530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скоростите
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- E60Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 25.06.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d E39 '01
530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скоростите
Здравейте колеги от скоро имам е39 530д 193 коня автоматик(първата ми кола автоматик и първо БМВ
) края на 2001, чета по форума за смяна на маслото на скоростите, но тъй като постовете са стари бих искал да попитам за по-актуална цена, дали някой колега знае колко излиза смяната в сервиз и да кажем малко е литъра на маслото и фитъра(не знам дали се сменя и картера на скоростната кутия, защото някои идиоти преди мен са ударили пробката и са я залепили с двукомпонентно лепило). Също така като се сменя добре ли е да се изпразват тръбите от/до охладителя на маслото? Какво ще кажете за сервиза NicyCar в Пловдив? Или по-добре в БМВ, ако разликата в цените е малка? И последен въпрос, добре ли е да се слагат разни добавки в маслото при смяната му, тъй като доста майстори казват, че било добре да се слага, но не знам дали това не е просто тяхен трик за измъкване на повече пари...

- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Здравей, честито за колата и дълги години вярна служба.
Цените за маслото и съответно за смяната са вариращи зависи какво точно направите. Най-бюджетния вариант е да отвиете пробката, да източите в съд, в който да измерите колко сте източили и съответно да смените филтъра и да сипите колкото е излезнало. Цена за литър масло по спецификация пак зависи от къде се купува 25-35 лв. Филтъра не вярвам и да е по-скъп. Ако правите промивка излиза двойно, защото изсипвате почти толкова колкото събира, за да избута и старото масло, да налеете ново и така. Има натокани сервизи с машина си ти го източват, наливат си колкото трябва и така. Някой сменят профилактично о-пръстена на пробката, други и болта, за картера вече на място ако прецените, че няма да го бъде по-добре си го смени и него. Цялата философия, в който и да е случай е не по-малко от 300 лева и вече може да стигне до 600-700 лева.
Това с добавката знам, че някой го прави при смяна на моторното масло, според мен няма смисъл.

Цените за маслото и съответно за смяната са вариращи зависи какво точно направите. Най-бюджетния вариант е да отвиете пробката, да източите в съд, в който да измерите колко сте източили и съответно да смените филтъра и да сипите колкото е излезнало. Цена за литър масло по спецификация пак зависи от къде се купува 25-35 лв. Филтъра не вярвам и да е по-скъп. Ако правите промивка излиза двойно, защото изсипвате почти толкова колкото събира, за да избута и старото масло, да налеете ново и така. Има натокани сервизи с машина си ти го източват, наливат си колкото трябва и така. Някой сменят профилактично о-пръстена на пробката, други и болта, за картера вече на място ако прецените, че няма да го бъде по-добре си го смени и него. Цялата философия, в който и да е случай е не по-малко от 300 лева и вече може да стигне до 600-700 лева.
Това с добавката знам, че някой го прави при смяна на моторното масло, според мен няма смисъл.

- E60Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 25.06.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d E39 '01
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Ясно колега благодаря. Някой друг колега да е минал през тази процедура ? Ако може да сподели мнение. Доста се притеснявам да не се прецака нещо... 

Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Аз си го смених сам,ето я процедурата viewtopic.php?f=126&t=331409...
И да знаеш ,че ако има някаво придърпване или удари при смяна на предавките ,или нещо подобно ...със смяна на маслото нищо няма да стане.
Имам здрав картер ,ако те интересува пиши
И да знаеш ,че ако има някаво придърпване или удари при смяна на предавките ,или нещо подобно ...със смяна на маслото нищо няма да стане.
Имам здрав картер ,ако те интересува пиши

Последна промяна hummer на 24 Юли 2017, 13:25, променена общо 1 път
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Смяна в сервиз 100лв. с машина . Промивка не е нужна , така или иначе в официалния сервиз на БМВ ще ти сменят три пъти по-малко количество
. Така им го дава по програма. Масло съм взимал на Феби и излиза около 18лв. литъра , за 7 литра смятай ( това ако ти си го сменяш ) иначе на машина ще ти трябват около 11л. Трябва ти комплект филтър и гарнитура картер около 70-100лв. Картера си вземи друг , че пробките са необходими за смяната на маслото. В Тракия има сервиз със машина виж в нета инфо . Без машина и за 50 пари някъде може да ти го сменят , не е философия .

- E60Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 25.06.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d E39 '01
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Благодаря колеги. Не знам дали предърпва или прави нещо друго, все още колата пътува насам, но знам, че ако има тези симптоми явно проблема е другаде. Та все повече се замислям дали аз да си го сменя. Та нека обобща процедурата, ако има нещо допълвайте или поправяйте.
Първо дигам колата така, че да е равна.
След това източвам маслото и свалям картера.
След което вадя филтъра(само с дърпане ли се вади или има някъде и някое болтче?).
Чистя картера и магнитчетата.
Слагам новия филтър, гарнитурата и след това картера.
Наливам маслото на загасен двигател, затварям пробката за наливане, паля колата, изреждам скоростите при настисната спирачка и на типтроник изреждам до 3та(или всичките?).
Оставям колата да работи и маслото на скоростите трябва да е стигнало от 30 до 40 градуса (как да разбера кога това е станало колко минути е трябвало да работи колата, за да стигне тези градуси на маслото на скоростите) и тогава отварям пробката за наливане, ако текне си я затварям, ако ли не доливам докато текне и затварям.
Първо дигам колата така, че да е равна.
След това източвам маслото и свалям картера.
След което вадя филтъра(само с дърпане ли се вади или има някъде и някое болтче?).
Чистя картера и магнитчетата.
Слагам новия филтър, гарнитурата и след това картера.
Наливам маслото на загасен двигател, затварям пробката за наливане, паля колата, изреждам скоростите при настисната спирачка и на типтроник изреждам до 3та(или всичките?).
Оставям колата да работи и маслото на скоростите трябва да е стигнало от 30 до 40 градуса (как да разбера кога това е станало колко минути е трябвало да работи колата, за да стигне тези градуси на маслото на скоростите) и тогава отварям пробката за наливане, ако текне си я затварям, ако ли не доливам докато текне и затварям.
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Като сваляш филтъра с двете ръце от двете страни лекичко докато го дърпаш. Ще видиш на клипа. После слагаш гарнитурата върху картера и може с едно болтче примерно да я заклещиш да не шава докато го нагласяш. Хубаво е като почнеш да завърташ да почнеш в двете среди по един болт и после по диагонал да ги караш. Незнам дали има фрапиращо значение това.
В общи линии това е процедурата, която се практикува масово:
Част 1: https://www.youtube.com/watch?v=5ZbA-OqoPJQ
Част 2: https://www.youtube.com/watch?v=vOQ3Bp-RDBY
Евентуално, после палиш и минаваш през всичките положения на селектора, като задържаш на всяко за известно време.
В общи линии това е процедурата, която се практикува масово:

Част 1: https://www.youtube.com/watch?v=5ZbA-OqoPJQ
Част 2: https://www.youtube.com/watch?v=vOQ3Bp-RDBY
Евентуално, после палиш и минаваш през всичките положения на селектора, като задържаш на всяко за известно време.
Последна промяна c7aH4eB на 24 Юли 2017, 16:21, променена общо 1 път
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Колега, само да ти кажа, че не можеш да смениш всичкото масло в домашни условия. Второ, наливайки новото масло, то започва да мие отложенията по компонентите. Това, което падне, е възможно да запуши ей тия канали:
Ако се случи това, кажи чао на кутията след кратък период от време. А е твърде възможно да се случи. Всичко зависи в какво състояние, е кутията отвътре. Има колеги, сменили успешно маслото и нямат проблеми. Има и такива, които после сменят кутия. Ти си прецени. Ако кутията не ти прави проблеми, не рита, не придърпва и т.н. не сменяй маслото. Кутиите вече са достатъчно стари и със смяна на масло няма да я подновиш. Кутията също така, трябва да се експлоатира правилно, за да ти служи дълго време.
Ако се случи това, кажи чао на кутията след кратък период от време. А е твърде възможно да се случи. Всичко зависи в какво състояние, е кутията отвътре. Има колеги, сменили успешно маслото и нямат проблеми. Има и такива, които после сменят кутия. Ти си прецени. Ако кутията не ти прави проблеми, не рита, не придърпва и т.н. не сменяй маслото. Кутиите вече са достатъчно стари и със смяна на масло няма да я подновиш. Кутията също така, трябва да се експлоатира правилно, за да ти служи дълго време.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Elesar74 написа:Колега, само да ти кажа, че не можеш да смениш всичкото масло в домашни условия. Второ, наливайки новото масло, то започва да мие отложенията по компонентите. Това, което падне, е възможно да запуши ей тия канали:
Ако се случи това, кажи чао на кутията след кратък период от време. А е твърде възможно да се случи. Всичко зависи в какво състояние, е кутията отвътре. Има колеги, сменили успешно маслото и нямат проблеми. Има и такива, които после сменят кутия. Ти си прецени. Ако кутията не ти прави проблеми, не рита, не придърпва и т.н. не сменяй маслото. Кутиите вече са достатъчно стари и със смяна на масло няма да я подновиш. Кутията също така, трябва да се експлоатира правилно, за да ти служи дълго време.
Според мен колегата иска да си смени масла, консумативи, важни неща, които всеки при покупка сменя за да си е наясно с колата и да си обслужва периодично с време. Наистина, ако за начало няма проблем може известно време да си я покара така. Иначе и с машина да му го дръпнат, то с тоя вакум пак може да се набият струшки.
То е ясно, че смяна на маслото нова не я прави, ама друго си е.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Стружките уж падат по магнита. Въпроса е за друг вид отложения, маслени и подобни. Те от магнит не се ловят. Както казах, маслото не само смазва, то също и мие. И боклука, който ще измие, не е ясно колко е, какъв е и къде ще отиде. Пък ако смяна на маслото на скоростите, влиза в текущото обслужване, евала. Само ще кажа, че маслото в кутията не е като другите масла и табелката lifetime не е случайна. Аз карам от 9 г. моята кола, автоматик, никога не съм сменял масло на скоростите, нямам симптоми за проблеми, записани грешки и т.н., но и си пазя кутията. Всеки сам си преценява.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
E60Power написа:Благодаря колеги. Не знам дали предърпва или прави нещо друго, все още колата пътува насам, но знам, че ако има тези симптоми явно проблема е другаде. Та все повече се замислям дали аз да си го сменя. Та нека обобща процедурата, ако има нещо допълвайте или поправяйте.
Първо дигам колата така, че да е равна.
След това източвам маслото и свалям картера.
След което вадя филтъра(само с дърпане ли се вади или има някъде и някое болтче?).
Чистя картера и магнитчетата.
Слагам новия филтър, гарнитурата и след това картера.
Наливам маслото на загасен двигател, затварям пробката за наливане, паля колата, изреждам скоростите при настисната спирачка и на типтроник изреждам до 3та(или всичките?).
Оставям колата да работи и маслото на скоростите трябва да е стигнало от 30 до 40 градуса (как да разбера кога това е станало колко минути е трябвало да работи колата, за да стигне тези градуси на маслото на скоростите) и тогава отварям пробката за наливане, ако текне си я затварям, ако ли не доливам докато текне и затварям.
Това е принципната схема- да кажем режеш корема, вадиш апендикса, хвърляш го настрани и зашиваш.
Най-напред се прави оценка на състоянието на кутията, като се види състоянието на маслото- понякога, както казва колегата, е по-добре да не се сменя.
Маслото трябва да бъде това, което е обозначено върху табелката на кутията и никакво друго- виждаш, че след високоинтелектуални дебати от показаната тема, колегата го е сменил два пъти.
Картера, там където ляга на кутията и гарнитурата трябва да са перфектно обезмаслени- за да не потече, от BMW препоръчват да се използва специален за целта силикон, има го при дилърите.
Винтовете се стягат по определена схема и усилие на затягане- отново за да не потече.
Температурата на кутията се следи като я закачиш към интерфейс за диагностика- при всички случаи ще трябва да долееш на запален двигател, докато го правиш ще минеш необходимата.
За промивки, добавки, 100% източвания, палене на двигателя на отворена кутия- може спокойно да забравиш, не се препоръчват от BMW.
Не забравяй, че зад съветите и предложения за евтино масло и бърза смяна, няма да застане никой финансово, ако има последици потърпевшият ще си само ти.
- E60Power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 25.06.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d E39 '01
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Благодаря колеги за отговорите. И аз не мисля на 100% да сменям маслото. Просто ми казаха, че картера е омаслен от гарнитурата и пробката е залепена с лепило явно е изпускала. Попитах за процедурата дали е така просто, за да знам ако се наложи да сменям маслото. Първо колата като дойде, ще я покарам, ще погледна отдолу дали просто е омаслена леко (ако е така няма да сменям маслото), но ако има капчици значи нивото е спаднало и тъй като няма как само да долея масло, ще трябва да го сменя.
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Ама колеги така като говорите за БМВ все едно за Господ що не кажете на колегата колко масло ще му сменят в оторизиран сервиз. Ей така да го успокоите. Ами точно три литра и половина. Сори ама това далеч не е по-добре отколкото да си го смени сам ако ще и с пръчка да мери нивото. Това последното не беше сериозно
. Скоро също си смених лайфтайм масло и си беше отвсякъде за смяна. Защо и как , след 200хил. км. , плачеше за ново. Тъй че определено и да не е за смяна ( което би се разбрало при свършен факт след източването ) е препоръчително да се обслужи кутията . Няма вечно масло , това е закон природен . Температурата може да се мери и с мултицет със сонда и точно на тези кутии хич не е сложна процедура. Маслото се долива на запален двигател докато поеме и не протече през пробната , просто като фасул . Стига усложняване . Или в сервиз ще ви свалят звезди ли какво.

- Dimitar_VN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 17.09.2013
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525д
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Здравей колега, и честито за придобивката.Предварително се извинявам ,но въпроса ми е за скоростите.Та при спортен режим до колко оборота е максимума на двигателя,защото при мене при нормален режим и спортен такъв стига само до 4000 оборота?
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: 530d 193hp Автоматик, въпрос за смяна на масло на скорос
Dimitar_VN написа:Здравей колега, и честито за придобивката.Предварително се извинявам ,но въпроса ми е за скоростите.Та при спортен режим до колко оборота е максимума на двигателя,защото при мене при нормален режим и спортен такъв стига само до 4000 оборота?
Ако я изпънеш на дълъг участък, смело задържиш газта при спортен режим до червено трябва да стигат предавките. А иначе като ти стигат само до 4к имаш ли някаква загуба на мощност, нещо усеща ли се да не е като хората?
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани