Проблем с тампон на двиг. или друго? Решен!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- Teogop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 445
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Проблем с тампон на двиг. или друго? Решен!
Колеги, миналата седмица закарах колата (525d) на моя майстор с проблем - при подаване рязко на газ и при отпускане рязко на същата, ми се мести скоростния лост надясно и се чува изчукване отпред отляво. Все едно като дам рязко газ се надига двигателят, а като отпусна рязко, пада. При отпускането на газта изчукването се чува доста по-отчетливо и лостът се връща наляво. Предположих, че си е заминал тампон на двигателя и закарах колата на майстор. Майсторът смени скъсан тампон на скоростната кутия и каза, че тампоните на двигателя са здрави, но проблемът продължава да се наблюдава. Нямам тресене на празен ход. Когато колата е студена, няма проблем, но като позагрее, проблемът се наблюдава постоянно.
Дали не е и тампон на двигателя, който омеква като загрее колата? Как точно да определя дали тампоните са наред или не?
Дали не е и тампон на двигателя, който омеква като загрее колата? Как точно да определя дали тампоните са наред или не?
Последна промяна Teogop на 06 Мар 2014, 21:27, променена общо 2 пъти
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с тампон на двиг. или друго?
Тампоните на мотора мисля, че са с вакуум - с повишаване на оборотите трябва да се втвърдяват...Проверете първо маркучетата да няма някое скъсано, след това дали електромагнитния клапан работи /намира се под колектора по спомен/.
- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: Проблем с тампон на двиг. или друго?
Z3Ro* написа:Тампоните на мотора мисля, че са с вакуум - с повишаване на оборотите трябва да се втвърдяват...Проверете първо маркучетата да няма някое скъсано, след това дали електромагнитния клапан работи /намира се под колектора по спомен/.
+1 за вакумните маркучи на тампоните
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
- Teogop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 445
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: Проблем с тампон на двиг. или друго?
Проблемът е решен, левият тампон на двигателя си беше заминал.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Проблем с тампон на двиг. или друго? Решен!
По принцип сякаш тампоните са пневматични и се управляват с вакум. В самите тях вакум не се създава.
Според мен е грешка да се сменя само единия, особено, ако е карано известно време със скъсан. Причината е проста - тежестта на мотора и главно усукването при подаване и отнемане на газ натоварва много повече здравия тампон в този случай.
Като цяло проблемите с тампоните ляв и десен са различни:
- левия (от страната на шофьора) е подложен на опън - затова и се къса. От моя направо шпилката се беше откъснала;
- десния (от страната на пасажера) е подложен на натиск - затова и се сплесква. Моя при демонтажа беше по-нисък с 28мм от новия тампон. Това е доста голяма стойност, понеже общата височина на тампона надали надхвърля 150мм ... не го измерих точно.
ПП: Пропуснах да отбележа, че в магазинната мрежа има всякакви марки на тези тампони. Обаче Febi в Auto+ да речем са на клиентка цена ~ 180 лева, докато в ДаруКар са по 165....
Според мен е грешка да се сменя само единия, особено, ако е карано известно време със скъсан. Причината е проста - тежестта на мотора и главно усукването при подаване и отнемане на газ натоварва много повече здравия тампон в този случай.
Като цяло проблемите с тампоните ляв и десен са различни:
- левия (от страната на шофьора) е подложен на опън - затова и се къса. От моя направо шпилката се беше откъснала;
- десния (от страната на пасажера) е подложен на натиск - затова и се сплесква. Моя при демонтажа беше по-нисък с 28мм от новия тампон. Това е доста голяма стойност, понеже общата височина на тампона надали надхвърля 150мм ... не го измерих точно.
ПП: Пропуснах да отбележа, че в магазинната мрежа има всякакви марки на тези тампони. Обаче Febi в Auto+ да речем са на клиентка цена ~ 180 лева, докато в ДаруКар са по 165....
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- bumer530
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 480
- Регистриран на: 9.11.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39 530DA
- Мечтае да кара: автобуса на Victoria's Secret(пълен)
- Детайли за колата: Е39 530DA wagon
Re: Проблем с тампон на двиг. или друго? Решен!
deyan-enchev написа:По принцип сякаш тампоните са пневматични и се управляват с вакум. В самите тях вакум не се създава.
Според мен е грешка да се сменя само единия, особено, ако е карано известно време със скъсан. Причината е проста - тежестта на мотора и главно усукването при подаване и отнемане на газ натоварва много повече здравия тампон в този случай.
Като цяло проблемите с тампоните ляв и десен са различни:
- левия (от страната на шофьора) е подложен на опън - затова и се къса. От моя направо шпилката се беше откъснала;
- десния (от страната на пасажера) е подложен на натиск - затова и се сплесква. Моя при демонтажа беше по-нисък с 28мм от новия тампон. Това е доста голяма стойност, понеже общата височина на тампона надали надхвърля 150мм ... не го измерих точно.
ПП: Пропуснах да отбележа, че в магазинната мрежа има всякакви марки на тези тампони. Обаче Febi в Auto+ да речем са на клиентка цена ~ 180 лева, докато в ДаруКар са по 165....
+1 редно е да се сменят и двата,както е и при амортисьорите
Моят свят не е твоя,искам сам да вървя,но преди да пропадна поне за миг да полетя!!!
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
Караш,каквото караш.......Рано или късно,пак BMW ще си купиш!!!
https://www.youtube.com/watch?v=9j4XQ-Ayogg
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани