Почистване на кулера-резултат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Почистване на кулера-резултат
Привет колеги.днес от бездействие реших да си почистя кулера,но без да го свалям.свалих отпред халогена,и отзад подкалника,след което със обезмаслител и пароструйка три пъти докато светна и виждах ясно през него,беше многооооо задръстен.
резултата е доста ефектен-във движение доста усещам разликата-по често светкане на ASC.......
Съвет към всички с кулери-направете тази процедура,има защо.аз вече ще я правя редовно.не съм я правил до сега,но ще го правя периодично в годината-както и с всички останали радиатори.Поздрави.
резултата е доста ефектен-във движение доста усещам разликата-по често светкане на ASC.......
Съвет към всички с кулери-направете тази процедура,има защо.аз вече ще я правя редовно.не съм я правил до сега,но ще го правя периодично в годината-както и с всички останали радиатори.Поздрави.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Почистване на кулера-резултат
За кой мотор става дума , при D-то без сваляне трудна работа да се изчисти добре.
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Почистване на кулера-резултат
Някой може ли да каже какви са стъпките при свалянето на кулера с цел цялостно почистване?
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Почистване на кулера-резултат
dak написа:За кой мотор става дума , при D-то без сваляне трудна работа да се изчисти добре.
Тдс
При Д-то незнам къде е.но ако стига главата на пароструйката,ще стане.доволен съм много.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Почистване на кулера-резултат
aivanov99 написа:Някой може ли да каже какви са стъпките при свалянето на кулера с цел цялостно почистване?
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2
Трябва ти канал ! е39 530д

Откачаш пластмасови дифузьор на виското (най-добре е да се свали и виското и дифузьора но може и така)
Сваляш скобите на маркучите , кулера се държи на 4 щипки (2 долу и 2 горе) като го освободиш от щипките и маркучите кулера излиза в посока задницата на колата. Нищо сложно няма , малко повече внимаване и малко сръчност.
Re: Почистване на кулера-резултат
Може и без канал ,само трябва да се вдигне предницата малко,гумите да се качат на плочи,трупчета ,абе нещо здраво
Кулера е малък и си излиза с поглед

Кулера е малък и си излиза с поглед

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Почистване на кулера-резултат
Става и без канал но трябва да се махне виското иначе ще е доста по трудно. Виското се постава вертикално !
Re: Почистване на кулера-резултат
Аз друго не свалях тогава ,само дифузера се откача и се задържа да седи горе колкото може
Re: Почистване на кулера-резултат
би трябвало да има още по голям ефект ако го свалиш и го изчистиш отвътре от маслото и гняста която се е събрала....
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Почистване на кулера-резултат
бмв е30 написа:би трябвало да има още по голям ефект ако го свалиш и го изчистиш отвътре от маслото и гняста която се е събрала....
Аз на това казвам да си почистиш кулера. Не че и отвън не е важно, но вътре е по-добре. Вътрешното почистване може да има осезателен ефект върху динамиката на колата. Аз винаги го свалям на канал, да се навирам под колата на трупчета, някак ми се вижда трудно и неудобно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Почистване на кулера-резултат
А би трябвало баба да знае, че това е правилния начин. Има и друг, да се свали предната броня, но също е неудобен. Може някой да успее да извади кулера и от горе, що не, махаш виско, радиатор и ще излезе, де ще иде. Обаче защо трябва да си усложняваме живота излишно? И на каква естакада трябва да се качи предницата на колата, за да можеш да се пъхнеш под нея и да можеш да се движиш? Мисля, че забравяйте кората под мотора. А част от нейните болтове са по-назад, към маслената пробка. Че тя ще опре задната броня в земята. Въпроса при вътрешното почистване, е да може изсъхне кулера след това, за което обикновено се избира някой слънчев ден.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Почистване на кулера-резултат
Колега ,не се пали толкова
Ако има канал лесна работа .
Това са елементарни неща ,ако не може някой да се справи отива на сервиз да му счупят всички щипки и пластмаси и толкова

Ако има канал лесна работа .
Това са елементарни неща ,ако не може някой да се справи отива на сервиз да му счупят всички щипки и пластмаси и толкова

- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Почистване на кулера-резултат
Elesar74 написа:бмв е30 написа:би трябвало да има още по голям ефект ако го свалиш и го изчистиш отвътре от маслото и гняста която се е събрала....
Аз на това казвам да си почистиш кулера. Не че и отвън не е важно, но вътре е по-добре. Вътрешното почистване може да има осезателен ефект върху динамиката на колата. Аз винаги го свалям на канал, да се навирам под колата на трупчета, някак ми се вижда трудно и неудобно.
Да почистиш кулъра означава да го измиеш отвън и отвътре и процедурата с канала наистина е за предпочитане пред използването на трупчета, плочки и всякакви подложки. За мен най добрият вариант обаче се остава подемника - в пъти по-удобно и лесно е.
Относно динамиката на колата, няма да се съглася с теб, че вътрешното почистване оказва по осезаем ефект и ще се обоснова.
Агентът, който охлажда кулъра се явява атмосферният въздух. Той обдухва кулъра от външната страна и отнема температурата на материала, в дадения случай - от алуминия. Това води до общо понижаване на температурата във вътрешния обем на кулъра, което се предава на преминаващи през него въздух. При наличие на масла по вътрешната повърхност на кулъра е нормално температурата на метала да се предаде на полепналото по него масло, което не е от най-добрите проводници на топлина, но не е и от най-лошите, като по този начин се понижава коефициентът на топлообмен и преминаващият през кулъра въздух се охлажда по-слабо.
До тук всичко води до поижаване на общото количество кислород във входящия за двигателя въздух, както и в гориво-въздушната смес. Това пък води до по-лошо изгаряне и всички последици от него.
На практика нещата са доста по-различни, защото един запълнен с мръсотия от външната страна кулър не се обтича от въздуха, който както отбелязах по-горе, се явява охлаждащ агент. В следствие на това кулърът не се охлажда или почти не се охлажда, металът не отнема температурата на преминаващия през кулъра въздух и колкото и да се мие отвътре, ефектът ще е незначителен.
За добро охлаждане е необходима голяма контактна площ между охлаждащият агент и детайла (кулъра), който трябва да се охлади. В дадения случай тази площ е външната площ на кулъра.
Ако кулърът е в затворен изолиран обем, през който тече или минава охлаждащ агент и няма как да се получи запушване по външната му повърхност тогава единствено вътрешното състояние би оказвало влияние върху топлообмена и динамиката на колата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани