Предполагаем проблем с температура на ТДС...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 28.06.2013

Предполагаем проблем с температура на ТДС...

Мнение от hristov838 » 15 Яну 2014, 11:55

Здравейте, накратко проблемът е следния: По принцип колата загрява съвсем нормално и държи точно 90 градуса винаги. От няколко дни обаче забелязвам, че по стръмен наклон стрелката мърда надясно до преди следващата черта след средата за малко и после се връща обратно на 90 градуса. Това се случва вече в края на баира, когато съм го минал. Става въпрос за по дълго изкачване. На равно когато я настъпя например до 160 не мърда стрелката. Освен това след преход от 300км. долях 200 грама антифриз. Не съм забелязъл да тече от някъде. Според мен не е термостат. Какви са вашите предположения?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Предполагаем проблем с температура на ТДС...

Мнение от zvetiko » 15 Яну 2014, 12:37

Вискозитетен съединител на перката, превъртаща турбина на помпата, не работеща втора степен на вентилатора на кондезатора, замърсени радиатори.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Предполагаем проблем с температура на ТДС...

Мнение от Ivo_Borisov » 15 Яну 2014, 14:09

Ако гледаш стрелката, горе като е температурата е от 75 до 110 градуса, не можеш по нея да кажеш колко точно е. За целта виж в скритото меню. Тръгва надясно след 116 градуса, направи си сметка колко ли държи.
Термостат, мръсни радиатори, водна помпа?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Предполагаем проблем с температура на ТДС...

Мнение от doomy525 » 15 Яну 2014, 16:46

Колега свали и дай да ти проверят радиатора за микро-пукнатини. И ако има не се занимавай да ти ги "поправят", а скачай на нов.

@Ivo - от 111 градуса започва да мърда стрелката, при 126 светва червеното на таблото

Преди година и нещо на моя откриха шест такива с големина по-малка от 1мм. Бях се отчаял, щото същата работа - като карам нормално няма проблем, настъпа ли дигаше градуси. Дадох да го заварят, че бях извънграда с пътуванки, а и исках да видя дали след заварката ще продължат симптомите. За мое огромно очудване нямаше никакви проблеми. Естествено забравих после за случая докато преди две-три седмици не ми изгърмя радиатора. Явно просто му е дошло времето и го смених с чисто нов (стария имаше разрез около 30см в питата :mhihi: ). Никакви проблеми след това - държи си 88-92 мааааакс 93 при яко настъпване в баир. Отделно това доливане на антифриза изчезна след смяната му с новия -отдавам го на факта, че са били много малки пукнатините и няма как и да направи капки отдолу под колата, а когато се шофира бързо налягането се вдига в системата и от там идваше осезаемото му губене.

Просто вариант споделям, който се оказа при мен :yes:

п.с - преди да го свалят и да проверят всички ме убеждаваха, че от тоя двигател или глава или гарнитура ще излезе..нямало как да бъде от радиатора и само един от 4 майстора се нави да го свали и провери. Тей, че ако не се навият в първия, отивай във втори/трети/пети ако трябва докато не се навият :bchug:

edit : провери и дали е обезвъдушена, щото след като смених радиатора не я бяха обезвъдушили както трябва и пак ми дигаше. Заех се сам да направя тая процедура и в крайна сметка долях още 3.5л антифриз (смесен 70/30 с вода). Малко офтопик, но колко събира охладителната система на Е39 TDS ? Все пак говорим за 6-так и няма как да събере 4.5 (толкова ми бяха казали, че са наляли) и после като долях още 3.5 идват към 8л ? :dunno: И не е примерно да го гори или изчезва, щот вече 3 754км (засичам си ги след смяната му да видя дали намалява количеството в казанчето) не е мръднало изобщо, горния маркуч си е мек и топъл, не надува..
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Предполагаем проблем с температура на ТДС...

Мнение от Владо » 15 Яну 2014, 23:32

Колега, имаш всички белези на отиваща си водна помпа...
Ако не си я подменял, просто го направи.
Има шанс и за други неща, но трябват по-прецизни наблюдения за загубите на течност и поведението на температурата :!:

Успех :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Re: Предполагаем проблем с температура на ТДС...

Мнение от Bavarishe » 18 Яну 2014, 3:51

колегата отгоре с радиатора описа много хубаво нещата,които довеждат до смърта на ТДС-а.Читав радиатор(най-добре нов ако ще да е и китайче) и хубава водна помпа и после ходи го убивай ТДс-а :yes:
ТДС - Турбо Див Селянин

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook