LED , диодно осветление интериор и врати.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Сега,може да се ориентираш и към плафоните на номера,жабката и по 2 на сенниците
+ допълнителното осветление в 3-те централни плафона.
ПП сега е студено,но лятото,ще монтирам и в краката на всички,така,че и пода да е осветен ярко.
ПП2 Даже и фенерчето съм му сменил крушката.Бе с две думи къде има крушка все съм я махнал,още преди половин година,точно поради същата причина.Само,че като отвориш и сенници и допълнителното осветление,мисля,че стигаше даже до 160 вата.После се чудиш,що като ръчкаш по колата нещо 2-3 часа и лятото особено като не ти прави впечатление осветлението,че свети и не може да запалиш след това.По спомен сега тези 160 вата са сменени с няма и 10 вата общо консуматори и пъти по силно осветление.

ПП сега е студено,но лятото,ще монтирам и в краката на всички,така,че и пода да е осветен ярко.
ПП2 Даже и фенерчето съм му сменил крушката.Бе с две думи къде има крушка все съм я махнал,още преди половин година,точно поради същата причина.Само,че като отвориш и сенници и допълнителното осветление,мисля,че стигаше даже до 160 вата.После се чудиш,що като ръчкаш по колата нещо 2-3 часа и лятото особено като не ти прави впечатление осветлението,че свети и не може да запалиш след това.По спомен сега тези 160 вата са сменени с няма и 10 вата общо консуматори и пъти по силно осветление.
Последна промяна kalingk на 05 Яну 2014, 20:07, променена общо 1 път
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Дали има такива крушки във Вик и Ват с мека жълта светлина, като оригиналните с нажежаема жичка 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
А мерил ли си ги с омметър на "сухо" че ми се струва че има вътре съпротивление около 15-16ома имитиращо съпротивлението на крушката с нажежаема жичка. Ако е така ефекта от светодиодите е само светлината но не и икономията. Иначе да, ефектно се получава 

- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
gentata написа:А мерил ли си ги с омметър на "сухо" че ми се струва че има вътре съпротивление около 15-16ома имитиращо съпротивлението на крушката с нажежаема жичка. Ако е така ефекта от светодиодите е само светлината но не и икономията. Иначе да, ефектно се получава
Колега бъркаш се малко светодиодите светят не със напрежение а ток който преминава през ПН прехода приблизително около 20мА... сметни по закона на ОМ..
I=U/R , или
U=R.I , или
R=U/I ,
като имаш пред вид и следното :
P=I.U
I=P/U
U е напрежението или разликата между потенциалите [V],
I е силата на тока, [A]
R е съпротивлението [Om].
P e мощността [W]
можеш да разбереш какво е съпротивлението като знаеш волтажа и ватовете на крушката, които обикновено са написани :
R=12 / (P/12)
ако е 2 W : R=12/(2/12) = 72 Om
сметни ако е 5 или 10 Вата..
П.П Диодите задължително искат Съпротивление дори да са бели 3 диода на по 3,4 волта последователно ти правят 12 волта ще светят без проблеми но се слага Токограничаващ елемент Резистор.. дори той да е 1ом или 2 ома...
Просто нещата се смятат по няколко критерия

- krasi2bmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: 10.11.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 325 dizel
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Консумацията им е нищожна , цялата ми кола е така вече 4 г. и нямам грижи , светят в пьти по силно и консумират в пьти по малкоniki81vd написа:gentata написа:А мерил ли си ги с омметър на "сухо" че ми се струва че има вътре съпротивление около 15-16ома имитиращо съпротивлението на крушката с нажежаема жичка. Ако е така ефекта от светодиодите е само светлината но не и икономията. Иначе да, ефектно се получава
Тези с 8 диода нямат, свързани са 4 х 4 . Всеки диод работи на 3 волта, грубо. Както в третия стоп на комбито, но без резистори. Другия отзад е матов и не се вижда, може и да има нещо. Не съм ги замервал, но и това ще направя.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Да,трябва да имат резистор.Особено,ако е в колата,защото при покой дори да дава 12 волта ток,то като запалиш се качва до 13-14 волта.Повечето диоди работят на 3.3-3.4волта,но пак не стига,за да не изгорят.Тея дето си ги показал сулфитните,най вероятно имат резистори,но са монтирани,така,че чашката отстрани да ги закрива,за да не се виждат,ако нямат не е добре и няма да изкарат дълго.Ма пък лесно се сменяват и са евтини,така,че подмяната им е лесна
,а и не са скъпи.
Относно колегата дето пита за по мека светлина,да има подобна,макар и не 100% същата.Повечето диоди самата им яркост на светене или така както казваме по топла или по студена светлина,се определя от келвините на самият диод.Повечето или поне тези от които съм монтирал аз,варират от 2700к до 6500 келвина като първите са топло бяло,последните са студено бяло.аз съм сложил 5000к и свети така,че дори,че имам фолио на 95% черно на задните стъкла,вечер само на 3-те плафона централни,все едно нямам фолио
.За тази цел съм сложил и радиатори специално на 3-те централни плафона,понеже ще отпоят диодите от платката + по един 3 ома 0.25вата резистор.За всички останали плафони са без охлаждане и с по 68 ома на 0.25 вата резистори/тея не съм ги смятал,но с тези резистори не греят и светят задоволително силно/.Относно плафоните специално на задният номер съм ползвал като последните по горе,но съм добавил един 120ома 5вата резистор,тук няма компенсация на енергия,но иначе ще премигват,понеже тея вече се управляват от лайт модула и постоянно ги чеква за изгоряла крушка/дори и да се изключи чека,пак премигват/.

Относно колегата дето пита за по мека светлина,да има подобна,макар и не 100% същата.Повечето диоди самата им яркост на светене или така както казваме по топла или по студена светлина,се определя от келвините на самият диод.Повечето или поне тези от които съм монтирал аз,варират от 2700к до 6500 келвина като първите са топло бяло,последните са студено бяло.аз съм сложил 5000к и свети така,че дори,че имам фолио на 95% черно на задните стъкла,вечер само на 3-те плафона централни,все едно нямам фолио

Последна промяна kalingk на 05 Яну 2014, 21:47, променена общо 1 път
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
krasi2bmw написа:
Дано не си с форумни стикери



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
niki81vd написа:kalingk написа:Да,трябва да имат резистор.Особено,ако е в колата,защото при покой дори да дава 12 волта ток,то като запалиш се качва до 13-14 волта.Повечето диоди работят на 3.3-3.4волта,но пак не стига,за да не изгорят.Тея дето си ги показал сулфитните,най вероятно имат резистори,но са монтирани,така,че чашката отстрани да ги закрива,за да не се виждат,ако нямат не е добре и няма да изкарат дълго.Ма пък лесно се сменяват и са евтини,така,че подмяната им е лесна,а и не са скъпи.
Относно колегата дето пита за по мека светлина,да има подобна,макар и не 100% същата.Повечето диоди самата им яркост на светене или така както казваме по топла или по студена светлина,се определя от келвините на самият диод.Повечето или поне тези от които съм монтирал аз,варират от 2700к до 6500 келвина като първите са топло бяло,последните са студено бяло.аз съм сложил 5000к и свети така,че дори,че имам фолио на 95% черно на задните стъкла,вечер само на 3-те плафона централни,все едно нямам фолио.За тази цел съм сложил и радиатори специално на 3-те централни плафона,понеже ще отпоят диодите от платката + по един 3 ома 0.25вата резистор.За всички останали плафони са без охлаждане и с по 68 ома на 0.25 вата резистори/тея не съм ги смятал,но с тези резистори не греят и светят задоволително силно/.Относно плафоните специално на задният номер съм ползвал като последните по горе,но съм добавил един 120ома 5вата резистор,тук няма компенсация на енергия,но иначе ще премигват,понеже тея вече се управляват от лайт модула и постоянно ги чеква за изгоряла крушка/дори и да се изключи чека,пак премигват/.
Малко си в грешка. Има стабилизатори на напрежението и всичко се управлява от лайт модула. Просто не тества системата за изгорели крушки, защото са свързани паралелно всички интериорни крушки, без жабката и тази в капака на багажника за комби.
Ето ти примерна снимка на скенер 1.4,това е менюто на ГМ модула,този,който управлява и централното.Забележи последната опция в първото меню каква е и пак помисли,кой управлява интериорното осветление:

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
hacker4eto1 написа:gentata написа:А мерил ли си ги с омметър на "сухо" че ми се струва че има вътре съпротивление
около 15-16ома имитиращо съпротивлението на крушката с нажежаема жичка. Ако е така ефекта от светодиодите е само
светлината но не и икономията. Иначе да, ефектно се получава
Колега бъркаш се малко светодиодите светят не със напрежение а ток който преминава през ПН прехода приблизително
около 20мА... сметни по закона на ОМ..
I=U/R , или
U=R.I , или
R=U/I ,
като имаш пред вид и следното :
P=I.U
I=P/U
U е напрежението или разликата между потенциалите [V],
I е силата на тока, [A]
R е съпротивлението [Om].
P e мощността [W]
можеш да разбереш какво е съпротивлението като знаеш волтажа и ватовете на крушката, които обикновено са написани :
R=12 / (P/12)
ако е 2 W : R=12/(2/12) = 72 Om
сметни ако е 5 или 10 Вата..
П.П Диодите задължително искат Съпротивление дори да са бели 3 диода на по 3,4 волта последователно ти правят 12
волта ще светят без проблеми но се слага Токограничаващ елемент Резистор.. дори той да е 1ом или 2 ома...
Просто нещата се смятат по няколко критерия
Така значи това долу е примерната схемата с която е реализирана светодиодната крушка.
Тъй като ГМ модула (а и LCM) разбират дали една крушка е наред или не според активното им съпротивление или чрез тока които би трябвало да консумира ако всичко им е наред. За да няма никакви грешки или пък неприятно премигване на светлини или крушки, без да се намесва някой с лаптопа е необходимо всички афтърмаркет светлини да отговарят по параметри (в случая ток или съпротивление) на OEM такива. Та от там идва и необходимостта да се използват тези шунтиращи резистори. Между другото това представляват и така наречените баласти, които са необходими при монтажа на фейс стоповете на преди фейсова кола (пак казвам ако не се намеси някой с прекодиране).
По схемата:
От цитирания закон на Ом I=U/R, като се използават и законите на Кирхов може да се изчисли:
-Необходимото шунтиращо съпротивление R1 че да се получи еднакво на крушката с нажежаема жичка;
-Какви да са ограничаващите резистори че тока през светодиодите да не превишава 20-30mA, какъвто е за тези
високояркостни светодиоди.
Ако крушката с нажежаема жичка е P=10W при Uo=12V то тока който тече е I=P/U т.е. Io=0.833A.
По схемата
Io=I1+I2+I3=0.800A (800mA)
Ако както казах тока през светодиодите трябва да е 30mA следва:
I2=I3=0.03A
Io=I1+0.03+0.03
Io=I1+0.06
I1=0.8-0.06=0.773A
Следователно R1=Uo/I1 ,R1=12/0.773=15.52ома, стандартна стойност най-близката по-голяма стойност 16oма.
За да се осигури ток 30mA при 12V на светодиодите трябва да се изчисли каква трябва да е стойността на R2 и R3
R2=R3=Uo/I2, R2=R3=12/0.3=400ома най-близка стандартна стойност 390 или 430ома.
Та това е мисля

Ей припомних си времената когато трябваше да ги смятам такива задачки закачки

Edit: GM-модула не ги прави тези работи с проверката.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна gentata на 26 Май 2015, 23:30, променена общо 5 пъти
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Точно по 390 ома резистори прибавят в лентите,които може даже да си ги режеш и може да си ги монтираш в колата
.Само,че по схемата,която си дал са вързани 2х3 последователно.Аз съм вързал 4 последователно

- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Абе и аз нямах намерение да задълбаваме по законите на Ом и Кирхов във автофорум но уви 
Но спор няма за крайния резултат дори и аз се замислям за нещо такова

Но спор няма за крайния резултат дори и аз се замислям за нещо такова

Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Развалихме кефа на човека,ма нали това беше и темата,да се даде някоя и друга идея,та за това и аз казах какво още може и как да стане. 

- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
http://www.ebay.co.uk/itm/2x-38mm-39mm- ... 257c91b288
Аз съм с този тип SMD LED , по купето , вратите и номера и светят много силно , няма грешки , но има винаги дна или две в купето , които след като загася колата или по време на движение си остават да мъждукат съвсем слабо даже и след заспиването на модула...
Три години и никакви проблеми , няма дефекти.
Аз съм с този тип SMD LED , по купето , вратите и номера и светят много силно , няма грешки , но има винаги дна или две в купето , които след като загася колата или по време на движение си остават да мъждукат съвсем слабо даже и след заспиването на модула...
Три години и никакви проблеми , няма дефекти.
- krisko_520i
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.11.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 5 series e39 M52
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
Колега не схванах ,ако не слагам резистори на лентите дето се режат схе изгорат ли ?
- sean-john
- ентусиаст
-
- Мнения: 950
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: Габрово/Атина
- Пол: Мъж
- Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
- Мечтае да кара: М5
Re: LED , диодно осветление интериор и врати.
И аз подмених всичко с лед,но нещо не забелязвам да свети кой знае колко по силно... някой знае ли как мога да вържа 2 лампи на задните плафони...гледам има място да се хванат без проблеми,въпроса е как се връзват кабелите,че не ме бива по токовете...и евентуално може ли да има някакъв проблем,защото гледам под всяка лампа има и платка...
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани