проблем с единия ключ на Е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.10.2013
Пол: Мъж

проблем с единия ключ на Е39

Мнение от kiko551 » 21 Мар 2015, 18:59

Здравейте колеги,моята39-ка е 1996 г.Единия ключ се повреди и не иска нито да пали нито да отвори колата.Нямам аларма дистанционно.Впросът ми е има ли чип в ключа , който е ромбоиден,но не е гладък а двустранно назъбен?Благодаря предварително.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Bojidar 7 » 23 Мар 2015, 20:23

В ромба чип няма, там е бобина+електроника. За да не пали имаш проблем в едно от двете. Не те съветвам да го отваряш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 19.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от xm_net » 24 Мар 2015, 22:59

Bojidar 7 написа:В ромба чип няма, там е бобина+електроника. За да не пали имаш проблем в едно от двете. Не те съветвам да го отваряш.

Естествено, че в "ромб"-а чип има, само че той не е отделен, както при по-старите ключове, а е SMD-монтаж и е запоен върху самата платка! Става дума за оригинален "ромб" обаче, защото при колегата явно не е така - с ключ тип "ромб" се оборудват моделите след септември 1999-та. При него е някакъв "тунинг" най-вероятно, но каквото и да е, в ключа определено има чип. Тук не разглеждам варианта за чип закрепен някъде около контактния патрон, когато колата на практика може да се запали и с отвертка!

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Bojidar 7 » 25 Мар 2015, 15:41

xm_net написа:Естествено, че в "ромб"-а чип има, само че той не е отделен, както при по-старите ключове, а е SMD-монтаж и е запоен върху самата платка! Става дума за оригинален "ромб" обаче, защото при колегата явно не е така - с ключ тип "ромб" се оборудват моделите след септември 1999-та. При него е някакъв "тунинг" най-вероятно, но каквото и да е, в ключа определено има чип. Тук не разглеждам варианта за чип закрепен някъде около контактния патрон, когато колата на практика може да се запали и с отвертка!


Благодаря за разяснението, но това ми е професията. Написах че няма чип за да не го търси, като отделна част. Някой си мислят, че като не виждат транспондера, той e паднал и затова колата не пали. Иначе примерно чипа вътре е 10030A Elmos и в него е записан кода, който се излъчва през бобината най-общо казано.
П.П. 96-та няма начин да е с оригинален ромб.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Мар 2015, 20:54

Чипа си е баш чип. Наскоро един колега от форума ми отпои чипа и го премести на друга платка тъй като не ми работеше дистанционното. Така че то си е чип, само че е запоен както каза колегата по горе smd монтаж :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Bojidar 7 » 25 Мар 2015, 21:46

Ivo_Borisov написа:Чипа си е баш чип. Наскоро един колега от форума ми отпои чипа и го премести на друга платка тъй като не ми работеше дистанционното. Така че то си е чип, само че е запоен както каза колегата по горе smd монтаж :yes:


Колега, прочете ли какво съм написал?! 100030А Elmos си е чип/транспондер в корпус soic-8 за smd монтаж на фолирана платка. Имах предвид, че не е типичния чип, като например PCF7935, който са свикнали да виждат хората в ключовете си. Опитвам се да помогна и да го обясня по прост начин, защото не всеки разбира от електроника и като отвори ромба едва ли, ще разбере кой е правилния чип. Защото не е един. Но някой все, ще се хване за някоя дума и започва да ми обяснява нещо, което правя по цял ден. Повече няма да пиша :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Ivo_Borisov » 25 Мар 2015, 22:20

Колега по спокойно го давай!
Написах че е баш чип защото един колега чел някъде и написал същото което си написал и ти и за да махне чипа отпоил бобинката за зареждане. :lol:
Нищо лично към теб, професията ти и мнението ти, просто не си го обяснил както трябва и аз го дообясних че е чип, но запоен. :winky:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Bojidar 7 » 25 Мар 2015, 22:33

Това дали да съм спокоен аз го решавам. Сега по темата. Понякога бобината е нужно да се премахне. Това се налага, когата от стария ключ се преминава към ромб, защото, ако се отпои само чипа колата няма да запали. Ако новия транспондер е PCF7935 + платка от ромба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от oci » 26 Мар 2015, 17:26

Bojidar 7 написа:Това дали да съм спокоен аз го решавам. Сега по темата. Понякога бобината е нужно да се премахне. Това се налага, когата от стария ключ се преминава към ромб, защото, ако се отпои само чипа колата няма да запали. Ако новия транспондер е PCF7935 + платка от ромба.

премахнеш ли бубината няма да работи дистанционното и няма да се зарежда батерията колега, а точно обратното премахва се чипа на платката, за да не се бие с PCF7935 и палиш и отключва и заключваш.
Без да се обиждаш ама ако това, което си написал е вярно

Bojidar 7 написа:
xm_net написа:Естествено, че в "ромб"-а чип има, само че той не е отделен, както при по-старите ключове, а е SMD-монтаж и е запоен върху самата платка! Става дума за оригинален "ромб" обаче, защото при колегата явно не е така - с ключ тип "ромб" се оборудват моделите след септември 1999-та. При него е някакъв "тунинг" най-вероятно, но каквото и да е, в ключа определено има чип. Тук не разглеждам варианта за чип закрепен някъде около контактния патрон, когато колата на практика може да се запали и с отвертка!


Благодаря за разяснението, но това ми е професията. Написах че няма чип за да не го търси, като отделна част. Някой си мислят, че като не виждат транспондера, той e паднал и затова колата не пали. Иначе примерно чипа вътре е 10030A Elmos и в него е записан кода, който се излъчва през бобината най-общо казано.
П.П. 96-та няма начин да е с оригинален ромб.


и това ти е професията лоша работа.


Относно това

Bojidar 7 написа:Това дали да съм спокоен аз го решавам..


си има правил във форума и ако не ги спазваш значи не си за тук.
Дано модераторите го имат предвид.
Последна промяна oci на 26 Мар 2015, 17:47, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Bojidar 7 » 26 Мар 2015, 17:47

Явно никой не чете внимателно. Писал съм, че бобината се премахва само и единствено, когато се преминава от стария ключ към ромб. Защото новия ромб няма да се зарежда, а и бобината пречи на чипа (PCF7935/6). Това става защото стария EWS не е предвиден да зарежда батерията на ромба, чипа на платката може да остане. Батерията се сменя с обикновенна 2016, която има крачета за запояване. Ако някой не вярва може да пробва.
За професията незнам дали съм я объркал. Но, ако отделяше толкова време за четене, колкото да обясняваш как нищо не разбирам нямаше да има проблем ;)

П.П. Пише се бобина, имай го в предвид.
Не виждам, да съм обидил някой или нарушил добрия тон.
Последна промяна Bojidar 7 на 26 Мар 2015, 18:29, променена общо 4 пъти

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Bavarcho » 26 Мар 2015, 21:34

11 коментара некви караници и мерене на пишки... айде малко по-сериозно, човека пита защо не му работи ключа, явно всичките разбирате много един да беше написал с две изречения защо един ромбоиден ключ не работи (колата не пали с него и дистанционното не работи).
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от Bojidar 7 » 26 Мар 2015, 21:51

Малко е трудно да се отговори, защото колата или не е 96" година или ромба не е оригинален. Ако приемем, че ромба е оригинален. Не пали защото или има проблем с бобината или с чипа на платката, както вече писах по-горе. Ако дистанционното неработи почти винаги помага презапояване на батерията, дори да изглежда добре на външен вид. След това трябва да се зареди батерията, като може да се наложи и синхронизация. Бобината може да се премери лесно с мултицет по спомен трябва да дава около 10 ома. Презапояването и както и на чипа понякога също помага. Ако и след това не работи проблема остава да е в чипа. По принцип няма логика да спре паленето и дистанционното защото са две независими схеми, ако ключа не е наводняван. Но ромба е лепен и е малко трудно това да стане.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: е36 325tds,e39 520d,Alpina D10
Мечтае да кара: Alpina D5

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от TERLIKA » 28 Мар 2015, 11:06

така и така сте се сабрали ключодържателите :mhihi: някой да сподели има такива факири и на североизток от цивилизацията нещо от рода на варна добрич или силистра в варна знам един човек ама е винаги зает
казвайте че станаха един джоб ключове дето не работят :mhihi:
1981 – Немското списание “ Auto, Motor und Sport” ораганизира заедно с Shell маратон, целящ изминаването на максимален брой километри с колкото се може по-малко гориво. 3-литровия автомобил все още не е актуалена тема, но БМВ 318i Alpina побеждава в своя клас с разход от 2,672 литра на 100 километра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от georgi_1986 » 22 Апр 2015, 15:04

Здравейте, какви ще са страничните ефекти от това да се залепи транспондера някъде до патрона за ключа? Както се казва колата ще запали и с отвертка, това го знам. По ме притеснява факта дали транспондера може да изгуби информацията си, защото четох нещо подобно из форума при разкачане и закачане на акумулатора и доближен транспондер може да стане лошо губи синхронизацията. Някой кара ли така и имал ли е проблеми? Мерси

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем с единия ключ на Е39

Мнение от oci » 22 Апр 2015, 16:09

georgi_1986 написа:Здравейте, какви ще са страничните ефекти от това да се залепи транспондера някъде до патрона за ключа? Както се казва колата ще запали и с отвертка, това го знам. По ме притеснява факта дали транспондера може да изгуби информацията си, защото четох нещо подобно из форума при разкачане и закачане на акумулатора и доближен транспондер може да стане лошо губи синхронизацията. Някой кара ли така и имал ли е проблеми? Мерси


няма да можеш да заключиш колата с дистанционното.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook