Климатичната перка не тръгва 525d

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от ReLeFNIQ » 08 Авг 2014, 22:29

Здравейте,
От както купих колата не ми работи предната перка - климатичната с многото степени.
Включвам климатика духа си хладно когато се движа, но на място се усеща, че не стига потока. Освен това като я зоря на 200 км/ч и нагоре в тея жеги по скрито меню отива на 105-106 градуса, а тая перка трябва да се включи на 101 градуса да помага доколкото знам.
Помислих си, че проблема е в управлението и взех втора употреба от работеща уж кола. Днес я свързах(буксата е ОК), но и тази не помръдва като пусна климатика.
Посъветвайте ме къде да търся проблема?
Благодаря!

Поздрави,
BMW :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 16.11.2006
Местоположение: Някъде
Пол: Мъж
Кара: e39 525 ТДС

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от Tipche » 08 Авг 2014, 22:55

В бушоните може да ти е проблема........защо не проверихте дали въобще на включва климатик идва напрежение на буксата .........перката има две степени : първа степен се включва още с пускането на климатика , втора степен тя се включва на 107 градуса (примерно когато колата е оставена на място с климатик за по дълго време , виското не смогва и за това се задеиства втора степен)
Над 140 НЕ би трябвало да работи никоя перка :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от mfandakov » 08 Авг 2014, 22:59

Ти сигурен ли си че ти работи климата,зацепва ли компресора двигателя вдига ли оборотите
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от kalingk » 08 Авг 2014, 23:11

Перката сенпуска веднага след като пуснеш климатика.Ако не тръгва докато си на климатик , вземи една отверка и бръкни при витлата,за да водиш да не затегнала.Моята беше така,поразвъртях я 20ина пъти и като отпецна,я оставих 20 мин на климатик да се раздвижи перката.Върти се по часовниковата стрелка.Просто цяла зима като не е работила и б3ше позапекла.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от ReLeFNIQ » 08 Авг 2014, 23:42

Климатика няма грижа, работи си, стига да се движиш, т.е да има поток. На място пак си охлажда, но перката не се върти и не охлажда ефективно. И двете перки се въртят на ръка с лекота, т.е не са запекли. Ще проверя за напрежение. А кой бушон отговаря за тази перка?
BMW :driving:

кандидат дрифтър
Аватар
Мнения: 1508
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: София/Белград
Пол: Мъж
Кара: 535d M-sport
Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от boksioraE39 » 09 Авг 2014, 1:25

Аз два пъти я сменях и пак е заминала така че това е нещо нормално,другото лято съм се зарекъл да си купя чисто нова че 150-160-лева за втора ръка дето давах и работи точно 4-месеца,не мерси.. ;)
Просто перката с тая букса си е със собствено оправление уж на степени и заминава,някои не беше ли писал че преправял от другата букса с 4те пина?
Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от ReLeFNIQ » 10 Авг 2014, 23:14

С 3-те пин-а е и проверихме захранване стига до нея. Ще взема трета да пробвам. Като я вържем на диагностика, още преди да е пуснат климатика дори дава грешка в този вентилатор. Трием я и пак я набива(без да е пуснат климатика). Възможно ли е да не се подава управление към нея и проблема да е другаде или щом има напрежение значи проблема е в самата перка и управлението към нея.
BMW :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от turbo » 11 Авг 2014, 0:13

Ето я схемата на тая перка с 3-те пина - управлява се само и единствено от DDE-то (ЕКУ-то на мотора):
Изображение
Бушонът е зад жабката, но при тебе има захранване:
Изображение

П.П.: При 200 km/h няма много перки, които да могат да помогнат за оглаждането на мотора и нито една от тях не се побира в самия автомобил, а би била поне, колкото него. Мисълта ми е, че има проблем някъде другаде по охладителната система.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от ReLeFNIQ » 11 Авг 2014, 10:05

Ясно, значи проблемът е категорично в перката, щом имам захранване нали така?
За над 200 най-вероятно се нуждае от чистене радиатора, сигурно има събрани боклуци между климатичния и водния.

Мерси, ще пробвам с друга перка и ще пиша като реша проблема.
BMW :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от M5 » 11 Авг 2014, 14:03

Не съм много сигурен как е при дизела, но при М52Б20 при скорост около 180-200 км/ч температурата си държи 105-106 градуса. Тогава моторът работи при много високи обороти и натоварването си е голямо. Ако добавим климатик и 30+ градуса външна температура, мисля че няма място за притеснение. При 160 км/ч температурата се върти около 100 градуса.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от ReLeFNIQ » 11 Авг 2014, 18:00

Ами, защото прочетох мнения, че колкото и да я настъпваш не трябва да минава 100 градуса. Ще помоля колегите, които имат информация да кажат каква е поносимата температура на този мотор и може ли да се кара на 106-110 градуса(220-230) дълго време. Тя самата стрелка е като закована в средата, но да не стане така да прегрява а да не го индицира. Защото аз като я гледам каква е нее*ателна трябва да стане 130-140 градуса за да мръдне и стигне червения сектор :kuku:
BMW :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от Ivo_Borisov » 12 Авг 2014, 9:14

Дизела работи при по ниска температура, нормалната е около 87-92 като при настъпване може да стигне 96-97 но не повече. Не е нормално да държи над 100 градуса, има някакъв проблем ако е така.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от oci » 12 Авг 2014, 13:58

ReLeFNIQ написа:Ясно, значи проблемът е категорично в перката, щом имам захранване нали така?
За над 200 най-вероятно се нуждае от чистене радиатора, сигурно има събрани боклуци между климатичния и водния.

Мерси, ще пробвам с друга перка и ще пиша като реша проблема.


като мерите напреженията трябва да са така:
1. между кафявия и червения/двата дебели кабела/ при работещ климатик трябва да има 12 волта
2. между кафявия и третия кабел-тънкия/черно-зелен/ от 2 до 7 волта
Ако тези две напрежения ги има значи проблема е само в перката по колата всичко е наред.
Провери тънкия кабел той е управляващ сигнал от ЕКУ-то ако него го няма перката няма да тръгне, имал съм няколко случай прекъснал кабел или направо скъсан, а той отива от буксата на перката директно на пин в моторната електроника.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 535d torque monster
Мечтае да кара: 550i supercharged
Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от ReLeFNIQ » 12 Авг 2014, 14:25

Благодаря на oci за ценната информация, ще го пробвам това. И ако няма значи някъде да търся прекъснат кабел нали така? Друго няма какво да е?
BMW :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Климатичната перка не тръгва 525d

Мнение от oci » 12 Авг 2014, 16:51

ReLeFNIQ написа:Благодаря на oci за ценната информация, ще го пробвам това. И ако няма значи някъде да търся прекъснат кабел нали така? Друго няма какво да е?

ако го няма 12 волта между дебелите може да е бушона, той е в жабката навътре зад бушониерата и е 50 амперов, ако обаче го има, а няма управляващия сигнал 2 до 7 волта тогава проблема е в тънкото кабелче черно със зелена ивица и ще трябва да търсиш проблема в него от буксата на перката до буксата на еку-то, може да му пуснеш външен кабел за проба да си сигурен.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook