525d претриса, въздух в обратна нафта

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Saso_OS » 24 Май 2016, 22:25

13282100_1033066776762178_1936824468_n.jpg
Здравейте колеги, проблема е следния. Преди около 2 месеца забелязах, че когато запаля колата, сутрин преди работа, се случваше да претресе мотора за момент и край. Със времето претрисането стана докато е студена. От два дни насам претриса постоянно дори когато стрелката на температурата е на "12". Изчетох доста теми последните 2-3 дни но не намерих проблем като моя. По долу ще изброя как се държи колата и какво се случи днес след тест с колби + снимка.
1. Върви доста прилично (карам е от 15хил. км) с други думи не си е променила динамиката.
2. Не пуши - студен старт, топла и при яка ръчка
3. Разхода е нормален ( в смисъл не е променен от преди претрисането)
4. Дори и 3 литра нафта да има в резервоара върви до 4,5 - 5 оборота

Днес направих теста с колбите, понеже всички признаци клоняха към "пикаеща" дюза/и, по долу ще пусна снимка какво показа колата когато запалих. Направи ми впечатление, че по маркучлетата към шишитата по време на теста има мехурчета въздух, не съм специалист но според мен не трябва да има. Ето ги резултатите от теста!

1-ва - 22мл - към купето
2-ра - 15мл.
3-та - 24мл.
4-та - 20мл
5-та - 27мл
6-та - 15мл. - към радиатора

Когато видях мехурчетата поразгледах по обстойно маркучите за нафтата, смених този от горивния филтър към помпата на рейла. Промяна нямаше спрямо претрисането. Преди време сменях маркушите около горивния филтър и заради това не са прозрачни. И не мога да видя дали там вървят мехури.

Днес четох колата с БМВ Скенер, излезна 5 цилиндър някаква грешка ама мисля че е подгревна свещ.
Също се интересувам от някой колега от Пловдив или Асеновград който може да ми е диагностицира подробно, примерно с INPA

към модераторите: Пуснах темата преди 3 дни, така и не разбрах защо не се появи. Дано от втория опит успея. Поздрави
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от vvasilev1 » 25 Май 2016, 11:45

Много прилича на проблем с дюза, щом притриса и на загрял мотор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от spacepl » 25 Май 2016, 12:00

Колко литра нафта има в резервоара? Остави я да падне под 10-15 литра да видиш дали ще запали нормално (изобщо).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от vvasilev1 » 25 Май 2016, 12:15

spacepl написа:Колко литра нафта има в резервоара? Остави я да падне под 10-15 литра да видиш дали ще запали нормално (изобщо).


Той човека е написал, че и с 3 литра си пали и върви ОК.
Виж точка 4.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Z3Ro* » 25 Май 2016, 19:20

Най-напред, за да не стават грешки по време на ремонтите и разправии, цилиндрите се броят в обратен ред - 1-ви е откъм радиатора. След това колегата да сподели за колко време на работа на мотора е направен тестът с колбите и дали е на загрял мотор - ако е за 1 минута работа, от моя опит мога да кажа, че единствено дюзите с върнато 15 мл. работят според заводски зададените стойности. Допустимите отклонения са до 10%. Всичко това не значи, че има проблем с 4 дюзи - системата на Бош има възможност за компенсация на до 24 мг. на такт, което значи, че може проблемът да е в две или три от дюзите при положение, че тестът е проведен за повече от 1 минута. Но така или иначе със сигурност има проблем с дюзите, като не е изключено да има и друг проблем. С теста с колбите се тества състоянието на клапана на дюзата - освен него има бобина и разпръсквач, които се проверяват на стенд само. Бобината може да се тества и с мултицет - мери се съпротивление и по спомен трябва да е около 1 ом... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от spacepl » 25 Май 2016, 20:15

vvasilev1 написа:
spacepl написа:Колко литра нафта има в резервоара? Остави я да падне под 10-15 литра да видиш дали ще запали нормално (изобщо).


Той човека е написал, че и с 3 литра си пали и върви ОК.
Виж точка 4.


Прав си, колега, грешката е моя.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Saso_OS » 25 Май 2016, 21:11

Извинявам се за пропуска - времето за теста е 3мин. точно. За въздуха някакви идей? Има ли някой от Асеновград или Пловдив на когото може да се има доверие, с читава диагностика и т.н.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Saso_OS » 25 Май 2016, 21:17

Z3Ro* написа:.... Бобината може да се тества и с мултицет - мери се съпротивление и по спомен трябва да е около 1 ом... :yes:


Теста е за 3 мин. точно, на загрял мотор. Бубините ще ги замеря. Остават разпръсквачите. И една читава диагностика, че нещо BMW Scanner не ми вдъхна доверие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Z3Ro* » 26 Май 2016, 23:01

Закарай колата да ти свалят дюзите и да ги тестват на стенд. Само там е истината за състоянието им. Боли малко, но е веднъж само...

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Saso_OS » 27 Май 2016, 0:11

Добре, това ще се направи. А за въздуха в обратната нафта, някакви идей от къде може да е, имам някакво съмнение, че е от там. Но не ми се "стреля" на посоки под капака за да го открия, идей?

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Saso_OS » 31 Май 2016, 15:37

Малко раздвижване по проблема, днес четохме колата пак, оказа се че налягането в рейла играе в диапазон от 320 до 380 бара, обсъждахме с майстора насочи ме към датчик/клапан на самата помпа, че може би той е виновника за налягането и може би това е проблема с притрисането. Може ли някой да ми каже какво точно представлява тази част и къде се намира

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от zvetiko » 01 Юни 2016, 9:52

Saso_OS написа:Малко раздвижване по проблема, днес четохме колата пак, оказа се че налягането в рейла играе в диапазон от 320 до 380 бара, обсъждахме с майстора насочи ме към датчик/клапан на самата помпа, че може би той е виновника за налягането и може би това е проблема с притрисането. Може ли някой да ми каже какво точно представлява тази част и къде се намира


Няма датчик/клапан на самата помпа. На помпата се намира клапан регулатора, датчика за високо налягане се намира на рейката.

Изображение

Ако времето на теста е 3минути и всичко е направено правилно, количеството на обратната нафта е силно занижено- в два цилиндъра е 5мл/мин. Това може да е причината за проблема с налягането- в рейл магистралата налягането на горивото е високо, но се отнася за много малко количество. Ако има лошо работеща/и дюза/и не може да се поддържа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Z3Ro* » 01 Юни 2016, 10:12

Колегата е прав - ако е мерено за три минути, върнатото е малко и според мен... Най-евтино е все пак да се опита с друг регулатор на помпата, втора ръка - щом играе налягането в рейла и има въздух в обратната нафта, може и той да е проблемът. В движение при товар как се държи налягането в рейла?

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Saso_OS » 01 Юни 2016, 10:56

В движение не сме мерили, понеже е свързано с доста време с което майстора не разполага
По тази схема кой номер е регулатора.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 17.01.2009
Пол: Мъж
Кара: e39 m57d25
Мечтае да кара: V7

Re: 525d претриса, въздух в обратна нафта

Мнение от Saso_OS » 01 Юни 2016, 11:00

По схемата мисля, че регулатора е номер 20 а датчика 27

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook