да не се оправи с 500(грубо) на година? едно масло на година и на две години накладки и гуми...
моето Е39 на година върти 30 000 и си е в перфектно състояние с почти никаква поддръжка. Е сега му трябват дискове, но до тук съм сменял тампони само.
Маслото според типа каране може да се сменя от 10К до 40К.
Моето в Германия е сменяно на 40 000км! BMW сервиз естествено иначе няма да има гаранция :)
Климатика ми хвърля лед. колата е черна и въпреки това за минутки вътре става 22градуса. защо да го проверявам при това положение?
чистачки бош-50лв.
датчик съм сменял само първия път на накладките.
на 4 години мисля, че се сменяше антифриз и спирачна течност...нищо работа.
все пак тази кола е мислена за доста каране и като такава не и трябва ежедневна поддръжка. не е Фиеста.

за трепи път казвам, че това е при положение,че нямаш никакви проблеми с колата! ако се започне с проблеми в скорости, турбини, двигател, някой електронен блок, помпа... става страшно! тогава и 7-8 000 лв няма да стигат!
моята поддръжка минава 500лв на година, но карам 30 000км. ако карам 10 наистина не бих си взел тази кола. за това имам и 2 Е36ци :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 16 Яну 2007, 16:05

Chegevara най-вероятно има в предвит ако колата се сервизира в оторизиран сервиз на БМВ и се подържа в такова техническо състояние, каквото е необходимо по спесификация. Ако е така да цените са напълно реални. Но в случай че колата се сервизира в неоторизирани сервизи и с части заместители напълно е възможно да се мине с 500 до 1000 лева годишно при пробек ~20к. Иначе не съм съгласен с това че за какъфто и да е пробег Е39 не е подходяща. Всеки си кара това което му харесва независимо от пробега. За дизела да съгласен съм че дизелите се закупуват зада се карат активно. Аз също правя около 25к/годишно но въпреки това предпочетох бензиновия двигател.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 22.07.2005

Мнение от madeinbg » 17 Яну 2007, 19:11

На година около 30 к км.... консумативи, като включваме накладки, масла, дискове, тампони, филтри и малки ремонти около 2000...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Мнение от RuM6n » 18 Яну 2007, 14:32

Е не вярвам да сменяш на 30 000км дискове.Веднъж като ги смениш би трябвало да изкарат 100 000км,а за накладки 30 000км ми се виждат също малко, защото моята като я докарах от Германия не беше с нови накладки ,а съм минал 30 000км и с тоя темп на износване ще изкарат още 10 000км по мое усмотрение. Карам 70-80% градско и то във Варна.Не искам да засягам собствениците на дизели ,но каточели те не искат да си признаят,че поддръжката на стар дизел е 2-3 пъти по скъпа от стар бензин.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.11.2004
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от ataman » 18 Яну 2007, 18:31

RuM6n написа:..Не искам да засягам собствениците на дизели ,но каточели те не искат да си признаят,че поддръжката на стар дизел е 2-3 пъти по скъпа от стар бензин.

Така е, прав си! Дизела и нов да е започне ли да се чупи става адско!
Иначе ако не се чупи си е 90% същото.

btw и останалата част от поста ти подкрепям.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 22.07.2005

Мнение от madeinbg » 24 Яну 2007, 21:09

RuM6n написа:Е не вярвам да сменяш на 30 000км дискове.Веднъж като ги смениш би трябвало да изкарат 100 000км,а за накладки 30 000км ми се виждат също малко, защото моята като я докарах от Германия не беше с нови накладки ,а съм минал 30 000км и с тоя темп на износване ще изкарат още 10 000км по мое усмотрение. Карам 70-80% градско и то във Варна.Не искам да засягам собствениците на дизели ,но каточели те не искат да си признаят,че поддръжката на стар дизел е 2-3 пъти по скъпа от стар бензин.


Toва за мен ли се отнасяше? :roll:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook