Запитване за климатроник(Разгадано)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.01.2014
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Запитване за климатроник(Разгадано)

Мнение от Traian » 20 Мар 2014, 20:11

Здравейте , колата е е39 525да. 2001 год. От малко над месец я имам и сега почвам да се оглеждам и да откривам евентуалните проблеми, първият засега е този с климатроника. Забелязах , че неможе да изстуди както трябва (правя сравнение с ауди-то на брат ми , което е само с климатик и то присаждан - направо хвърля скреж :D) Дори в движение духа силно казано хладно , абе не е студено. Забелязах също , че като запаля колата и пусна климатроника , перката която е най- отпред нетръгва , колата поработи 5 мин и пак нетръгва. Инъче на ръка се върти леко и свободно. Прегледах бушони 7 20 и 22 , както прочетох в някои теми , също видях че втора и трета степен тръгвали при определено налягане , на фреона или незнам кое си там. Първата степен тръгва ли веднага с пускането на климатика , щото я чаках около 5 мин и я нямаше.Абе ще се радвам на някой съвет. Инъче още немога да и се нарадвам на 5-чката , обслужих я почти изцяло , без маслото на автоматика, дано няма занапред други проблеми освен този с климатроника. Благодаря предварително :)
Последна промяна Traian на 17 Май 2014, 15:46, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Запитване за климатроник

Мнение от larry_boy » 21 Мар 2014, 0:34

И първо бе климатика, а после се роди и неговият брат климатроника.

Има едно малко кръгче м/у двете средни решетки. На него като го въртиш има 3 червени кръгчета, после 2 червени кръгчета, следва една и след това започват сините, пак до три. Да не би да
се опитваш да охладиш купето незабелязвайки че това кръглото е на 3 червени, а ти да задаваш на дисплея на климатроника 16 градуса???

Имам една блондинка набор 92, която по настоящем се вози до мен в колата, та тя ги прави тия "настройки на температурата" :mhihi: :mhihi: ...не, че се съмнявам в теб, ти вече си проверил бушоните и перката...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Z3Ro* » 21 Мар 2014, 1:28

Първата степен на перката трябва да тръгне щом пуснеш компресора, от което следват два варианта: перката е сдала багажа или компресорът не тръгва. Проблемите по системата може да са от много неща - при мен се товареше системата, понеже платката на печката ми даваше на "късо" и не работеха едновременно няколко неща, едно от които беше климата...
Първо провери дали има фреон - под определено ниво компресорът не тръгва. След това не помня дали при неработеща перка климата тръгва - тук някой друг да помогне, но перката можеш да я тестваш като й подадеш директно захранване. Остават управлението и компресорът/него също можеш да го тестваш с директен плюс/. Ако проблемът не е в тези неща, аз бих отишъл на добър електричар... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.01.2014
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Traian » 21 Мар 2014, 6:58

На компресор отиде ли работата , става лошо. Ще се разглабя май предницата , да може да пробвам перката с директен +.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Indiana » 21 Мар 2014, 12:04

Traian написа:На компресор отиде ли работата , става лошо. Ще се разглабя май предницата , да може да пробвам перката с директен +.


Перка с 3 пина не може да се провери по този начин. Управлява директно от компютъра, който й казва да се върти от 0% до 100%. Няма първа, втора и трета степен. При пускане на климатик обикновено тръгва след няколко минути на 40% и после намалява или се усилва в зависимост от нуждите. Закача се на диагностика и се проверява дали работи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Запитване за климатроник

Мнение от ares2 » 21 Мар 2014, 13:19

тези коли са доста добре измислени и с диагностика както каза и колегата над мен може да се стигне до почти всичко.
не е толкова фатално и компресор да се смени.. те ти теглят фреона, после си го връщат и тн..
може да ти е за дозареждане и систрмата.
иди при хора който работят с климатици но са виждали и БМВ и просто попитаи
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Запитване за климатроник

Мнение от shmotza » 21 Мар 2014, 13:39

...и да добавя, че щом перката ти не работи - разгледай самата и букса...често се случва окислен кабел и дори прекъсването му - предимно на 3-пиновите, тънкото кабелче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.01.2014
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Traian » 21 Мар 2014, 16:30

Проверих , компресора си тръгва , зацепва шайбата като го пусна. Чува се вътре един звук през духалките , така разбирам че се пуска климатика - чува се все едно тече газ по тръби леко звънтене(свистене) , незнам как да го обясня но почти не изстудява. Достраша ме да давам директно + на перката да я проверя , но другата седмица ще я ззакачим на компютър ако трябва да се провери дали работи от там. Като е включен климатика и давам газ се чува лек шум от духалките , явно защото компресора започва да работи повече или незнам. Много е възможно да няма фреон , и затова да не тръгва перката , но и това ще проверя при първа възможност. Благодаря за мненията на всички , ако нещо друго се сетите ще се радвам да споделите :) :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 3.01.2010
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: E39 528 i
Мечтае да кара: E60 М
Детайли за колата: Black :D

Re: Запитване за климатроник

Мнение от bobo1903 » 21 Мар 2014, 22:10

Z3Ro* написа:След това не помня дали при неработеща перка климата тръгва


Да колега
аз мойта я купих с неработеща перка и си охлажда както трябва т.е. няма разлика , разликата е в това ,че трябва да се внимава ,ако спреш или на баир или на малка скорост загрява мотора и става фатално

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Indiana » 22 Мар 2014, 13:00

При неработеща перка компресорът изключва аварийно, защото се повишава налягането на фреона когато няма какво да духа отпред.
Когато колата се движи въздушната струя охлажда и компресорът тръгва пак. Общо взето на място няма климатик, когато се движиш - има :D
А основно охлаждането на мотора се извършва от виско перката
п.п. Ако има и разни други неработещи датчици за налягане или температура не се знае какво ще стане ако оставите пуснат компресора без да работи перката ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.01.2014
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Traian » 22 Мар 2014, 15:34

Определено няма да го пускам , докато не разреша проблема :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.01.2014
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Traian » 22 Мар 2014, 23:17

Това ще направа , колега :) :yes: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Запитване за климатроник

Мнение от shmotza » 24 Мар 2014, 9:42

Indiana написа:При неработеща перка компресорът изключва аварийно, защото се повишава налягането на фреона когато няма какво да духа отпред.
Когато колата се движи въздушната струя охлажда и компресорът тръгва пак. Общо взето на място няма климатик, когато се движиш - има :D
А основно охлаждането на мотора се извършва от виско перката
п.п. Ако има и разни други неработещи датчици за налягане или температура не се знае какво ще стане ако оставите пуснат компресора без да работи перката ;)


на моята не и работи перката, а има клима и на място и в движение. Цяло лято не е спирала климата на място, нито е загрявала колата...следил съм я зорко, но това с неработещата перка и спиране на компресора, когато колата е на място го чувам за първи път /май и колата ми не го знае това/

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 27.07.2010
Местоположение: София
Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(

Re: Запитване за климатроник

Мнение от goguma » 24 Мар 2014, 14:57

Перката на климатика НЕ се включва автоматично всеки път когато пуснете климатика. За работата й има значение и външната температура, ако не е много топло отвън няма да включи веднага с пускането на климатика. След 3-4 минути работа обаче ще включи, защото ще се вдигне налягането на фреона. Затова ако не включи веднага не мислете, че не работи.

За слабото охлаждане - първо провери количеството на фреона, може да липсва някаква част и да не е ефективна системата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 13.01.2014
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E39 525D

Re: Запитване за климатроник

Мнение от Traian » 25 Мар 2014, 0:49

Да разбирам ,че ако евентуално няма достатъчно фреон , няма как да очаквам да се включи перката ?

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook