помощ с вакумите

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.02.2015

помощ с вакумите

Мнение от nioks » 26 Юни 2016, 21:15

моля за някаква адекватна схема относно къде как трябва да свържа вакумите , ВСИЧКИТЕ . тук съм прикачил схемата по която аз се водех но не мисля че е правилна тъй като има 2x електро магнитни клапана .. побърквам се с тази кола БУКВАЛНО .. от моята схема дори не виждам каде е това ( vacuum box) и каде е това (ENGINE MOUNT) ... моля за помощ
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 14.01.2009
Кара: E39 530dA Touring, E61 530dA.

Re: помощ с вакумите

Мнение от daniel_gpower » 30 Юни 2016, 16:17

[quote="nioks"]моля за някаква адекватна схема относно къде как трябва да свържа вакумите , ВСИЧКИТЕ . тук съм прикачил схемата по която аз се водех но не мисля че е правилна тъй като има 2x електро магнитни клапана .. побърквам се с тази кола БУКВАЛНО .. от моята схема дори не виждам каде е това ( vacuum box) и каде е това (ENGINE MOUNT) ... моля за помощ[/qТ
Това вакуум бокс ти е клапана който управлява клапите на всукателния колектор. ENGINE MOUNT ти е тампона на мотора
На заледеното на завоя и мишелин "юпитер" да е се тая
Оставаш само за свидетел зад волана, докато физичните сили,
дето ги учехме при оня олигофрен по механика, си кажат думата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 18.12.2015
Местоположение: Стара Загора
Кара: F25 3.0d

Re: помощ с вакумите

Мнение от rusiq_81 » 01 Юли 2016, 16:16

Колега схемата ти си е супер какво не и харесваш.Ако нямаш "пеперудки" на всмукателя,значи нямаш electr. valve 1 и vacuum box и този извод при теб трябва да е затапен с едно като гумено чорапче а всичко останало си го имаш.Спазваш схемата и всичко ще е ок.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: помощ с вакумите

Мнение от hummer » 09 Юли 2016, 15:31

Баси точната схема чуек :mhihi:

Както казаха колегите,може да нямаш пеперуди =>нямаш управление=>няма вакум :mhihi: ,
Ако толкова се затрудняваш ще ти снимам при мен как .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: помощ с вакумите

Мнение от FaceOff » 25 Юли 2016, 1:35

Колеги, нали това са силиконовите вакумни маркучи, с които сменяте стандартните, имам предвид и като размер? Благодаря!

http://tuning-parts.bg/vakuumni-trabi/1284/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: помощ с вакумите

Мнение от hummer » 25 Юли 2016, 8:28

Да

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: помощ с вакумите

Мнение от FaceOff » 01 Авг 2016, 16:27

FaceOff написа:Колеги, нали това са силиконовите вакумни маркучи, с които сменяте стандартните, имам предвид и като размер? Благодаря!

http://tuning-parts.bg/vakuumni-trabi/1284/


Докат се наканя да си поръчам, те свършили :mhihi: та сега поръчах от Проспийд, ама на 9лв :dummy: . Поръчх 7 метра, нали е достатъчно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: помощ с вакумите

Мнение от Z3Ro* » 01 Авг 2016, 16:56

Ще ти останат метър - два... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: помощ с вакумите

Мнение от FaceOff » 03 Авг 2016, 16:07

Извинявам се, ама още един въпрос. Днес ми дойде пратката от Проспийд, Маркуча е с 3мм вътрешен диаметър, и 7 външен. Първо на сайта на SFS, марката на маркучите (поне според Проспийд), при вътрешен диаметър 3мм, външните са съответно - 8, 9 и 10мм. Моя е 7? Ако го стисна с пръсти съвсем накрая го сплесквам, прдполагам е нормално, но ако пробвам на един сантиметър от края вече много трудно мога да го сплескам, дори и малко да се сплеска си запазва сечението. С две думи някой слагал ли е маркучи с такъв външен диаметър, и имам ли повод за притеснение? Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: помощ с вакумите

Мнение от Z3Ro* » 03 Авг 2016, 23:44

Слагай смело - такива са силиконовите... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: помощ с вакумите

Мнение от FaceOff » 04 Авг 2016, 1:05

Благодаря! :yes:
Посъбрах вече нужните части/консумативи и скоро ще действам, че искам някои неща да направя и да съм подготвен за всичко - смяна на колектор, почистване на всичко от въздушния филтър (+МАФ-а) до мотора, вакумните маркучи, педала на спирачката се удървя за 4-5 часа, ще проверя и клапанчето след сервото, като казах серво - и то се пълни с вода след як дъжд, и там да изчистя каналите. За някой - нищо, ама на мен ще ми отиде (поне) цял ден :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: помощ с вакумите

Мнение от FaceOff » 22 Юли 2017, 17:41

Колеги, последно време не ми харесва как върви колата. Реших да погледна нещата около турбото. Свалих клапана, за да почистя филтърчето, свалих и вакумния резервоар за да проверя дали случайно не е спукан. От филтърчето падна малко чернилка. На резервоара надянах по две пет сантиметрови маркучета, и започнах да духам/смуча :mhihi: Като затапя с пръст едното маркуче, и яко надуване през другото няма никакви признаци да е спукано, това добре, но като си пусна пръста, се усеща супер минимален поток на въздух (и при духане, и при смучене) та се чудих, така ли трябва да бъде, не трябва ли повече въздух да пропуска това нещо.. бая силен трябва да е вакума там, за да се случи нещо от другата му страна (да стига вакум до клапана)..? Някой дали е пробвал колко лесно минава въздуха през тоя резервоар?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: помощ с вакумите

Мнение от FaceOff » 24 Юли 2017, 14:28

Малко монолог, ама.. :mhihi: Шунтирах вакумния резервоар, като вкарах вакума директно в клапана. Както някои колеги са забелязвали, турбото стана малко по-отзивчиво, сякаш свали малко оборотите, на които се включва, но колата продължава да не ми харесва. Вакума на празен ход на това маркуче е колкото да ми се задържи на пръста, с малко усилие го махам.. предполагам, че при по-високи обороти вакума е по-силен? Утре и слагам новия кулер, (и с нов дебитомер е от няколко дена) и ако още не е както трябва ще разменя клапаните на турбото и егр-ра, който е изключен и без това.., ако и тогава не е както трябва ще прежаля още 120 кинта за нов клапан..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: помощ с вакумите

Мнение от Elesar74 » 24 Юли 2017, 16:17

Диагностика не й ли правиш на тая кола, да видиш колко надува, колко е налягането в рейла, и т.н.?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: помощ с вакумите

Мнение от FaceOff » 24 Юли 2017, 17:16

Ползвам ИНПА от няколко дена :oops: , смених дебитомера, защото си излизаше грешка, а и има повечето симптоми на заминал дебитомер. Оригиналния беше Бош 527, взех пак Бош 527, уж не трябва да се адаптира/кодира. Утре като сменя кулера ще я видя в движение какви данни дава.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook