Проблем с охладителна система E39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Проблем с охладителна система E39
Здравейте колеги,
от известно време бабата (e39 tds) страда от една "детска" болест така да го кажа
през един определен период от време (някъде между 10 и 13 дена с точност
) се налага да обезвъздушавам охладителната система, защото като запаля сутрин и като покарам стрелката от най-долу в ляво (в синиото) се надига и преминава през средата без спирка и така до малко след чертата преди червеното.
Спирам колата така, че предницата да е на високо. Дигам капака, отварям капачката и излиза много въздух и се чува бълбукане и как влиза вода на мястото на въздуха в горния маркуч (твърд е като камък, но с ВЪЗДУХ!!!). Натискам го няколко пъти (стискам), че да влезе както трябва водата и да изкара излишния въздух, слагам капачката и продължавам. След този определен период процедурата се повтаря.
Когато го направи това - няма парно!! Когато я обезвъздуша парното става такова, че ще стопи централната конзола.
След като я обезвъздуша няма никакви проблеми и по Шипка, и по Хаинбоаз - нищо, нито градско.
Сменян е термостата, мисля да сменя водната помпа тъй като я купих, но не ми остава време, а това става предимно след 17h и ще трябва с предварителна уговорка да го направя. Обаче си мисля, че ако беше от нея това обезвъздушаване нямаше да влияе и дали с въздух или без пак щеше да си вдига градуси. Виското си работи, перката на радиатора и тя. Не бута нивото, а точно че като вдигне градуси и отворя капачката изтича около 200-300мл (явно заради налягането вътре), което после доливам след като я обезвъздуша.
Надявам се да разберете малоумния ми проблем, но започна да ме дразни изключително много.
Сменях радиатора преди време, че се спука и имаше разрез около 15см в питата, но го смених с чисто нов оригинален BEHR (има и гаранция към него).
Къде според вас да търся проблема?
edit : след обезвъздушаване няма никакво бълбукане в изравнителния съд!!! спокойно е като езеро и си държи 88-92 градуса!
от известно време бабата (e39 tds) страда от една "детска" болест така да го кажа

през един определен период от време (някъде между 10 и 13 дена с точност

Спирам колата така, че предницата да е на високо. Дигам капака, отварям капачката и излиза много въздух и се чува бълбукане и как влиза вода на мястото на въздуха в горния маркуч (твърд е като камък, но с ВЪЗДУХ!!!). Натискам го няколко пъти (стискам), че да влезе както трябва водата и да изкара излишния въздух, слагам капачката и продължавам. След този определен период процедурата се повтаря.
Когато го направи това - няма парно!! Когато я обезвъздуша парното става такова, че ще стопи централната конзола.
След като я обезвъздуша няма никакви проблеми и по Шипка, и по Хаинбоаз - нищо, нито градско.
Сменян е термостата, мисля да сменя водната помпа тъй като я купих, но не ми остава време, а това става предимно след 17h и ще трябва с предварителна уговорка да го направя. Обаче си мисля, че ако беше от нея това обезвъздушаване нямаше да влияе и дали с въздух или без пак щеше да си вдига градуси. Виското си работи, перката на радиатора и тя. Не бута нивото, а точно че като вдигне градуси и отворя капачката изтича около 200-300мл (явно заради налягането вътре), което после доливам след като я обезвъздуша.
Надявам се да разберете малоумния ми проблем, но започна да ме дразни изключително много.
Сменях радиатора преди време, че се спука и имаше разрез около 15см в питата, но го смених с чисто нов оригинален BEHR (има и гаранция към него).
Къде според вас да търся проблема?

edit : след обезвъздушаване няма никакво бълбукане в изравнителния съд!!! спокойно е като езеро и си държи 88-92 градуса!
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с охладителна система E39
Според мен, щом си сигурен, че нивото не намалява, вероятно не е обезвъздушена добре...
Скоро ли си сменил радиатора?

Скоро ли си сменил радиатора?
Re: Проблем с охладителна система E39
Точно това е, че не го губи, а гълта въздух като престои около 10-12-13 дена. Има ли вариянт от някой маркуч да дърпа? Течноста в съда е чиста, просто все едно я губи, но няма бълбукане или някакви симптоми на заминала глава. Като я обезвъздуша и няма проблеми..
Преди 4 месеца някъде и странното е, че след като мина месец (някъде края на януари) започна да го прави..
Да не би някоя скобка някъде нещо да не е затегната към гърловината? Не знам..ама ме изнервя много
edit : трябва ли от горното маркуче, който влиза в разширителния съд (не отдушника) да минава струя? все едно да я върти вътре водата? Че преди да сменя с новия имаше движение вътре, но след смяната е пълно затишие - буквално. Да не е дефектен самия радиатор?
Преди 4 месеца някъде и странното е, че след като мина месец (някъде края на януари) започна да го прави..
Да не би някоя скобка някъде нещо да не е затегната към гърловината? Не знам..ама ме изнервя много

edit : трябва ли от горното маркуче, който влиза в разширителния съд (не отдушника) да минава струя? все едно да я върти вътре водата? Че преди да сменя с новия имаше движение вътре, но след смяната е пълно затишие - буквално. Да не е дефектен самия радиатор?
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с охладителна система E39
Ако от това маркуче не връща водата обратно в съда дори на загрял мотор, в системата на 100% има въздушна възглавница... 
Според мен, закарай я където са ти монтирали радиатора, а можеш преди това да опиташ дали ще има промяна с друга капачка на разширителния съд - може и тя да се е скапала...

Според мен, закарай я където са ти монтирали радиатора, а можеш преди това да опиташ дали ще има промяна с друга капачка на разширителния съд - може и тя да се е скапала...

Re: Проблем с охладителна система E39
Не връща..ще пробвам с капачката да я сменя, но по какво мога да я позная, че е дефектирала? И евентуално ако е радиатора да какво да изисквам от гаранцията? Смяна или преглед..щото и в двата случая колата ще стои разглобена няколко дни/седмица/две.
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с охладителна система E39
Направи и един тест за газове в системата за да изключиш гарнитура или глава.

Re: Проблем с охладителна система E39
Направих го, колега. След като я обезвъздуших минах през един сервиз с такива колби и всичко беше чисто.. Въпроса е, че като глътне въздух и надува системата и от там градусите се дигат като секундарник. Подминава си 88-89-90-91-92-93 и така до 101 и интересното е, че като прави така виското не включва, но когато я обезвъдуша ако я напъна из дълъг баир (към Габрово примерно) и дигне до 94-95 се включва съвсем лека степен на виското, което си мисля, че е нормално предвид баира. Но ако ми прави този номер точно за 3 минути вдига от 20-21 (на студен двигател сутрин) до 92 градуса и продължава нагоре устремено, а ако всичко е наред около 10 мин каране ми отнема, че да почне да подържа 88-92 градско. Надявам се ме разбирате 
п.с - главата е ревизирана преди две или три години при Илко в Добрич. Тогава нямаше такива симптоми, а директно си загряваше и се смени всичко необходимо.
edit : още като смених с новия радиатор забелязах, че няма обратно-връщаща струйка в изравнителния съд..а при стария, въпреки това което му е причинило времето си имаше..
edit 2 : другото, което съм забелязал е, че когато всичко е наред и сутрин я запаля студена като си пусна от скритото меню да следя температурата ми направи впечатление, че стига 94-95-96 градуса и през това време парното го няма никакво (духа си така, както при туко-що запалена кола) и изведнъж, все едно "зацепва", градусите падат осезаемо бързо до 87-88 и си ги подържа. Силата му се усилва и почва да духа приятно топло според зависи от градусите, които съм нагласил. А преди смяната на радиатора щом излезе от синиото започваше да духа лека-полека топло докато не стигне 88 и изобщо не стигаше по-горе споменатите градуси, че да стопли
цялата тази хамалогия се разиграва след смяната на въпросния радиатор..вече съм почти на 99% убеден, че е някакво менте и са ми го продали за BEHR, а за него платих 400 стотака. Ако се окаже, че е от него онея в магазина ще ги обеся

п.с - главата е ревизирана преди две или три години при Илко в Добрич. Тогава нямаше такива симптоми, а директно си загряваше и се смени всичко необходимо.
edit : още като смених с новия радиатор забелязах, че няма обратно-връщаща струйка в изравнителния съд..а при стария, въпреки това което му е причинило времето си имаше..
edit 2 : другото, което съм забелязал е, че когато всичко е наред и сутрин я запаля студена като си пусна от скритото меню да следя температурата ми направи впечатление, че стига 94-95-96 градуса и през това време парното го няма никакво (духа си така, както при туко-що запалена кола) и изведнъж, все едно "зацепва", градусите падат осезаемо бързо до 87-88 и си ги подържа. Силата му се усилва и почва да духа приятно топло според зависи от градусите, които съм нагласил. А преди смяната на радиатора щом излезе от синиото започваше да духа лека-полека топло докато не стигне 88 и изобщо не стигаше по-горе споменатите градуси, че да стопли

цялата тази хамалогия се разиграва след смяната на въпросния радиатор..вече съм почти на 99% убеден, че е някакво менте и са ми го продали за BEHR, а за него платих 400 стотака. Ако се окаже, че е от него онея в магазина ще ги обеся

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Re: Проблем с охладителна система E39
Когато я обезвъздушаваш парното пуснато ли ти е на max температура и 1-ва степен на вентилатора? Отделно провери дали наистина не ти смуче въздух от водната помпа, при мен другия ми автомобил прегря по подобен начин миналото лято - по баир нагоре светна червената лампа а вода си имаше в казанчето но беше почнала да кипи и излиза от капачката. Проблема бе във водната помпа - беше протекла и явно си смучеше въздух когато изстива и се свива антифриза.
Re: Проблем с охладителна система E39
Затова не се бях замислял..утре директно наобяд я оставям да я сменят (тя така или иначе стои в багажника) и ще купя нова капачка през това време, превантивно.
Благодаря за мненията, ще пиша като разгадая проблема

Иначе парното го обезвъздушавам на макс темп на първа степен с вирната предница нагоре на някой наклон.
edit : по ме притеснява това, че няма обратна струйка, както казахте, че трябва да има и аз съответно така съм го забелязал и знам, че трябва да има. Ако не се появи струйката след смяна на помпата и капачката?
Благодаря за мненията, ще пиша като разгадая проблема


Иначе парното го обезвъздушавам на макс темп на първа степен с вирната предница нагоре на някой наклон.
edit : по ме притеснява това, че няма обратна струйка, както казахте, че трябва да има и аз съответно така съм го забелязал и знам, че трябва да има. Ако не се появи струйката след смяна на помпата и капачката?

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Проблем с охладителна система E39
doomy525 написа:edit : по ме притеснява това, че няма обратна струйка, както казахте, че трябва да има и аз съответно така съм го забелязал и знам, че трябва да има. Ако не се появи струйката след смяна на помпата и капачката?
Трябва да си тече по тънкото маркучле вода колега. Да не би на радиатора ти да е запушена тръбичката на този маркуч?
Не искам много, искам всичко!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с охладителна система E39
Не върви нищо по тънкото маркуче, защото има въздух в системата - по принцип трябва да може да изкара въздуха сама системата и то точно през това маркуче, но зависи къде по системата прави възглавница...
Опитай първо с капачката и закарай да ти сменят водната помпа там, където си правил смяната на радиатора - обясни им за проблема, все пак да прегледат работата си по радиатора да няма нещо запушено или вързано не както трябва. Щом и виското не тръгва, значи 100% възглавница и тогава големия кръг не отваря, та това трябва да търсите, щом главата/гарнитурата са наред и нивото не мърда - водна помпа, капачка, запушен радиатор...
Опитай първо с капачката и закарай да ти сменят водната помпа там, където си правил смяната на радиатора - обясни им за проблема, все пак да прегледат работата си по радиатора да няма нещо запушено или вързано не както трябва. Щом и виското не тръгва, значи 100% възглавница и тогава големия кръг не отваря, та това трябва да търсите, щом главата/гарнитурата са наред и нивото не мърда - водна помпа, капачка, запушен радиатор...

Re: Проблем с охладителна система E39
През тънкото маркучле се обезвъздушава провери има ли пропускливост. И не "вирвай предницата" влошаваш нещата, най-високата точка в системата на равно си е разширителния съд.
Re: Проблем с охладителна система E39
Така, след днеска мога да твърдя, че колата вече е в перфектно здраве
Интервенцията, която са направили в сервиза е смяна на водна помпа, която се е разпаднала на части при ваденето (която смених преди 6000км!!!!!!), смяна на капачката на съда (ненужно според тях, но..) и отделно долния маркуч не е бил хванат както трябва, а аз от кората не можех да достигна до него. Смяната и поправянето на това се извърши в друг сервиз, защото исках да избегна неудобно положение, че човека, който го сменя радиатора първия път ми е познат..както и да е, важното е че вече всичко е наред.
Доляли са около 3.8л антифриз и вече има обратна струйка в съда

Предстои ми смяна на демпферна шайба - дайте насоки към коя марка да се насоча, че има едно тракане..а като ще е гарга, да е рошава


Интервенцията, която са направили в сервиза е смяна на водна помпа, която се е разпаднала на части при ваденето (която смених преди 6000км!!!!!!), смяна на капачката на съда (ненужно според тях, но..) и отделно долния маркуч не е бил хванат както трябва, а аз от кората не можех да достигна до него. Смяната и поправянето на това се извърши в друг сервиз, защото исках да избегна неудобно положение, че човека, който го сменя радиатора първия път ми е познат..както и да е, важното е че вече всичко е наред.
Доляли са около 3.8л антифриз и вече има обратна струйка в съда



Предстои ми смяна на демпферна шайба - дайте насоки към коя марка да се насоча, че има едно тракане..а като ще е гарга, да е рошава



enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Проблем с охладителна система E39
Няма да е зле да споделиш марката, а при желание и търговеца, на водната помпа. Просто да ги избягваме при възможност.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Проблем с охладителна система E39
Особено, ако е форумна "усилена" ...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани