Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.03.2015

Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от getnicelogo » 06 Ное 2015, 16:13

Здравейте колеги,

От скоро съм собственик на е39 530Д (ноември 99' ). Колата има няколко проблема с които се захванах малко след покупката. Разбира се първо беше обслужването на колата. Задача 2 беше охладителната система и климатрона. С климатрона проблеми не съм имам - смяна масло и фреон и всичко си дойде на мястото.

Проблемът в момента идва от това че губя антифриз. Смених разширителният съд, защото беше спукан. Смених термостатът, защото не работеше. Смених прословутият тройник, защото и той беше спукан. Налях си антифриз и бях сигурен, че нямам повече работа по ох.с-ма. Да ама не. 2 седмици по-късно усетих, че загубих парно :cry: бърза проверка на антифриза и доливане на 2 литра течност :help: Веднага прегледах сменените части за дефекти, но не открих теч там. Разгледах и останалата част от моторният сектор, но и там нямаше теч. Последва проверка на маркучите и маслото - всичко си е ок.

Накрая установих, че тече антифриз, по-скоро, стича се, в средата на купето - по гредите. 2 дни се опитвам да разбера от къде точно, но не мога да го намеря. Мисля си за радиатор на парното, но при това положение няма ли стелките/мокетът да са мокри? Да усещам влага, да се потят прозорците?!? Или системата има някакъв начин за отвеждане на течове под купето на колата и за това нищо вътре не е мокро? Или въобще не е проблемът в парното....

Ще съм благодарен за съвети, защото "winter is coming" и не ми се долива постоянно антифриз :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е39 520/540
Мечтае да кара: Е39

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от Vacheto » 06 Ное 2015, 23:33

Миналта година и на мен ми бягаше по доста антифриз и накрая хванах радиатора на парното. Беше ми мокро малко отстрани на централната конзола. Голяма галимация е смяната му, но след това никакви ядове и само червен антифриз.
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от kalingk » 07 Ное 2015, 9:04

На тоя мотор не се сипва червен антифриз.на колегата с темата.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.03.2015

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от getnicelogo » 07 Ное 2015, 9:47

Това добре, но при мен не е мокро :banghead:

@kalingk - разбрах това след малко четене. В момента сипвам син, когато оправя теча ще си взема за бмв пак син :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.03.2015

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от getnicelogo » 07 Ное 2015, 12:11

Сега се връщам от ГТО. Каналът там е страхотен и с много добро осветление и имах възможност да огледам още един път. Антифризът тече точно под предните седалки - стича се по двете греди и по тази напречната ( не зная как се казва ) и капе от ляво на земята, а то дясно върху генерацията. Скоростите и диференциалът са сухи, което ме навежда на мисълта, че не подлизва от към мотора. Май ще се сваля таблото :dunno: но не ми се иска да правя това и да се окаже, че капе от друго място :confused:

Арабиата
Аватар
Мнения: 1454
Регистриран на: 18.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530D

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от The 5th element » 07 Ное 2015, 17:14

kalingk написа:На тоя мотор не се сипва червен антифриз.на колегата с темата.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


И при мен е червен антифриза,защо да не се сипва?
[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]Изображение[/url

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от spacepl » 09 Ное 2015, 14:36

На алуминиев блок се сипва само G11 - син, G12 G12+ антифриз - основно е червен на цвят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 13.04.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530iA '02 Sedan
Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от s73r01d » 09 Ное 2015, 17:01

Прочетох доста преди да сменя охладителната течност, в крайна сметка на M54B30 сипах червено HEPU -70, разредено 1:1 -37.

Червените антифризи са специално проектирани да пазят алуминиев блок, създават антикорозионно покритие и са с по-дълъг живот.

Синия антифриз е по-евтин (теоритично) и обикновенно се слага на чугунени блокове, понеже при тях полза от червения няма.

Ако парите не са проблем, червения става за чугун и за алуминии. Почти всички радиатори са алуминии, тоест ще харесват червен.

! ! ! Не трябва да се смесват ! ! !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 28.08.2009
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: 96' e39 520
Детайли за колата: m52b20

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от hishnika » 10 Ное 2015, 8:50

Щом ти капе откъм двигателния отсек под шофьора може да провериш маркучите за вход/изход за радиатора на парното в купето. Три маркуча са и се намират при левия филтър за купето :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от Elesar74 » 10 Ное 2015, 11:14

Малко по темата. Аз реших проблем с изчезващ антифриз успешно преди време, обаче сега ново 20. Както си карам и по някое време на борда съобщение за проверка на охладителната течност. После спирам, колата изстива, отвивам капачката, антифриза си е там. А де.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 13.04.2014
Местоположение: Варна / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от ivailo0 » 10 Ное 2015, 12:39

Датчика?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от andy » 10 Ное 2015, 13:26

spacepl написа:На алуминиев блок се сипва само G11 - син, G12 G12+ антифриз - основно е червен на цвят.


За БМВ антифриза е G48 и е синьо-зелен

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.03.2015

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от getnicelogo » 10 Ное 2015, 13:50

+Датчик

@hishnika, гледах, пипах, гледах, пипах х10 и не ми се струва да е от там. Четох в една тема, че на един колега му е подлизвало от тях, но трудно открил проблемът защото има изолация. За това и едно от първите неща който проверих бяха тези маркучи.... :banghead:

Честно казано май най-добре ще е да направя байпас на парното и да видя дали течът ще спре. Така ще съм сигурен дали е от там и ще сваля таблото на колата, за да оправя проблемът. НО, как се прави байпас. Питам, защото не знам 3-те маркуча за какво са. Кои два да вържа заедно и кой да запуша?

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 25.03.2015

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от getnicelogo » 11 Ное 2015, 14:15

Някакви идеи как се прави байпас на парното с тези 3 маркуча?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз

Мнение от zvetiko » 12 Ное 2015, 11:25

andy написа:
spacepl написа:На алуминиев блок се сипва само G11 - син, G12 G12+ антифриз - основно е червен на цвят.


За БМВ антифриза е G48 и е синьо-зелен


Синият антифриз е с кисела реакция и е абсолютно противопоказен за коли с елементи от алуминиева сплав в охладителната система- двата радиатора са достатъчни за пример.
Червеният и синьо-зеленият не съдържат нитрити и може да се използват в двигателите на BMW. Проверявал съм с рефрактометър точката на замръзване на оригинален и червен- на оригинлният е - 70С°, на червеният на HEPU | Made in Germany -80С° Разреждането се прави задължително със дестилирана вода, за нашите условия- 50/50%.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook