Въпрос за температура
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпрос за температура
Здравейте колеги,
имам питане по въпроса с температурата на Е39 с двигател M51.
По двигателя всичко е изрядно и работи (и виско, и перка и термостат и водна помпа). Питането ми е свързано с това, че при нормално каране няма никакви проблеми с температурата, но ако тръгна да гоня, от нормалните 88-92-93 градуса, почва да държи 100-110 (тогава се включва и виското освен перката). Имам чувството, че това се дължи на някакъв проблем, защото се случва само ако тръгна да гоня. Пак казвам, че при нормално каране без резки настъпванки и т.н. няма проблем, но ако се заиграя 10-15 мин започва да държи над 100 до 110 градуса..не мисля, че е нормално това?? Не вярвам на диагностика да го хване това, но ако имате някакви предположения ще се радвам да споделите
Защо се проявява само при по-агресивно каране?
другото което е озадачаващо - понякога маркуча от радиатора (горния) към двигателя стои празен и без да преминава водата през него. Отварям капачката, засмуква антифриза от разширитиелния съд и няма възглавница. На какво се дължи това, че от време навреме засмуква въздух (дали е вакумните пътища към двигателя?) и прави въздушна възглавница и надува температурата?
Тези два проблема много ме изнервят. Правят го отвреме навреме и винаги когато видя, че темп не е нормална, се разрешават с няколко процедури и изчезват. Какъв може да е тоя проблем?
дори и към гарнитура да ме насочите съм убеден, че пак ще започнат същите номера. Въпроса е какво ги поражда тези проблеми и че се проявяват най-вече при агресивно каране?
имам питане по въпроса с температурата на Е39 с двигател M51.
По двигателя всичко е изрядно и работи (и виско, и перка и термостат и водна помпа). Питането ми е свързано с това, че при нормално каране няма никакви проблеми с температурата, но ако тръгна да гоня, от нормалните 88-92-93 градуса, почва да държи 100-110 (тогава се включва и виското освен перката). Имам чувството, че това се дължи на някакъв проблем, защото се случва само ако тръгна да гоня. Пак казвам, че при нормално каране без резки настъпванки и т.н. няма проблем, но ако се заиграя 10-15 мин започва да държи над 100 до 110 градуса..не мисля, че е нормално това?? Не вярвам на диагностика да го хване това, но ако имате някакви предположения ще се радвам да споделите

другото което е озадачаващо - понякога маркуча от радиатора (горния) към двигателя стои празен и без да преминава водата през него. Отварям капачката, засмуква антифриза от разширитиелния съд и няма възглавница. На какво се дължи това, че от време навреме засмуква въздух (дали е вакумните пътища към двигателя?) и прави въздушна възглавница и надува температурата?
Тези два проблема много ме изнервят. Правят го отвреме навреме и винаги когато видя, че темп не е нормална, се разрешават с няколко процедури и изчезват. Какъв може да е тоя проблем?
дори и към гарнитура да ме насочите съм убеден, че пак ще започнат същите номера. Въпроса е какво ги поражда тези проблеми и че се проявяват най-вече при агресивно каране?
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Re: Въпрос за температура
Промии системата и пак пробвай.Възможно е да е запушен радиатора.
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
Re: Въпрос за температура
За този двг е нормално да дига темп. при по-агресивно натоварване. Горния маркуч да остава празен не е нормално , може би вкарва въздух отнякъде , но тогава ще надува , а ти мисля обясняваш за някакъв вакум в системата което е нелогично. Запушване в радиатора също може да е обяснение на описаното от теб. Като засмуче антифриза отваряйки капачката какво се случва всъщност той като цяло намалява или след изстиване се възстановява ? Откъде разбираш че засмуква въздух ? И вакумните пътища нямат нищо общо с двг освен че разпределителния вал върти оста на вакумната помпа.
Re: Въпрос за температура
от къде може да го вкарва този въздух? От там ми е мнението, че идват проблемите..при нормално каране няма проблеми. Настъпя ли - почват. Отварям после капачката, засмуква антифриза и всичко е нормално. Нито изчезва, нито нищо. Просто вкарва въздух от някъде и ме изкарва извън нерви тва, щото няма никва логика
И термостата работи (3 пъти сменян с оригинален уж - след 97 отваря), и водната помпа е нова, и виското работи..просто засмуче ли въздух и всичко отказва да работи докато не нормализирам с познатите процедури температурата..след това всичко е наред. А до преди това нито виско работи, нито нищо, което ме навежда на мисълта, че има въздух (и което е нормално). След изкарването му всичко си заработва за около 800-1000км

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Въпрос за температура
Доколкото разбрах, когато се прояви пробремът, при отваряне на капачката казачето за момент е празно, след което само се пълни с течност.... Ако е така, колегата отгоре ти е казал да огледаш хубаво дори и за минимални течове, които може да са причина да влиза въздух в системата - най-често това са местата около водна помпа, термостат и капачката... 

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Въпрос за температура
виж си радиатора,да не е запушен-имам предвид външно,от боклуци,шумки,и т.н.аз след като го изчистих повече от 92-94 макс,не вдига.
Re: Въпрос за температура
Какви 97гр. това е много дори и за бензинов мотор ,термостата трябва да отваря на 88гр. Друго важно е маркучлето от радиатора към разширителния съд , ако е запушено може да прави номера , оттам се самообезвъздушава цялата система . Като отвориш капачката трябва да хвърля ( повече или по-малко , зависи от оборотите на двг ) охл. течност , ако няма никой продухай го . ПС: Температурата на охл. течност която отчиташ е от датчик на главата и може да е по-висока от тази при термостата не не чак 10гр. т.е. като работна темп. на двг трябва да държи около 92-95гр. , но на вече отворен голям кръг .
Re: Въпрос за температура
Така днеска го направи отново и хванах къде е чалъма.
Проблема е точно в маркучето, което отива към разширителния съд. Продухах го, стиснах горния маркуч дето влиза в радиатора от двигателя и целия се напълни с вода за секунди. Излязох после и от ВТ до Горна Оряховица през Арбанаси с яка стъпка нагоре повече от 94 градуса не вдигна.
Дилемата е следната - защо ми го прави този проблем /тоя маркуч към разширителния дето влиза/ ? Да го подменя ли с нов и ако да да взема ли с по голям диаметър /с малко по-голям/ ? Стана ясно, че не се самообезвъздушава.
Тоя който е в момента маркуч си изглежда читав и си е оригиналния доколкото виждам.
Да не би проблема да е в радиатора?
п.с благодаря на всички за мненията

Дилемата е следната - защо ми го прави този проблем /тоя маркуч към разширителния дето влиза/ ? Да го подменя ли с нов и ако да да взема ли с по голям диаметър /с малко по-голям/ ? Стана ясно, че не се самообезвъздушава.

Да не би проблема да е в радиатора?
п.с благодаря на всички за мненията

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Въпрос за температура
Няма смисъл от по-голям диаметър . Може стария да е се е разцъфкал отвътре и да се запушва периодично. Като работи колата през него трябва да цъцърка постоянно , а като даваш газ и повечко .
Re: Въпрос за температура
Добре де аз не виждам никаква логика в това ако приемем, че след като сменя маркуча проблема продължи да е в радиатора
Той освен да държи водата в него никаква друга роля не изпълнява..и термостата и водната помпа са нови (на по малко от 3000км) сменени с оригинални /не пластмасови/
утре ще го сменя тоя маркуч, но ме притеснява факта дали може да се окаже от радиатора тъй като миналата зима на моя /стария/ му се разцепи питата, щото си беше оригиналния и явно му е дошло времето на метала го смених с чисто нов, но не оригинален..играх си да търся втора ръка оригинален, но все не попадах на читави бройки и накрая реших по същата логика, че това е просто радиатор да взема нов и здрав отколкото да изтегля късата клечка /а нов оригинален струваше по спомен около 700-750 лева/, а тоя беше 400
дано не се окаже от него..ако след като сменя това маркучле пак продължи ще подменя и всички видове маркучи свързани с охладителната система и най-накрая ако пак не се оправи да съм убеден, че е от грозния радиатор..няма как след като я обезвъздуша няколко стотин километра да няма проблеми и при проходи и агресивно каране да не дига над 94-95 градуса да се окаже глава/гарнитура или т.н. щото аз просто виждам, че има въздух в системата и тогава нито виско, нито перка сработват



enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Въпрос за температура
doomy525 написа:Добре де аз не виждам никаква логика в това ако приемем, че след като сменя маркуча проблема продължи да е в радиатораТой освен да държи водата в него никаква друга роля не изпълнява..
Това не го разбрах. Това е система под налягане , маркучлето служи за обезвъздушаване и охл. течност циркулира през него преодолявайки налягането на малкото демпферен въздух в най-високата точка (разширителния съд ). Ако влиза въдух в системата то ще имаш пренадуване , което в един момент трябва да се отрегулира от капачката на разширителния съд и да го изпусне. Наличието на недифиниран въздух ще доведе до по-твърди маркучи и естествено до нарушена циркулация на охл. течност и съответно до прегряване. Това че ти се пуска перката не означава че имаш проблем , все пак ти претоварваш двг и той задейства защитни механизми. В крайна сметка какъв е проблема , защото температурите за които говориш не се отразяват на стрелката на таблото и всеки би казал че неговата кола е "чук" точно защото таз стрелка не помръдва. Ти явно гледаш темп. в скритото меню и се почва шашкането. Термостата 88градусов ли е , затопляне на долния маркуч имаш ли като отвори големия кръг и голяма разлика в темп. между горния и долния маркуч забелязваш ли. Маркучлето от радиатора до разширителя "пикае" ли както е редно. Отговори си на тези въпроси. Иначе със спукана глава съм катерил планинско и прегряване нямаше както и без да я напъвам също , но като загася двг след 10-на минути изплюва антифриза, както и че маркучите са доста твърди . Ако нямаш такива симптоми няма страшно , но макар и нов радиатора също е заподозрян. Има случаи на афтърмаркет такива с понижен дебит както и препоръчан от магазин оказал се с мааалко по различни размери оказващ влияние на охлаждането.
Re: Въпрос за температура
Другият заподозрян става и капачката, а уж я смених с нова - оригинална
..Когато го направи тоя номер маркучите са твърди като камък и празни. След като се напълнят с вода (след като направя обезвъздушаването) стават меки и следващите няколко стотин километра няма проблеми и нито са твърди нито нищо. Разлика между долният и горният маркуч има - долният е осезаемо по-студен, а горният е мек и пари, но не чак да не можеш да си задържиш ръката, а примерно 5-6-8секунди при напълно загрял двигател няма проблем.
Температурата наистина я гледам през скритото меню /нещо навик ми стана, но си и има и проблем явно/. Ако при студена кола запаля и тръгна да карам нормално, без резки изцеждания на скоростите няма проблеми с температурата, но един път изцедя ли 2ра или 3та скорост както си трябва от там насетне започва проблема. Това е ако съм изминал 400-500-600км без да обезвъздушавам. Ако го направя дори и при агресивно каране няма никакъв проблем. Термостата е 88 градусов, моя грешка беше да кажа други градуси по-горе
п.с - когато отначало почна да ми го прави тоя въртел отидох на тест за газовете в антифриза..няма наличие на такива, нито има мехурчета в казанчето. Проблема го отдавам напълно на това, че влиза въздух отнякъде и почвам да се вбесявам. Днес като ми го направи това отново забелязах, че я няма струйката в разш. съд, а след обезвъздушаването си се появи

Температурата наистина я гледам през скритото меню /нещо навик ми стана, но си и има и проблем явно/. Ако при студена кола запаля и тръгна да карам нормално, без резки изцеждания на скоростите няма проблеми с температурата, но един път изцедя ли 2ра или 3та скорост както си трябва от там насетне започва проблема. Това е ако съм изминал 400-500-600км без да обезвъздушавам. Ако го направя дори и при агресивно каране няма никакъв проблем. Термостата е 88 градусов, моя грешка беше да кажа други градуси по-горе

п.с - когато отначало почна да ми го прави тоя въртел отидох на тест за газовете в антифриза..няма наличие на такива, нито има мехурчета в казанчето. Проблема го отдавам напълно на това, че влиза въздух отнякъде и почвам да се вбесявам. Днес като ми го направи това отново забелязах, че я няма струйката в разш. съд, а след обезвъздушаването си се появи
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Въпрос за температура
Тест за газове с три пукнатини на главата нищо не показа. Щом при агресивно натоварване вкарва въздух е или гарнитура или главица. Но може и друго , капачка , радиатор и т.н.Остави открехната капачката през нощта и сутринта я завий , виж какво се случва. На отворил голям кръг не можеш почти да различиш разлика. в темп. между долния и горния маркуч.
Re: Въпрос за температура
Разбирам, но защо тогава маркучите стоят буквално празни и с въздух пълни ако е глава или гарнитура? Аз си мисля, че ако е от тях хем ще са си наред /пълни с вода, но и твърди/ хем ще вдига темп /не питай от къде знам
/
edit : сега слезнах и я отвих капачката, стиснах няколко пъти маркуча и се напълни с вода отново. Утре ще сменя маркуча и капачката, че почвам да си мисля, че не изпуска въздуха, който има в системата при прекалено високо налягане тъй като станах вече свидетел как задържа въздуха като го направи тоя номер и беше една неприятна гледка

edit : сега слезнах и я отвих капачката, стиснах няколко пъти маркуча и се напълни с вода отново. Утре ще сменя маркуча и капачката, че почвам да си мисля, че не изпуска въздуха, който има в системата при прекалено високо налягане тъй като станах вече свидетел как задържа въздуха като го направи тоя номер и беше една неприятна гледка
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Въпрос за температура
Ами то е всъщност изгорели газове (ако ги има де ) . Твърди са защото има повече въздух , от него се вдига налягането. Капачката има клапан кийто отваря при 1.4 бара , но работното налягане на системата е по-ниско . Само не ми е ясно как разбираш че маркучите са празни.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани