E39 525d проблем със запалването - решен

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 525dA

E39 525d проблем със запалването - решен

Мнение от balabana2001 » 21 Ное 2015, 16:29

Здравейте колеги,

Пускам темата за да обясня с какъв проблем имах и се бориха с него 2 седмици по различни сервизи, и най-накрая успяха да го решат в сервиза на Милен и Тони в Обеля (София).
Изненадващо в началото на месеца колата ми ненадейно започна да пали по-трудно - върти но минават 5-6 секунди преди да запали, след всеки опит за палене секундите се вдигаха и накрая просто спря да пали целия проблем се появи за първи път сутринта в неделя и до вечерта нямаше палене.. Към този момент имах над половин резервоар нафта сипвана 2-3 дни преди това в ОМВ. Помпата в резервоара и подкачващата под шофьорската седалка бяха сменяни преди 4-5 години една след друга и двете и си викам пак някоя от тях е дала фира, най вероятно тази под седалката че доколкото помня за другата вадеше светваше ДДЕ-то.

Издърпахме колата до един сервиз който ми е наблизо и ходя там от няколко години, на първо четене ниско налягане в рейката, викат помпата под шофьорската седалка е за смяна. Смениха я но проблема си остана и колата не пали и тези викат ми не знаем какво да я правим явно има проблем с дюзи или датчици на рейла, можем да ти я запалим със старт спрей и ако искаш я карай другаде.
Запалиха я и си тръгнах ( със сменена помпа и горивен филтър) интересното беше че веднъж запалена колата си вървеше както преди не прекъсва на празен ход и не придърпва при ускорение и до-ускорение, абе все едно няма проблем.
Паркирах пред блока и пробвах пак да запаля - първия път въртя 5-6 секунди и запали, втория път около 10 секунди и пак запали, викам си ясно ще търся друг сервиз. На другата сутрин естествено не запали и с репатрака в Обеля.

След четене с ИМПА и теста с колбите казаха че има проблем с 3-та дюза и то там пада налягането в рейката. Свалиха дюзата и я пратиха я за ремонт, доколкото разбрах са и сменяли някакъв възвратен клапан за нафтата която не е впръскана.
След монтажа на отремонтираната дюза колата най-накрая почна да пали но въпреки всичко проблема с въртенето преди да запали остана - върти 5-6 секунди и тогава пали, без значение дали е топла или студена.
На живи данни показва че бавно вдига налягане в рейката при палене, викам си айдееее честито комън рейл помпата си заминава въпреки че като запали колата си върви нормално и не придърпва.
Момчетата там викат - пак ще я разглобил дюзите сега са наред ще проверим датчиците по рейката и най накрая успяха да го хванат - клапан за регулиране на налягането на изход от комън рейл помпата ( ако не се лъжа номер 20 от схемата).

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0802

Даже успяха да намерят такъв на старо за 80 лв и сега всичко е наред.
Колата е 11/2002 и по показание е на 240 000 км, не съм си играл да ровя дали са и истинските километри, явно тези датчици леко по-леко им идва времето само че нови са доста скъпи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 1.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 525d Touring
Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
Детайли за колата: М пакет

Re: E39 525d проблем със запалването - решен

Мнение от fissikela » 10 Фев 2016, 3:20

Колега, колата освен че не е палела веднага е и притрисала ли?
Аз от два дни имам подобен проблем но не знам от къде.Въртя ключа и след 2-3 секунди пали.Мислех че е от батеря но май не е.
Дай някакъв съвет...
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.05.2011
Пол: Мъж

Re: E39 525d проблем със запалването - решен

Мнение от VIPER_Ltd » 21 Фев 2016, 23:09

Аз съм със същия проблем. Бавно вдига налягане в рейл-а. Претриса и на място, придърпва при каране с равна газ и на темпомат. На място когато претриса налягането в рейл-а варира в диапазон 250-400 бара, а когато работи нормално 338-358 бара при таргет 348. Когато иска работи нормално, когато си иска тресе. Само, че при мен е и в комбинация с някакъв проблем с тва прехвърляне на гориво от една половина в друга на резервоара, като това в момента го следя и чакам да ми намалее горивото и да почне да ми гасне за да видя в скритото меню какво се случва с горивото в двете половини, ама двата проблема нямат нищо общо по принцип. И двете ми помпи работят но... предполагам че има проблем с джет-помпата. До няколко дни ще сменя тоя регулатор на ГНП-то и ще пиша за развоя, но смятам, че със смяната му ще се реши проблема с тресенето и трудното палене.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 12.05.2011
Пол: Мъж

Re: E39 525d проблем със запалването - решен

Мнение от VIPER_Ltd » 03 Мар 2016, 3:32

Такаааа, смених въпросния клапан на ГНП-то и... проблема с тресенето и трудното палене остана. Започна дори от време на време да ми гасне и в движение с равна газ и при спиране на светофари и кръстовища. Изчезна ми само грешката "LOW FUEL PRESSURE DURING START". И понеже ме гризе от вътре и ме яд че съм налял едни 200 лева почти за нищо и с един приятел снощи я изкарахме колата на южната дъга в 01:00, залепих я на 100 с включен круиз контрол за да прави плавни корекции във всички показатели на живите данни и започнахме да следим къде има неочаквани и резки колебания. При налягането на рейл-а освен няколкото непредизвикани спада и след това пикове за компенсация, на няколко пъти се появиха пикове до 1498 бара - без промяна на обороти, без промяна позиция клапан и т.н. Спрях и на празен ход също се появиха наколко такива пика. Натиснах буксата на датчика на рейл-а и пика пак се появи и задържа заедно с прекъсването и подритването на мотора. Почистих контактите, понатиснах кабелните обувки да ги стегна и за сега е добре. 450км...имам още около 1000 до края на по1ивните дни и ще видим.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook