м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- sakata01
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 6.08.2014
- Кара: 523i
- Детайли за колата: e39 1996 г.
м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Колеги, весела Коледа! Имам следното питане - колко е налягането във водната риза на мотор м52б25 при работна температура? Четох на много места, но не намирам цифра за водната риза, а само за капачката на радиатора. Информацията обаче е много противоречива - на едни места пише, че капачката трябва да отваря на 2 атмосфери, а на други, че трябва да отвара на 1,4. Не мога да открия истината никъде и за това питам. Мерси.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Капачката отваря на 2бара. На кое казваш водна риза?
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Под водна риза колегата най - вероятно има предвид колко е налягането в охладителната система като цяло, но се е изразил много неподходящо. Отговор еднозначен няма - налягането варира, а капачката отваря на 2 бара както ти е писал колегата отгоре, това ако говорим за бензин.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- sakata01
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 6.08.2014
- Кара: 523i
- Детайли за колата: e39 1996 г.
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
ivoaudi написа:Под водна риза колегата най - вероятно има предвид колко е налягането в охладителната система като цяло, но се е изразил много неподходящо. Отговор еднозначен няма - налягането варира, а капачката отваря на 2 бара както ти е писал колегата отгоре, това ако говорим за бензин.
Радост озарява лицето ми като срещна лице, компетенто по технически и граматически въпроси! Но, колега твоя отговор поражда в мен три въпроса - двигателят м52б25 според теб дизелов ли е; в какъв диапазон варира НИВОТО на налягане при работна температура( величината „налягане” има определена дефиниция, но самата тя не варира); какво е значението на словосъчетанието „водна риза” и има ли то синоними? Благодаря, че взе отношение по темата.
А сега и по темата - от известно време измервам налягането във воднта риза на колата при загрял мотор, за да отстраня проблеми с охлаждането и след като отстраних няколко дребни теча налягането стигна до 1,8 бара. Обаче на мен това налягане ми се вижда малко много, защото е много близо до граничните 2 бара на капчката. Предполагам, че Гюнтер не е предвидил системата да работи почти на границата на възможностите си, но не съм сигурен. Някой, ако знае или е чел някакви четива по-въпроса и иска да сподели, ще съм му благодарен ако сподели.
Ivoaudi - ако не съм използвал правилни думи или съм се изразил неясно, моля обясни вместо мен на колегите какво съм искал да кажа.
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
На трите въпроса:
1. Просто не съм догледал, очевидно М52В25 си е бензинов да, в същото време не виждам нищо нередно и грешно в това, че съм доуточнил, че говоря за бензинов мотор. Ако колега с дизелов мотор чете написаното от мен може да си направи грешни изводи.
2. Не знам защо говориш конкретно за НИВО на налягането. Налягането има мерна единица и то не е ниво. Не се заяждам, да не ме разбереш погрешно. Дори ще се опитам да ти обясня как варира налягането в системата по време на работа на ДВГ. Със затоплянето на мотора, то естествено се повишава вследствие разширението на охл. течност. Достигайки средното си работно налягане, а именно около 1.8 както е при теб започва да варира в тесни граници породено от отваряне, затваряне термостат и различни натоварвания. Тези граници могат и сериозно да варират в определени условия, представи си например продължително спускане в Алпите, при -30 градуса. Темп. на охлаждащата ти течност може да слезе и под 75 градуса, а налягането и под 1 бар. Обратно, +35 градуса и нагоре, продължително изкачване, а на всичкото отгоре и се гониш с някой. Достигайки налягането при което капачката отваря(в твоя случай 2 бара), тя хубаво се отваря, но не очаквай налягането изведнъж да спадне, дупчицата все пак си има някакъв дебит, съответно налягането може да се покачи на 2.2, 2.3, че и нагоре. Всичко това все пак за теб не е особено важно, достаъчно е да знаеш, че измерените 1.8 са си нормални и поне според мен няма от какво да се притесняваш. Следи си нивото, следи за течове и си карай спокойно.
3. Изразът "водна риза" се среща в учебници от преди 25 - 30 години и се има предвид предимно частта от охладителната система затворена в цилиндровия блок и главата.
1. Просто не съм догледал, очевидно М52В25 си е бензинов да, в същото време не виждам нищо нередно и грешно в това, че съм доуточнил, че говоря за бензинов мотор. Ако колега с дизелов мотор чете написаното от мен може да си направи грешни изводи.
2. Не знам защо говориш конкретно за НИВО на налягането. Налягането има мерна единица и то не е ниво. Не се заяждам, да не ме разбереш погрешно. Дори ще се опитам да ти обясня как варира налягането в системата по време на работа на ДВГ. Със затоплянето на мотора, то естествено се повишава вследствие разширението на охл. течност. Достигайки средното си работно налягане, а именно около 1.8 както е при теб започва да варира в тесни граници породено от отваряне, затваряне термостат и различни натоварвания. Тези граници могат и сериозно да варират в определени условия, представи си например продължително спускане в Алпите, при -30 градуса. Темп. на охлаждащата ти течност може да слезе и под 75 градуса, а налягането и под 1 бар. Обратно, +35 градуса и нагоре, продължително изкачване, а на всичкото отгоре и се гониш с някой. Достигайки налягането при което капачката отваря(в твоя случай 2 бара), тя хубаво се отваря, но не очаквай налягането изведнъж да спадне, дупчицата все пак си има някакъв дебит, съответно налягането може да се покачи на 2.2, 2.3, че и нагоре. Всичко това все пак за теб не е особено важно, достаъчно е да знаеш, че измерените 1.8 са си нормални и поне според мен няма от какво да се притесняваш. Следи си нивото, следи за течове и си карай спокойно.
3. Изразът "водна риза" се среща в учебници от преди 25 - 30 години и се има предвид предимно частта от охладителната система затворена в цилиндровия блок и главата.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- sakata01
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 6.08.2014
- Кара: 523i
- Детайли за колата: e39 1996 г.
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Налягането не може да бъде толкова променливо в херметически затворена среда при относително еднаква работна температура. Със сигурност не е еднакво постоянно, но промяната му е 0,1-0,2 бара. Няма как да е оовече освен ако няма някаква нередност. За това търся нормалното налягане според техническа характеристика.
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Колеги ,а как мога да разбера дали капачката ми е здрава? Тази ,която е на казанчето на антифриза като я разклатя се чува някакъв шум от нея
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
sakata01 написа:Налягането не може да бъде толкова променливо в херметически затворена среда при относително еднаква работна температура. Със сигурност не е еднакво постоянно, но промяната му е 0,1-0,2 бара. Няма как да е оовече освен ако няма някаква нередност. За това търся нормалното налягане според техническа характеристика.
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
Как мислиш ти не е от особено значение, аз просто обясних КАК СТОЯТ НЕЩАТА В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ! Отделно от това имаш проблем с понятия като "херметически затворена среда". В същото време не знам защо така реши, че температурата ти е "относително еднаква"?? Вече дори съжалявем, че се впрегнах да ти обяснявам как работи системата, продължавай да търсиш!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- sakata01
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 6.08.2014
- Кара: 523i
- Детайли за колата: e39 1996 г.
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
525dнаписа:Колеги ,а как мога да разбера дали капачката ми е здрава? Тази ,която е на казанчето на антифриза като я разклатя се чува някакъв шум от нея
Не би трябвало да трака предпазния клапан, защото е под напрежение от пружината, която го държи. Има една джунджурия под него, която също е сравнително плътно прилегнала, така че тя може съвсем леко да се премества и тя да потраква. Там където патрона се съединява с виновата капачка има съвсем лек луфт и от там не трака. Би трябвало да има слабо тракане в цялата капачка, но единствения начин за проверка е да я пуснеш под налягане и клапана да отвори на цифрата изписана на капачката - 140 за ~ 1,4 бара или 200 за ~ 2.0 бара.
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Аз пък съм чувал обратното щом издава този шум значи клапачнето работи,лошото е като я рязклатиш,ако,не се чува нищо тогава е за смяна..
- sakata01
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 6.08.2014
- Кара: 523i
- Детайли за колата: e39 1996 г.
Re: м52б25 - работно нялягане в охладителната система.
Пробяай я под налягане. И да трака и да не трака, ако държи - работи. Каква цифра пише на нея.
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани