Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от бмв е30 » 09 Май 2015, 20:03

Някой знае ли точно от какво се поражда тази грешка?
Имам колата от 3-4 дни.... когато я купих дебитомера и беше разкачен...(за съжаление го видях след покупката тъй като мотора си работеше перфектно и с разкачен дебитомер) та след като го закачих нещата станаха зле: след леко подаване на газ когато оборотите се връщаха към празния ход и колата почти загасваше...
Свалих дебитомера и го почистих обстойно с обезмаслител и четка за зъби защото беше целия омаслен. почистих добре металната жичка която реално извършва замерването... след монтирането проблема изчезна но пък колата не вървеше по добре от преди... закачих я с Инпа и стойностите които дебитомера показваше бяха доста високи(поне така мисля) от сорта на 250-300 на празен ход :kuku: след това взех дебитомер от познат и ги смених... стойностите станаха 55-60 на празен ход и колата осезаемо върви по добре с него... та някой има ли идея колко трябва да показва инпа-та на празен ход?
другите неща които направих бяха да премахна катализатора и да изолирам егр-а (който и без това си беше блокирал в затворено положение) след тези интеревенции колата се отпуши още повече и върви доволно...
Но сега ми вади грешка Mengensteller която нито знам на какъв език е нито знам аналогичното и означение на английски примерно? разбрах че означава че горивото е повече от колкото трябва и проблема се късае в помпата....
възможно ли е някой да е бутал помпата да върви колата повече и затова да я вади или по скоро е свързано с нещата които аз съм направил?
почти съм сигурен че първия път когато я закачих тази грешка я нямаше та си мисля че аз съм нарпавил нещо което да е довело до нея....
та помагайте със съвети какво да правя... разполагам с инпа както и аутоком
и друг въпрос какви трябва да са градусите и порцията на този мотор за да разбера дал инякой не е бутал нещо преди мен?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от Z3Ro* » 09 Май 2015, 21:14

Грешката касае количеството на подаваното гориво към дюзите. Регулира се от плочката на ГНП - ако някой е бутал плочката, обикновено е към мотора, за да върви повече колата. Като погледнеш плочката, ще видиш дали е местена. Ето ти една подобна тема: viewtopic.php?t=384533
По спомен, ако колата е наред, количеството гориво трябва да е в рамките на 3 - 5 мг.
Може и да не е бутана плочката, а да има проблем с електрониката вътре...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от ShibinG » 09 Май 2015, 21:57

купи си дебитомер китаец под 100лв е с чистене на статия няма да стане минах и аз по този път,вече година няма грижи с китаеца
6>4

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от бмв е30 » 09 Май 2015, 22:06

милиграмите са ми от 2.5 до към 3 ... продължавам да чета из форума и срещнах из темите за центровка че заводско са 7 ... за да се компенсира разтегната верига се прави на 5 а ако искаш много да върви на 2 .... утре ще разгледам гнп-то да видя дали някой е барал плочката(ако са останали следи)
ако не работи тая плочка както трябва какви симптоми трябва да има колата... защото за сега добре си върви.... тая грешка може л ида я изкарва ако някой е барал помпатаи просто я е направи лда върви на макс и реално нищо да и няма на помпата или е пътник щом я вади?
Още нещо не мога да разбера дали трябва на различна предавка турбото да зацепва от различни обороти(в рамките от 2200 до 2700 ? имам чуството че по някой път от ниски обороти(около 1200) като и подам всичката газ и изтегля по бавно докато включи турбото към 2500 ... по някой път пък се изстрелва още от ниските... но това го отдавам и на факта че я карам с включено асц и че още не съм привкнал да карам дизел :)
някой знае ли точно колко е ъгъла на аванса в заводско състояние и колко е като се прави да върви повече колата?
моя е на 3 градуса и искам да знам дали и това е барано

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от бмв е30 » 09 Май 2015, 22:09

ShibinG написа:купи си дебитомер китаец под 100лв е с чистене на статия няма да стане минах и аз по този път,вече година няма грижи с китаеца

ако знам че този с който съм в момента работи както трябва (демек тия стойности от 50-60 на празен ход и 200-300 при газ са нормални) не мисля че трябва да го заменям с китайски такъв...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от Z3Ro* » 10 Май 2015, 0:15

Бутни плочката на 5 мг. и виж дали колата ще пали нормално топла... Ако върти повече, веригата е тръгнала...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от бмв е30 » 10 Май 2015, 8:12

те не бутат ли ъгъла когато тръгне веригата? защото четох че този ъгъл който е при мен от 3 градуса е заводската настройка...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от Z3Ro* » 10 Май 2015, 10:38

За веригата се променя ъгълът на впръскване, за проблем с плочката и вървене се бута плочката. В единия случай при проблем колата пали трудно топла, в другия има труден първи старт. Ако твоята няма такива симптоми, не я закачай...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от бмв е30 » 10 Май 2015, 11:23

няма нито един от симптомите с трудно палене (да чукна на дърво)
проблема който има от какт осъм я купил е че при студен двигател притриса(същевременно и причуква) периодично в точен интервал... като загрее се е оправя и проблема изчезва напълно...
Познат ми каза че е от маховика(и той има тдс и е имал същия проблем) но чета че може да е от още 100 неща като най-вече от помпата именно от плочката като някой я е бутал... а и след тая грешка за многото гориво все повече си мисля че в нея се корени проблема..
ето клипче да видите за какво точно говоря(най-добре се усеща накрая на клипа но като цяло видеото не стана много показно)
https://www.youtube.com/watch?v=RLjZc5o ... e=youtu.be

възможно ли е някой да ие слагал"чип" и софтуеърно да е увеличил горивото защото помпата не ми изглежда бутана... с оригиналния болт е с гадната глава и няма следи от наемса на неправилни инструменти за развиването му
та какви са начините за промяната на порцията гориво освен с бутане на плочката? може ли поради повреда в плочката да се е стигнало до такива стойности на горивото или?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от бмв е30 » 11 Май 2015, 20:22

днес мръднах помпата на 6 милиграма... малко се спъна ама ще видим дали утре ще тресе пак...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Mengensteller грешка на е39 тдс и други проблеми

Мнение от бмв е30 » 12 Май 2015, 17:05

ефекта беше нулев... абсолютно същата работа... явно е маховик...
някой знае ли как на 100 процента да проверя дали махоивка е пътник преди да сваля кутията че да не само да набивам пари в нищото...
защото не притриса когато тръгвам... а знам че трябва да тресе при потегляне като заминава маховика
другото което прави смяната на предавките никога не е плавна... все едно изтървам съединитела на първа... така е на всички предавки....

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook