Перката на климата не върти
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Перката на климата не върти
Колеги,колата е 2.0 ка 97г. с виско. Наскоро ходих до морето и забелязах че като узоря колата дали на по висока скорост или в баир започва да дига градусите до 109,като върна газта или започна спускане си стига до нормалните 96-97.Днес установих,че на загряла кола 94-95 градуса при пускане на климата започва да духа студено но....перката на климата стои като заклана..не помръдва.Чета че тя спомага за охлаждането след 100+ градуса а моята не работи.Въпроса е може ли от нея да загрява до 109 градуса и какво да и погледна на пустата перка.Мерси предварително
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Перката на климата не върти
Принципно при по-екстремни ситуации се включва и ел.перката в помощ, може и от това да се е качила толкова температурата. Тази перка си им е слабо място на Е39 и често дефектира, от скоро няколко колеги се опитват да ги ремонтират като понякога е успешно понякога не. (взависимост какво точни й е) То без нея и климатик не е хубаво да се ползва!
Смени я навреме и наблюдавай какво ще се случва с температурата.
Смени я навреме и наблюдавай какво ще се случва с температурата.

- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Перката на климата не върти
Преди това да погледна заветния 75ти номер..Свалих кората под жабката и видях бушон 50А червен,който се слага от горе и беше здрав.Съмнявам се да е той,защото чета че до 75 има 76 а до този който проверих няма бушон...
сега да добавя,че откакто имам колата не съм гледал дали върти или не.Преди месец бях в гърция и градусите си ми бяха в нормата независимо от настъпване,изкачване и т.н,но пуснах климата,колата започна да вдига градусите(до към 106) и като се прибрах под номера на бронята имаше мазно (мисля че от масло).Възможно ли е и тогава да не си е работила перката а сега от нещо друго да става този проблем?
П.С Перката е с 4-пина
сега да добавя,че откакто имам колата не съм гледал дали върти или не.Преди месец бях в гърция и градусите си ми бяха в нормата независимо от настъпване,изкачване и т.н,но пуснах климата,колата започна да вдига градусите(до към 106) и като се прибрах под номера на бронята имаше мазно (мисля че от масло).Възможно ли е и тогава да не си е работила перката а сега от нещо друго да става този проблем?
П.С Перката е с 4-пина
Re: Перката на климата не върти
Здравейте,да използвам темата на колегата,с извинения че се намесвам.Моята перка е с изведено копче в жабката,неизвестно от кого!Като я включа работи на макс,иначе не тръгва сама.Вчера разглобих таблото за смяна на вентилатор на парното,до тук всичко ОК,но като дадох на контакт за да изпробвам вентилатора още докато бе разглобено таблото,тръгна и перката на климатика и то на първа степен.Останах озадачен,казвам си я проработи!Събрах таблото и запалих,пуснах климатика но.......грънци,перката не тръгва.При разглобено табло на контакт тръгваше на първа без да съм включил нищо друго,а от копчето пусках втора.Въпроса ми е от какво друго се управлява тази перка?Явно резисторите са наред,щом работи при не знам какви условия и на двете степени.Моля ако има някой запознат да сподели!
Последна промяна nailsky на 30 Авг 2015, 16:23, променена общо 1 път
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Перката на климата не върти
Има ли разлика в перките от бензинова и от дизелова кола?На моята пиновете са 4 ако взема пак с 4 но от дизел ще е ли проблем?
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Перката на климата не върти
Еднакви са.
п.с. сега видях че си дописал предното мнение.. ти в климатика дали имаш фреон, да не е като си пускал в Гърция климатика без да ти работи перката климатичния радиатор да се е спукал (от налягането, в комбинация че е стар и алумина корозира) и от това да е било омазненото отпред.
п.с. сега видях че си дописал предното мнение.. ти в климатика дали имаш фреон, да не е като си пускал в Гърция климатика без да ти работи перката климатичния радиатор да се е спукал (от налягането, в комбинация че е стар и алумина корозира) и от това да е било омазненото отпред.

- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Перката на климата не върти
Ами незнам честно казано..това е лошото че незнам дали е работела перката и преди просто да не съм го забелязвал...просто сега ми прави впечатлението че колата загрява малко повече при напън...на място няма грешка или до 130 км.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перката на климата не върти
Bavarcho написа:Принципно при по-екстремни ситуации се включва и ел.перката в помощ, може и от това да се е качила толкова температурата. Тази перка си им е слабо място на Е39 и често дефектира, от скоро няколко колеги се опитват да ги ремонтират като понякога е успешно понякога не. (взависимост какво точни й е) То без нея и климатик не е хубаво да се ползва!
Смени я навреме и наблюдавай какво ще се случва с температурата.
Нямам идея какво се опитват да ремонтират колегите, но тези перки имат две товарни съпротивление, които рано или късно изгарят. Сменят се съпротивленията и всичко е наред. Като си вземе човек перка втора употреба след време пак се стига до въпросните съпротивления.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Перката на климата не върти
Взех перка втора ръка,която работи.Както казва колегата не се знае до кога но сега работи.Проблема е друг в момента.До перката стига ток само на 3-та степен,на другите 2 степени няма.Къде може да е проблема при положение че перката работи,но на 1-ва и 2-ра степен не стига ток до нея?Въпросния бушон 75 не го намирам под жабката.Там има само един,червен 50 ампера който е здрав,но до него няма 76 както казват колегите по форума.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перката на климата не върти
stenlipk написа:Взех перка втора ръка,която работи.Както казва колегата не се знае до кога но сега работи.Проблема е друг в момента.До перката стига ток само на 3-та степен,на другите 2 степени няма.Къде може да е проблема при положение че перката работи,но на 1-ва и 2-ра степен не стига ток до нея?Въпросния бушон 75 не го намирам под жабката.Там има само един,червен 50 ампера който е здрав,но до него няма 76 както казват колегите по форума.
Първа степен работи само при включен климатик, за да провериш дали има захранване за тази степен трябва двигателя да работи и да включиш климатика. Щом компресорът се включи и перката трябва да завърти на 1ва степен. Втора степен мисля, че беше свързана с температурата на двигателя, но нещо съм изтрил схемата и сега само карам на спомени. Третата степен е свързана с налягането в системата на климатика и май пак с температурата на двигателя.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Перката на климата не върти
Пробвах 1 ва степен на пуснат климатик и не тръгна нито 1 ва нито 2 ра ( за 2 ра имам съмнение че не работи)но за първа съм сиг.че бачка.както казах на пуснат климатик и загряла кола ток идва само когато колата стигне 106 градуса,идва ток и се пуска 3та степен
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Перката на климата не върти
stony1 написа:Нямам идея какво се опитват да ремонтират колегите, но тези перки имат две товарни съпротивление, които рано или късно изгарят. Сменят се съпротивленията и всичко е наред. Като си вземе човек перка втора употреба след време пак се стига до въпросните съпротивления.
Ето я темата viewtopic.php?f=35&t=393113 ако наистина си просветлен по въпроса и имаш желание може да се включиш.


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перката на климата не върти
stenlipk написа:Пробвах 1 ва степен на пуснат климатик и не тръгна нито 1 ва нито 2 ра ( за 2 ра имам съмнение че не работи)но за първа съм сиг.че бачка.както казах на пуснат климатик и загряла кола ток идва само когато колата стигне 106 градуса,идва ток и се пуска 3та степен
Ако втората степен не работи, което означава, че товарното съпротивление е изгоряло, то и пътвата степен няма да работи, защото двете съпротивления са свързани последователно. Ето една схема за размисъл:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- jivakula
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: Перката на климата не върти
stenlipk, има много теми за тези перки, как се развалят, как ае тестват и как се ремонтират. Линк-а е от темата за втория вид перки, тези с три пина и без съпротивления. За тези със съпротивленията е друга и там е опсано как се тества перката и как се ремонтира. Сменят се две съпротивления.
Sent from my LG G2 mini using Tapatalk
Sent from my LG G2 mini using Tapatalk

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перката на климата не върти
Bavarcho написа:stony1 написа:Нямам идея какво се опитват да ремонтират колегите, но тези перки имат две товарни съпротивление, които рано или късно изгарят. Сменят се съпротивленията и всичко е наред. Като си вземе човек перка втора употреба след време пак се стига до въпросните съпротивления.
Ето я темата viewtopic.php?f=35&t=393113 ако наистина си просветлен по въпроса и имаш желание може да се включиш.
Знам я темата, но нарочно не пиша в нея. Аз лично се белосвах с една такав перка и подмених почти всичко по платката, за да я накарам да работи нормално. След едноиседмична борба, реших да използвам свободното си време за други занимания. Колкото и да обичам електрониката и да се забавлявам с проектирането и ремонта на различни модули, тази перка не ми е в сферата на интереси.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани