Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- getnicelogo
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 25.03.2015
Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Здравейте колеги,
От скоро съм собственик на е39 530Д (ноември 99' ). Колата има няколко проблема с които се захванах малко след покупката. Разбира се първо беше обслужването на колата. Задача 2 беше охладителната система и климатрона. С климатрона проблеми не съм имам - смяна масло и фреон и всичко си дойде на мястото.
Проблемът в момента идва от това че губя антифриз. Смених разширителният съд, защото беше спукан. Смених термостатът, защото не работеше. Смених прословутият тройник, защото и той беше спукан. Налях си антифриз и бях сигурен, че нямам повече работа по ох.с-ма. Да ама не. 2 седмици по-късно усетих, че загубих парно
бърза проверка на антифриза и доливане на 2 литра течност
Веднага прегледах сменените части за дефекти, но не открих теч там. Разгледах и останалата част от моторният сектор, но и там нямаше теч. Последва проверка на маркучите и маслото - всичко си е ок.
Накрая установих, че тече антифриз, по-скоро, стича се, в средата на купето - по гредите. 2 дни се опитвам да разбера от къде точно, но не мога да го намеря. Мисля си за радиатор на парното, но при това положение няма ли стелките/мокетът да са мокри? Да усещам влага, да се потят прозорците?!? Или системата има някакъв начин за отвеждане на течове под купето на колата и за това нищо вътре не е мокро? Или въобще не е проблемът в парното....
Ще съм благодарен за съвети, защото "winter is coming" и не ми се долива постоянно антифриз
От скоро съм собственик на е39 530Д (ноември 99' ). Колата има няколко проблема с които се захванах малко след покупката. Разбира се първо беше обслужването на колата. Задача 2 беше охладителната система и климатрона. С климатрона проблеми не съм имам - смяна масло и фреон и всичко си дойде на мястото.
Проблемът в момента идва от това че губя антифриз. Смених разширителният съд, защото беше спукан. Смених термостатът, защото не работеше. Смених прословутият тройник, защото и той беше спукан. Налях си антифриз и бях сигурен, че нямам повече работа по ох.с-ма. Да ама не. 2 седмици по-късно усетих, че загубих парно


Накрая установих, че тече антифриз, по-скоро, стича се, в средата на купето - по гредите. 2 дни се опитвам да разбера от къде точно, но не мога да го намеря. Мисля си за радиатор на парното, но при това положение няма ли стелките/мокетът да са мокри? Да усещам влага, да се потят прозорците?!? Или системата има някакъв начин за отвеждане на течове под купето на колата и за това нищо вътре не е мокро? Или въобще не е проблемът в парното....
Ще съм благодарен за съвети, защото "winter is coming" и не ми се долива постоянно антифриз

- Vacheto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520/540
- Мечтае да кара: Е39
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Миналта година и на мен ми бягаше по доста антифриз и накрая хванах радиатора на парното. Беше ми мокро малко отстрани на централната конзола. Голяма галимация е смяната му, но след това никакви ядове и само червен антифриз.



Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
На тоя мотор не се сипва червен антифриз.на колегата с темата.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- getnicelogo
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 25.03.2015
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Това добре, но при мен не е мокро
@kalingk - разбрах това след малко четене. В момента сипвам син, когато оправя теча ще си взема за бмв пак син

@kalingk - разбрах това след малко четене. В момента сипвам син, когато оправя теча ще си взема за бмв пак син

- getnicelogo
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 25.03.2015
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Сега се връщам от ГТО. Каналът там е страхотен и с много добро осветление и имах възможност да огледам още един път. Антифризът тече точно под предните седалки - стича се по двете греди и по тази напречната ( не зная как се казва ) и капе от ляво на земята, а то дясно върху генерацията. Скоростите и диференциалът са сухи, което ме навежда на мисълта, че не подлизва от към мотора. Май ще се сваля таблото
но не ми се иска да правя това и да се окаже, че капе от друго място 


- The 5th element
- Арабиата
-
- Мнения: 1454
- Регистриран на: 18.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
kalingk написа:На тоя мотор не се сипва червен антифриз.на колегата с темата.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
И при мен е червен антифриза,защо да не се сипва?
[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]
[/url
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
На алуминиев блок се сипва само G11 - син, G12 G12+ антифриз - основно е червен на цвят.
- s73r01d
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 13.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530iA '02 Sedan
- Мечтае да кара: E39 530iA '02 Sedan
- Детайли за колата: M54B30
ZF 5HP19
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Прочетох доста преди да сменя охладителната течност, в крайна сметка на M54B30 сипах червено HEPU -70, разредено 1:1 -37.
Червените антифризи са специално проектирани да пазят алуминиев блок, създават антикорозионно покритие и са с по-дълъг живот.
Синия антифриз е по-евтин (теоритично) и обикновенно се слага на чугунени блокове, понеже при тях полза от червения няма.
Ако парите не са проблем, червения става за чугун и за алуминии. Почти всички радиатори са алуминии, тоест ще харесват червен.
! ! ! Не трябва да се смесват ! ! !
Червените антифризи са специално проектирани да пазят алуминиев блок, създават антикорозионно покритие и са с по-дълъг живот.
Синия антифриз е по-евтин (теоритично) и обикновенно се слага на чугунени блокове, понеже при тях полза от червения няма.
Ако парите не са проблем, червения става за чугун и за алуминии. Почти всички радиатори са алуминии, тоест ще харесват червен.
! ! ! Не трябва да се смесват ! ! !
- hishnika
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Щом ти капе откъм двигателния отсек под шофьора може да провериш маркучите за вход/изход за радиатора на парното в купето. Три маркуча са и се намират при левия филтър за купето 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Малко по темата. Аз реших проблем с изчезващ антифриз успешно преди време, обаче сега ново 20. Както си карам и по някое време на борда съобщение за проверка на охладителната течност. После спирам, колата изстива, отвивам капачката, антифриза си е там. А де.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- ivailo0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
spacepl написа:На алуминиев блок се сипва само G11 - син, G12 G12+ антифриз - основно е червен на цвят.
За БМВ антифриза е G48 и е синьо-зелен
- getnicelogo
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 25.03.2015
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
+Датчик
@hishnika, гледах, пипах, гледах, пипах х10 и не ми се струва да е от там. Четох в една тема, че на един колега му е подлизвало от тях, но трудно открил проблемът защото има изолация. За това и едно от първите неща който проверих бяха тези маркучи....
Честно казано май най-добре ще е да направя байпас на парното и да видя дали течът ще спре. Така ще съм сигурен дали е от там и ще сваля таблото на колата, за да оправя проблемът. НО, как се прави байпас. Питам, защото не знам 3-те маркуча за какво са. Кои два да вържа заедно и кой да запуша?
@hishnika, гледах, пипах, гледах, пипах х10 и не ми се струва да е от там. Четох в една тема, че на един колега му е подлизвало от тях, но трудно открил проблемът защото има изолация. За това и едно от първите неща който проверих бяха тези маркучи....

Честно казано май най-добре ще е да направя байпас на парното и да видя дали течът ще спре. Така ще съм сигурен дали е от там и ще сваля таблото на колата, за да оправя проблемът. НО, как се прави байпас. Питам, защото не знам 3-те маркуча за какво са. Кои два да вържа заедно и кой да запуша?
- getnicelogo
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 25.03.2015
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
Някакви идеи как се прави байпас на парното с тези 3 маркуча?
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем от серия тъпи с теч на антифриз
andy написа:spacepl написа:На алуминиев блок се сипва само G11 - син, G12 G12+ антифриз - основно е червен на цвят.
За БМВ антифриза е G48 и е синьо-зелен
Синият антифриз е с кисела реакция и е абсолютно противопоказен за коли с елементи от алуминиева сплав в охладителната система- двата радиатора са достатъчни за пример.
Червеният и синьо-зеленият не съдържат нитрити и може да се използват в двигателите на BMW. Проверявал съм с рефрактометър точката на замръзване на оригинален и червен- на оригинлният е - 70С°, на червеният на HEPU | Made in Germany -80С° Разреждането се прави задължително със дестилирана вода, за нашите условия- 50/50%.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани