Смяна на гумичките на М54Б25

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 894
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: **** ми янко
Мечтае да кара: CL65 AMG

Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от LizarD » 17 Май 2016, 10:09

Колеги, спешно търся човек, който умее да сменя гумичките на М54Б25 без да сваля главата. Имам съмнения че заради тея гумички ми гори масълце и искам да пробвам да ги сменя. Чух, че имало някакъв уред, с който можело да се извърши манипулацията. Благодаря ви. Успешен ден! :driving:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от meha » 17 Май 2016, 10:19

...дано да е от гумичките
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от ivo86 » 17 Май 2016, 11:24

LizarD написа:Колеги, спешно търся човек, който умее да сменя гумичките на М54Б25 без да сваля главата. Имам съмнения че заради тея гумички ми гори масълце и искам да пробвам да ги сменя. Чух, че имало някакъв уред, с който можело да се извърши манипулацията. Благодаря ви. Успешен ден! :driving:


Колега този мотор си харчи масло още от завода. Проблема е в масленият сегмент, след време просто не събира маслото . Може да имаш подобрение но не очаквай кой зане какво.
На първо време ако не си го направил си смени филтъра за картерните газове, в един момент спира да работи ( а вътре е една пружина) и почва да харчи яко масло. Другият моммент е когато маслото ти стане твърде рядко и на много км... Провери за течове от семергинте на коляновият вал също. И ако си минал през фитъра семеринга, маслото и продължава да харчки тогава смени гумичките но на едни 70% няма да се оправи. Успех.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 894
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: **** ми янко
Мечтае да кара: CL65 AMG

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от LizarD » 17 Май 2016, 14:58

Съмнява ме да си хапва литър на 1000 км по дефолт :mhihi:
Моят план за действие е следния:
Стъпка 1: Замерваме компресията
Стъпка 2: Сменяме клапан картерни газове и профилактика на съпровождащите го маркучи
Стъпка 3: Смяна на маслото с по гъсто ( От 5W40 на 10W40)
Стъпка 4: Ако всичко това не помогне сменяме гумичките на клапаните.
Стъпка 5: Ако и това не помогне отваряме мотора за основен ремонт....

Какво мислите?
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от bioz » 17 Май 2016, 15:15

LizarD написа:Съмнява ме да си хапва литър на 1000 км по дефолт :mhihi:
Моят план за действие е следния:
Стъпка 1: Замерваме компресията
Стъпка 2: Сменяме клапан картерни газове и профилактика на съпровождащите го маркучи
Стъпка 3: Смяна на маслото с по гъсто ( От 5W40 на 10W40)
Стъпка 4: Ако всичко това не помогне сменяме гумичките на клапаните.
Стъпка 5: Ако и това не помогне отваряме мотора за основен ремонт....

Какво мислите?


Смени първо клапана, покарай, пък после ще му мислиш. Ако ще минаваш на друго масло по-добре 10в60 както споменаха колеги в друга тема. Има и нещо друго това 5в40 какво е, да не си сипъл някакъв ментак защото и това може да е причина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от meha » 17 Май 2016, 15:20

bioz написа:Ако ще минаваш на друго масло по-добре 10в60


Това масло е за S85,където трябва да уплътнява заводски зададените хлабини !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от Ivo_Borisov » 17 Май 2016, 17:40

LizarD написа:Съмнява ме да си хапва литър на 1000 км по дефолт :mhihi:
Моят план за действие е следния:
Стъпка 1: Замерваме компресията
Стъпка 2: Сменяме клапан картерни газове и профилактика на съпровождащите го маркучи
Стъпка 3: Смяна на маслото с по гъсто ( От 5W40 на 10W40)
Стъпка 4: Ако всичко това не помогне сменяме гумичките на клапаните.
Стъпка 5: Ако и това не помогне отваряме мотора за основен ремонт....

Какво мислите?

Баш си хапва ;)
Не си чел достатъчно, ето малко:
viewtopic.php?f=35&t=383623&hilit=%D0%BC54+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE
viewtopic.php?f=35&t=229801&hilit=%D0%BC54+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от Z3Ro* » 17 Май 2016, 23:20

Литър на 1000 е много... Първо провери клапана за вентилацията - става с ръка на отворена капачка за маслото. Трябва да усещаш лек вакуум на празен ход, ако работи. После замери компресията. Ако има отклонения, в този цилиндър капни малко двигателно масло със спринцовка и мери пак - ако се подобри, проблемът е в сегментите. Ако не се подобри - търсиш нагоре към клапаните, съответно минаваш на смяна на гумичките.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 894
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: **** ми янко
Мечтае да кара: CL65 AMG

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от LizarD » 18 Май 2016, 12:27

Колеги, изтествах клапана по следния начин.
ЕДИТ: Работи както трябва (Засмуква леко)
Последна промяна LizarD на 23 Юни 2016, 15:36, променена общо 1 път
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от bioz » 18 Май 2016, 13:41

LizarD написа:Колеги, изтествах клапана по следния начин. При мен капачката не се вдига "трудно" както реално трябва да е. Чува се само как съска и сякаш няма чак такъв вакум като на клипа. Препоръчайте ми от къде да взема CCV клапан и каква марка да е.


Това на клипчето е как НЕ трябва да работи, тестваш с найлонова торбичка и трябва да засмуква, но малко http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1302979287

Клапан зимаш оригнален, сещаш се от къде :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от dr.peshev » 18 Май 2016, 14:58

С него смени и маркучите!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 894
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: **** ми янко
Мечтае да кара: CL65 AMG

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от LizarD » 29 Май 2016, 9:42

Колеги, о'т последната "Засечка" маслото беше на 20%, напълних го до 100% и след 600км пак е на 20% което значи че за 600км ми е изгорило 800мл. масло. От това може ли да се достигне до някакъв извод? :shock: /Тъй като до сега не бях наясно за колко км ми изхарчва литър, я нулирах след като я наляхме догоре и в момента е на положението в което я оставихме. След 600 км... 800мл..
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на гумичките на М54Б25

Мнение от zvetiko » 29 Май 2016, 14:49

LizarD написа:Колеги, о'т последната "Засечка" маслото беше на 20%, напълних го до 100% и след 600км пак е на 20% което значи че за 600км ми е изгорило 800мл. масло. От това може ли да се достигне до някакъв извод? :shock: /Тъй като до сега не бях наясно за колко км ми изхарчва литър, я нулирах след като я наляхме догоре и в момента е на положението в което я оставихме. След 600 км... 800мл..


Колега, провери за физически теч от някъде. PCV трябва да се провери как работи, ако е необходимо да се смени с оригинален, както ти е казал колегата- заедно с маркуча и тръбите. Виж състоянието на свещите- за наличие на нагар, това също ще даде насоки, виж дали няма масло в гнездата на свещите, дали е омаслена резбата им. Важен е и вида на маслото и километрите, които са изминати с него- ако е 5W30, за 10лв литъра и е на 15000км...

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook